Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

The Story of Mega Ship OOCL ATLANTA


                                        Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ MEGA SHIP ATLANTA.


Climb aboard the cargo ship OOCL Atlanta as she journeys from Hong Kong to Singapore. How does a minimal crew keep this 1,000ft-long vessel afloat in treacherous seas?
Join a voyage of discovery aboard a Megaship, as she negotiates her way through the difficult and dangerous Singapore and Malacca Straits into the vast South China Seas and beyond.

Σύντομη ανασκόπηση της τρέχουσας βδομάδας στη ναυτιλία, 15/5/2015 υπό τη σκιά των οικονομικών εξελίξεων




Η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου τερματίζει με τα τελευταία στοιχεία από την Eurostat να εμφανίζουν στο προσκήνιο ανατροπές για τον ανάπτυξη της ευρωζώνης κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2015. Σύμφωνα με την Eurostat, η οικονομία της Γαλλίας εμφάνισε ταχύτερο ρυθμό από τη Γερμανία, η οποία εμφάνισε επιβράδυνση σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Μία ακόμη σημαντική μεταβολή είναι ότι όλες οι χώρες-μέλη που βρέθηκαν στο επίκεντρο της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης πριν από λίγα χρόνια ανακάμπτουν σήμερα με ζωηρούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Η Γαλλία παρουσίασε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τη Γερμανία, φθάνοντας το υψηλό διετίας στο 0,6% το α΄ τρίμηνο του 2015, ενώ η οικονομική δραστηριότητα στη Γερμανία επιβραδύνθηκε στο 0.3% από 0.7% το τέταρτο τρίμηνο του 2014.
Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν η Ελλάδα (-0,2%) και η Φινλανδία (-0,1%). Η υποχώρηση του κόστους ενέργειας και οι χαμηλότερες τιμές στα αγαθά και στις υπηρεσίες έχουν ωφελήσει την κατανάλωση στις οικονομίες του ευρωπαϊκού Νότου, τονώνοντας την ανάπτυξη, αντίθετα από τις χώρες-μέλη που εξαρτώνται περισσότερο από τις εξαγωγές όπως η Γερμανία.
Στην πλευρά της Ασίας, η Κίνα εκπλήσσει για μια ακόμη φορά αρνητικά μετά από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για την κινητικότητα των εισαγωγών-εξαγωγών. Η σημαντική πτώση των εξαγωγών της Κίνας κατά τη διάρκεια του Απριλίου, αποτελεί την τελευταία ένδειξη για την υποχώρηση της Κινέζικης οικονομίας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 6.2% από τον Απρίλιου του 2014, μετά από 14.6% ετήσια πτώση που είχε σημειωθεί το Μάρτιο. Η πτωτική τάση διόρθωσης είναι ακόμα πιο έντονη στις εισαγωγές, καθώς σημειώθηκε 16.1% ετήσια μείωση από 12.3% μείωση το Μάρτιο, τονίζοντας την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου φαίνεται να δημιουργεί θετική ανατροπή τόσο για τον τομέα των bulkers όσο και για τα containers, με την αγορά των tankers να εμφανίζει ισχυρή εικόνα στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμα βεβαιότητα για τη σταθερότητα της ανοδικής πορείας στη ναυλαγορά των bulkers, καθώς η εξασθενημένη εγχώρια Κινέζικη ζήτηση θα παραμείνει σοβαρή απειλή στη τωρινή κρίση της ναυλαγοράς.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI ξεπέρασε επιτέλους αυτή τη βδομάδα τις 600 μονάδες, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει την καλύτερη εικόνα απόδοσης. Ωστόσο, αυτή τη βδομάδα η ανόρθωση του δείκτη πάνω από το όριο των 600 μονάδων καθοδηγήθηκε από το μέγεθος capesize. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πλησίασαν αυτή τη βδομάδα τα $6,000/ημέρα , όταν διακυμαίνονταν επίμονα στο όριο από $3,000 εώς $3,500/ημέρα από τις 20 Μαρτίου, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει επίπεδα άνω από $6,000/ημέρα από τις 10 Μαρτίου.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε προχθες στις 637 μονάδες, 64 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 35.5% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί τη σημαντική άνοδο της προηγούμενης βδομάδας και δεν εμφανίζει καμία μεταβολή από τα επίπεδα WS35.
Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 17 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν τώρα άνω από το όριο WS 30 από το κλείσιμο της βδομάδας 10 Απριλίου, 2015.
Εν αντιθέσει με την ισχυρή εικόνα στο μεγαλύτερο μέγεθος VLCC, η τάση εξασθένισης στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου επιμένει από την προηγούμενη βδομάδα με μια ήπια ανοδική τάση. Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς ξεπέρασαν πάλι τα όριο WS100 ($ 24,000/ημέρα), παρουσιάζοντας εβδομαδιαία άνοδο 5 μονάδων, όταν την περασμένη βδομάδα πρόβαλλαν εξασθένηση κάτω από το ψυχολογικό όριο WS100.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσίασε αυτή τη βδομάδα άνοδο πάνω από το όριο 800 μονάδων για πρώτη φορά από το κλείσιμο της βδομάδας 3. Απριλίου. Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Η αρνητική απόδοση συνεχίζει να καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσίασε αυτή τη βδομάδα τα πρώτα σημάδια ανάρρωσης μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 830 μονάδες, 69 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (9% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 151% εβδομαδιαία άνοδο και 41% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

MARIA BERTZELETOU, Shipping Analyst GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS DEPARTMENT

Maersk: Δεν μας τρομάζει η αβεβαιότητα στην Ελλάδα


maerskploio1
H δανέζικη εφημερίδα Berlingkske αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα της στο ενδιαφέρον της εταιρείας APM Terminals (του ομίλου Moller-Maersk, μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως που δραστηριοποιείται σε 130 χώρες) για τους ελληνικούς λιμένες.
Ειδικότερα, αναφέρει πως η θυγατρική εταιρεία της Maersk, η APM Terminals σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε χώρες όπου οι κυβερνήσεις προχωρούν σε ιδιωτικοποιήσεις λιμένων. Η περίπτωση της Ελλάδας σημειώνει το δημοσίευμα είναι και αυτή πιθανή και η AP Moller Maersk, διερευνά τις δυνατότητες για να επενδύσει στη χώρα μας.
Ο CEO της εταιρείας, Nils Smedegaard Andersen, δηλώνει πως δεν τον τρομάζει η βραχυπρόθεσμη επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα. «Οι ιδιωτικοποιήσεις λιμένων έχουν επενδυτικό ορίζοντα τριακονταετίας. Και είναι βέβαιο ότι σε 30 χρόνια η Ελλάδα θα εξακολουθεί να είναι μέλος της ΕΕ και η κοινωνία της θα λειτουργήσει φυσιολογικά». Δίνει μάλιστα, έμφαση, στο γεγονός ότι η εταιρεία του έχει πάντα μακροπρόθεσμους στόχους σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά της σχέδια. «Φυσικά είμαστε ενήμεροι για τις αναταραχές στην οικονομική κατάσταση της χώρας και τις λαμβάνουμε υπ΄όψιν, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας αποθαρρύνει».
Οπως εχει γίνει γνωστό η Maersk συμμετέχει στους διαγωνισμούς για το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Υποδομές για τα κρουαζιερόπλοια σε λιμένες Κυκλάδων, Δωδεκανήσου και Κρήτης




enosiefoplkrouazpΚλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) μαζί με τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη και την Δρ. Βασιλική Τσουκαλά πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους Δημάρχους, φορείς Διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες. Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων. Παρατίθενται τα πλέον ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθησαν στις συναντήσεις:

I.Στη Μύκονο.

1.Η λειτουργία του κτιρίου – αίθουσα επιβατών – terminal στην περιοχή του Τούρλου.
2.Η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης καταλλήλου μετώπου, με σύγχρονα νέα κρηπιδώματα, στην ως άνω περιοχή, με σκοπό την εξυπηρέτηση περισσοτέρων κρουαζιεροπλοίων.
3.Βελτιώσεις σε υφιστάμενα προς ανατολάς άλλα κρηπιδώματα, καθώς και στα σημεία που αποβιβάζονται οι επισκέπτες – τουρίστες που μεταφέρονται με τα σκάφη των Λεμβούχων, από τα αγκυροβολούντα στον όρμο κρουαζιερόπλοια. Επίσης για τα σημεία αυτά επισημάνθηκε, από την πλευρά της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, η ανάγκη ρυθμίσεων στην προσόρμιση των σκαφών των Λεμβούχων, προκειμένου για την άνετη και ασφαλή αποβίβαση των επιβατών – τουριστών.
4.Εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

II.Στην Πάτμο.

1.Η ανάγκη προώθησης προς έγκριση νέου master plan, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία έργα υποδομών στον λιμένα, καθώς και στα αγκυροβόλια, ώστε να ακολουθήσουν αμέσως οι σχεδιασμοί – μελέτες των έργων στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα, προκειμένου να εξασφαλιστούν όλες οι ευκολίες που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια με σύγχρονους τρόπους και μέσα όπως:
•Η κατασκευή νέου ικανού μήκους κρηπιδώματος, καταλλήλως σχεδιασμένου, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
•Η κατασκευή επιβατηγού σταθμού passengers terminals, εξοπλισμένου με τα σύγχρονα και απαραίτητα μέσα, ώστε να διευκολύνεται και η εφαρμογή των προβλεπομένων κανονισμών, σε ότι αφορά τον ΔΚ – ISPS για το Maritime Security.
•Η κατασκευή και τοποθέτηση ναυδέτων σε παρακείμενο όρμο, προκειμένου για την εξυπηρέτηση 2 τουλάχιστον κρουαζιεροπλοίων με ασφαλή πρόσδεση αυτών.
•Οι αναγκαίες βελτιώσεις, όσον αφορά τα σημεία που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των επιβατών με τα σκάφη των λεμβούχων από τα αγκυροβολημένα κρουαζιερόπλοια.
•Επισκευή υπάρχοντος κρηπιδώματος και συντήρηση των χώρων εν γένει.

III.Στη Ρόδο.

Υπήρξαν συναντήσεις σε δύο επίπεδα:
1.Με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, όπου έγινε αναφορά:
•Στη δομή οργάνωσης και λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων της Επικράτειας.
•Στη σημασία της κρουαζιέρας και στην ανάγκη συνδρομής της περιφέρειας, προκειμένου για την εξασφάλιση αναγκαίων πιστώσεων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν έργα υποδομής στους λιμένες όλου του νησιωτικού πλέγματος και στην έκταση της μεγάλης γεωγραφικής αρμοδιότητας που έχει η Περιφέρεια.
2.Σύσκεψη στο Δημαρχείο με τον κ. Δήμαρχο και όλους τους άλλους φορείς Διοίκησης και διαχείρισης του λιμένος παρουσία και του κ. Περιφερειάρχη, όπου συζητήθησαν θέματα όπως:
•Η κατασκευή νέου μεγάλου μήκους κρηπιδώματος στην Ακαντιά μετώπου 880 μέτρων, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 4 μεσαίου μήκους κρουαζιερόπλοια, έτσι ώστε να υπάρξει μέχρι και διπλασιασμός του σημερινού αριθμού πλοίου που παραβάλλουν στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.
•Τοποθέτηση δύο μεγάλων ναυδέτων ανατολικά της μαρίνας Μανδρακίου, με κατάλληλο τρόπο σύνδεσης των σημείων πρόσδεσης με την ακτή, ώστε να υπάρχει επικοινωνία με το μεγάλο προστατευτικό μέτωπο της λιμενολεκάνης της μαρίνας που εκτείνεται προς βορρά.
•Εκβαθύνσεις στις λιμενολεκάνες.
•Κατασκευή πρόσθετου passenger terminal, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών – τουριστών.
•Το ενδιαφέρον για ανάπτυξη υποδομής σε μικρά νησιά του συμπλέγματος Κεντρικής Διοίκησης, με στόχο την ένταξη αυτών στα προγράμματα προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων.

IV.Στο Ηράκλειο.

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος, ο οποίος ενημέρωση το κλιμάκιο της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, σχετικά με τους νέους σχεδιασμούς που προωθούνται για θέματα κυρίως λειτουργικά και τις προσπάθειες για την ανάπτυξη του home port, το οποίο έχει σχέση και με την υποδομή του αεροδρομίου, όπου με τις ενέργειές του έχουν συντομευθεί οι διαδικασίες που έχουν σχέση με την ταχεία μεταφορά επιβατών από το αεροδρόμιο κατ’ ευθείαν στον λιμένα.
Έγινε περιήγηση του χώρου του passenger terminal και γενικά των λιμενικών εγκαταστάσεων, όπου διαπιστώθηκαν βελτιώσεις των υποδομών.

V.Στη Σαντορίνη.

Εξετάσθηκαν θέματα σχετικά με:
1.Την επισκευή – συντήρηση των 4 ναυδέτων που υπάρχουν έμπροσθεν της περιοχής Σκάλα Φηρών – Γυαλός, προκειμένου για την εξυπηρέτηση αριθμού κρουαζιεροπλοίων.
2.Την κατασκευή σύγχρονης μονάδας τελεφερίκ, με μεγάλη μεταφορική ικανότητα, προκειμένου για την εξυπηρέτηση εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών που καταφτάνουν στο νησί και αποβιβάζονται με τα σκάφη των Λεμβούχων στον Γυαλό, ώστε να μπορούν να οδηγούνται στην πόλη και στα αξιοθέατα της περιοχής χωρίς ταλαιπωρία. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί και η κατασκευή του αναγκαίου σταθμού επιβατών – terminal, όπου θα αποτελέσει την υποδομή, προκειμένου για την καλύτερη εφαρμογή των απαιτήσεων που έχουν σχέση με τα μέτρα του Δ.Κ. – ISPS για το Maritime Security.
3.Την πρόοδο των εργασιών εγκατάστασης προστατευτικών διχτύων στην Καλντέρα, για τη συγκράτηση των πρανών στη διαδρομή του υπάρχοντος τελεφερίκ, καθώς και στην περιοχή του λιμένος Αθηνιού.
4.Τους σχεδιασμούς εφαρμογής των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα για το Maritime Security.
5.Το Berth Allocation.
6.Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου με στόχο το full year operation.
Όλες οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων ευχαρίστησαν τον κ. Περιφερειάρχη του Νοτίου Αιγαίου, τους κ. κ. Δημάρχους, καθώς και τους άλλους επικεφαλείς φορέων των Αρχών λιμένων για την προθυμία και το ενδιαφέρον στη συνάντηση, που έγινε με πρωτοβουλία της ΕΕΚΦΝ.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως, υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου με τον τρόπο αυτό, να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων, πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίδει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι για τους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τον λιμένα, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.

ΝΕΩΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΗΠΑ-ΚΟΥΒΑ-ΜΕΞΙΚΟ.



Ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος συνδέει ακτοπλοϊκά τις ΗΠΑ με την Κούβα


apanagopΌπως έγινε γνωστό πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι χορήγησε άδειες για τη μεταφορά επιβατών με φέρι ανάμεσα στις ακτές της χώρας και αυτές της Κούβας, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά έπειτα από μισό αιώνα και πλέον. «Χορηγήθηκαν ορισμένες άδειες» που επιτρέπουν την εκμετάλλευση ακτοπλοϊκών συνδέσεων με φέρι, επιβεβαίωσε μια εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών στην Ουάσινγκτον, χωρίς να διευκρινίσει τον αριθμό τους.
Όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα ήδη τέσσερις εταιρείες παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών οι «Baja Ferries», «United Caribbean Lines Florida», «Havana Ferry Partners of Fort Lauderdale» και Airline Brokers Co εξασφάλισαν σχετική άδεια από το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αρχίσουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Φλόριντας - Αβάνας σε λίγους μήνες. Οι παραπάνω εταιρείες έχουν ξεκινήσει ανάλογη διαδικασία από τις αρμόδιες κουβανικές αρχές.
Όσον αφορά στην ναυτιλιακή United Caribbean Lines Florida βασικός μέτοχος είναι ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος γιος του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου. Σύμφωνα με τον κ. Αλέξανδρο Παναγόπουλο το πρώτο πλοίο που θα βάλει στη γραμμή Φλόριντα-Αβάνα θα μεταφέρει 1.000-2.000 επιβάτες, ενώ θα πραγματοποιεί τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Το πλοίο που θα δρομολογήσει θα συνδέει μεγάλα λιμάνια της Φλόριντα, όπως το Port of Miami, το Tampa Bay και το Port Everglades με την κουβανική πρωτεύουσα. Στη συνέχεια, το πλάνο προβλέπει και συνδέσεις με λιμάνια στο Μεξικό, όπως στο Κανκούν και στη Χερσόνησο Γιουκατάν.
Για την εξέλιξη αυτή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ΗΠΑ-Κούβας ο Τζόζεφ Χίνσον, πρόεδρος της United Americas Shipping Services,  εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών με έδρα το Μαϊάμι, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως πρόκειται για ένα «μεγάλο βήμα μπροστά» ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα λειτουργούν από τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.