Η κατάρρευση της Hanjin Shipping και η αδυναμία της να αποφύγει τη χρεοκοπία έχει εγείρει δικαιολογημένα πολλές ανησυχίες για το ότι η πιθανή
της διάλυση μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς αιωρείται η απειλή ότι μπορεί να αφήσει το σημάδι της στις αγορές ανεξίτηλο.
Η απόφαση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή τους στους πλοιοκτήτες από τους εφοδιαστές 60 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ναυλοσύμφωνο σε ισχύ, χωρητικότητας μέχρι 13.000-teu, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά.
Μπορεί επίσης να οδηγήσει και τα 37 ιδιόκτητα πλοία τύπου boxship της Hanjin, χωρητικότητας από 4.024 ως 13.000-teu να πωληθούν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χρέη της προς τους πιστωτές της, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται πηγές που πρόσκεινται στο γεγονός.
Η διαδικασία της πτώχευσης ξεκίνησε την Τετάρτη 31 Αυγούστου και έγινε γνωστή λίγες ώρες αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hanjin, η Korea Development Bank (KDB), αποφάσισε να κλείσει τις στρόφιγγες χρηματοδότησης της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής και να την αφήσει να διαχειριστεί μόνη της το δύσκολο έργο της αναδιάρθρωσης του ισολογισμού της. Της κίνησης αυτής είχαν προηγηθεί και γεγονότα σύλληψης πλοίων της εταιρείας, όπως το χωρητικότητας 3.700-teu Hanjin Rome (κατασκευής 1998) – το οποίο συνελήφθη τη Δευτέρα 29 Αυγούστου στη Σιγκαπούρη – τη στιγμή που οι πλοιοκτήτες που συνεργάζονται με τη ναυτιλιακή εξέφραζαν ο ένας μετά τον άλλο την αγανάκτησή τους, μετά την αίτηση υπαγωγής της στον πτωχευτικό κώδικα.
Σημειώνεται ότι η άλλοτε πανίσχυρη εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 100 πλοίων τύπου boxship, όπως επίσης και έναν σημαντικό αριθμό φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοιων. Οι περισσότερες ανησυχίες έχουν να κάνουν σχετικά με το τι θα γίνει με τα containers της Hanjin, που έχει ναυλώσει από ναυτιλιακές όπως η Danaos Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Γιάννη Κούστα, η Seaspan Corp., η Conti Lines αλλά και η Pacific International Lines. Οι εν λόγω εταιρείες αντιμετωπίζουν άμεσα τις συνέπειες της πτώχευσης της Hanjin, καθώς θα είναι πολύ δύσκολο ως ακατόρθωτο να πετύχουν ξανά παρόμοιους ναύλους, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες στην αγορά.Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping
Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στις ναυτιλιακές με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin είναι η Danaos Shipping του κ. Κούστα, η οποία κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με τρομακτικές απώλειες ύψους 560 εκ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία 8 πλοία χωρητικότητας 3.398 ως 10.114-teu με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ο γενικός διευθυντής της Danaos.
Ο κ. Προκοπάκης ουσιαστικά κατηγορεί την KDB ότι αθέτησε την υπόσχεση που είχε δώσει στους πλοιοκτήτες σε διάφορες συνεδριάσεις ότι θα συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα στην Hanjin, ειδικά από τη στιγμή που εταιρείες όπως η Danaos δεν “τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια”στην κορεάτικη ναυτιλιακή και στήριξαν τα σχέδιά της για αναδιάρθρωση του ισολογισμού της.
Μάλιστα, ο κ. Προκοπάκης δήλωσε σχετικά ότι: “Ενώ εμείς τηρήσαμε το δικό μας μέρος της συμφωνίας, φαίνεται τώρα πως οι Κορεάτες (της KDB) – για δικούς τους πολιτικούς λόγους – δεν τηρούν το δικό τους και σταμάτησαν να παρέχουν ρευστότητα στην εταιρεία, αφήνοντας παράλληλα τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν τεράστια έκθεση λόγω των μη πληρωμένων ναύλων. Αυτό είναι απαράδεκτο και αντιτίθεται πλήρως στον κώδικα επιχειρηματικής δεοντολογίας”.
Γεγονός είναι ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές που συνεργάζονται με τη Hanjin προσπάθησαν να διευκολύνουν την κατάστασή της. Για παράδειγμα, ακόμα και η Seaspan, που είχε απορρίψει μείωση στους ναύλους της τάξεως του 30% πίσω στον Ιούνιο, συμφώνησε να προχωρήσει σε “εναλλακτικές μετατροπές”, καταφέρνοντας έτσι να διασώσει κεφάλαια ύψους 715 εκ. δολαρίων.
Είναι γεγονός πως η χρεοκοπία μιας τέτοιου βεληνεκούς εταιρείας δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα σε έναν κλάδο που ήδη έχει δεχτεί πολλές πιέσεις. Και το να αφεθείη Hanjin στα χέρια ειδικών διαχειριστών σημαίνει ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη χρεοκοπία όλων των εποχών στην ναυλαγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από τη στιγμή που η κορεάτικη ναυτιλιακή διαθέτει τονάζ μεγέθους 609.536-teu, ή με άλλα λόγια, το 2,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας container!Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Navios Partners
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η Hanjin έκανε αίτηση για πτώχευση την Τετάρτη 31 Αυγούστου, αφότου η αίτησή της να λάβει χρηματοδότηση ύψους 357 εκ. δολαρίων απορρίφθηκε, καθώς κρίθηκε ανεπαρκής για να ανταποκριθεί στην έλλειψη ρευστότητας που τη βαραίνει. Ο μεγαλύτερος πιστωτής της πάλαι ποτέ κραταιάς κορεάτικης ναυτιλιακής, η Korea Development Bank (KDB) είχε ανακοινώσει σε επίσημη δήλωσή του ότι οι δανειστές δεν πρόκειται να παράσχουν άλλη οικονομική βοήθεια στην εταιρεία.
Η KDB είχε προσθέσει επίσης ότι η Hanjin έχει ακόμα άμεση ανάγκη από ένα ποσό ύψους έως και 1,3 τρισ. κορεάτικα γουόν (περίπου 1,16 δισ. δολάρια) για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, ακόμα και στην περίπτωση που πετύχει περικοπές στα ναύλα των πλοίων που έχει ναυλώσει και επεκτείνει τις λήξεις των δανειακών της συμβάσεων.
Η είδηση της πτώχευσης μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές στον κλάδο των containers είχε μεικτές αντιδράσεις από παράγοντες της αγοράς. “Πιθανότατα να έπρεπε να συμβεί. Μπορεί τώρα να έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση, όμως, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αυτό το γεγονός θα κάνει καλό στη βιομηχανία”, δήλωσε χαρακτηριστικά πηγή που παρακολουθεί στενά τον κλάδο των boxships.
Μεικτές είναι και οι επιπτώσεις των εταιρειών που συνεργάζονται μαζί της. Πέρα από τη Danaos, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη έκθεση από τις υπόλοιπες εισηγμένες στη Wall Street, υπάρχουν και ναυτιλιακές, όπως η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της κ. Αγγελικής Φράγκου – της οποίας οι ζημίες αναμένεται να μην είναι “τόσο σημαντικές”, όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές – αλλά και η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του κ. Αριστείδη Πίττα, που μάλλον θα είναι η μοναδική περίπτωση που μπορεί να επωφεληθεί από την κατάρρευση της Hanjin.Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρεία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq, Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5,600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders.
Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5.302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρία με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση του πάλαι ποτέ κορεάτικου γίγαντα, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η Hanjin κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο τους πλοία ίδιας κατηγορίας.
Αυτό, όπως αναφέρει η Alphaliner, “θα έχει άμεσα θετική επίδραση σε πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας”.
της διάλυση μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς αιωρείται η απειλή ότι μπορεί να αφήσει το σημάδι της στις αγορές ανεξίτηλο.
Η απόφαση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή τους στους πλοιοκτήτες από τους εφοδιαστές 60 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ναυλοσύμφωνο σε ισχύ, χωρητικότητας μέχρι 13.000-teu, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά.
Μπορεί επίσης να οδηγήσει και τα 37 ιδιόκτητα πλοία τύπου boxship της Hanjin, χωρητικότητας από 4.024 ως 13.000-teu να πωληθούν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χρέη της προς τους πιστωτές της, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται πηγές που πρόσκεινται στο γεγονός.
Σημειώνεται ότι η άλλοτε πανίσχυρη εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 100 πλοίων τύπου boxship, όπως επίσης και έναν σημαντικό αριθμό φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοιων. Οι περισσότερες ανησυχίες έχουν να κάνουν σχετικά με το τι θα γίνει με τα containers της Hanjin, που έχει ναυλώσει από ναυτιλιακές όπως η Danaos Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Γιάννη Κούστα, η Seaspan Corp., η Conti Lines αλλά και η Pacific International Lines. Οι εν λόγω εταιρείες αντιμετωπίζουν άμεσα τις συνέπειες της πτώχευσης της Hanjin, καθώς θα είναι πολύ δύσκολο ως ακατόρθωτο να πετύχουν ξανά παρόμοιους ναύλους, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες στην αγορά.Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping
Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στις ναυτιλιακές με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin είναι η Danaos Shipping του κ. Κούστα, η οποία κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με τρομακτικές απώλειες ύψους 560 εκ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία 8 πλοία χωρητικότητας 3.398 ως 10.114-teu με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ο γενικός διευθυντής της Danaos.
Ο κ. Προκοπάκης ουσιαστικά κατηγορεί την KDB ότι αθέτησε την υπόσχεση που είχε δώσει στους πλοιοκτήτες σε διάφορες συνεδριάσεις ότι θα συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα στην Hanjin, ειδικά από τη στιγμή που εταιρείες όπως η Danaos δεν “τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια”στην κορεάτικη ναυτιλιακή και στήριξαν τα σχέδιά της για αναδιάρθρωση του ισολογισμού της.
Μάλιστα, ο κ. Προκοπάκης δήλωσε σχετικά ότι: “Ενώ εμείς τηρήσαμε το δικό μας μέρος της συμφωνίας, φαίνεται τώρα πως οι Κορεάτες (της KDB) – για δικούς τους πολιτικούς λόγους – δεν τηρούν το δικό τους και σταμάτησαν να παρέχουν ρευστότητα στην εταιρεία, αφήνοντας παράλληλα τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν τεράστια έκθεση λόγω των μη πληρωμένων ναύλων. Αυτό είναι απαράδεκτο και αντιτίθεται πλήρως στον κώδικα επιχειρηματικής δεοντολογίας”.
Γεγονός είναι ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές που συνεργάζονται με τη Hanjin προσπάθησαν να διευκολύνουν την κατάστασή της. Για παράδειγμα, ακόμα και η Seaspan, που είχε απορρίψει μείωση στους ναύλους της τάξεως του 30% πίσω στον Ιούνιο, συμφώνησε να προχωρήσει σε “εναλλακτικές μετατροπές”, καταφέρνοντας έτσι να διασώσει κεφάλαια ύψους 715 εκ. δολαρίων.
Είναι γεγονός πως η χρεοκοπία μιας τέτοιου βεληνεκούς εταιρείας δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα σε έναν κλάδο που ήδη έχει δεχτεί πολλές πιέσεις. Και το να αφεθείη Hanjin στα χέρια ειδικών διαχειριστών σημαίνει ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη χρεοκοπία όλων των εποχών στην ναυλαγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από τη στιγμή που η κορεάτικη ναυτιλιακή διαθέτει τονάζ μεγέθους 609.536-teu, ή με άλλα λόγια, το 2,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας container!Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Navios Partners
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η Hanjin έκανε αίτηση για πτώχευση την Τετάρτη 31 Αυγούστου, αφότου η αίτησή της να λάβει χρηματοδότηση ύψους 357 εκ. δολαρίων απορρίφθηκε, καθώς κρίθηκε ανεπαρκής για να ανταποκριθεί στην έλλειψη ρευστότητας που τη βαραίνει. Ο μεγαλύτερος πιστωτής της πάλαι ποτέ κραταιάς κορεάτικης ναυτιλιακής, η Korea Development Bank (KDB) είχε ανακοινώσει σε επίσημη δήλωσή του ότι οι δανειστές δεν πρόκειται να παράσχουν άλλη οικονομική βοήθεια στην εταιρεία.
Η KDB είχε προσθέσει επίσης ότι η Hanjin έχει ακόμα άμεση ανάγκη από ένα ποσό ύψους έως και 1,3 τρισ. κορεάτικα γουόν (περίπου 1,16 δισ. δολάρια) για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, ακόμα και στην περίπτωση που πετύχει περικοπές στα ναύλα των πλοίων που έχει ναυλώσει και επεκτείνει τις λήξεις των δανειακών της συμβάσεων.
Η είδηση της πτώχευσης μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές στον κλάδο των containers είχε μεικτές αντιδράσεις από παράγοντες της αγοράς. “Πιθανότατα να έπρεπε να συμβεί. Μπορεί τώρα να έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση, όμως, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αυτό το γεγονός θα κάνει καλό στη βιομηχανία”, δήλωσε χαρακτηριστικά πηγή που παρακολουθεί στενά τον κλάδο των boxships.
Μεικτές είναι και οι επιπτώσεις των εταιρειών που συνεργάζονται μαζί της. Πέρα από τη Danaos, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη έκθεση από τις υπόλοιπες εισηγμένες στη Wall Street, υπάρχουν και ναυτιλιακές, όπως η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της κ. Αγγελικής Φράγκου – της οποίας οι ζημίες αναμένεται να μην είναι “τόσο σημαντικές”, όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές – αλλά και η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του κ. Αριστείδη Πίττα, που μάλλον θα είναι η μοναδική περίπτωση που μπορεί να επωφεληθεί από την κατάρρευση της Hanjin.Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρεία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq, Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5,600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders.
Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5.302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρία με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση του πάλαι ποτέ κορεάτικου γίγαντα, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η Hanjin κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο τους πλοία ίδιας κατηγορίας.
Αυτό, όπως αναφέρει η Alphaliner, “θα έχει άμεσα θετική επίδραση σε πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου