1η KANONIA (CYCLADES 24)
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ .............ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το Νεώριο Σύρου
Μπορεί το Ναυπηγείο του Νεωρίου να αποτελούσε οικονομικό πνεύμονα για το νησί με χιλιάδες εργαζομένους να έχουν περάσει από εκεί και άσχετα οτι τον τελευταίο οι εργαζόμενοι επιβιώνουν με μάσκες οξυγόνου… Όχι ότι δεν υπάρχει δουλειά στην επιχείρηση, αλλά για άλλους ευνόητους λόγους…
Αδιαμφισβήτητα το Ναυπηγείο είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση που οποιοσδήποτε θα ήθελε να την κάνει δικιά του! Πλέον νέοι ορίζοντες ανοίγονται για το Νεώριο Σύρου καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τον γνωστό επιχειρηματία και ομογενή από την Ρωσία Ιβάν Σαββίδη.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι Ιβάν Σαββίδης, έχει έντονο ενδιαφέρον να αποκτήσει πακέτο μετοχών των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου.
Μάλιστα οι συζητήσεις φαίνεται να έχουν προχωρήσει καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει και ζητήματα όπως το προσωπικό όπου ο κ.Σαββίδης θέλει να εξασφαλίσει την εργασιακή ηρεμία προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επένδυση.
Φυσικά, με το άκουσμα της είδησης μας,δεν νομίζουμε να υπάρχει εργαζόμενος στο Νεώριο της Σύρου που να μην επιθυμεί αυτήν την νέα αρχή για το Νεώριο εφόσον φυσικά υπάρξει. Όπως γνωρίζουμε ο κ. Σαββίδης είναι ο μεγαλομέτοχος της ομάδας του ΠΑΟΚ, κάτι που σημαίνει πως οι εργαζόμενοι ακόμα….και ομάδα θα άλλαζαν προκειμένου να επιστρέψει η ψυχική τους ηρεμία αλλά και να λάβουν κανένα ολόκληρο μισθό!
Όπως έχουμε διαβάσει και στα υπόλοιπα ΜΜΕ ο Ιβάν Σαββίδης, ετοιμάζει μπαράζ εξαγορών μέσα στο 2016 που θα προκαλέσει αίσθηση ,κάτι που σημαίνει πως δεν αποκλείεται εφόσον τα βρουν με την μεγαλομετόχους του Νεωρίου…Άλλωστε με τα λεγόμενα της τωρινής διοίκησης και εφόσον το »μαγαζί» δεν βγαίνει, δεν θα υπήρχε καλύτερη ευκαιρία εν καιρώ κρίσης να δεχτούν την πρόταση!
Ο ισχυρός επιχειρηματίας δε σταματά μόνο στον ΠΑΟΚ, το «Μακεδονία Παλλάς» και τη ΣΕΚΑΠ, αλλά ετοιμάζει κι άλλα εντυπωσιακά ανοίγματα στην ελληνική αγορά.. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, ο Ιβάν Σαββίδης σχεδιάζει δυναμικό μπάσιμο στο χώρο των media, καθώς η πρόθεση του ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ είναι να αποκτήσει τηλεοπτικό κανάλι!
Πάντως, δεδομένου ότι μιλάμε για έναν πανίσχυρο παράγοντα, δε θα είναι παράλογο η κίνηση να γίνει και για το Νεώριο της Σύρου. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν οτι,ο κ. Σαββίδης δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο να επισκεφτεί το νησί της Σύρου τις ημέρες του Πάσχα συνδυάζοντας διακοπές και δουλειά.
Να σημειωθεί ότι ο κ.Σαββίδης φαίνεται ότι έχει ιδιαίτερη αγάπη για την Σύρο και τις Κυκλάδες καθώς με βάση της κινήσεις του δείχνει οτι έμπρακτα το ενδιαφέρον του. Από την μία επιλέγει την Σύρο για τις Καλοκαιρινές διακοπές του με την θαλαμηγό »Alexander» και από την άλλη δώρισε στην ΕΠΣ Κυκλάδων περισσότερα από 600 μπουφάν, τα οποία και θα διατέθηκαν στα σωματεία. Άλλωστε ο ΠΑΟΚ έχει εκφράσει την επιθυμία να συνεργαστεί με την ΕΠΣ Κυκλάδων και κυρίως με τα τμήματα υποδομής της, στο πλαίσιο της επέκτασης του δικτύου Ακαδημιών του, «Football Prints».
2η KANONIA
Κατατέθηκε το επενδυτικό σχέδιο για το Νεώριο
Πέμπτη, 25 Αυγούστου, 2016 - 13:10
Ικανοποιητικό φαίνεται πως κρίθηκε από τη διοίκηση του Νεωρίου το σχέδιο επενδυτικής πρότασης που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, καθώς εκ μέρους του ομίλου γνωστοποιείται ότι επ’ αυτού έχουν ξεκινήσει ήδη οι συζητήσεις.
Σε επίπεδο διαπραγματεύσεων των επί μέρους θεμάτων που περιλαμβάνονται στην πρόταση των επενδυτών, επικεντρώνονται πλέον οι συζητήσεις των δύο πλευρών, με την διοίκηση του Νεωρίου να διευκρινίζει, προς αποφυγή νέων σεναρίων που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο, πως η πρόταση γίνεται στη βάση συνέχισης λειτουργίας του ναυπηγείου, ενώ αναμένεται να αποσαφηνιστεί υπό ποια μορφή και με ποιο αντικείμενο.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στην ανακοίνωση της διοίκησης του Ομίλου:
«Σε συνέχεια της από 18/8/2016 ανακοίνωσής της, η Μητρική Εταιρεία του Νεωρίου ανακοινώνει ότι άρχισαν οι διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερομένους αγοραστές.
Διευκρινίζεται ότι το επιχειρησιακό σχέδιο των υποψηφίων αγοραστών έχει σχεδιαστεί με βάση τη συνέχιση λειτουργίας του Ναυπηγείου.
Οι σχετικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη».
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Η ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ Η ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΙΧΩΜΑ ΤΟΥΣ.?????????
3η ΚΑΝΟΝΙΑ
Νεώριο Σύρου: 3 λόγοι για την κακοδαιμονία των ελληνικών ναυπηγείων
Η διοίκηση της Νεώριον Σύρου απαντά στο γιατί η Ελλάδα, μια χώρα µε τόσο σηµαντική ναυτιλιακή δύναμη, δεν διαθέτει τα αντίστοιχα ναυπηγεία. Οι τρεις βασικότεροι λόγοι.
Μόλις πρόσφατα δημοσιεύτηκαν οι ετήσιες λογιστικές καταστάσεις του Ομίλου Νεώριον Σύρου για... το 2014.
Τα προβλήματα είναι δυσεπίλυτα και αυτό απεικονίζεται στις επισημάνσεις του Ορκωτού ελεγκτή, στα αρνητικά ίδια κεφάλαια, στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις ύψους 66,8 εκατ. ευρώ και φυσικά στο ζημιογόνο αποτέλεσμα.
Πάντως, η διοίκηση της θυγατρικής Ναυπηγεία Ελευσίνας έχει συμφωνήσει με πλέον του 60% των πιστωτών για ρύθμιση υποχρεώσεων και τώρα εναπόκειται η σχετική δικαστική διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη της διοίκησης της Νεώριον Σύρου για τους λόγους που δεν επιτρέπουν στη χώρα μας να έχει τόσο ισχυρή ναυπηγική δραστηριότητα, σε αντίθεση με την κυριαρχία της στο χώρο της ναυτιλίας.
«Ως αποτέλεσµα των χαµηλών παραγγελιών και της µείωσης της χρηµατοδότησης από τις Ευρωπαϊκές Τράπεζες, στις παραδοσιακές ναυπηγικές χώρες της Ασίας (Ιαπωνία, Κορέα και τώρα Κίνα) τα τοπικά τραπεζικά ιδρύµατα (µε τη στήριξη και των κρατικών πιστωτικών οργανισµών, όπως πχ η Korean Export-Import Bank και η Japan Bank for International Cooperation) έχουν εντείνει την υποστήριξη των ναυπηγείων µε δάνεια µε ελκυστικούς όρους προκειµένου να προσελκύσουν νέες παραγγελίες.
Η Κινεζική Export-Import Bank, η οποία είναι 100% κρατική και ελέγχεται από την Κινεζική κυβέρνηση, έχει χαρτοφυλάκιο ύψους $12δισ. ναυτιλιακών δανείων σε πάνω από 70 ξένους εφοπλιστές για την κατασκευή πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία και υποθήκες σε πάνω από 400 πλοία, σύµφωνα µε συνέντευξη που έδωσε στο Reuters o Gao Zefeng, deputy director της τράπεζας.
Επιπλέον, η Κίνα έχει δηµιουργήσει ταµείο στήριξης της Ελληνικής ναυτιλίας αρχικού ύψους 5 δισ. δολαρίων που µετέπειτα διπλασιάστηκε στα 10 δισ. δολάρια για τη χρηµατοδότηση των ελληνικών παραγγελιών σε κινέζικα ναυπηγεία µε ανταγωνιστικά επιτόκια και όρους.
Παροµοίως σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνονται κρατικές εγγυήσεις υπέρ των ναυπηγικών µονάδων, ενώ κρατικές και ηµι-κρατικές τράπεζες αναλαµβάνουν την χρηµατοδότηση πλοιοκτητών προκειµένου να ναυπηγήσουν τα πλοία τους σε τοπικά ναυπηγεία.
Στη Γερµανία, η κρατική KfW IPEX-Bank, µε το πρόγραµµα της CIRR για τη στήριξη των Γερµανικών ναυπηγείων, έχει ναυτιλιακό δανειακό χαρτοφυλάκιο ύψους περίπου €13,5δισ., στο οποίο, τελικά, το επιτόκιο των δανείων είναι εγγυηµένο από τη Γερµανική κυβέρνηση.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι η ίδια η Kfw Ipex τονίζει ότι παρόµοια προγράµµατα υπάρχουν στην Γαλλία, την Ιταλία και τη Φινλανδία. Επιπρόσθετα, σε πολλές περιπτώσεις, τοπικά Γερµανικά κρατίδια έχουν προσφέρει πιστώσεις πολλών δεκάδων εκατοµµυρίων ευρώ σε τοπικά ναυπηγεία προκειµένου να µη χρεοκοπήσουν ή/και να µπορέσουν να χρηµατοδοτήσουν την κατασκευή πλοίων.
Η γειτονική Τουρκία επίσης κάνει µία διαρκή αναπτυξιακή αντεπίθεση στη ναυπηγική της βιοµηχανία, προσπαθώντας να εκµεταλλευτεί την δυναµική του ελληνικού στόλου που είναι η πρώτη παγκοσµίως δύναµη στη ναυτιλία. Ενδεικτικό της ναυπηγικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας είναι το γεγονός ότι µόλις τρία ναυπηγεία της ελέγχουν το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς.
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι στη ναυπήγηση πλοίων ο ανταγωνισµός είναι σε παγκόσµιο επίπεδο και τα κράτη που έχουν σηµαντική ναυπηγική παρουσία έχουν θεσπίσει πολιτικές υποστήριξης και κρυφών επιδοτήσεων των ναυπηγείων τους.
Αντιθέτως στην Ελλάδα, µε τα 4.000 πλοία και επενδύσεις ύψους 55 δισεκατοµµυρίων δολαρίων σε ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής, παρά την παγκόσµια οικονοµική κρίση, η ναυπηγοεπισκευή είναι εγκλωβισµένη και φυτοζωεί.
Βασική αιτία ότι η Ελληνική πολιτεία δεν έχει καταφέρει ακόµα να οργανώσει ένα πλαίσιο που θα επιτρέπει τηνασφάλιση του κινδύνου χρηµατοδότησης ναυπήγησης σε ελληνικά ναυπηγεία, παρόλο που ο νόµος που θεωρητικά το επιτρέπει έχει ψηφιστεί από το 2007. Σηµειώνεται ότι η παραπάνω ασφάλιση κινδύνου, σε αντίθεση µε τα προγράµµατα που αναφέρθηκαν στις ανταγωνίστριες χώρες, δεν απαιτεί την απευθείας χρηµατοδότηση των επιχειρήσεων, αλλά µόνο την ανάληψη του κινδύνου µη εκτέλεσης του έργου από τα ναυπηγεία, έναντι καταβολής ασφάλιστρου από αυτά. Πρόκειται ουσιαστικά για µια εγγύηση εκτέλεσης έργου, που δεν απαιτεί εκταµίευση ποσών και επιτρέπει την φθηνότερη χρηµατοδότηση στους τελικούς πελάτες, τους πλοιοκτήτες.
Ίσως το πιο εύλογο ερώτηµα που ακούγεται σχετικά µε τα ναυπηγεία στην Ελλάδα είναι το «Πώς γίνεται µια χώρα µε τόσο σηµαντική ναυτιλία να µην έχει αντίστοιχα ναυπηγεία;». Αυτό οφείλεται κυρίως στους παρακάτω λόγους:
1. Στο εξωτερικό οι εφοπλιστές βρίσκουν ευνοϊκή χρηµατοδότηση. Όπως αναφέρθηκε, στην Κίνα, την Κορέα, την Ιαπωνία, τη Γερµανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Φινλανδία, αλλά και αλλού, το κράτος δίνει ή εγγυάται δάνεια (από τοπικές ή και ξένες-και Ελληνικές-τράπεζες) σε εφοπλιστές για να φτιαχτούν πλοία στα ναυπηγεία της χώρας. Στην Ελλάδα όχι.
2. Σε πολλούς τύπους πλοίων υπάρχει σηµαντική διαφορά κόστους. Τα χαµηλά µεροκάµατα στην Κίνα δεν επιτρέπουν τον ανταγωνισµό στην κατασκευή σχετικά απλών πλοίων όπως τα bulk carriers, ενώ η υψηλή εξειδίκευση και το µέγεθος των ναυπηγείων στην Ιαπωνία και την Κορέα δηµιουργούν οικονοµίες κλίµακος για την κατασκευή container ships και tankers που δεν µπορούν να επιτευχθούν στα ναυπηγεία στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη άλλωστε, τα πλοία που είναι οικονοµικά συµφέρον να κατασκευαστούν είναι τα πλοία που από τον τρόπο και την ποιότητα κατασκευής τους έχουν υψηλή προστιθέµενη αξία όπως πχ τα Ro-Ro, τα LNG, τα Mega-Yacht και άλλα.
3. Εκτός από σταθερό φορολογικό σύστηµα µε µειωµένους φορολογικούς συντελεστές, οι γειτονικές χώρες διαθέτουν σύστηµα ενισχύσεων και επιχορηγήσεων για τις ντόπιες επιχειρήσεις. Αυτά, σε συνδυασµό µε το χαµηλό κόστος εργασίας και τις ασφαλιστικές εισφορές, δηµιουργούν ένα επιχειρηµατικό περιβάλλον έντονα ανταγωνιστικό. Όσο δεν µεταβάλλονται οι παραπάνω λόγοι και κυρίως, κατά την άποψη µας, η έλλειψη χρηµατοδότησης, οι ναυπηγήσεις εµπορικών πλοίων στην Ελλάδα θα παραµείνουν στην καλύτερη περίπτωση αναιµικές».
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
ΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΚΟΚΚΙΝΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ ΑΣΠΡΟΥΣ ΜΑΥΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΘΑ ΛΥΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ, ΑΡΚΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΥ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ, ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙ ΤΡΩΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΦΕΡΝΗ ΝΥΦΗ?
ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΜΠΑΙΝΟΒΓΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΠΛΟΥ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΝΑ ΕΞΟΦΛΟΥΝΤΑΙ Η ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΕΣΤΩ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ 15-20% ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ). ΣΤΗΝ ΣΥΡΟ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΝΤΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.? ΝΕΑ ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ?
ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΥΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΒΑΔΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΝΑΛΕ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ.
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΕΙΠΩΘΟΥΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ............ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΗΠΩΣ ΣΩΘΕΙ ΚΑΤΙ. !!!!!!!
ALIOSPLEFSIS-H2O
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου