Σάββατο 26 Μαρτίου 2016






 SALE & PURCHASE REPORT
Εβδοµάδα
Ηµεροµηνία
14 έως 20 Μαρτίου 2016
23 Μαρτίου 2016
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΣΧΟΛΙA / ΠΙΝΑΚΕΣ

Με ενδιαφέρον παρακολουθούµε τις αναλύσεις Διεθνών οίκων και Οργανισµών για την πορεία της Παγκόσµιας οικονοµίας, όπου οι πιο αισιόδοξες και οι μικρότερες σε αριθµό, κάνουν λόγο για ανάπτυξη µε µειωµένους ρυθµούς, αυτό που εµείς αποκαλούµε ιδιαίτερα ανθεκτική  μετριοπαθής ανάπτυξη και οι υπόλοιπες αναλύσεις εφιστούν την προσοχή στην καλύτερη περίπτωση για επιβράδυνση και στη χειρότερη για µία νέα ύφεση καθώς θεωρούν ότι τα προγράµµατα ποσοτικής χαλάρωσης και ιδιαίτερα η πολιτική των αρνητικών επιτοκίων όχι µόνο δεν θα έχει αποτελέσµατα αλλά θα αυξήσει τους κινδύνους για φούσκες και µία νέα κρίση.

Εν περιλήψει, βιώνουµε µία ιδιαίτερα εύθραυστη Παγκόσµια οικονοµία, µε τις ΗΠΑ να θεωρείται ότι βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, κυρίως γιατί οι προοπτικές στις υπόλοιπες οικονοµίες δεν είναι καλές, γεγονός που παραδέχτηκε και η επικεφαλής της FED, Janet Yellen, η οποία δήλωσε ότι οι

µακροπρόθεσµες προβλέψεις για τον πληθωρισµό δεν θα πρέπει να θωρούνται δεδοµένες ενώ οι ανησυχίες για την Παγκόσµια ανάπτυξη επιδείνωσαν τις συνθήκες στις ΗΠΑ.

Συνεχίζοντας, µεγάλο µέρος της Ε.Ε υποφέρει από στασιµότητα, η Ιαπωνία χάνει τον βηµατισµό της και η οικονοµία της παρουσιάζει σηµάδια εξασθένησης, οι φόβοι για επιδείνωση της επιβράδυνσης της Κίνας συνεχίζουν και υφίστανται ενώ παράλληλα πολλές οικονοµίες αναδυόµενων χωρών υποφέρουν από την πτώση των τιµών των εµπορευµάτων και ο όγκος του Παγκόσµιου Εµπορίου βρίσκεται σε χαµηλά επίπεδα.

Αναφορικά µε τα αρνητικά επιτόκια κυρίως στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, έκπληξη µας προκαλεί η δήλωση της Lagarde, που ισχυρίζεται ότι αν δεν είχε υλοποιηθεί η πολιτική αυτή θα ήµασταν σε πολύ χειρότερη θέση σήµερα, µε τον πληθωρισµό πιθανότατα χαµηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα και την ανάπτυξη χαµηλότερη από αυτή που είναι σήµερα.

Αντίθετα µε τη Lagarde, η πλειοψηφία των οικονοµολόγων θεωρεί ότι τα µηδενικά ή αρνητικά επιτόκια και να προσθέσουµε εµείς ιδιαίτερα µετά από µία ευρεία ποσοτική χαλάρωση που δεν απέδωσε τα αναµενόµενα, θέτουν τις βάσεις για δηµιουργία φούσκας και εκδήλωση νέων κρίσεων. Την άποψη αυτή υποστηρίζει και ο Stephen S. Roach, πρώην Πρόεδρος και επικεφαλής οικονοµολόγος της Morgan Stanley, χαρακτηρίζοντας την υιοθέτηση αρνητικών επιτοκίων σαν τελική πράξη απελπισίας η οποία θα αυξήσει τους κινδύνους χρηµατοοικονοµικής αστάθειας και θα θέσει το σκηνικό για την επόµενη κρίση. Το Brookings Institution, επισηµαίνει ότι οι κινήσεις των Κεντρικών Τραπεζών είναι ένα παιχνίδι µηδενικού αθροίσµατος, καθώς χωρίς σηµάδια πληθωρισµού και µε την ανάπτυξη ακόµη χλιαρή και εύθραυστη πολλοί αναµένουν χρόνια αργή ανάπτυξη η και µία ακόµη Παγκόσµια ύφεση, ενώ θέτει το ερώτηµα αν η FED θα αντισταθεί στον πειρασµό των αρνητικών επιτοκίων.

Ο κοινός παρονοµαστής σε όσους επικρίνουν την πολιτική αρνητικών επιτοκίων, είναι πως θα πρέπει να υλοποιηθεί το σωστό είδος δηµοσιονοµικών πολιτικών µε αύξηση των δηµοσίων δαπανών και περικοπές στη φορολογία, ώστε τα κεφάλαια να κατευθυνθούν προς τα χαµηλά και µεσαία εισοδήµατα, αυξάνοντας την κατανάλωση και όχι σε µεγάλους χρηµατοπιστωτικούς οργανισµούς όπως συµβαίνει τώρα. Φυσικά η ανωτέρω στρατηγική δεν είναι εφαρµόσιµη σε χώρες όπου υπάρχει πρόβληµα µε τη βιωσιµότητα του δηµόσιου χρέους, αλλά εκτός των ΗΠΑ και της Γερµανίας υπάρχουν ακόµη αρκετές οικονοµίες που µπορούν να «σηκώσουν» τέτοιου είδους δηµοσιονοµικές πολιτικές, λαµβάνοντας υπόψη φυσικά και το ιδιαίτερα χαµηλό κόστος του δανεισµού.

Την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 395 µονάδες, ενώ οι επιµέρους δείκτες και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 197 µονάδες µε $ 2,036 την

`




ηµέρα, BPI στις 463 µονάδες στα $ 3,716 την ηµέρα, BSI στις 449 µονάδες στα $ 4,699 την ηµέρα και BHSI στις 260 µονάδες, στα $ 3,865 την ηµέρα.

Αργά και βασανιστικά συνεχίζεται η άνοδος του BDI, όπου εντός των επόµενων ηµερών θα ξεπεράσει τις 400 µονάδες, χωρίς αυτό όµως να σηµαίνει ότι τα δύσκολα έχουν τελειώσει. Αξίζει να αναφέρουµε πως η πτώση του δείκτη από τις 400 µονάδες στις 300, χρειάστηκε 17 ηµέρες για να λάβει χώρα, από την 12η Ιανουαρίου έως την 3η Φεβρουαρίου, ενώ αντιθέτως για την αντίστροφη πορεία της ανόδου από τις 300 στις 400 µονάδες χρειάστηκε τον διπλάσιο αριθµό ηµερών, δηλαδή από την 4η Φεβρουαρίου έως και σήµερα.

Οι προβλέψεις για το ένα από τα θεµελιώδη µεγέθη που επηρεάζουν τον κλάδο, το Παγκόσµιο Εµπόριο και πιο συγκεκριµένα το World Seaborne Trade για εµπορεύµατα ξηρού φορτίου, συνεχίζουν να µην είναι ενθαρρυντικές. Με τις έως τώρα εκτιµήσεις, το World Seaborne Trade των εµπορευµάτων ξηρού φορτίου για το 2016 θα έχει µηδενική αύξηση, δηλαδή θα παραµείνει στα ίδια επίπεδα µε αυτά του 2015, περίπου στους 4,7 δισ. τόνους.

Λαµβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, ο κύριος παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία της ναυλαγοράς φέτος θα είναι οι παραδόσεις πλοίων µετά των ακυρώσεων και των µετακυλίσεων και φυσικά οι διαλύσεις, όπως πολλές φορές έχουµε επισηµάνει, όπου οι εκτιµήσεις για την καθαρή

αύξηση του στόλου το 2016 κάνουν λόγο για περίπου 2% στην καλύτερη περίπτωση και 4+% στην χειρότερη.

Σύµφωνα µε πρόσφατα στοιχεία, η αύξηση σε χωρητικότητα των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου από 20,000 DWT έως 64,999 DWT, δηλαδή από Handysize έως Ultramax, για το 2016 αναµένεται στο 7%. Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2016, ο στόλος των πλοίων από 20,000 DWT έως 64,999 DWT, απαριθµούσε 5,326 πλοία εκ των οποίων τα 456 ή 8% είναι Ultramax (60 – 64,999 DWT) και τα 1,900 ή το 17% είναι Supramax (50 – 59,999 DWT). Tα υπόλοιπα 3,970 είναι στην κατηγορία των 20,000 DWT έως 49,999 DWT εκ των οποίων τα 1,418 είναι από 30,000 DWT έως 39,999 DWT.

Αναφορικά µε τις παραδόσεις, έως τώρα έχουν καταγραφεί 86 πλοία ή 4,3 εκ. DWT από Handysize έως Ultramax. Από το σύνολο αυτό, 2 πλοία είναι µεταξύ των 20,000 – 29,000 DWT, 36 µεταξύ 30,000 – 39,999 DWT, 8 Supramax και 40 Ultramax. Βάσει του βιβλίου παραγγελιών, από τους 28,7 εκ. DWT που αναµένεται να παραδοθούν εντός του 2016 οι 18,2 εκ. DWT, δηλαδή το 63,4% αφορά µόνο Ultramax.

Την ίδια στιγµή στον τοµέα των διαλύσεων για την κατηγορία από 20,000 – 64,999 DWT, τους πρώτους 2 µήνες του έτους, καταγράφηκαν 43 διαλύσεις πλοίων, όπου ουσιαστικά όλες αφορούσαν

αποκλειστικά πλοία κάτω των 49,999 DWT και καµία σε Supramax και φυσικά σε Ultramax που ο στόλος είναι ακόµη νέος.

Όπως προαναφέραµε, συνολικά, η αύξηση χωρητικότητας από Handysize έως Ultramax για το 2016

εκτιµάται στο 7%, το 2017 στο 3% και το 2018 στο 1%.

Κλείνοντας, θα θέλαµε να αναφερθούµε στην δήλωση που ακούστηκε στο Maritime CEO Forum

που έλαβε χώρα πριν λίγες ηµέρες στη Σιγκαπούρη, από τον Tim Huxley, της Wah Kwong Maritime Transport Holdings όπου δήλωσε πως βάσει του βιβλίου παραγγελιών κάθε 14 ώρες θα παραδίδεται ένα Ultramax και κάθε 36 ώρες ένα Cape.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Capes, το ‘GLOBAL PARTNERSHIP’ 176.967 DWT (2006 – Namura) αγοράστηκε από την Winning Shipping στα $ 12 εκ. και το ‘SPRING HYDRANGEA’ 176.955 DWT (2006 – Namura) πουλήθηκε επίσης στα $ 12 εκ.


`

     Στα Panamax, το ‘WASHINGTON TRADER’ 74.228 DWT (2000 – Sasebo) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 2,7 εκ. και το ‘IOANNIS F K’ 74.193 DWT (2001 – Namura) πουλήθηκε στα $ 3,2 εκ.

     Στα Supramax, το ‘CALYPSO COLOSSUS’ 55.429 DWT (2009 – Kawasaki HI Kobe) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 8,3 εκ. περίπου, το ‘SANTA MARGHERITA’ 53.284 DWT (2005 – New Century) πουλήθηκε στα $ 3,6 εκ. και το ‘JS PHOENIX’ 50.224 DWT (2000 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 3,1 εκ.

Στον τοµέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
Στα Aframax, το ‘RATNA PUJA’ 104.583 DWT (2006 – Shanghai Waigaoqiao) αγοράστηκε από την Eurotankers στα $ 22,5 εκ.

           ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

Ύστερα από µία εβδοµάδα έντονης δραστηριοποίησης και αισιοδοξίας επέστρεψε η

επιφυλακτικότητα στους End Buyers οι οποίοι θεωρούν ότι η άνοδος των τιµών είναι παροδική και πως σύντοµα θα υπάρξει κάποια διόρθωση. Αυτό βέβαια δεν λειτούργησε αποτρεπτικά από το να γίνουν κάποια κλεισίµατα σε υψηλά νούµερα σπέκουλας και ιδιαίτερα σε Capes, όπου µέχρι στιγµής έχουν κλειστεί συνολικά 36. Πάντως το επόµενο διάστηµα, αναγκαστικά θα πρέπει να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον, λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισµού στο Πακιστάν και στο

Μπαγκλαντές την πρώτη εβδοµάδα του Ιουνίου αλλά και της έναρξης των Μουσώνων στα τέλη Μαΐου.
Στην Ινδία, ύστερα από µία εβδοµάδα µε ικανοποιητικό αριθµό κλεισιµάτων κυρίως σε Panamax και Handy, την προηγούµενη εβδοµάδα δεν πραγµατοποίησε κανένα κλείσιµο παρά το γεγονός ότι οι τιµές του σιδήρου παρέµειναν σταθερές, η ρουπία ισχυροποιήθηκε στις 66,5 προς το δολάριο και ο αριθµός των διαλυτηρίων σε λειτουργία έφτασε τους 100 από 25 στα τέλη του 2015, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες των End Buyers για διόρθωση των τιµών.

Στο Μπαγκλαντές, όσες πράξεις έγιναν είχαν σαν γνώµονα αποκλειστικά την σπέκουλα, εξού και οι

υψηλές προσφερόµενες τιµές, αλλά η πρόσφατη βίαια µείωση των τιµών του σιδήρου κατά $ 25/LDT αντίστρεψε το κλίµα και αναµένουµε να δούµε αν θα υπάρξει συνέχεια στο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε τι επίπεδα τιµών.

Στο Πακιστάν, η είδηση ότι στο τέλος της εβδοµάδας θα επιβληθεί φόρος 15% στις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, έδωσε ώθηση στην αγορά όπου αναµένεται να εκδηλωθεί έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον το επόµενο διάστηµα, ιδιαίτερα για πλοία µεγαλύτερου τονάζ.

Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς µέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραµµα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.

.

Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 1,233,786 DWT περίπου, εκ των οποίων το 91% (1,123,304 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (41,465 DWT)

δεξαµενόπλοια, και το 6% (69,017 DWT) Containers.

Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:

       Ινδία: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.

       Πακιστάν: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

       Μπαγκλαντές: Από $ 255 - $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

      Κίνα: Από $ 140 - $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

`
GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A

Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000

Email: snp@gmoundreas.gr

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ


Β
BULK CARRIERS





Dwt








S/S





Seller-


Price





Vessels Name


YoB


Main Engine


Gear




Buyer




US$













D/D




Remarks










Yard















mil.






























GLOBAL
176,967







-


Winning










2006


MAN-B&W
-




Japanese
12





PARTNERSHIP



-


Shipping







Namura





































































SPRING
176,955







-














2006


MAN-B&W
-


-


Japanese
12





HYDRANGEA



-









Namura







































































WASHINGTON
74,228







01/2020















Sasebo

B&W
-



Chinese

Nisshin Shipping
2,7





TRADER



09/2016








2000










































































74,193







07/2016














IOANNIS F K
2001


B&W
-


-

-

3,2








07/2016











Namura









































































55,429























CALYPSO
2009


MAN-B&W

4x30,5
01/2019


Greek
-


region




COLOSSUS

Kawasaki


09/2016



8,3



























HI Kobe


















































53,284























SANTA
2005


MAN-B&W

4x36
-

-

-

3,6





MARGHERITA

New


-
































Century
























50,224







06/2015














JS PHOENIX
2000


B&W

4x30,5


Greek
-

3,1








06/2015











Mitsui













































































TANKERS





Dwt


Main





S/S





Seller-


Price





Vessels Name


YoB




Tanks




Buyer




US$









Engine




D/D




Remarks










Yard














mil.



























































104,583























RATNA PUJA
2006


MAN-B&W
12

01/2016


Eurotankers

India Steamship
22,5





Shanghai


09/2015










Waigaoqiao


























































`
GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A


Aλκιβιάδου 167, 185 35 

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016





                 ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ          
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ 
ΣΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.  

Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Με μία προβλήτα ο Αθηνιός… εκτός λειτουργίας οι υπόλοιπες


Με μία προβλήτα ο Αθηνιός… εκτός λειτουργίας οι υπόλοιπες …….
Με μία προβλήτα θα υποδεχθεί την νέα σαιζόν ο Αθηνιός καθώς  οι υπόλοιπες τέθηκαν για λόγους ασφαλείας εκτός λειτουργίας.
Έτσι το λιμάνι της Σαντορίνης θα υποδέχεται στην μοναδική αυτή προβλήτα, εμπορικά πλοία, κρουαζιερόπλοια, εκδρομές σκαφών και ταχύπλοα.
Όπως σημειώνουν εργαζόμενοι στο λιμάνι είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν όλα τα πλοία και η ανάγκη να αποκατασταθούν άμεσα οι ζημιές είναι μεγάλη.
Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Πελέκης σε πρόσφατη συνέντευξή του απάντησε με το γνωστό τρόπο πως θα εκπονηθεί  μελέτη!!!
ένας μόνος τρόπος υπάρχει να λυθεί το πρόβλημα:
Να κηρυχτεί ο Αθηνιός σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και να προχωρήσει το Λιμενικό Ταμείο με απ ευθείας αναθέσεις την επισκευή των προβλητών στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Εάν δεν γίνει αυτό θα παρακολουθήσουμε το καλοκαίρι εικόνες απείρου κάλλους, με ότι αυτό συνεπάγεται.

ΣΧΟΛΙΑ BLOG

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΑΦΙΞΕΙΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΕΜΕΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΛΙΜΑΝΙ.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ ΣΕ  ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΕΜΕΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΤΑΧΘΕΙ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΕΜΕΙΝΕ
ΧΩΡΙΣ ΛΙΜΑΝΙ, ΧΩΡΙΣ ΝΑΥΔΕΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ, ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.
ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΕΝΑ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΑ ΣΠΛΑΧΝΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ.
Η ΕΙΡΩΝΕΙΑ ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΚΑΙ ΧΘΕΣΙΝΟΙ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΦΠΑ 23%.
ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΙ ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΚΥΡΗΞΤΕ ΤΟΥΣ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥΣ, ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ.
ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΕΣ, ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ. ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΤΩΝ, ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΙΤΩΝ. ΠΑΡΤΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ.

Επέκταση & εκσυγχρονισμός του λιμένα Πισαετού Ιθάκης

6,4 εκ. € για επέκταση & εκσυγχρονισμό του λιμένα Πισαετού Ιθάκης

Tην ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ιόνια Νησιά 2014-2020» της πράξης «Λιμάνι Πισαετού Ιθάκης» υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος.
6,4 εκ. € για επέκταση & εκσυγχρονισμό του λιμένα Πισαετού Ιθάκης
Το έργο αφορά στην επέκταση και στον εκσυγχρονισμό του λιμένα Πισαετού Ιθάκης και περιλαμβάνει τα απαραίτητα λιμενικά έργα, έργα νέας οδικής πρόσβασης, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και κτιριακή υποδομή. Προβλέπεται αύξηση του χερσαίου χώρου του λιμανιού, κατασκευή νέας οδικής πρόσβασης στο λιμάνι, κατασκευή κτιρίου εξυπηρέτησης λιμένα και οδική πρόσβαση στο κτίριο.
Ο υπάρχον χερσαίος χώρος εκ των πραγμάτων έχει αποδειχθεί ανεπαρκής για τη λειτουργία του λιμανιού, καθώς είναι αναποτελεσματική και ανασφαλής η τελική οδική πρόσβαση (τέλος επαρχιακού δρόμου Βαθέως – Πισαετού).
Η δε κτιριακή υποδομή σήμερα είναι ένα λυόμενο, το οποίο δεν κρίνεται ικανό να εξυπηρετήσει τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες. Ως εκ τούτου η κατασκευή ενός σύγχρονου και εξυπηρετικού αλλά και ασφαλούς λιμένα κρίνεται απολύτως αναγκαία.
Η κατασκευή ενός ασφαλούς και σύγχρονου λιμανιού στον Πισαετό της Ιθάκης είναι η έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντος της περιφερειακής αρχής για τα μικρά νησιά και έρχεται σε συνέχεια της εξασφάλισης χρηματοδότησης για το έργο του λιμανιού της Ερείκουσας.
Το έργο εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας «Ενίσχυση υποδομών μεταφορών» του ΕΠ Ιόνια Νησιά και ο προϋπολογισμός του είναι 6.400.000€.

Η AEGEAN παρέλαβε ένα ακόμη αεροσκάφος Airbus A320ceo


Η AEGEAN παρέλαβε ένα ακόμη αεροσκάφος Airbus A320ceo
Στο πλαίσιο ειδικής τελετής που έγινε στην έδρα της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας, παρουσία των διοικήσεων της Airbus και της AEGEAN, παραδόθηκε επίσημα το τελευταίο από τα συνολικά επτά αεροσκάφη Airbus A320ceo που παρήγγειλε το 2014 η AEGEAN, ανεβάζοντας έτσι το στόλο της στα 61 αεροσκάφη.
Τα A320 ceo, είναι εξοπλισμένα με τα νέα «Sharklets» στα φτερά των αεροσκαφών, καθώς και με κινητήρες V2500. Πρόκειται για ακροπτερύγια, ύψους 2,4 μέτρων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων κατά μέσο όρο μεταξύ 2-3% ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης.
«Είναι πολύ υπερήφανη στιγμή για όλους εμάς στην AEGEAN που ολοκληρώνουμε έναν κύκλο που ξεκίνησε το 2007 οπότε παραλάβαμε το πρώτο αεροπλάνο από τα αρχικά οκτώ Airbus που είχαμε παραγγείλει και τώρα φτάνουν τα 47. Τότε υπήρχαν αμφιβολίες για το κατά πόσο η αρχική παραγγελία των 8 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί, λόγω του ύψους της επένδυσης. Τελικά, ο λόγος που είμαστε σήμερα εδώ είναι το γεγονός ότι γιορτάζουμε όχι μόνο εκείνη την αρχική παραγγελία, που πολλαπλασιάστηκε αργότερα με άλλες παραγγελίες, αλλά και διότι στην μέση της κρίσης, το 2014, είχαμε το θάρρος να προχωρήσουμε σε μια νέα παραγγελία με άλλα επτά αεροπλάνα, το τελευταίο από τα οποία παραλαμβάνουμε σήμερα» δήλωσε, ο αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά την ειδική εκδήλωση για την παραλαβή του A320ceo.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Airbus για την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και τον Ειρηνικό, Christopher Buckley, ο οποίος άνοιξε την εκδήλωση στην Τουλούζη εξήρε την συνεπή επιχειρηματική πορεία της AEGEAN. Ο κ. Buckley τόνισε ότι είναι εντυπωσιασμένος από την ανάπτυξη της AEGEAN παρά τα δύσκολα χρόνια για την Ελλάδα, ενώ χαρακτήρισε την ελληνική αεροπορική εταιρεία ως έναν εξαίρετο συνεργάτη του ομίλου Airbus λέγοντας «νιώθω πολύ περήφανος και προνομιούχος που συνεργάζομαι με την AEGEAN από το πρώτο, πρώτο Airbus. Έχουμε αναπτύξει μια εξαιρετική συνεργασία και πιστεύω ότι έχουμε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά μας».
Δηλώσεις, όμως, έκανε και ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, τονίζοντας ότι «η AEGEAN έχει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο που είχε ποτέ ελληνική αεροπορική εταιρεία. Ακόμα και στην εποχή όπου η Ολυμπιακή Αεροπορία λειτουργούσε ως κρατική αερογραμμή, δεν υπήρξε ποτέ τέτοια ευρεία εξάπλωση δικτύου. Την περίοδο 2007 -2016 φέραμε 47 νέα αεροσκάφη της οικογένειας A320 και είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στην Ελλάδα». Όπως επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης, «είμαστε από τις λίγες εταιρείες οι οποίες μετά την εξαγορά αναπτυσσόμαστε συνεχώς επί τρία χρόνια. Έτσι από το 2012 μέχρι το 2015 έχουμε σχεδόν διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών μας από 6,1 στο 11,6 εκ. επιβάτες, αναπτυσσόμαστε υγιώς και με κερδοφορία από το 2013 έως το 2015 και θα δούμε επίσης ανάπτυξη και στο 2016. Φέτος θα λειτουργούμε ένα στόλο 61 αεροσκαφών, 47 Airbus συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων 7 παραλαβών από την Airbus και τα 14 turboprops από την Ολυμπιακή».
Τέλος ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ανέφερε: «Είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε το γεγονός ότι η AEGEAN είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες που κατάφερε να κάνει επενδύσεις στην κρίση, να αναπτυχθεί και να αυξήσει την ποιότητα και το αποτύπωμα της προς όφελος των μετόχων, των εργαζομένων και της χώρας». Και ο κ. Βασιλάκης τόνισε με έμφαση ότι «το μεγάλο ευχαριστώ είναι όπως πάντα για αυτούς που δουλεύουν στην εταιρεία, αυτοί έχουν μεγάλη εκπαίδευση και ικανότητα, η Aegean έχει επεκταθεί δυνατά στην διεθνή αγορά και αυτό το διατηρήσαμε και στα χρόνια της κρίσης. Μετά την εξαγορά της Ολυμπιακής πετύχαμε σημαντική ανάπτυξη που σημαίνει μεγαλύτερη εκπροσώπηση και μεγαλύτερο αποτύπωμα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Το 2013 το προσωπικό μας ήταν 2.100 άτομα, φτάσαμε πέρυσι τους 2.800 εργαζόμενους και ελπίζω το καλοκαίρι του 2016 να έχουμε 3.000 εργαζόμενους. Είμαστε περήφανοι που τα τελευταία 3 χρόνια έχουμε προσφέρει 900 νέες θέσεις εργασίας».χχχ
aegean1