Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΑΡΑΔΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

afisa BF Show16 forWEB 260

Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΨΑΡΑΔΩΝ

ΔΩΡΕΑΝ προσκλήσεις μπορείς να προμηθευτείς στα τηλέφωνα 2118008686 και στο 6936572728

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ Δ.ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Μετά από πρωτοβουλία του Επάρχου Π.Ε. Μήλου προς τους Δημάρχους των Δυτικών Κυκλάδων, επισκεφτήκαμε στις 11 Μαρτίου 2016, στο  Ευγενίδειο  Ίδρυμα  τον Πρόεδρό του, συμπατριώτη μας  κ. Λεωνίδα Δημητριάδη–Ευγενίδη και είχαμε μαζί του ευρεία σύσκεψη για το θέμα του συμβατικού πλοίου που εδώ και χρόνια απασχολεί τα νησιά μας.
Ο  κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης μας επεφύλαξε θερμή υποδοχή και είδε ζεστά  το αίτημά μας. Συμφωνήσαμε δε ότι σύντομα θα ακολουθήσει νέα συνάντηση προκειμένου να μας ενημερώσει για τα επόμενα βήματα.
Είμαστε όλοι πεπεισμένοι ότι παρά την κακή οικονομική  συγκυρία, θα μας λύσει σύντομα το πρόβλημα του συμβατικού πλοίου, με ένα πλοίο το οποίο θα τιμά τα νησιά μας,  όπως τα αξιοπρεπή ταχύπλοά του που εδώ και 12 χρόνια έχουν αναβαθμίσει τα νησιά μας με τα σταθερά και συνεπή δρομολόγιά τους από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο.
Στη σύσκεψη αυτή παρευρέθηκαν ο Έπαρχος Π.Ε. Μήλου κ. Νίκος Βενάκης, ο Δήμαρχος Μήλου κ. Γεράσιμος  Δαμουλάκης, ο Δήμαρχος Σερίφου κ. Αντώνης Αντωνάκης, ο Δήμαρχος Κύθνου κ. Σταμάτης Γαρδέρης, ο Δήμαρχος Σικίνου κ. Βασίλης Μαράκης και ο στενός συνεργάτης του κ. Δημητριάδη-Ευγενίδη, κ. Ιωάννης Δεπάστας. Τον Δήμαρχο Σίφνου εκπροσώπησε η κα Μαρία Κόμη και τον Δήμαρχο Κιμώλου, η Πρόεδρος Τουριστικής  Επιτροπής κ. Μοσχούλα Μάλλη.

Ο Έπαρχος Π.Ε. Μήλου
Νικόλαος Γ. Βενάκης

Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

ΕΤΣΙ " ΞΗΓΙΕΤΑΙ" Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΤΟΥ.

ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ - ΚΟΤΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΟΙΚΟΣΙΤΑ ΣΤΟ  ΚΛΟΥΒΙ ΣΑΣ, ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΤΕ

ΓΡΑΜΜΕΣ ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ



Είναι γνωστό εδώ και χρόνια πως οι κάτοικοι αλλά και οι φορείς των νησιών στις Δυτικές Κυκλάδες, κάνουν τα πάντα για να επιτύχουν τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου νέας τεχνολογίας στη γραμμή τους. Κρυφός πόθος ήταν πάντα ένα πλοίο της BLUE STAR FERRIES που θα εξυπηρετεί σε ετήσια βάση τη γραμμή. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα και όπως όλα δείχνουν δεν θα συμβεί ούτε στο άμεσο μέλλον. Αποδέκτης όμως ενός τέτοιου αιτήματος έχει γίνει επανειλημμένα και ο εφοπλιστής Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, ιδιοκτήτης της Aegean Speed Lines στον οποίο έχουν απευθυνθεί αρκετές φορές, κυρίως οι Δήμαρχοι των νησιών.
Πρόσφατα υπήρξε και νέα συνάντηση των Δημάρχων με τον κ. Ευγενίδη και πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή 11 Μαρτίου αντιπροσωπεία αποτελούμενοι από τον Έπαρχο Μήλου, τους Δημάρχους Μήλου, Σερίφου, Κύθνου, Σικίνου και εκπροσώπων των Δήμων Σίφνου και Κιμώλου επισκέφθηκαν το Ευγενίδειο Ίδρυμα και εξέθεσαν στον κ. Ευγενίδη το συγκοινωνιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά.
Σε δηλώσεις τους μάλιστα οι εκπρόσωποι των νησιών δήλωσαν πεπεισμένοι πως ο κ. Ευγενίδης θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Όμως αν ρίξει κανείς μια ματιά στα οικονομικά στοιχεία της γραμμής, δηλαδή στην κίνηση επιβατών, Ι.Χ και φορτηγών, ιδίως το χειμώνα, θα καταλάβει γιατί η γραμμή δεν έχει προσελκύσει μια τέτοια επένδυση, και εννοούμε το πλοίο.
Η ιστορία της γραμμής την τελευταία δεκαετία
Την τελευταία δεκαετία, 2 εταιρείες και πλοία μονοπώλησαν τη γραμμή. Από το 2005 μέχρι και το 2014, τη γραμμή εξυπηρετούσε το εγ/ογ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ της VENTOURIS SEA LINES. Από το 2007 μέχρι και το 2009 μετά την αποχώρηση του ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ήταν το μοναδικό πλοίο που εξυπηρετούσε τη γραμμή. Τον Απρίλιο του 2009 μπήκε στη γραμμή και το εγ/ογ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ της ZANTE FERRIES. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ κρίθηκε ακατάλληλο για τη γραμμή από μεγάλη μερίδα των κατοίκων. Στο τέλος του 2014 το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ εγκαταλείπει τη γραμμή και η ZANTE FERRIES εκμεταλευόμενη το γεγονός, φέρνει στο Αιγαίο και το εγ/ογ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ. Για ένα διάστημα μέσα στο 2015 τα δυο πλοία εκτελούν μαζί δρομολόγια, όμως το χειμώνα η γραμμή μένει πάλι με ένα πλοίο καθώς αρχικά δένει το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ για την ετήσια συντήρηση του και στη συνέχεια το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ. Εκεί κάπου ξεκινούν και οι αντιδράσεις των κατοίκων, που κρίνουν ακατάλληλο και το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ. Τον τελευταίο καιρό βέβαια, ούτε το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ έχει γλυτώσει την κριτική, κυρίως για την ταχύτητα του.
Τη γραμμή βέβαια εξυπηρετούσαν όλα αυτά τα χρόνια, μερικά από τα πλοία της GA FERRIES, και αρκετά ταχύπλοα της Hellenic Seaways, της Seajets και βεβαίως τα SPEEDRUNNER ΙΙ, III και IV του κ. Ευγενίδη. Τα ταχύπλοα όμως σταματούν τα δρομολόγια τους από το τέλος Οκτωβρίου και παραμένουν δεμένα μέχρι τον Μάϊο, με μια μικρή διακοπή για τις ημέρες του Πάσχα.
Η λύση
Για να αλλάξουν τα οικονομικά δεδομένα μιας γραμμής (επιβάτες, Ι.Χ, φορτηγά) χρειάζεται η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών, τουριστών κλπ, έτσι ώστε να υπάρξει και το ανάλογο επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να επενδύσουν στη γραμμή. Και αυτό είναι κάτι που μόνο οι κάτοικοι των νησιών μπορούν να το επιτύχουν. Εκτός από τα ακατάλληλα λιμάνια που είναι ένας ακόμα ανασταλτικός παράγωντας και ένα σημαντικό ζήτημα, την ευθύνη του οποίου έχει η πολιτεία. Αν συγκρίνει κανείς τη γραμμή της Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη, που εξυπηρετείται από τη Blue Star Ferries, με τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, θα διαπιστώσει πόσο μεγάλη διαφορά υπάρχει στα οικονομικά στοιχεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών επισκέπτεται τα νησιά το καλοκαίρι και όχι τον χειμώνα. Το φετινό καλοκαίρι η γραμμή εξυπηρετείται από 2 συμβατικά πλοία, τα ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ και ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, με 2 δρομολόγια ημερησίως και από 5 ταχύπλοα με 6 δρομολόγια ημερησίως. Είναι προφανές λοιπόν πως τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων έχουν επαρκή δρομολογιακή κάλυψη την καλοκαιρινή περίοδο. Όσο μεγαλύτερη ζήτηση δημιουργηθεί για τα νησιά αυτά από τους επισκέπτες, ανάλογη θα είναι και η αύξηση του ενδιαφέροντος από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Είναι βασικός νόμος της αγοράς (όχι μόνο της ακτοπλοϊκής) και ισχύει για όλες τις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

ΣΧΟΛΙΑ BLOG
EΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ Η ΓΡΑΜΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΜΕ 2 ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ 4-6 ΤΑΧΥΠΛΟΑ (ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ).
ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ ΕΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. 
ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΑ:
ΜΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΟΣ, ΜΙΚΡΟ ΣΕ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ , 
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ  ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΣΦΑΛΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ 
ΝΑΥΤΙΚΟΙ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΚΑΦΩΝ κ.λ.π.).
ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΕΝΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ 100 + ΜΕΤΡΩΝ 
1000 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ 250 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ 
ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ. 
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΙΦΝΙΟΥ ΕΥΓΕΝΙΔΗ ΝΑ ΔΡΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ ΟΤΙ
ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΝ ΣΙΚΙΝΟ ΚΑΙ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ 
ΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΝΗΣΙΑ ΤΩΝ Δ.ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΑΝΤΑ ΜΕ 
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΝΗΣΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΥΠΟ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ  ΑΠΟ GRIMALDI  H.S.W. ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΓΙΑ 2 ΜΗΝΕΣ ΜΙΑ
ΤΑΧΥΠΛΟΗ ΣΚΟΥΝΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΒΑΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΤΗΣ.

ΠΛΟΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,  ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
ΤΩΝ Δ.ΚΥΚΛΑΔΩΝ.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ 
ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΟΣ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΛΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΗΣΙΩΝ.

ALIOSPLEFSIS 




Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

ΦΑΡΟΠΛΟΙΑ


Τα πλοία αυτού του τύπου λαμβάνουν μόνιμη θέση με σταθερή αγκυροβολία, εξομοιούμενα έτσι με τους κοινούς φάρους ή επάκτιους φάρους, η θέση των οποίων, (γεωγραφικό στίγμα), αναγράφεται στους ναυτικούς χάρτες, φαροδείκτες, πλοηγούς κ.λπ. Επίσης φέρουν τα σήματα αγκυροβολίας ή εκπέμπουν σήματα ομίχλης όταν παρίσταται ανάγκη. Το σήμα ή ο φανός αγκυροβολίας των προσδιορίζει και την πλώρη τους και εξ αυτής την διεύθυνση του επικρατούντος ανέμου ή ρεύματος. Το προσωπικό των φαρόπλοιων εκός από τα κύρια καθήκοντά τους είναι υποχρεωμένο να εκπέμψει και άλλα σήματα στη περίπτωση που αντιληφθεί πλοίο να κατευθύνεται σε κίνδυνο.
Επειδή τα φαρόπλοια λόγω ρευμάτων η θαλασσοταραχής μπορεί να εκπίπτουν («ξεσέρνουν») η θέση τους (γεωγραφικό στίγμα τους) χαρακτηρίζεται ως «προσεγγίζον» (position approximate, p.a.).
Στους χάρτες η θέση τους απεικονίζεται με τα σύμβολά τους σε μικρό κύκλο καθώς και το όνομά τους. Στις περιπτώσεις απομάκρυνσής των για δεξαμενισμό, επισκευές κλπ αντικαθίστανται από άλλους.
Ο λόγος παρουσίας ενός Φαρόπλοιου σ΄ ένα σημείο έναντι ενός απλού φωτοσημαντήρα είναι απο την αναγκαιότητα αναγνώρισής του από μεγάλη απόσταση, όπου καλύπτει μεγάλη φωτοβολία. Ακόμα χρήση τέτοιων πλοίων γίνεται σε παράκτιες περιοχές όπου οι ακτές έχουν ελάχιστη κλίση, ή και για τον λόγο ότι δεν προσφέρονται σε κατασκευή μόνιμου φάρου, ειδικότερα για προσεγγίζοντα πλοία από ανοικτή θάλασσα, όπως και σε περιοχές έντονης ναυτιλιακής κίνησης όπου συνυπάρχουν κίνδυνοι είτε μόνιμοι, είτε προσωρινοί, λόγω κάποιων έργων (λιμενικών, γεφυροποιίας, υποβρύχιων εργασιών κλπ). Επίσης «εν καιρώ πολέμου» όπου ακολουθεί η «σβέση των Φάρων», τα φαρόπλοια αντικαθιστούν τους κύριους φάρους, σε συγκεκριμένους χρόνους λειτουργίας και βεβαίως με διαφορετικές αναλαμπές και θέσεις των μονίμων.
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ως Φαρόπλοια χαρακτηρίζονται επιπρόσθετα και τα υπαγόμενα στην Υπηρεσία Φάρων πολεμικά πλοία που εξυπηρετούν ανάγκες προσωπικού Φάρων ή προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους των αυτόματων Φάρων, ανεξάρτητα αν δεν φέρουν επ΄ αυτών μεταλλικό φάρο.
Light_ship_before
Lightship
LS_3
North_carr_light_ship_1988