Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Σταθάκης: Ετσι προχωράμε στην πώληση του ΟΛΠ




ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ Η ΠΩΛΗΣΗ -ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΥΦΩΝ ΣΚΕΨΕΩΝ ΤΟΥ ΡΑΙΧ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΙΤΡΙΝΟΥΣ.
Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ .....................


«Φως» στις προθέσεις της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έριξε, στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης ενώ φάνηκε διστακτικός να μιλήσει για τον ρόλο της Κομισιόν αν και προκλήθηκε από τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Νικήτα Κακλαμάνη.

Ειδικότερα, ο κ. Σταθάκης αποκάλυψε ότι:
•    Η κυβέρνηση σχεδιάζει «να υπάρξει ένα ενιαίο σύστημα διαχείρισης όλων των λιμανιών της χώρας, ένα ρυθμιστικό πλαίσιο δηλαδή που θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά δεδομένα και ταυτόχρονα θα διασφαλίζει τους κανόνες και τον τρόπο λειτουργίας των λιμανιών».

•    Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στο επίκεντρο μιας διπλής διαπραγμάτευσης:
1)    Η  διαπραγμάτευση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Εμπλέκεται εκεί ακριβώς, επειδή έχει εγγραφεί ως δημοσιονομικό έσοδο στην τρέχουσα περίοδο, όπως και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Άρα, το ένα επίπεδο διαπραγμάτευσης αφορά το δημοσιονομικό σκέλος του τρέχοντος έτους. Οι δύο βασικές ιδιωτικοποιήσεις-παραχωρήσεις, στις οποίες η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται στο πλαίσιο της διαμόρφωσης μια συμφωνίας με τους εταίρους.
2)    Η  επαναδιαπραγμάτευση της ίδιας της σύμβασης παραχώρησης, με στόχο την παραχώρηση του 51% των μετοχών και όχι του 67% όπως προβλεπόταν αρχικά. Το υπόλοιπο ποσοστό θα δοθεί μέσα σε μια πενταετία και «δημιουργίας ισχυρών επενδύσεων».

Επίσης στόχος είναι εξαιρεθεί από την παραχώρηση μέρος του λιμανιού «αν για παράδειγμα, πρόκειται για την ακτοπλοΐα ή για κάτι άλλο, είτε για αλλαγή όρων σε πολλά θέματα που αφορούν σύνθετες πλευρές του Λιμανιού, όπως τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και άλλες πλευρές του».

Σχολιάζοντας την απάντηση του υπουργού ο κ. Κακλαμάνης επεσήμανε την προσωπική άποψή του ότι είναι υπέρ της παραχώρησης του 49% των μετοχών και του μάνατζμεντ σε ιδιώτη και να παραμείνει το 51% στο κράτος και έθεσε δύο καίρια ερωτήματα:

1.    Αυτό το 16%, πώς θα το πάρει η όποια εταιρεία πάρει το Λιμάνι; Ηλίου φαεινότερο ότι θα είναι η COSCO. Δεν θα εκτίθετο ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης να πάει στην Κίνα με πολυμελή αντιπροσωπεία. Αυτό, λοιπόν, θα γίνει μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, που το ελληνικό κράτος δεν θα μπορεί να παρακολουθήσει και έτσι θα πάρει το υπόλοιπο 16%; Εάν πράγματι συζητάτε τροποποίηση, βάλτε λοιπόν εδώ μέσα να είναι υποχρεωμένοι αυτοί να πληρώσουν και το μερίδιο της ελληνικής πολιτείας, του ελληνικού κράτους, ώστε τουλάχιστον να μείνουν στο 51%. Πάλι μπορούν να διοικήσουν με το 51% και όχι με το 67%.
2.    Επειδή αυτοί οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών μας εγκαλούν συνέχεια και εμάς πριν και εσάς τώρα -«Δεν προχωράτε τις ιδιωτικοποιήσεις. Δεν προχωράτε τις ιδιωτικοποιήσεις»- ποιος είναι ο ρόλος της Κομισιόν, κύριε Υπουργέ, στην ιστορία των ιδιωτικοποιήσεων γενικότερα; Γιατί είναι ηλίου φαεινότερο ότι τον αγωγό τον σαμποτάρησε -και επί Κυβέρνησης Καραμανλή και επί Κυβέρνησης Σαμαρά και τώρα- η Κομισιόν, βάζοντας θέμα ότι πρέπει να είναι μέσα στην κοινοπραξία και ευρωπαϊκή εταιρεία.

Το ίδιο σας έχουν πει και για τον ΟΛΠ; Οι Δανέζοι που ήλθαν, ήλθαν από μόνοι τους ή ήλθαν σταλμένοι; Διότι από τη μια μας εγκαλούν ως χώρα –και εγώ εδώ πέρα παίρνω τώρα το μέρος της Κυβέρνησης- ότι δεν προχωρούμε γρήγορα τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως αυτοί τις εννοούν, και από την άλλη έχω την υποψία –εσείς θα μου πείτε αν είναι σωστή ή όχι- ότι βάζουν οι ίδιοι προσκόμματα εις το όνομα –υποτίθεται- των ευρωπαϊκών οικονομικών συμφερόντων.

«Θα ήθελα, λοιπόν, να μου απαντήσετε σε αυτά τα δύο έτσι ξεκάθαρα, όπως μου απαντήσατε και στο πρώτο, ότι ήδη το 51% το κλείσαμε και πάμε για το 67%», σχολίασε ο κ. Κακλαμάνης αλλά σε αυτά τα ερωτήματα ο υπουργός απέφυγε τις ευθείες απαντήσεις.

Έτσι, ο κ. Σταθάκης αντί να απαντήσει με ποια διαδικασία θα πωληθεί το υπόλοιπο 16% των μετοχών προτίμησε να υποστηρίξει ότι «η κυβέρνηση δεν θα είχε αυτή την πολιτική για τον ΟΛΠ (…)  Ο μόνος λόγος για τον οποίο υπάρχει αυτή η εξέλιξη αφορά –επαναλαμβάνω- το γεγονός ότι αυτά ήταν από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, είχαν προαποφασιστεί, είχαν εγγραφεί στον τρέχοντα Προϋπολογισμό και υπό τους σημερινούς όρους το μόνο που κάνει η Κυβέρνηση είναι να προσπαθεί να βελτιώσει τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής της διαδικασίας».

Μάλιστα, πρόσθεσε ότι οι συζητήσεις που γίνονται με τους τρεις συμμετέχοντες στον διαγωνισμό είναι με τη συναίνεσή τους να πάρει μια τροπή,  «η οποία να είναι πιο φιλική σε αυτό που επιδιώκουμε εμείς ως Κυβέρνηση».

Στο ίδιο μήκος κύματος εμφανίστηκε ο υπουργός και για τον ρόλο της Κομισιόν λέγοντας τα εξής:

«Η Κομισιόν προφανώς και στο παρελθόν είχε διατυπώσει διάφορες σκέψεις. Το βασικό στοιχείο, με το οποίο παρενέβη η Κομισιόν, αφορά το ρόλο και την ιδιαιτερότητα της δεσπόζουσας θέσης στις ευρωπαϊκές αγορές των λιμανιών. Αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα, θα έλεγα, και στις δύο εταιρείες: και στη δανέζικη εταιρεία η οποία έχει ένα μεγάλο αριθμό ιδιωτικών λιμανιών στην Ευρώπη και εν δυνάμει και στην COSCO, εφόσον αποκτήσει μία πιο ισχυρή θέση, που μπορεί να χαρακτηριστεί μονοπωλιακή. Αλλά αυτή είναι μία συζήτηση στην οποία τουλάχιστον μέχρι στιγμής η Κομισιόν είχε διατυπώσει επιφυλάξεις, τις οποίες έχει προς στιγμήν αποσύρει, απ’ όσο γνωρίζω».


ΚΙΝΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΠ. Η ΚΙΤΡΙΝΗ ΜΑΦΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟ Δ΄ΡΑΙΧ.





Του Σταύρου Μαλαγκονιάρη


•    Η νέα διπλωματική στρατηγική της Κίνας και το σχέδιο με το «Δρόμου του Μεταξιού». Ποιοι είναι οι πραγματικοί στόχοι.
•    Τι προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο της Κίνας «ΟΒΟR»
•    Η συμφωνία Κίνας- Γερμανίας για την ανάπτυξη του «Δρόμου του Μεταξιού».
•    Άνοιξε ο δρόμος για την είσοδο κινέζων στα λιμάνια του Αμβούργου και της Βρέμης


Οι «δουλειές» ανάμεσα σε Γερμανία και Κίνα, που εξυπηρετούν τους στρατηγικούς στόχους της μεγάλης ασιατικής χώρας, φαίνεται ότι κρύβονται πίσω από την (από πρώτη «ματιά») ακατανόητη επιμονή των «θεσμών»- πρώην τρόικας- για να περιληφθεί στη συμφωνία της Ελλάδας με τους δανειστές η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και ιδιαίτερα του ΟΛΠ.

Ταυτόχρονα, εξηγείται γιατί η Κίνα δια της Cosco άρχισε να πιέζει για την εξαγορά του λιμανιού του Πειραιά (αρχικά δεν φαινόταν να την ενδιαφέρει κάτι τέτοιο) και φάνηκε απρόθυμη για να βοηθήσει, οικονομικά (με χρηματοδότηση ή αγορά μέρους του χρέους) την Ελλάδα, όπως προσδοκούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, καθώς αυτό θα έβαζε σε κίνδυνο της σχέσεις του Πεκίνου με το Βερολίνο και θα έθετε σε κίνδυνο το μεγάλο σχέδιο, με την ονομασία «μια ζώνη, ένας δρόμος» («one belt and one road»- OBOR).

Η δρομολόγηση της υλοποίησης των «αθέατων» πλευρών των σχεδίων συνεργασίας Κίνας- Γερμανίας αποκαλύφθηκε (ή επισημοποιήθηκε) στο 29ο Συνέδριο των Παγκόσμιων Λιμανιών (IAPH 2015), που πραγματοποιήθηκε, την περασμένη εβδομάδα, στο Αμβούργο.



Εκεί ο πρόεδρος της εταιρείας, που διαχειρίζεται το λιμάνι της Σαγκάης (Shanghai International Port Group- IPG), Chen Rongyuan σε δηλώσεις του στο Γερμανικό τύπο, γνωστοποίησε ότι ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμανιού της Σαγκάης είναι «ανοιχτός» στο να αγοράσει «μερίδια» σε γερμανικά λιμάνια, μια κίνηση, που όπως είπε θα σταθεροποιήσει τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ της Κίνας και της Γερμανίας, στο πλαίσιο του προγράμματος του Πεκίνου, «OBOR».

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της, την Παρασκευή 5/6,  η έγκυρη βρετανική ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyds List ο κ. Chen  είπε ότι η εταιρεία του θα ήθελε να αναπτύξει μια στενότερη συνεργασία με τα λιμάνι της Βρέμης και του Αμβούργου μέσω μιας συμφωνίας συμμετοχής.

Η βρετανική εφημερίδα σημειώνει ότι εάν η Σαγκάη αποκτήσει συμμετοχή στα βασικά λιμάνια της Γερμανίας θα είναι μια κίνηση, η οποία ευθυγραμμίζεται πλήρως στο σχέδιο της Κίνας για την διαμόρφωση του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» (21st Century Maritime Silk Road), τον έναν από τους δύο άξονες του στρατηγικού σχεδιασμού, που προαναφέρθηκε με την ονομασία «OBOR».

«Τόσο ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping όσο και ο πρωθυπουργός Li Keqiang είχαν καλέσει τη Γερμανία να ενταχθεί στο επιχειρησιακό σχέδιο της Κίνας», στην διάρκεια της τελευταίας συνάντησής τους με την Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ», υπογραμμίζει η Lloyds List.



Η συνάντηση Xi Jinping- Μέρκελ

Η συνάντηση του Κινέζου πρόεδρου με την Γερμανίδα καγκελάριο είχε πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουλίου 2014 και όπως προέκυψε από αναλυτικό τηλεγράφημα του κινεζικού πρακτορείου ειδήσεων οι δύο ηγέτες είχαν μακρά συζήτηση για τις εμπορικές συναλλαγές των δύο χωρών, με την ανάπτυξη μεγάλων εμπορικών κέντρων στη Γερμανία, τη συνεργασία στη μεταποίηση κ.α.

Ταυτόχρονα, όμως, ο Xi Jinping είχε εκφράσει την ικανοποίηση της Κίνας στην απόφαση της Γερμανίας να συμμετάσχει στην δημιουργία της «Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού» (Silk Road Economic Belt).

Σύμφωνα με την ίδια ανταπόκριση η κ. Μέρκελ δήλωσε ότι η Γερμανία είναι έτοιμη να βελτιώσει το επενδυτικό περιβάλλον, να προσελκύσει περισσότερες κινέζικες επιχειρήσεις στη χώρα και θα λάβει δραστικά μέτρα για να διευκολυνθούν οι  ανταλλαγές προσωπικού μεταξύ των δύο χωρών.

Κάπως έτσι, μέσα από αυτό το «διπλωματικά» γραμμένο τηλεγράφημα», φαίνεται ότι «άνοιξε ο δρόμος» για να συμμετάσχει η Γερμανία στο κινέζικο στρατηγικό σχέδιο, οπότε ακολούθησε στο Αμβούργο και το επόμενο βήμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή της Σαγκάης σε γερμανικά λιμάνια.

(Και για όσους ακόμα δεν πιστεύουν ότι αυτά σχετίζονται και καθορίζουν εν πολλοίς και τις οικονομικές σχέσεις ΕΕ- Ελλάδας- Κίνας ας δούμε τη συνέχεια της ίδιας ανταπόκρισης: Η Άνγκελα Μέρκελ ενημέρωσε για την εσωτερική μεταρρύθμιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και τις προσπάθειες της ΕΕ για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους, και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς την Κίνα για την υποστήριξή της. Ο  Xi Jinping ανέφερε ότι  η Κίνα υποστηρίζει την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και εργάζεται ως καλός εταίρος των ευρωπαϊκών χωρών. Ελπίζει ότι η Γερμανία θα συνεχίσει τον σημαντικό ρόλο της στις σχέσεις Κίνας-Ευρώπης).

Το στρατηγικό σχέδιο της Κίνας «ΟΒΟR»

Μετά μία περίοδο μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης, η κινεζική ηγεσία έστρεψε το βλέμμα της στη θάλασσα, επιλογή που επιβεβαιώθηκε με την έγκριση από το 18ο Εθνικό Συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας της «Θαλάσσιας Στρατηγικής», η οποία προέβλεπε και την ανάπτυξη της «Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού» («Silk Road Economic Belt») και του «Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού του 21ου αιώνα» («21st century Maritime Silk Road»).



Το μεγαλόπνοο σχέδιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, που εξήγγειλε η κινεζική ηγεσία, καλύπτει αυτόν τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό που εξασφαλίζει την πρόσβαση της Κίνας στις αγορές της Δύσης, που πάντοτε υπήρξε ο προορισμός του κινέζικου εμπορίου, όπου ακολουθώντας τη χάραξη των διαδρομών μεταφοράς του άλλου «αγαθού» της Ανατολής, της ενέργειας, επιχειρεί να διαμορφώσει δύο εναλλακτικές οδούς.

Υπό τον τίτλο «Μια ζώνη, ένας δρόμος», η Κίνα επιδιώκει- όπως ανακοινώνει- τη δημιουργία ενός σύγχρονου «Δρόμου του Μεταξιού» στην οικονομική ζώνη του 21ου αιώνα που θα ενισχύσει το εμπόριο και τη ναυτιλία και θα επεκτείνει την παγκόσμια επιρροή της χώρας.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολύ πρόσφατα ο υπουργός Εμπορίου Γκάο Χουτσένγκ δήλωσε πως περισσότερες από 50 χώρες έχουν δείξει ενδιαφέρον γι’ αυτή την πρωτοβουλία ενώ ο πρόεδρος της Κίνας, στο περιθώριο μιας εκδήλωσης στην πόλη Boao, είχε πως το σύστημα θα μπορούσε να τονώσει το εμπόριο και τις επενδύσεις της
Κίνας στις χώρες που θα βρίσκονται σε αυτή τη διαδρομή.
«Ελπίζουμε πως ο ετήσιος όγκος των συναλλαγών μεταξύ της Κίνας και των συνεργαζόμενων χωρών θα ξεπεράσει τα 2,5 τρισ. ευρώ μέσα σε μια δεκαετία».

Η νέα στρατηγική της κινέζικης διπλωματίας με το όνομα OBOR

Ωστόσο, πέρα από τη διόλου ευκαταφρόνητη οικονομική πτυχή του κινέζικου σχεδίου, φαίνεται ότι η «στρατηγική OBOR» (Μία ζώνη, ένας δρόμος), που λέγεται ότι διαμορφώθηκε ως ιδέα το 2013 και πέρυσι έγιναν (με τις συνοδές δράσεις των «δρόμων του μεταξιού») οι λέξεις- κλειδιά της κινέζικης διπλωματίας.

Όπως σημειώνει το site thediplomat.com, που παρακολουθεί τις διπλωματικές εξελίξεις στην πλευρά του Ειρηνικού ωκεανού, η στρατηγική Obor έχει γίνει μείζων στόχος της εξωτερικής πολιτικής της Κίνας. Το Πεκίνο θα προωθήσει την πρωτοβουλία αυτή οικονομικά, πολιτικά, στρατιωτικά και πολιτιστικά μέσα στα επόμενα 8 με 10 χρόνια.

Το 2014 θεωρείται ότι οι προετοιμασίες για την ανάπτυξη της στρατηγικής OBOR σημείωσαν αξιοσημείωτη πρόοδο, γεγονός, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η Κίνα βρίσκεται σε μία στρατηγική μετασχηματισμού της εξωτερικής πολιτικής της, εγκαταλείποντας τη μέχρι τώρα πολιτικού της «διατήρησης ενός χαμηλού προφίλ».

Παράλληλα, εκτιμάται ότι το Πεκίνο με βάση τη νέα διπλωματική προσέγγιση θα δώσει έμφαση σε νέες συμμαχίες αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις σχέσεις Κίνας- ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το thediplomat.com η Obor είναι η προσπάθεια της Κίνας να εξελιχθεί από μια περιφερειακή δύναμη με παγκόσμια επιρροή, σε μια ολοκληρωμένη παγκόσμια δύναμη. Η στρατηγική αυτή έχει αποφασιστεί  αλλά οι λεπτομέρειες θα καθορίσουν την επιτυχία ή την αποτυχία. Η Κίνα είναι ήδη σχετικά ισχυρή, αλλά θα πρέπει να εξετάσει προσεκτικά τα σημεία έμφασης και το δικό της δυναμικό στην υλοποίηση αυτής της στρατηγικής.

Ας κρατήσουμε την επισήμανση ότι η Κίνα δεν θέλει να γίνει το υπουργείο Οικονομικών για τις χώρες  του Δρόμου του Μεταξιού…..

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

ΕΞ.ΠΗΓΑΣΟΣ: Απο αύριο 04/06/2015 ξεκινάει δρομολόγια για Β.Αιγαίο, επιτέλους ..........................







Για το λιμάνι του Λαυρίου ξεκίνησε από το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν τις 19:00 σήμερα το απόγευμα, το Ε/Γ-Ο/Γ Εξπρές Πήγασος της Hellenic Seaways.
Το πλοίο σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που ανάρτησε η εταιρεία του, θα ξεκινήσει αύριο το πρωί στις 09:00 τα δρομολόγιά του από Λαύριο προς Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο & Καβάλα.

ΑΝ.ΚΑΛΒΟΣ: Απο 29/06 στις Δυτικές Κυκλάδες








Στις 29 Ιουνίου 2015 αναμένεται να αρχίσει δρομολόγια το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, σύμφωνα με τον πίνακα δρομολογίων της ανανεωμένης ιστοσελίδας της Zante Ferries.
Πρόκειται για το δεύτερο πλοίο μετά το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ που βάζει στη γραμμή η Ζακυνθινή εταιρεία. 
ΤΟ " ΝΕΟ ΝΕΟΤΕΥΚΤΟ ΤΑΧΥΠΛΟΟ SUPER FERRY"  THΣ ΖΑΝΤΕ FERRIES ΣΤΙΣ Δ. ΚΥΚΛΑΔΕΣ.
ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΟΙ ΣΚΟΥΝΕΣ ΜΑΣ. ΟΙ ΚΩΠΗΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ? ΚΑΙ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ .................

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΣ..............

Champion Jet 1: Μηχανική βλάβη στο νέο απόκτημα του Ηλιόπουλου.

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Θήρας, από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ -ΚΑΤ “CHAMPION JET ONE” σημαίας Κύπρου, ότι κατά την εκτέλεση δρομολογίου Πειραιά – Μύκονος – Νάξος – Θήρα και συγκεκριμένα μεταξύ Νάξου και Θήρας, παρουσιάστηκε βλάβη στην έξω δεξιά κύρια μηχανή.
Το πλοίο κατέπλευσε και προσέδεσε με ασφάλεια στο λιμένα Θήρας, όπου αποβίβασε με ασφάλεια τους εξακόσιους ενενήντα εννέα (699)επιβάτες του.
Από το Λιμεναρχείο Θήρας απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του CHAMPION JET ONE, στη συνέχεια επετράπη όμως η συνέχιση του δρομολογίου του, μετά την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα.