Κυριακή 31 Μαΐου 2015

ΤΙ "ΒΛΕΠΕΙ" Ο ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Ρ.ΡΗΓΚΑΝ Paul Craig Roberts: "Aν η Ελλάδα αποχωρήσει από την ευρωζώνη τότε θα διαλυθεί η αμερικανική Αυτοκρατορία"






Τον τρόμο των ΗΠΑ, στην σκέψη ότι η Ελλάδα μπορεί να αποχωρήσει από την ευρωζώνη και να στραφεί στη Ρωσία με ότι αυτό συνεπάγεται γεωπολιτικά με αποτέλεσμα την διάλυση της "αμερικανικής αυτοκρατορίας", περιγράφει ο πρώην Αμερικανός υφυπουργός οικονομικών επί κυβερνήσεως Ρ.Ρήγκαν, και πρώην εκδότης και αρθρογράφος των Wall Street Journal, Business Week, και Scripps Howard News Service, Dr. Paul Craig Roberts.
 
Και μόνο στη σκέψη, ο Ομπάμα έχει τρομοκρατηθεί, αφού μπορεί να φαίνεται απίστευτο λόγω της γνωστής "πλύσης εγκεφάλου" από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ, αλλά η «Μικρή» Ελλάδα μπορεί να βάλει οριστικά τέλος στην Αυτοκρατορία των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
 
"Οι ΗΠΑ παρακμάζουν πάρα πολύ γρήγορα, και εάν υπάρξει κρίση στην ευρωζώνη, τότε όλα θα οδηγηθούν στην Κόλαση διότι, υπάρχουν πάρα πολλά παράγωγα συνδεδεμένα με ομόλογα, μετοχές, νομίσματα, και πολιτική αξιοπιστία".
 
Τον τρόμο του προέδρου των ΗΠΑ, αποκαλύπτει χαρακτηριστικά ο Dr. Paul Craig Roberts «Μέχρι πρότινος η Ουάσινγκτον είχε πάρει όλα τα ρίσκα και έβαλε εναντίον της Ρωσίας. Είχε υπολογίσει τον κίνδυνο σύγκρουσης με τη Ρωσία, τη διάλυση των πολύ κερδοφόρων οικονομικών σχέσεων των ΗΠΑ με τη Ρωσία, και την ανανέωση του Ψυχρού Πολέμου με τη Ρωσία. Τώρα κοιτάξτε, οι μπάσταρδοι τα πήραν όλα πίσω. Γιατί η Ουάσιγκτον το κάνει αυτό;
 
Μπροστά υπάρχει η αποσύνθεση της αυτοκρατορίας. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια ευρωπαϊκή χώρα να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ και η αμερικανική αυτοκρατορία τελειώνει. Αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται. Τώρα βλέπουμε ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η χώρα – θα μπορούσε να είναι η Ελλάδα."
 
Αν οι Έλληνες πουν, «Κοίτα, οι Ευρωπαίοι εταίροι μας δεν δίνουν δεκάρα για εμάς? Πρόκειται να μας χώσουν ακόμα πιο κάτω στο έδαφος. Έτσι και εμείς αποχωρούμε», και στη συνέχεια στραφούν προς τη Ρωσία, αυτό θα σημαίνει και το τέλος της αυτοκρατορίας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
 

"Πρέπει να αναρωτηθούμε, αφού αυτοί που κυβερνούν τις ΗΠΑ τύπωσαν δισεκατομμύρια δολάρια για να σώσουν τις JP Morgan, Citibank, Goldman Sachs και τις βρετανικές τράπεζες γιατί δεν τυπώνουν χρήμα και για την Ελλάδα ώστε να λύσουν μια και καλή το πρόβλημα; Επειδή προτιμούν την καταπίεση των ανθρώπων από το να σώσουν την Αυτοκρατορία τους, έτσι λοιπόν τα πράγματα μπορεί να εκραγούν ανά πάσα στιγμή."

ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΕΙΠΩΘΟΥΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Η ΤΩΡΑ Η ΠΟΤΕ.




ΌΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗ MONDΕ

Στις 25 του περασμένου Γενάρη ο ελληνικός λαός πήρε μια γενναία απόφαση. Τόλμησε να αμφισβητήσει το μονόδρομο της σκληρής λιτότητας του μνημονίου και να επιδιώξει μια νέα συμφωνία. Μια νέα συμφωνία που επιτρέπει στην Ελλάδα να επιστρέψει στην ανάπτυξη εντός του ευρώ με ένα οικονομικό πρόγραμμα βιώσιμο, χωρίς τα λάθη του παρελθόντος.
Αυτά τα λάθη, άλλωστε, τα πλήρωσε ακριβά ο ελληνικός λαός, αφού μέσα σε πέντε χρόνια η ανεργία σκαρφάλωσε στο 28% (60% για τους νέους), το μέσο εισόδημα μειώθηκε κατά 40%, ενώ η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, έγινε η χώρα της Ε.Ε. με τον υψηλότερο δείκτη κοινωνικής ανισότητας. 
Και το χειρότερο: Το πρόγραμμα αυτό, παρά τα βαρύτατα πλήγματα στον κοινωνικό ιστό, δεν κατάφερε την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Το δημόσιο χρέος εκτινάχθηκε από το 124% στο 180% του ΑΕΠ, η ελληνική οικονομία -παρά τις βαριές θυσίες του λαού της- παραμένει εγκλωβισμένη σε ένα κλίμα διαρκούς αβεβαιότητας, που γεννούν οι ανέφικτοι στόχοι δημοσιονομικής εξισορρόπησης που την υποχρεώνουν να πορεύεται σε έναν φαύλο κύκλο λιτότητας και ύφεσης.
Βασικός στόχος της νέας ελληνικής κυβέρνησης τους τελευταίους τέσσερις μήνες είναι να δοθεί τέλος σε αυτό τον φαύλο κύκλο, τέλος σε αυτή την αβεβαιότητα. Μια αμοιβαία επωφελής συμφωνία που θέτει ρεαλιστικούς στόχους πλεονασμάτων, ενώ ταυτόχρονα επαναφέρει την ατζέντα της ανάπτυξης και των επενδύσεων, μια οριστική λύση στο ελληνικό ζήτημα, είναι σήμερα πιο ώριμη και πιο αναγκαία από ποτέ. 
Μια τέτοια συμφωνία, εξάλλου, θα σημάνει και το τέλος της ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης που ξέσπασε επτά χρόνια πριν, κλείνοντας τον κύκλο της αβεβαιότητας για την Ευρωζώνη. 
Σήμερα η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να πάρει αποφάσεις που θα πυροδοτήσουν μια ραγδαία ανάκαμψη της ελληνικής και της ευρωπαϊκής οικονομίας, δίνοντας τέλος στα σενάρια περί Grexit, που εμποδίζουν μια μακροπρόθεσμη σταθεροποίηση της ευρωπαϊκής οικονομίας και μπορούν ανά πάσα στιγμή να κλονίσουν την εμπιστοσύνη, τόσο των πολιτών όσο και των επενδυτών στο κοινό μας νόμισμα.
Λένε, όμως, πολλοί ότι η ελληνική πλευρά δεν βοηθάει σ’ αυτή τη κατεύθυνση γιατί προσέρχεται στις διαπραγματεύσεις αδιάλλακτη και χωρίς προτάσεις.
Είναι πράγματι έτσι;
Επειδή οι στιγμές είναι κρίσιμες, ίσως και ιστορικές, όχι μόνο για το μέλλον της Ελλάδας αλλά και για την πορεία της Ευρώπης, θα ήθελα με τη σημερινή μου παρέμβαση να αποκαταστήσω την αλήθεια και να ενημερώσω υπεύθυνα την παγκόσμια κοινή γνώμη για τις πραγματικές προθέσεις και θέσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Η ελληνική κυβέρνηση, στη βάση της απόφασης του Eurogroup της 20ης του Φλεβάρη, έχει καταθέσει ένα ευρύτατο πακέτο μεταρρυθμιστικών προτάσεων, με στόχο μια συμφωνία που θα συνδυάζει τόσο το σεβασμό στην ετυμηγορία του ελληνικού λαού όσο, όμως, και το σεβασμό στους κανόνες και τις αποφάσεις που διέπουν τη λειτουργία της Ευρωζώνης. 
Βασική κατεύθυνση των προτάσεών μας είναι η δέσμευση σε χαμηλότερα -και ως εκ τούτου εφικτά- πρωτογενή πλεονάσματα το 2015 και το 2016 και σε υψηλότερα για τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι προσδοκούμε ανάλογη αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Εξίσου βασικό σημείο των προτάσεών μας είναι η δέσμευση για αύξηση των δημοσίων εσόδων, μέσω, όμως, αναδιανομής των βαρών από τα χαμηλά και μεσαία στα υψηλά εισοδήματα, που μέχρι σήμερα απέφευγαν να πληρώσουν το δικό τους μερίδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς στη χώρα μου προστατεύτηκαν αποτελεσματικά, τόσο από την πολιτική ελίτ, όσο και από τα «στραβά μάτια» της τρόικα.
Από την πρώτη στιγμή της νέας διακυβέρνησης, άλλωστε, δείξαμε αυτές τις προθέσεις και την αποφασιστικότητά μας, νομοθετώντας συγκεκριμένη ρύθμιση που αντιμετωπίζει την απάτη των τριγωνικών συναλλαγών, εντατικοποιώντας τους τελωνειακούς και φορολογικούς ελέγχους, ώστε να περιορίσουμε ουσιαστικά το λαθρεμπόριο και τη φοροδιαφυγή.
Για πρώτη φορά μετά από χρόνια καταλογίσαμε τα οφειλόμενα χρέη των ιδιοκτητών των μέσων ενημέρωσης προς το ελληνικό δημόσιο. 
Η αλλαγή κλίματος στη χώρα είναι σαφής και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι και τα δικαστήρια επιταχύνουν το έργο τους για την απονομή δικαιοσύνης σε υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής. Οι ολιγάρχες, με άλλα λόγια, που είχαν συνηθίσει στην προστασία του πολιτικού συστήματος έχουν, πλέον, πολλούς λόγους να χάνουν τον ύπνο τους.
Δεν είναι, όμως, μόνο οι βασικές κατευθύνσεις, αλλά και οι εξειδικευμένες προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο πλαίσιο των συζητήσεων με τους θεσμούς που έχουν καλύψει ένα τεράστιο μέρος της απόστασης που μας χώριζε πριν από μερικούς μήνες. Συγκεκριμένα, η ελληνική πλευρά έχει αποδεχθεί την υλοποίηση σειράς θεσμικών μεταρρυθμίσεων, όπως η ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) και της Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης αλλά και παρεμβάσεις στις αγορές προϊόντων ώστε να αρθούν στρεβλώσεις και προνόμια.
Επίσης, παρά την κάθετη αντίθεσή μας στο μοντέλο ιδιωτικοποιήσεων που προωθείται από τους θεσμούς, γιατί δεν δημιουργεί αναπτυξιακή προοπτική και δεν μεταφέρει πόρους στην πραγματική οικονομία, αλλά στο, ούτως ή άλλως, μη βιώσιμο χρέος, αποδεχθήκαμε να ολοκληρώσουμε, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις, το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα την διάθεσή μας για βήματα προσέγγισης.
Συμφωνήσαμε, επίσης, να υλοποιήσουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση στο ΦΠΑ απλοποιώντας το σύστημα και ενισχύοντας την αναδιανεμητική διάσταση του φόρου, ώστε να επιτύχουμε αύξηση τόσο της εισπραξιμότητας όσο και των εσόδων.
Καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις μέτρων που θα επιφέρουν περαιτέρω αύξηση των εσόδων: Έκτακτη εισφορά στα πολύ υψηλά κέρδη, φόρο στο ηλεκτρονικό στοίχημα, εντατικοποίηση των ελέγχων των μεγαλοκαταθετών / φοροφυγάδων, μέτρα για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο, ειδικό φόρο πολυτελείας, διαγωνισμό για τις ραδιοτηλεοπτικές άδειες τις οποίες η τρόικα ξέχασε συμπτωματικά επί πενταετία και άλλα.
Τα μέτρα αυτά όχι μόνο αυξάνουν τα έσοδα, αλλά ταυτόχρονα δεν δημιουργούν υφεσιακό αποτέλεσμα, αφού δεν μειώνουν ακόμη περισσότερο την ενεργό ζήτηση και δεν προσθέτουν περισσότερα βάρη στα χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα.
Συμφωνήσαμε, επιπλέον, να υλοποιήσουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό σύστημα. Με την ενοποίηση ταμείων και την κατάργηση διατάξεων που κακώς επιτρέπουν τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, γεγονός που αυξάνει το πραγματικό όριο συνταξιοδότησης.

Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι οι απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων που έχουν δημιουργήσει το μεσοπρόθεσμο πρόβλημα βιωσιμότητάς τους, οφείλονται κατά κύριο λόγο σε πολιτικές επιλογές για τις οποίες σοβαρότατη ευθύνη φέρουν τόσο οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις όσο και κυρίως η τρόικα (μείωση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων κατά 25 δισ. ευρώ μέσω του PSI αλλά και υψηλότατη ανεργία που οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στο ακραίο πρόγραμμα λιτότητας που εφαρμόζεται στη χώρα από το 2010).
Τέλος, και παρά τη δέσμευσή μας προς τους εργαζόμενους να αποκαταστήσουμε άμεσα την ευρωπαϊκή νομιμότητα στην αγορά εργασίας που αποδιαρθρώθηκε πλήρως την τελευταία πενταετία υπό το πρόσχημα της ανταγωνιστικότητας, αποδεχθήκαμε να υλοποιήσουμε την εργασιακή μεταρρύθμιση μόνο μετά από διαβούλευση με τον ILO, που ήδη έχει τοποθετηθεί θετικά στις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.
Με δεδομένα τα παραπάνω εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί αυτή η επιμονή σε μονότονες δηλώσεις θεσμικών αξιωματούχων ότι η Ελλάδα δεν καταθέτει προτάσεις; Ποιον σκοπό εξυπηρετεί αυτή η παρατεταμένη στάση ρευστότητας προς την Ελληνική οικονομία, τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι θέλει να σεβαστεί τις εξωτερικές της υποχρεώσεις, πληρώνοντας από τον Αύγουστο του 2014 περισσότερα από 17 δισ. ευρώ σε τόκους και χρεολύσια (περίπου 10% του ΑΕΠ της) χωρίς καμία απολύτως εξωτερική χρηματοδότηση;
Και, τέλος, ποια η σκοπιμότητα των συντονισμένων διαρροών ότι δεν είμαστε κοντά σε μια συμφωνία που θα βάλει ένα τέλος στην πανευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα που συντηρείται εξαιτίας του ελληνικού ζητήματος;
Η ανεπίσημη απάντηση από την μεριά ορισμένων είναι ότι δεν είμαστε κοντά σε συμφωνία επειδή η ελληνική πλευρά εμμένει στις θέσεις της για την αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και αρνείται να προχωρήσει στην περαιτέρω μείωση των συντάξεων.
Οφείλω, λοιπόν, ορισμένες διευκρινήσεις.
Σ’ ό,τι αφορά το πρώτο ζήτημα, η θέση της ελληνικής πλευράς είναι ότι δεν είναι δυνατόν η νομοθεσία προστασίας των εργαζομένων στην Ελλάδα να μην ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά στάνταρ ή, πολύ περισσότερο, να παραβιάζει κατάφωρα την ίδια την ευρωπαϊκή εργατική νομοθεσία. Αυτό που ζητάμε δεν είναι τίποτα περισσότερο από αυτά που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Και γι’ αυτό άλλωστε, πρόσφατα, προχώρησα και σε κοινή δήλωση για το θέμα με τον Πρόεδρο Ζ. Κλ. Γιούνγκερ.
Σ’ ό,τι αφορά το δεύτερο ζήτημα, αυτό των συντάξεων, η θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι απολύτως τεκμηριωμένη και λογική. Στην Ελλάδα οι συντάξεις έχουν μειωθεί σωρευτικά στα χρόνια του μνημονίου από 20% μέχρι και 48%, ενώ αυτή τη στιγμή το 44,5% των συνταξιούχων παίρνουν σύνταξη κάτω από το σταθερό όριο της σχετικής φτώχειας, ενώ και ένα ποσοστό, περίπου 23,1% των συνταξιούχων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, ζει σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού.
Είναι, λοιπόν, προφανές ότι αυτή η εικόνα, αποτέλεσμα της μνημονιακής πολιτικής, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα.
Ας πούμε λοιπόν τα πράγματα με το όνομά τους. 
Η μη επίτευξη συμφωνίας, μέχρι στιγμής, δεν οφείλεται σε μια υποτιθέμενη άτεγκτη, αδιάλλακτη και ακατανόητη στάση της Ελλάδας. Αλλά στην επιμονή ορισμένων θεσμικών παραγόντων να καταθέτουν προτάσεις παράλογες και να δείχνουν παντελή αδιαφορία τόσο στην πρόσφατη δημοκρατική επιλογή του ελληνικού λαού, όσο και στη δημόσια παραδοχή και των τριών θεσμών ότι θα υπάρξει η αναγκαία ευελιξία, ώστε να γίνει σεβαστή η λαϊκή ετυμηγορία.
Για ποιο λόγο όμως αυτή η επιμονή ;
Μια πρώτη αβίαστη σκέψη θα ήταν ότι η επιμονή οφείλεται στην επιθυμία ορισμένων να μη παραδεχθούν τα λάθη τους και να επιβεβαιώσουν εαυτούς παραγνωρίζοντας την αποτυχία τους. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δημόσια παραδοχή, πριν από λίγα χρόνια, του ΔΝΤ ότι έσφαλε στον υπολογισμό της ύφεσης που θα προκαλούσε το μνημονιακό πρόγραμμα. Ωστόσο θεωρώ ότι αυτή είναι μια ρηχή προσέγγιση. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το μέλλον της Ευρώπης εξαρτάται από το πείσμα ή την εμμονή κάποιων παραγόντων.
Καταλήγω, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι το ζήτημα της Ελλάδας δεν αφορά αποκλειστικά την Ελλάδα, αλλά αποτελεί το επίκεντρο της σύγκρουσης δύο εκ διαμέτρου αντίθετων στρατηγικών για το μέλλον της ευρωπαϊκής ενοποίησης.
Η πρώτη στρατηγική επιδιώκει την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής ενοποίησης σε ένα πλαίσιο ισότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των λαών και των πολιτών της. Οι υπέρμαχοι αυτής της στρατηγικής ξεκινούν από το δεδομένο ότι δεν είναι δυνατόν να ζητείται από την νέα ελληνική κυβέρνηση να κάνει τα ίδια με την προηγούμενη –η οποία, δεν πρέπει να ξεχνάμε, απέτυχε παταγωδώς. Και ξεκινούν από αυτό το δεδομένο, γιατί διαφορετικά θα έπρεπε να καταργήσουμε τις εκλογές σε όσες χώρες βρίσκονται σε πρόγραμμα. Να αποδεχτούμε, δηλαδή, να διορίζονται οι υπουργοί και οι πρωθυπουργοί από τους θεσμούς και οι πολίτες να αποστερούνται από το δικαίωμα του εκλέγειν μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Καταλαβαίνουν ότι κάτι τέτοιο σημαίνει την ολοκληρωτική κατάργηση της δημοκρατίας στην Ευρώπη, το τέλος κάθε προσχήματος και την αρχή μιας διάσπασης και ενός απαράδεκτου διχασμού της Ενωμένης Ευρώπης. Σημαίνει εν τέλει την αρχή για την δημιουργία ενός τεχνοκρατικού τερατουργήματος, που θα οδηγήσει σε μια Ευρώπη εντελώς ξένη προς τις ιδρυτικές της αξίες. 
Η δεύτερη στρατηγική επιδιώκει ακριβώς αυτό: Τη διάσπαση και τον διχασμό της Ευρωζώνης και συνακόλουθα της Ε.Ε.
Πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία μιας Ευρωζώνης δύο ταχυτήτων, όπου ο σκληρός πυρήνας θα θέτει σκληρούς κανόνες λιτότητας και προσαρμογής και θα διορίζει έναν Υπερυπουργό Οικονομικών της Ευρωζώνης με απεριόριστη εξουσία, με τη δυνατότητα δηλαδή να απορρίπτει ακόμη και προϋπολογισμούς κυρίαρχων κρατών που δεν ευθυγραμμίζονται με τα δόγματα του ακραίου νεοφιλελευθερισμού.
Για όσες χώρες δε αρνούνται να υποκύψουν στην νέα εξουσία η λύση θα είναι απλή: Σκληρή τιμωρία. Υποχρεωτική λιτότητα. Και, ακόμη περισσότερο, περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, πειθαρχικές κυρώσεις, πρόστιμα, ακόμη και παράλληλο νόμισμα. Έτσι οικοδομείται η νέα ευρωπαϊκή εξουσία με πρώτο θύμα την Ελλάδα η οποία στο μυαλό αρκετών αποτελεί χρυσή ευκαιρία παραδειγματισμού για όλους τους υποψήφιους απείθαρχους. 
Το πρόβλημα, όμως, που δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη της η δεύτερη αυτή στρατηγική είναι το υψηλό ρίσκο που επωμίζεται και τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί. Διότι όχι μόνο διακινδυνεύει να αποτελέσει την αρχή του τέλους για το εγχείρημα της ενωμένης Ευρώπης, μετατρέποντας την ευρωζώνη από νομισματική ένωση σε ζώνη συναλλαγματικών ισοτιμιών, αλλά επίσης πυροδοτεί και μια διαδικασία οικονομικής και πολιτικής αβεβαιότητας που είναι πολύ πιθανό να μετασχηματίσει πλήρως τις οικονομικές και πολιτικές ισορροπίες σε ολόκληρη τη Δύση.
Η Ευρώπη, λοιπόν, βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Μετά από τις σοβαρές παραχωρήσεις της ελληνικής κυβέρνησης η απόφαση είναι στα χέρια όχι των θεσμών που άλλωστε -με εξαίρεση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- δεν εκλέγονται και δεν λογοδοτούν στους λαούς, αλλά στα χέρια των ηγετών της Ευρώπης.
Ποια στρατηγική θα επικρατήσει; Εκείνη του ρεαλισμού για μια Ευρώπη της αλληλεγγύης, της ισότητας και της δημοκρατίας ή η στρατηγική της ρήξης και της διχοτόμησης;
Αν κάποιοι, πάντως, νομίζουν ή, θέλουν να πιστεύουν, ότι η απόφαση αυτή αφορά αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα διαπράττουν μεγάλος λάθος. Θα τους πρότεινα απλώς να ξαναδιαβάσουν το αριστούργημα του Χέμινγουεϊ: «Για ποιον χτυπά η καμπάνα;».

CRETAN FERRIES:Η προσπάθεια συνεχίζεται


Φωτο:http://www.goodnet.gr


Θέλουμε να ενημερώσουμε του συντοπίτες μας ότι η προσπάθεια για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης συνεχίζεται.
Η Προσωρινή Διοίκηση της εταιρίας έχει συνεχόμενες επαφές και προσπαθεί για την επίτευξη του στόχου της.
Ιδιαίτερα θέλουμε να ενημερώσουμε ,για άλλη μια φορά και προς αποφυγήν κάθε προβληματισμού, τους πολίτες που έχουν προεγγραφεί στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας μας ,ότι τα χρήματα τους είναι κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν εκτός του σκοπού που έχουν αιτηθεί.
Πέραν αυτού ,για όποιον επιθυμεί να του επιστραφούν, μπορεί να επικοινωνήσει με την εταιρία μας.
Γιώργος Δούσμανης
Πρόεδρος προσ.Διοίκησης

ΣΧΟΛΙΟ ΕΚΔΟΤΗ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΤΡΟΠΟ , ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΟΙΟ 
Η ΕΥΟΔΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ  ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ , ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΑΔΥΝΑΤΗ.

ALIOSPLEFSIS

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Η Evergas παρέλαβε το πρώτο “Dragon” πλοίο μεταφοράς αερίων

evergas_


To πρώτο από μια σειρά χωρητικότητας 27.500 CBM πλοίων της κλάσης “Dragon”, που είχε παραγγείλει η Evergas, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία πλοίων μεταφοράς πετροχημικών και υγραερίου, παραλήφθηκαν από το κινέζικο ναυπηγείο της Sinopacific Offshore & Engineering (SOE), σήμερα.
Τα πλοία κλάσης “Dragon” πρόκειται να παραχωρηθούν για ναύλωση στην INEOS Europe για τη μεταφορά αιθανίου προς την Ευρώπη από το πρότζεκτ Mariner East στις ΗΠΑ.
Τα πλοία είναι ειδικά κατασκευασμένα για τη μεταφορά αιθανίου, αν και μπορούν επίσης να μεταφέρουν ένα ευρύ φάσμα πετροχημικών αερίων και LPG.
“Η παράδοση του πρώτου από αυτή τη σειρά πλοίων κλάσης “Dragon” σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην μεταφορά υγροποιημένων αερίων. Οι εξαιρετικά προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που παρέχει η Wärtsilä κάνει αυτά τα πλοία, τα πιο σύγχρονα και περιβαλλοντικά βιώσιμα πλοία μεταφοράς αερίου που κατασκευάστηκαν ποτέ”, αναφέρει ο Steffen Jacobsen, διευθύνων σύμβουλος της Evergas.
Το πλοίο διαθέτει ένα ολοκληρωμένο πακέτο λύσεων Wärtsilä, μεταξύ των οποίων δύο Wärtsilä 50DF κινητήρες διπλού καυσίμου (dual-fuel), έναν Wärtsilä εξοπλισμό πρόωσης συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου ταχυτήτων, δύο Wärtsilä 20DF βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες, ένα Wärtsilä σύστημα καύσης LNG κι ένα Wärtsilä σύστημα χειρισμού φορτίων. Τα διάφορα συστήματα έχουν ενσωματωθεί πλήρως με σκοπό την επίτευξη της μέγιστης αποτελεσματικότητας. Η παραγγελία προς τη Wärtsilä δόθηκε στις αρχές του 2013.
Τα πλοία κλάσης “Dragon” έχουν 180 μέτρα μήκος, 26,6 μέτρα πλάτος και βύθισμα περίπου 9 μέτρα. Αντιπροσωπεύουν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αιθανίου στην κατηγορία τους παγκοσμίως.

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα δίνουν "δώρο" στους Τούρκους τους τουρίστες του Αν. Αιγαίου



Οικονομική ασφυξία απειλεί τα απομακρυσμένα από την ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά του Αιγαίου. Οι αστοχίες στο ακτοπλοϊκό δίκτυο του ταλανίζουν εδώ και χρόνια τους νησιώτες, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, συνεχίζουν να δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στις νησιωτικές κοινωνίες που φθάνουν στο όριο της οικονομικής καταστροφής.
Στο ανατολικό Αιγαίο η Τουρκία έχει αναλάβει τα ηνία και τον ρόλο του θαλάσσιου μεταφορέα ελέγχοντας πλέον την τουριστική ροή προς και από τα ελληνικά νησιά και κατά συνέπεια επηρεάζοντας κατά το δοκούν την επιχειρηματική τους επιβίωση.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες της Χίου, Μυτιλήνης, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε απέσυραν τα πλοία τους είτε έγιναν ταξιδιωτικοί πράκτορες των Τούρκων πλοιοκτητών έναντι προμήθειας για να επιβιώσουν. Πολλά τουρκικά επιβατηγά πλοία έχουν αποσυρθεί από τις εσωτερικές γραμμές του Βοσπόρου και κυριαρχούν στο ανατολικό Αιγαίο. Όπως επισημαίνουν οι ακτοπλόοι «το παιχνίδι για τα ελληνόκτητα πλοία των νησιών του Αιγαίου έχει χαθεί οριστικά».
Οι τούρκοι διαχειριστές
Η τουρκική κυβέρνηση, επιπλέον, δίνει σε ιδιώτες τα λιμάνια που βρίσκονται απέναντι από τα ελληνικά νησιά και οι διαχειριστές τους γίνονται και πλοιοκτήτες καθορίζοντας τις τιμές και κάνοντας παιχνίδι μόνοι τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο στο δρομολόγιο Μαρμαρίδα-Ρόδος διακινούνται 220.000 επιβάτες και τα έσοδα του Τούρκου διαχειριστή του λιμανιού υπολογίζονται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στελέχη της ακτοπλοΐας επεσήμαναν στο «Πρώτο Θέμα»: «Ο κίνδυνος και οι συνέπειες της κρίσης στην ακτοπλοΐα είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο και η ανάγκη λήψεως άμεσων μέτρων εδώ και τώρα είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε. Ήδη ηχούν στα αυτιά όλων των παραγόντων της Ακτοπλοΐας σειρήνες για ξένα funds που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν κεφαλαιακά τις εταιρείες ούτως ώστε να αυξηθεί η ταμειακή τους ρευστότητα έναντι δυσβάστακτων ανταλλαγμάτων που αν προχωρήσουν θα οδηγήσουν μαθηματικά τον κλάδο σε αφελληνισμό».
Οι ίδιοι προσέθεσαν χαρακτηριστικά: «Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γείτονές μας πολυεκατομμυριούχοι Τούρκοι είναι μεταξύ των πρώτων που επιδιώκουν να πατήσουν πόδι και να κυριαρχήσουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της Ακτοπλοΐας μας. Ήδη στο ανατολικό Αιγαίο στις μεταφορές μεταξύ ελληνικών νησιών και τουρκικών παραλίων κυριαρχούν. Έχουν βάλει πόδι στο Αιγαίο».
Κύκλοι της ναυτιλίας τονίζουν ότι «είναι πολύ κοντά ο χρόνος που τις ελληνικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα αναλάβουν άλλοι κοινοτικοί και μη πλοιοκτήτες, ίσως και Τούρκοι, με τους δικούς τους όμως όρους και προϋποθέσεις. Όροι όμως που θα φέρουν σε δυσμενή θέση όχι μόνο τους Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και όλους τους Έλληνες νησιώτες».
Οι άγονες γραμμές
Την ίδια ώρα στην Ελλάδα, οι υπερχρεωμένες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προσπαθούν να διασωθούν. Τα πλοία του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έχουν μειωθεί από 125 που ήταν το 2001 σε 57 το 2015. Παράλληλα οι αποζημιώσεις για τις άγονες γραμμές που δίνει το κράτος έχουν μειωθεί με αποτέλεσμα να απομονώνονται ολοένα και περισσότερο οι νησιωτικοί ακρίτες.
Πιο συγκεκριμένα, το 2009 δόθηκαν για την κάλυψη των άγονων γραμμών 130 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 το ποσό μειώθηκε στα 110 εκατομμύρια , το 2013 στα 84.750.000 και το 2015 υπολογίζεται το ποσό να φθάσει στα 75 εκατομμύρια. Σύμφωνα με πληροφορίες το κράτος έχει να πληρώσει από την αρχή του χρόνου τις εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια δημοσίου συμφέροντος επιδεινώνοντας το οικονομικό τους πρόβλημα.
Η ολοένα μειούμενη αποζημίωση- επιδότηση των μη εμπορικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των δρομολογίων σε βάθος χρόνου με δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για τις ανάγκες του μόνιμου νησιωτικού πληθυσμού, όσο και του αυξανόμενου τουριστικού ρεύματος προς τα ελληνικά νησιά.
Τα λάθη και τα προβλήματα
«Η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών βάσει του «οικονομικότερου τρόπου» που εφαρμόζεται σήμερα, και ο οποίος βασίζεται στα συνεχώς μειούμενα και ανεπαρκή κεφάλαια που διατίθενται από το κράτος, είναι λανθασμένος.
Το επίπεδο των υπηρεσιών δεν καθορίζεται από τις συγκοινωνιακές ανάγκες αλλά από τα διαθέσιμα κεφάλαια και αυτός βέβαια είναι ο λόγος πολλών προβλημάτων και παραπόνων των νησιωτών μας» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης προσθέτοντας: «Επίσης, είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εξυπηρέτηση κάποιων νησιών και κυρίως στο Β. Αιγαίο οφείλονται αποκλειστικά στη λανθασμένη εκ των υστέρων νομοθετική αλλαγή των σωστών διαδικασιών, που αρχικά είχαν θεσμοθετηθεί για την παροχή κινήτρων για τη δρομολόγηση σύγχρονων, νέας τεχνολογίας και μικρής ηλικίας πλοίων με πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας. Η προς το χείρον αλλαγή της νομοθεσίας είχε ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των υπηρεσιών με δρομολογήσεις πλοίων 40 ετών και αποκλεισμό νέων και σύγχρονων πλοίων».
Ο κ. Σακέλλης, αναφερόμενος στις κινήσεις που πρέπει να γίνουν, επισημαίνει: «Σήμερα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε τις πολυετείς συμβάσεις με ποιοτικά κριτήρια, οι οποίες δίνουν λύσεις διαρκείας στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας, όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας στις Κυκλάδες, δηλαδή σε γραμμές που δρομολογήθηκαν πλοία με τις παραπάνω προϋποθέσεις. Για την αναδιοργάνωση των δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας πρέπει να γίνουν πολύ σοβαρές μελέτες γραμμή προς γραμμή και να προχωρήσουμε σε τακτικές συνδέσεις των μικρών νησιών και με ανταποκρίσεις όπου είναι δυνατόν και όπου χρειάζονται.
Λόγω παντελούς έλλειψης λιμενικών χερσαίων υποδομών, οι ανταποκρίσεις πρέπει να είναι άμεσες ή μικρής διάρκειας και τα πλοία ιδίων προσόντων σε ότι αφορά στις καιρικές συνθήκες, ώστε να μη δημιουργούνται εμπόδια σε περιπτώσεις απαγόρευσης απόπλου.
Άποψη μας είναι ότι πρέπει να εφαρμοστεί ανά περίπτωση διαφορετικός τρόπος σύνδεσης γιατί άλλες φορές είναι απαραίτητες οι ανταποκρίσεις και άλλες οι απευθείας συνδέσεις. Μια τέτοια μελέτη και οργάνωση των δρομολογίων προς τα μικρά νησιά μας θα αναβαθμίσει σημαντικά τις υπηρεσίες και θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων. Είναι όμως μεγάλο λάθος να πιστεύουμε ότι θα μειώσει τη κρατική δαπάνη, η οποία αντίθετα είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί».
Τα απομονωμένα νησιά
Προβλήματα ακτοπλοικής σύνδεσης αντιμετωπίζουν αρκετά νησιά. Ειδικά αυτή την περίοδο η Τήλος, καταστρέφεται οικονομικά αφού μεγάλα διεθνή τουριστικά γραφεία ακυρώνουν κάθε ημέρα τις κρατήσεις. Το νησί που έχει δύο φορές την εβδομάδα σύνδεση με Πειραιά, εξυπηρετείτο από πλοίο που έκανε το τοπικό δρομολόγιο με τη Ρόδο. Το πλοίο διαχειριζόταν εταιρεία στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο Δήμος Τήλου.
Όμως η σύμβαση με το Δημόσιο έληξε και έπρεπε να το αντικαταστήσουν με νεότερο πλοίο ηλικίας έως 10 ετών. Το υπάρχον που είναι 25 ετών βγήκε προς πώληση από το περασμένο Σεπτέμβριο χωρίς άμεσο αποτέλεσμα. Στο χρονικό αυτό σημείο αρχίζουν τα προβλήματα με τη γραφειοκρατία του Υπουργείου Ναυτιλίας όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η δήμαρχος Μαρία Καμμά-Αλιφέρη μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα»:
«Μετά από αγώνα ζητήσαμε από τον υπουργό Θ.Δρίτσα να μας δοθεί μία παράταση ώστε να μην χαθεί η καλοκαιρινή περίοδος που είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ζωή του νησιού και να δρομολογήσουμε πλοίο που θα διαχειρίζεται άλλη εταιρεία από αυτή που είναι μεγαλομέτοχος ο Δήμος αφού δεν έχουμε προλάβει να το αντικαταστήσουμε. Τελικά μας δόθηκε η παράταση-εξαίρεση όμως μόνο για έναν μήνα, έως τα τέλη Ιουνίου, αλλά με την προϋπόθεση ότι την πρακτόρευση θα κάνει ο Δήμος.
Όμως αυτό δεν γίνεται. Δεν μπορεί άλλος να φαίνεται ότι έχει το πλοίο και άλλος να το διαχειρίζεται ο Δήμος. Δεν μπορούν οι δημοτικοί υπάλληλοι να μπαίνουν μέσα στο πλοίο και να κόβουν εισιτήρια. Από τις υπηρεσίες του υπουργείου μας είπαν ότι το προβλέπει η νομοθεσία. Όμως αυτό δεν είναι πουθενά γραμμένο. Τους το είπα και δεν πήρα απάντηση».
Η δήμαρχος Τήλου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το πρόβλημα λέγοντας: «Το αποτέλεσμα είναι η Τήλος να κινδυνεύει με οικονομική καταστροφή αφού λόγω έλλειψης συχνών δρομολογίων με τον Πειραιά οι τουρίστες εξυπηρετούνταν με το τοπικό δρομολόγιο μέσω Ρόδου από το 1999. Δεν ξέρω τι να πω. Σα να θέλουν να χαντακώσουν το νησί. Μας καταδικάζουν σε οικονομικό θάνατο. Τα μεγάλα διεθνή ταξιδιωτικά πρακτορεία κάνουν συνεχώς ακυρώσεις. Είμαστε σε απελπιστική κατάσταση».
Τα Δωδεκάνησα
Τα απομακρυσμένα νησιά των Δωδεκανήσων είναι αυτά που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοίας.
Οι Λειψοί έχουν ένα δρομολόγια από Πειραιά, η Νίσυρος και η Τήλος δύο δρομολόγια όπως και η Σύμη. Επίσης, το Καστελόριζο έχει σύνεση με την ηπειρωτική χώρα δύο φορές την εβδομάδα.
Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν η Κάσος και η Κάρπαθος δύο νησιά με 7.000 κατοίκους. Εξυπηρετούνται από Πειραιά με δύο δρομολόγια την εβδομάδα όμως το μεγάλο θέμα προκύπτει από το γεγονός ότι δεν έχουν συνδέσεις με άλλα νησιά. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε μέσο της Ρόδου ούτε μέσω του Ηρακλείου της Κρήτης όπως συμβαίνει με άλλα νησιά.
Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγ. Ευστράτιου με την ηπειρωτική χώρα προκάλεσε η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να κηρύξει έκπτωτη τη ναυτιλιακή εταιρεία C-Link η οποία έχει απλήρωτους τους ναυτικούς της που έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίαςς. Η εταιρεία είχε σύμβαση γα την εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος.
Όμως μέχρι να κριθεί έκπτωτη και πάλι δεν εκτελούσε όλα τα προβλεπόμενα δρομολόγια λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά που έχει υποστεί ειδικά ο Άγιος Ευστράτιος, εδώ και δύο μήνες, να είναι μεγάλη και ενδεχόμενη παράταση της σημερινής κατάστασης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα καταδικάσει το νησί σε οικονομικό μαρασμό.
Μείωση μεταφορικού έργου
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας η απώλεια του μεταφορικού έργου την περίοδο 2009-2013 έφτασε τους 11.8 εκατομμύρια επιβάτες. Η κίνηση σταθεροποιήθηκε το 2013 και παρουσίασε μικρή αύξηση το 2014 περίπου 5%, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στις Κυκλάδες.
Αρνητικά αποτελέσματα καταγράφηκαν και στις γραμμές της Αδριατικής όπου την περίοδο 2009-2014 χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκ. επιβατών 450 χιλ. Ι.Χ και 41 χιλ. φορτηγών.
Του Μηνά Τσαμόπουλου