Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ BLOG.   ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ?
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΟΛΙΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΟΥΜΕ
ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΟΥΝ.
Με σημαντικές μεταβολές, νέες αφίξεις, κάποιες «αναχωρήσεις», αλλά και σημαντικές προσθήκες στην διάρθρωση του στόλου ανοίγει η σεζόν για την ακτοπλοΐα. Φυσικά τα προβλήματα στου κλάδου παραμένουν αλλά καθώς μέρα με την μέρα εισερχόμαστε στη θερινή περίοδο ,οι περισσότερες εταιρίες προσπαθούν να τα διαχειριστούν ευελπιστώντας σε μια άνοδο του τουριστικού ρεύματος ικανή να δώσει κάποιες πολύτιμες ανάσες στον κλάδο.
Ωστόσο, η πολιτική ρευστότητα που καταγράφεται ως απόρροια σε συνδυασμό το γεγονότος πως επί τετράμηνο δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία για την χρηματοδότηση της χώρας με τους δανειστές της, αφενός παγώνει το εσωτερικό τουριστικό ρεύμα, ενώ ωθεί και το εξωτερικό τουριστικό ρεύμα σε έναν προβληματισμό.
Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα να διαψεύδονται ως τώρα οι προβλέψεις για σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα για την θερινή περίοδο του 2015. Σύμφωνα με τα ως τώρα διαθέσιμα στοιχεία παραμένουμε στα περυσινά επίπεδα κάτι που αν εν τέλει ισχύσει και την επόμενη περίοδο θα σημαίνει πως η χρονιά πήγε χαμένη και οι προσδοκίες για μια κάθετη άνοδο του τουρισμού στην Ελλάδα διαψεύστηκαν.
Σύμφωνα λοιπόν με τα διαθέσιμα στοιχεία του TheSeaNation για την θερινή περίοδο του 2015, το ακτοπλοϊκό τοπίο, ως τώρα, έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Το Ιόνιο έρχεται στο Αιγαίο
1 Το πλοίο «ΙΟΝΙΣ» από Κυλλήνη –Ζάκυνθο (κοινοπραξία ΙΟΝΙΑΝ FERRIES) έρχεται στη γραμμή Πειραιάς –Σαρωνικό
2. Το πλοίο «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ» από Κυλλήνη –Ζάκυνθο/Κεφαλλονιά (κοινοπραξία ΙΟΝΙΑΝ FERRIES) έρχεται στη γραμμή Πειραιάς –Δυτικές Κυκλάδες (αφού μετασκευάστηκε).
3. Το «ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ» αγοράστηκε από FAST FERRIES και θα μπει Ραφήνα –Άνδρο –Τήνο –Μύκονο με πιθανή προέκταση έως τη Νάξο
4. Η «LEVANTE FERRIES» σύμφωνα με πληροφορίες συζητά την απόκτηση του «IONIAN STAR».
Νέα πλοία στη Ραφήνα
1. Η FAST FERRIES δρομολογεί το "FAST FERRY ANDROS" πρώην «ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ».
2. Η GOLDEN STAR FERRIES, παρέλαβε το «GOLDEN FERRY».
Αναπτύσσονται τα ταχύπλοα
1. Μετά τα CHAMPION JET 1 & 2 από τη SEA JETS αγοράστηκε και 11ο ταχύπλοο, το CORSICA EXPRESS 2. Το σκάφος θα ονομαστεί «PAROS JET» και θα μπει στη γραμμή Πειραιάς –Πάρος –Νάξος –Κουφονήσι –Αμοργό, γραμμή την οποία εκτελούσε το «HIGHSPEΕD 4».
2. Το «HIGH SPEED 4» της HELLENIC SEAWAYS αντικαθιστά το καμένο «HIGH SPEED 5», στη γραμμή της Κρήτης.
3. Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ» της INTER LINES (NEL LINES) ήρθε στην Ελλάδα από την Ισπανία, ναυλωμένο από τον εφοπλιστή Κώστα Παναγιωτόπουλο για τη γραμμή Ηράκλειο –Σαντορίνη, με το όνομα «KALLI P».
4. Τα «DODEKANISSOS PRIDE» και «EXPRESS» θα προεκτείνουν τα δρομολόγιά τους μέχρι Σάμο και Φούρνους.
5. Επισκευάζεται στο Πέραμα (με πολύ αργούς ρυθμούς) ο μεγάλος «ΚΕΝΤΕΡΗΣ».
Οι παραδοσιακοί εφοπλιστές κάνουν κινήσεις στην Αδριατική και νέα πλοία από GRIMALDI
1. Ο Γ. Βεντούρης έφερε το «RIGEL 2», πρώην «SCANDINAVIA», για τη γραμμή Ηγουμενίτσα –Μπάρι.
2. Στην ίδια γραμμή θα μπει και το «VASTERVIK» από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων
3. Φημολογείται ότι θα δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή και το «IONIAN SKY», εφόσον ο εφοπλιστής κ. Μίμης Αγούδημος καταφέρει να λύσει τις νομικές και οικονομικές υποθέσεις που βαραίνουν το πλοίο.
4. Ο όμιλος Γκριμάλντι δρομολογεί δύο ΡΟ/ΡΟ στη γραμμή Πάτρα –Βενετία (PORTO MARGHERA) αφού η γραμμή μένει κενή, μετά τη δρομολόγηση του «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» στο Β.Α. Αιγαίο.
Άλλες Αλλαγές
1. Το «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» μπαίνει στη γραμμή Πειραιά –Σύρο –Μύκονο –Πάτμο –Άγιο Κήρυκο –Βαθύ Σάμου και στην άγονη μέχρι Καβάλα.
2. Κάθε Σάββατο το «ΑΡΙΑΔΝΗ» θα κάνει τη γραμμή Πειραιά –Βαθύ Σάμου –Χίο –Μυτιλήνη –Λήμνο –Καβάλα.
3. Το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά –Πάρο –Νάξο –Εύδηλο –Φούρνοι –Καρλόβασι.
4. Το πρώην «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ», νυν «BLUE GALAXY» της BLUE STAR FERRIES, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς –Χανιά.
5. Το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ», της ΑΝΕΚ, ναυλώθηκε στο εξωτερικό για τη θερινή περίοδο. Θα αντικατασταθεί από το «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» καθώς το «ΣΟΦ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» δεν είναι ακόμα έτοιμο.
6. Το «SUPERFAST 12», δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς –Δωδεκάνησα.
7. Ετοιμάζεται για πώληση το «BLUE STAR 1». Φήμες το θέλουν να φεύγει από το φθινόπωρο για λογαριασμό της CORSICA AND SARDINIA FERRIES.
Έκπτωτη η ΝΕΛ από τις άγονες
1. Γραμμή Λαύριο –Άγιο Ευστράτιο –Λήμνο –Καβάλα: «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Το πλοίο βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας, ωστόσο όλα δείχνουν ότι θα ξεκινήσει σύντομα τα δρομολόγια του.
2. Γραμμή Ενδοκυκλαδικά:
• To πλοίο «AQUA SPIRIT» κάνει δρομολόγια
• Το πλοίο «AQUA JEWEL» παραμένει δεμένο με βλάβη. Τη γραμμή την πήρε η HELLENIC SEAWAYS με το «ΑΡΤΕΜΙΣ».

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

The Story of Mega Ship OOCL ATLANTA


                                        Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ MEGA SHIP ATLANTA.


Climb aboard the cargo ship OOCL Atlanta as she journeys from Hong Kong to Singapore. How does a minimal crew keep this 1,000ft-long vessel afloat in treacherous seas?
Join a voyage of discovery aboard a Megaship, as she negotiates her way through the difficult and dangerous Singapore and Malacca Straits into the vast South China Seas and beyond.

Σύντομη ανασκόπηση της τρέχουσας βδομάδας στη ναυτιλία, 15/5/2015 υπό τη σκιά των οικονομικών εξελίξεων




Η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου τερματίζει με τα τελευταία στοιχεία από την Eurostat να εμφανίζουν στο προσκήνιο ανατροπές για τον ανάπτυξη της ευρωζώνης κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2015. Σύμφωνα με την Eurostat, η οικονομία της Γαλλίας εμφάνισε ταχύτερο ρυθμό από τη Γερμανία, η οποία εμφάνισε επιβράδυνση σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Μία ακόμη σημαντική μεταβολή είναι ότι όλες οι χώρες-μέλη που βρέθηκαν στο επίκεντρο της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης πριν από λίγα χρόνια ανακάμπτουν σήμερα με ζωηρούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Η Γαλλία παρουσίασε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τη Γερμανία, φθάνοντας το υψηλό διετίας στο 0,6% το α΄ τρίμηνο του 2015, ενώ η οικονομική δραστηριότητα στη Γερμανία επιβραδύνθηκε στο 0.3% από 0.7% το τέταρτο τρίμηνο του 2014.
Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν η Ελλάδα (-0,2%) και η Φινλανδία (-0,1%). Η υποχώρηση του κόστους ενέργειας και οι χαμηλότερες τιμές στα αγαθά και στις υπηρεσίες έχουν ωφελήσει την κατανάλωση στις οικονομίες του ευρωπαϊκού Νότου, τονώνοντας την ανάπτυξη, αντίθετα από τις χώρες-μέλη που εξαρτώνται περισσότερο από τις εξαγωγές όπως η Γερμανία.
Στην πλευρά της Ασίας, η Κίνα εκπλήσσει για μια ακόμη φορά αρνητικά μετά από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για την κινητικότητα των εισαγωγών-εξαγωγών. Η σημαντική πτώση των εξαγωγών της Κίνας κατά τη διάρκεια του Απριλίου, αποτελεί την τελευταία ένδειξη για την υποχώρηση της Κινέζικης οικονομίας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 6.2% από τον Απρίλιου του 2014, μετά από 14.6% ετήσια πτώση που είχε σημειωθεί το Μάρτιο. Η πτωτική τάση διόρθωσης είναι ακόμα πιο έντονη στις εισαγωγές, καθώς σημειώθηκε 16.1% ετήσια μείωση από 12.3% μείωση το Μάρτιο, τονίζοντας την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου φαίνεται να δημιουργεί θετική ανατροπή τόσο για τον τομέα των bulkers όσο και για τα containers, με την αγορά των tankers να εμφανίζει ισχυρή εικόνα στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμα βεβαιότητα για τη σταθερότητα της ανοδικής πορείας στη ναυλαγορά των bulkers, καθώς η εξασθενημένη εγχώρια Κινέζικη ζήτηση θα παραμείνει σοβαρή απειλή στη τωρινή κρίση της ναυλαγοράς.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI ξεπέρασε επιτέλους αυτή τη βδομάδα τις 600 μονάδες, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει την καλύτερη εικόνα απόδοσης. Ωστόσο, αυτή τη βδομάδα η ανόρθωση του δείκτη πάνω από το όριο των 600 μονάδων καθοδηγήθηκε από το μέγεθος capesize. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πλησίασαν αυτή τη βδομάδα τα $6,000/ημέρα , όταν διακυμαίνονταν επίμονα στο όριο από $3,000 εώς $3,500/ημέρα από τις 20 Μαρτίου, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει επίπεδα άνω από $6,000/ημέρα από τις 10 Μαρτίου.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε προχθες στις 637 μονάδες, 64 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 35.5% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί τη σημαντική άνοδο της προηγούμενης βδομάδας και δεν εμφανίζει καμία μεταβολή από τα επίπεδα WS35.
Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 17 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν τώρα άνω από το όριο WS 30 από το κλείσιμο της βδομάδας 10 Απριλίου, 2015.
Εν αντιθέσει με την ισχυρή εικόνα στο μεγαλύτερο μέγεθος VLCC, η τάση εξασθένισης στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου επιμένει από την προηγούμενη βδομάδα με μια ήπια ανοδική τάση. Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς ξεπέρασαν πάλι τα όριο WS100 ($ 24,000/ημέρα), παρουσιάζοντας εβδομαδιαία άνοδο 5 μονάδων, όταν την περασμένη βδομάδα πρόβαλλαν εξασθένηση κάτω από το ψυχολογικό όριο WS100.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσίασε αυτή τη βδομάδα άνοδο πάνω από το όριο 800 μονάδων για πρώτη φορά από το κλείσιμο της βδομάδας 3. Απριλίου. Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Η αρνητική απόδοση συνεχίζει να καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσίασε αυτή τη βδομάδα τα πρώτα σημάδια ανάρρωσης μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 830 μονάδες, 69 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (9% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 151% εβδομαδιαία άνοδο και 41% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

MARIA BERTZELETOU, Shipping Analyst GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS DEPARTMENT

Maersk: Δεν μας τρομάζει η αβεβαιότητα στην Ελλάδα


maerskploio1
H δανέζικη εφημερίδα Berlingkske αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα της στο ενδιαφέρον της εταιρείας APM Terminals (του ομίλου Moller-Maersk, μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως που δραστηριοποιείται σε 130 χώρες) για τους ελληνικούς λιμένες.
Ειδικότερα, αναφέρει πως η θυγατρική εταιρεία της Maersk, η APM Terminals σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε χώρες όπου οι κυβερνήσεις προχωρούν σε ιδιωτικοποιήσεις λιμένων. Η περίπτωση της Ελλάδας σημειώνει το δημοσίευμα είναι και αυτή πιθανή και η AP Moller Maersk, διερευνά τις δυνατότητες για να επενδύσει στη χώρα μας.
Ο CEO της εταιρείας, Nils Smedegaard Andersen, δηλώνει πως δεν τον τρομάζει η βραχυπρόθεσμη επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα. «Οι ιδιωτικοποιήσεις λιμένων έχουν επενδυτικό ορίζοντα τριακονταετίας. Και είναι βέβαιο ότι σε 30 χρόνια η Ελλάδα θα εξακολουθεί να είναι μέλος της ΕΕ και η κοινωνία της θα λειτουργήσει φυσιολογικά». Δίνει μάλιστα, έμφαση, στο γεγονός ότι η εταιρεία του έχει πάντα μακροπρόθεσμους στόχους σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά της σχέδια. «Φυσικά είμαστε ενήμεροι για τις αναταραχές στην οικονομική κατάσταση της χώρας και τις λαμβάνουμε υπ΄όψιν, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας αποθαρρύνει».
Οπως εχει γίνει γνωστό η Maersk συμμετέχει στους διαγωνισμούς για το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Υποδομές για τα κρουαζιερόπλοια σε λιμένες Κυκλάδων, Δωδεκανήσου και Κρήτης




enosiefoplkrouazpΚλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) μαζί με τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη και την Δρ. Βασιλική Τσουκαλά πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους Δημάρχους, φορείς Διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες. Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων. Παρατίθενται τα πλέον ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθησαν στις συναντήσεις:

I.Στη Μύκονο.

1.Η λειτουργία του κτιρίου – αίθουσα επιβατών – terminal στην περιοχή του Τούρλου.
2.Η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης καταλλήλου μετώπου, με σύγχρονα νέα κρηπιδώματα, στην ως άνω περιοχή, με σκοπό την εξυπηρέτηση περισσοτέρων κρουαζιεροπλοίων.
3.Βελτιώσεις σε υφιστάμενα προς ανατολάς άλλα κρηπιδώματα, καθώς και στα σημεία που αποβιβάζονται οι επισκέπτες – τουρίστες που μεταφέρονται με τα σκάφη των Λεμβούχων, από τα αγκυροβολούντα στον όρμο κρουαζιερόπλοια. Επίσης για τα σημεία αυτά επισημάνθηκε, από την πλευρά της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, η ανάγκη ρυθμίσεων στην προσόρμιση των σκαφών των Λεμβούχων, προκειμένου για την άνετη και ασφαλή αποβίβαση των επιβατών – τουριστών.
4.Εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

II.Στην Πάτμο.

1.Η ανάγκη προώθησης προς έγκριση νέου master plan, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία έργα υποδομών στον λιμένα, καθώς και στα αγκυροβόλια, ώστε να ακολουθήσουν αμέσως οι σχεδιασμοί – μελέτες των έργων στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα, προκειμένου να εξασφαλιστούν όλες οι ευκολίες που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια με σύγχρονους τρόπους και μέσα όπως:
•Η κατασκευή νέου ικανού μήκους κρηπιδώματος, καταλλήλως σχεδιασμένου, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
•Η κατασκευή επιβατηγού σταθμού passengers terminals, εξοπλισμένου με τα σύγχρονα και απαραίτητα μέσα, ώστε να διευκολύνεται και η εφαρμογή των προβλεπομένων κανονισμών, σε ότι αφορά τον ΔΚ – ISPS για το Maritime Security.
•Η κατασκευή και τοποθέτηση ναυδέτων σε παρακείμενο όρμο, προκειμένου για την εξυπηρέτηση 2 τουλάχιστον κρουαζιεροπλοίων με ασφαλή πρόσδεση αυτών.
•Οι αναγκαίες βελτιώσεις, όσον αφορά τα σημεία που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των επιβατών με τα σκάφη των λεμβούχων από τα αγκυροβολημένα κρουαζιερόπλοια.
•Επισκευή υπάρχοντος κρηπιδώματος και συντήρηση των χώρων εν γένει.

III.Στη Ρόδο.

Υπήρξαν συναντήσεις σε δύο επίπεδα:
1.Με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, όπου έγινε αναφορά:
•Στη δομή οργάνωσης και λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων της Επικράτειας.
•Στη σημασία της κρουαζιέρας και στην ανάγκη συνδρομής της περιφέρειας, προκειμένου για την εξασφάλιση αναγκαίων πιστώσεων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν έργα υποδομής στους λιμένες όλου του νησιωτικού πλέγματος και στην έκταση της μεγάλης γεωγραφικής αρμοδιότητας που έχει η Περιφέρεια.
2.Σύσκεψη στο Δημαρχείο με τον κ. Δήμαρχο και όλους τους άλλους φορείς Διοίκησης και διαχείρισης του λιμένος παρουσία και του κ. Περιφερειάρχη, όπου συζητήθησαν θέματα όπως:
•Η κατασκευή νέου μεγάλου μήκους κρηπιδώματος στην Ακαντιά μετώπου 880 μέτρων, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 4 μεσαίου μήκους κρουαζιερόπλοια, έτσι ώστε να υπάρξει μέχρι και διπλασιασμός του σημερινού αριθμού πλοίου που παραβάλλουν στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.
•Τοποθέτηση δύο μεγάλων ναυδέτων ανατολικά της μαρίνας Μανδρακίου, με κατάλληλο τρόπο σύνδεσης των σημείων πρόσδεσης με την ακτή, ώστε να υπάρχει επικοινωνία με το μεγάλο προστατευτικό μέτωπο της λιμενολεκάνης της μαρίνας που εκτείνεται προς βορρά.
•Εκβαθύνσεις στις λιμενολεκάνες.
•Κατασκευή πρόσθετου passenger terminal, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών – τουριστών.
•Το ενδιαφέρον για ανάπτυξη υποδομής σε μικρά νησιά του συμπλέγματος Κεντρικής Διοίκησης, με στόχο την ένταξη αυτών στα προγράμματα προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων.

IV.Στο Ηράκλειο.

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος, ο οποίος ενημέρωση το κλιμάκιο της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, σχετικά με τους νέους σχεδιασμούς που προωθούνται για θέματα κυρίως λειτουργικά και τις προσπάθειες για την ανάπτυξη του home port, το οποίο έχει σχέση και με την υποδομή του αεροδρομίου, όπου με τις ενέργειές του έχουν συντομευθεί οι διαδικασίες που έχουν σχέση με την ταχεία μεταφορά επιβατών από το αεροδρόμιο κατ’ ευθείαν στον λιμένα.
Έγινε περιήγηση του χώρου του passenger terminal και γενικά των λιμενικών εγκαταστάσεων, όπου διαπιστώθηκαν βελτιώσεις των υποδομών.

V.Στη Σαντορίνη.

Εξετάσθηκαν θέματα σχετικά με:
1.Την επισκευή – συντήρηση των 4 ναυδέτων που υπάρχουν έμπροσθεν της περιοχής Σκάλα Φηρών – Γυαλός, προκειμένου για την εξυπηρέτηση αριθμού κρουαζιεροπλοίων.
2.Την κατασκευή σύγχρονης μονάδας τελεφερίκ, με μεγάλη μεταφορική ικανότητα, προκειμένου για την εξυπηρέτηση εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών που καταφτάνουν στο νησί και αποβιβάζονται με τα σκάφη των Λεμβούχων στον Γυαλό, ώστε να μπορούν να οδηγούνται στην πόλη και στα αξιοθέατα της περιοχής χωρίς ταλαιπωρία. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί και η κατασκευή του αναγκαίου σταθμού επιβατών – terminal, όπου θα αποτελέσει την υποδομή, προκειμένου για την καλύτερη εφαρμογή των απαιτήσεων που έχουν σχέση με τα μέτρα του Δ.Κ. – ISPS για το Maritime Security.
3.Την πρόοδο των εργασιών εγκατάστασης προστατευτικών διχτύων στην Καλντέρα, για τη συγκράτηση των πρανών στη διαδρομή του υπάρχοντος τελεφερίκ, καθώς και στην περιοχή του λιμένος Αθηνιού.
4.Τους σχεδιασμούς εφαρμογής των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα για το Maritime Security.
5.Το Berth Allocation.
6.Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου με στόχο το full year operation.
Όλες οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων ευχαρίστησαν τον κ. Περιφερειάρχη του Νοτίου Αιγαίου, τους κ. κ. Δημάρχους, καθώς και τους άλλους επικεφαλείς φορέων των Αρχών λιμένων για την προθυμία και το ενδιαφέρον στη συνάντηση, που έγινε με πρωτοβουλία της ΕΕΚΦΝ.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως, υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου με τον τρόπο αυτό, να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων, πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίδει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι για τους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τον λιμένα, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.