Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

ΤΟ ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ






Σαντορίνη, μία και μοναδική. Με αυτό το σύνθημα θα πορευθεί η Σαντορίνη στις τουριστικές αγορές στα επόμενα χρόνια.
Η διαφημιστική εταιρεία Ogilvy παρουσίασε σήμερα Τρίτη 10/3/2015 στο Μπελλώνειο το νέο λογότυπο της Σαντορίνης ως τουριστικού προορισμού, μαζί με πέντε υψηλής αισθητικής και τεχνικής προωθητικά βίντεο.
Ο Δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, ο πρόεδρος των ξενοδόχων Μανώλης Καραμολέγκος και ο πρόεδρος των εμποροεπαγγελματιών Νίκος Νομικός εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόκτηση του εξαιρετικού αυτού διαφημιστικού υλικού που ήταν μέρος των αντισταθμισμάτων που προσέφερε η ΔΕΗ στη Σαντορίνη λόγω του blackout του Αυγούστου του 2013.
Η Σαντορίνη για μια ακόμα φορά πρωτοπορεί παρουσιάζοντας ένα πλήρες σετ εργαλείων προβολής αντάξιο του κύρους και της θέσης της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

ΕΒ∆ΟΜΑ∆ΙΑΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


11/03/2015
Σε µία περίοδο θετικού κλίµατος για την Ευρωζώνη, ύστερα από αρκετά χρόνια, η Ελλάδα απέχει από αυτό το θετικό κλίµα µε πληθώρα αρνητικών ειδήσεων, επισκιάζοντας την οποιαδήποτε θετική είδηση που βγαίνει στην επιφάνεια. Για άλλη µία φορά, το ζητούµενο είναι η αναζήτηση συµφωνίας µε τους εταίρους, το οποίο θα λάβει χώρα στις 9 Μαρτίου, όταν η ανάλυση αυτή θα έχει ήδη συνταχθεί, αλλά βάσει των δεδοµένων, η αρχική συµφωνία έχει προεξοφληθεί και το επόµενο βήµα θα είναι η κοστολόγηση και έγκριση των µεταρρυθµίσεων, γεγονός το οποίο σηµαίνει ότι το θρίλερ θα συνεχιστεί τη στιγµή όµως που τα έσοδα έχουν µειωθεί δραµατικά, τα ταµειακά αποθέµατα βρίσκονται στο ναδίρ, η ρευστότητα των τραπεζών σε οριακά σηµεία και την αγορά να έχει ουσιαστικά νεκρώσει, µε αποτέλεσµα η επιδίωξη µίας συγκεκριµένης πια συµφωνίας να είναι αναγκαία και επιτακτική προς αποφυγή των χειροτέρων! Σχετικά µε το θετικό κλίµα στην Ευρωζώνη, η WSJ χαρακτηριστικά αναφέρει πως ορισµένοι θεωρούσαν πως η σύγκρουση Ελλάδας – Ευρωζώνης θα επιβάρυνε το outlook της Ευρωπαϊκής οικονοµίας, αλλά η πραγµατικότητα τους διαψεύδει καθώς η Ευρωπαϊκή οικονοµία εδραιώνεται και επιταχύνεται, χάρη στο αδύναµο Ευρώ, το οποίο έχει υποχωρήσει κατά -19% από τις αρχές του 2014. Συνεχίζοντας επισηµαίνει πως επικουρικά λειτουργεί και η κατάρρευση της τιµής του πετρελαίου αλλά και η πτώση των επιτοκίων δανεισµού των κρατών-µελών. Παράλληλα τα τραπεζικά και ταµειακά αποθέµατα αυξάνονται µε τον ταχύτερο ρυθµό των 2 τελευταίων ετών, ενώ ο τραπεζικός δανεισµός βρίσκεται σε υψηλό 7 ετών. Κλείνοντας το δηµοσίευµα, διατείνει πως από την Ελληνική κρίση εξάγεται το συµπέρασµα πως καµία χώρα δεν µπορεί να επιτύχει µία ασφαλή οικονοµική πορεία, χωρίς την έγκριση των αγορών και σ’ αυτό το σηµείο έγκειται και η διαφοροποίηση της πολιτικής της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας µε αυτήν της Ελλάδας. Σε δηµοσίευµα των FT, επισηµαίνεται ότι ο ενθουσιασµός των ξένων επενδυτών έχει αυξηθεί κατακόρυφα µε τις εισροές κεφαλαίων να έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά ρεκόρ, λόγω του QE από την ΕΚΤ αλλά και γιατί η πλειοψηφία των οικονοµικών δεικτών στην Ευρωζώνη βελτιώνεται. Στο ίδιο µήκος κύµατος και οι δηλώσεις του Mario Draghi, λέγοντας πως η ανάκαµψη αναµένεται σταδιακά να διευρυνθεί και να ενισχυθεί ενώ οι εκτιµήσεις για το ΑΕΠ αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω, στο 1,5% για φέτος, στο 1,9% για το 2016 και στο 2,1% για το 2017. Αναφορικά µε τον πληθωρισµό, φέτος αναµένεται να είναι µηδενικός, έναντι προηγούµενης πρόβλεψης για 0,7%. Η µείωση της πρόβλεψης οφείλεται στη χαµηλότερη τιµή του πετρελαίου, ωστόσο το 2016 ο δείκτης τιµών καταναλωτή θα αυξηθεί κατά 1,5% από 1,3% που προέβλεπε η ΕΚΤ τον ∆εκέµβριο. Στις ΗΠΑ, η ανεργία το Φεβρουάριο υποχώρησε στο 5,5% µε τις παραγγελίες διαρκών αγαθών τον Ιανουάριο να αυξάνεται κατά 2,8% και η επικεφαλής της FED, Janet Yellen, δήλωσε πως η οικονοµία παρουσιάζει θετικά στοιχεία αλλά η Τράπεζα διατηρεί τη δέσµευση της να παραµείνει υποµονετική όσο αφορά την αύξηση των επιτοκίων, χωρίς αυτό να υπονοεί κάτι το αρνητικό για την οικονοµία, αλλά προειδοποίησε για πιθανούς κινδύνους από τις οικονοµίες της Κίνας και της Ευρωζώνης. Η Κίνα, αναθεώρησε καθοδικά τις προβλέψεις για το ΑΕΠ, στο 7% για φέτος, µε τον πρωθυπουργό Li Keqiang, να εστιάζει σε µία σειρά προκλήσεων όπως την αδύναµη ανάπτυξη των επενδύσεων, τις αποπληθωριστικές πιέσεις, την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το λαϊκό αίτηµα για κοινωνικές υπηρεσίες. Χαρακτηριστικά δήλωσε πως αν η οικονοµία µπορεί να αναπτυχθεί µε αυτό το ρυθµό για µεγάλο χρονικό διάστηµα, τότε θα εξασφαλιστεί πιο ισχυρή βάση για εκσυγχρονισµό, διευκρινίζοντας πως προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η µεταρρύθµιση των γιγαντιαίων κρατικών επιχειρήσεων και η απελευθέρωση του τραπεζικού συστήµατος και των κεφαλαιαγορών. Την Παρασκευή 06 Μαρτίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 565 µονάδες ενώ οι επιµέρους δείκτες SALE & PURCHASE REPORT Εβδοµάδα Ηµεροµηνία 02 έως 08 Μαρτίου 2015 11 Μαρτίου 2015` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 2 από 4 και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 470 µονάδες µε $ 4,768 την ηµέρα, BPI στις 587 µονάδες στα $ 4,706 την ηµέρα, BSI στις 566 µονάδες στα $ 5,916 την ηµέρα και BHSI στις 352 µονάδες, στα $ 5,107 την ηµέρα. Ναι µεν αλλά, είναι η έκφραση που χαρακτηρίζει τη πορεία του δείκτη την τελευταία εβδοµάδα, καθώς όλες τις ηµέρες κινήθηκε µε θετικό πρόσηµο αλλά σηµειώνοντας οριακή άνοδο κερδίζοντας 25 µονάδες. Η «συγκράτηση» του δείκτη οφείλεται αποκλειστικά στην αρνητική πορεία των Capes, καθώς όλοι οι υπόλοιποι υπό-δείκτες είχαν θετικό πρόσηµο. Συγκεκριµένα, σε διάστηµα µίας εβδοµάδας, ο BDI αυξήθηκε κατά 4,63%, ενώ το Average T/C Rate των Capes µειώθηκε κατά 10,46% η $ 557 την ηµέρα και ήτανε ο µόνος υπό-δείκτης ο οποίος παρουσίασε αρνητική πορεία. Στους υπόλοιπους υπό-δείκτες, το Average T/C Rate των Panamax αυξήθηκε κατά 8,96% η $ 527 την ηµέρα, των Supramax αυξήθηκε κατά 9,78% η $ 566 την ηµέρα και των Handysize αυξήθηκε κατά 12,82% η $ 580 την ηµέρα. Στην παρούσα φάση, λοιπόν η οριακή αύξηση του δείκτη οφείλεται στην υπό-απόδωση των Capes, που συνήθως είναι η «ατµοµηχανή» στη πορεία του BDI, αλλά κρίνουµε θετικό το γεγονός ότι οι υπόλοιποι δείκτες και κυρίως των Supramax και των Handysize είναι σε θετικό πρόσηµο, καθώς είναι και οι κλάδοι οι οποίοι έχουν την µικρότερη µεταβλητότητα συγκριτικά µε τα Capes και τα Panamax. Αναφορικά µε τα Capes, η αρνητική τους πορεία πρωτίστως οφείλεται στην Κίνα και συγκεκριµένα στην µείωση της κατανάλωσης σιδήρου λόγω της πτώσης στην αγορά του real estate, έχοντας σαν αποτέλεσµα την µείωση των εισαγωγών σε Iron Ore. Συγκεκριµένα, φέτος τον Ιανουάριο οι εισαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία αυξήθηκαν κατά 10% στους 49,95 εκατοµµύρια τόνους, από την Βραζιλία, τον 2ο µεγαλύτερο προµηθευτή της Κίνας, µειώθηκαν κατά 3,9% στους 14,93 εκ. τόνους ενώ οι εισαγωγές από την Νότιο Αφρική, τον τρίτο µεγαλύτερο προµηθευτή µειώθηκαν κατά 27,7% στους 3,33 εκ. τόνους, έχοντας σαν αποτέλεσµα οι συνολικές εισαγωγές να είναι µειωµένες κατά 9,3% στους 78,62 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Όπως έχουµε αναφέρει στο παρελθόν, η εικόνα θα ήταν εντελώς διαφορετική αν αντί για την Αυστραλία είχαν αυξηθεί οι εισαγωγές από την Βραζιλία καθώς θα υπήρχε και αύξηση στα τονοµίλια (η απόσταση Αυστραλία – Κίνας είναι περίπου 3 φορές µικρότερη από αυτή της Βραζιλίας – Κίνας) µε αποτέλεσµα την θετική επήρεια στα ηµερήσια έσοδα των Capes, γεγονός όµως το οποίο δεν έγινε καθώς η Αυστραλία ακολουθεί µία επιθετική πολιτική, αυξάνοντας την παραγωγή Iron Ore µε στόχο την αύξηση του µεριδίου αγοράς, στόχο τον οποίο έχει πετύχει µέχρι στιγµής καθώς έχει αυξήσει το µερίδιο της στο 63,5% από 58,8% το 2014. Μένοντας στην Κίνα, οι εισαγωγές Coal τον Φεβρουάριο, επίσης παρουσίασαν µείωση κατά 9,1% στους 15,26 εκ. τόνους συγκριτικά µε τον Ιανουάριο και 33% σε ετήσια βάση. Εκτός από την µείωση της ζήτησης, επιπρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας είναι και το µέτρο του ελέγχου των εισαγωγών για την ποιότητα του εισαγόµενου Coal, το οποίο έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου και ακόµη δεν έχει γίνει σαφές το πώς ακριβώς θα εφαρµοστεί. Το δεδοµένο είναι πως έχει δοθεί η εντολή για έλεγχο όλων των φορτίων που υπάρχουν αυτή τη στιγµή, πριν παραδοθούν στους αγοραστές, διαδικασία η οποία θα χρειαστεί µεταξύ 7 – 15 ηµέρες για να ολοκληρωθεί. Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε: Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα Panamax, το ‘OINOUSSIAN LADY’ 76.704 DWT (2004 – Sasebo) και το ‘MILLION TRADER I’ 75.880 DWT (2006 – Tsuneishi) αγοράστηκαν από Έλληνες στα $ 11,65 εκ. και 12 εκ. αντίστοιχα. ✏ Στα Supramax, το ‘SUNNY ACE’ 55.888 DWT (2005 – Kawasaki) πουλήθηκε στα $ 11,3 εκ.` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 3 από 4 ✏ Στα Handymax, το ‘GLORY ACE’ 46.620 DWT (1999 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 6,3 εκ., το ‘ARION SB’ 45.916 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 4,85 εκ., το ‘STORM RANGER’ 45.744 DWT (1995 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 4,7 εκ., το ‘DELTA RANGER’ 43.108 DWT (1995 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 4,7 εκ. και το ‘ROCHESTER CASTLE’ 45.269 DWT (1997 – Jiagnan) έκλεισε στα $ 3,35 εκ. Στον τοµέα των tankers δεν έγινε καµία πράξη την προηγούµενη εβδοµάδα. ∆ΙΑΛΥΣΕΙΣ Μετά από µία «αναλαµπή» στην αγορά, ιδιαίτερα στην Ινδία και στο Πακιστάν, η αγορά των διαλύσεων πάλι πάτησε φρένο µε τους End Buyers να φοβούνται περαιτέρω πτώση των τιµών. Οι τιµές του σιδήρου συνεχίζουν να χαρακτηρίζονται από µεταβλητότητα καθώς ακόµη υπάρχει η ανησυχία για την συνέχιση των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και πληροφοριακά να αναφέρουµε πως «ακούγεται» ότι η Ρωσία και η Ουκρανία θα αρχίσουν να εισάγουν από την Κίνα. Στην Ινδία, ο νέος προϋπολογισµός δεν επέφερε τα αναµενόµενα αποτελέσµατα, εν αντιθέσει επιβλήθηκε ένας νέος φόρος 5% σε machinery and spare parts, οδηγώντας τους End Buyers να κατέβουν σε απεργία, ελπίζοντας ότι ο φόρος θα αποσυρθεί. Παράλληλα, η πορεία της ρουπίας, που κινήθηκε πτωτικά, στις 62 προς το δολάριο, είχε σαν αποτέλεσµα την µείωση της αγοραστικής διάθεσης. Στο Μπαγκλαντές, η αγορά επέδειξε κάποια σηµάδια επιστροφής, καθώς βλέποντας την Ινδία και το Πακιστάν να έχουν κλείσει αρκετά Capes κατά τους 2 πρώτους µήνες του έτους, θέλησε να αποκτήσει το µερίδιο που του αντιστοιχεί, αλλά για άλλη µία φορά, ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται λόγω των γνωστών τραπεζικών ορίων και των ανοιγµάτων των LCs. Tο Πακιστάν, που πάντα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία και πράττει ανάλογα, απείχε από την αγορά υπό το φόβο πως ενδεχοµένως να υπάρξουν πτωτικές πιέσεις στις τιµές, τη στιγµή µάλιστα που από την αρχή του χρόνου έκλεισε και αυτό το µερίδιο του από τα Capes που πουλήθηκαν. Την ίδια στιγµή, οι End Buyers συνεχίζουν και πιέζουν την κυβέρνηση για την επιβολή φόρου της τάξης του 40% στις Κινεζικές εισαγωγές, ώστε να ανακάµψει η εγχώρια αγορά. H Κίνα, είναι εκτός αγοράς καθώς συνεχίζει και απασχολείται µε τα πλοία των κρατικών εταιρειών, αλλά λόγω των φθηνών εξαγωγών σιδήρου, επηρεάζει τις προσφερόµενες τιµές στις υπόλοιπες χώρες. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 559,568 DWT, εκ των οποίων το 69% (387,472 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (166,152 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 1% (5,944 DWT) Containers και Ro-Ro. Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής: ✏ Ινδία: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα ✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 4 από 4 ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ BULK CARRIERS Vessels Name Dwt YoB Yard Main Engine Gear S/S D/D Buyer SellerRemarks Price US$ mil. OINOUSSIAN LADY 76,704 2004 Sasebo HI MAN-B&W - - - - 11,65 MILLION TRADER I 75,880 2006 Tsuneishi B&W - - - GREEK - region 12 SUNNY ACE 55,888 2005 Kawasaki SB B&W 4x30 07/2015 07/2015 - Japanese 11,3 GLORY ACE 46,620 1999 Mitsui B&W 4x30 01/2019 10/2016 Greek Japanese 6,3 ARION SB 45,916 1997 Halla MAN-B&W 4x30 - - Lebanese Grab Fitted 4,85 STORM RANGER 45,744 1995 Imabari B&W 4x25 - - - - 4,7 DELTA RANGER 43,108 1995 Oshima Sulzer 4x25 - - - Passed S/S in February 2015, at Zhoushan China 4,7 ROCHESTER CASTLE 45,269 1997 Jiagnan Sulzer 4x30 01/2017 - Middle East D/D due in April region 3,35 

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

ΤΟ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ












    ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΥ ΦΡΕΣΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ
    ΤΟΥ ΣΠΑΝΟΥ.  ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ
     ΠΛΟΙΟΥ.
     ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΧΡΩΜΑ, ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΕΝΑ ΜΠΛΕ ΖΩΝΑΡΙ
     ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΤΟ ΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΛΕΥΚΟ. ΜΙΑ ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
     ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ. ΠΟΛΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ
     ΝΟΗΜΑ.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΕΒ∆ΟΜΑ∆ΙΑΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ




04/03/2015

Χωρίς καµία διάθεση να καταντήσουµε κουραστικοί, για άλλη µία φορά όλα τα φώτα της Παγκόσµιας οικονοµικής κοινότητας συνεχίζουν να είναι και πάλι στραµµένα στις εξελίξεις στην Ελλάδα. Στην προηγούµενη ανασκόπηση µας είχαµε επισηµάνει πως τα δύσκολα θα αρχίσουν µετά την υπογραφή της συµφωνίας µε την Ευρωζώνη καθώς θα έπρεπε να συγκεκριµενοποιηθούν και να εγκριθούν οι µεταρρυθµίσεις σε µία περίοδο µείωσης των δηµοσιονοµικών εσόδων και ταυτόχρονα της υποχρέωσης µας για πληρωµή των δανειακών µας υποχρεώσεων. Η ανωτέρω αρνητική «συγκυρία» για τη χώρα µας, έρχεται σε µία χρονική περίοδο όπου στο σύνολο της η Ευρωζώνη αλλά και σχεδόν το σύνολο των κρατών µελών δείχνει ότι βρίσκεται σε ένα θετικό momentum, χωρίς βέβαια αυτό να σηµαίνει ότι ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήµατα, γιατί παρά τα θετικά µηνύµατα, το πρόβληµα του χαµηλού πληθωρισµού συνεχίζει και υφίσταται αλλά οσονούπω θα τεθεί σε εφαρµογή το πρόγραµµα αγοράς οµολόγων από την ΕΚΤ. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρουν σηµαντική βελτίωση του οικονοµικού κλίµατος για 2ο συνεχόµενο µήνα το Φεβρουάριο, στις 102,1 µονάδες από 101,4 τον Ιανουάριο κυρίως λόγω της βελτίωσης της εµπιστοσύνης των καταναλωτών. Παράλληλα, σύµφωνα µε την ΕΚΤ, οι διαρθρωτικές µεταρρυθµίσεις αρχίζουν και αποδίδουν καρπούς, όπως στην Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία, ενώ σε χώρες που έχουν γίνει λίγες µεταρρυθµίσεις, όπως στην Γαλλία και στην Ιταλία βλέπεις χειρότερα αποτελέσµατα. Συνολικά, η ΕΚΤ αναµένεται να αναθεωρήσει θετικά τις εκτιµήσεις της για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης. Η Γερµανία, αναπτύχθηκε κατά 0,7% το τελευταίο τρίµηνο του 2014 και 1,6% σε ετήσια βάση κυρίως λόγω της εγχώριας ζήτησης και των καταναλωτικών δαπανών οι οποίες αυξήθηκαν κατά 0,8% σε 3µηνιαία βάση, ενώ οι δηµόσιες δαπάνες αυξήθηκαν µόλις 0,2%. Ο δείκτης οικονοµικού κλίµατος ZEW σηµείωσε αύξηση για 4ο συνεχόµενο µήνα και έκλεισε σε υψηλό 12 µηνών στις 53 µονάδες και ο ZEW για την Ευρωζώνη ενισχύθηκε στις 52,7 µονάδες, υψηλό 8 µηνών. Στη Γαλλία, οι καταναλωτικές δαπάνες – ο µεγαλύτερος παράγοντας στην ανάπτυξη της – αυξήθηκαν 0,6% τον Ιανουάριο και 2,6% σε ετήσια βάση ενώ έλαβε διορία έως το 2017 για να µειώσει το έλλειµµα της κάτω από το 3%, δεσµευόµενη για πρόσθετα µέτρα. Στην Ιταλία, οι βιοµηχανικές παραγγελίες αυξήθηκαν 4,5% τον ∆εκέµβριο και 5,8% σε ετήσια βάση κυρίως από την αυξηµένη ζήτηση (8,1%) από το εξωτερικό βελτιώνοντας το εµπορικό πλεόνασµα τον ίδιο µήνα στα € 5,76 δισ., από € 3,54 τον Νοέµβριο. Στην Ισπανία, κατανάλωση και επενδύσεις ώθησαν την ανάπτυξη της οικονοµίας καθώς στο 4 ο τρίµηνο το ΑΕΠ αναπτύχθηκε κατά 0,7%, τον καλύτερο ρυθµό από το 2007, και σε ετήσια βάση κατά 2% τη µεγαλύτερη αύξηση από το 2ο τρίµηνο του 2008, ενώ το εµπορικό έλλειµµα συρρικνώθηκε κατά € 24,47 δισ. Η Πορτογαλία που ολοκλήρωσε επιτυχώς ένα τριετές πρόγραµµα διάσωσης τον Μάιο του 2014, εξέπληξε ευχάριστα τους αναλυτές µε την κατά 0,5% ενίσχυση του ΑΕΠ, την πρόωρη αποπληρωµή του δανείου από το ∆ΝΤ και την επιτυχή έκδοση οµολόγων διάρκειας 30 ετών, για δεύτερη φορά στην ιστορία της και πρώτη φορά µετά την κρίση του 2008. Στην Κίνα, η Λαϊκή Τράπεζα, ανακοίνωσε την µείωση των επιτοκίων στο 5,35%, την τρίτη µεγαλύτερη ποσοτική χαλάρωση από τα µέσα Νοεµβρίου, ώστε να αντιµετωπίσει την επιβράδυνση και κυρίως την πτώση στην αγορά ακινήτων, τα υψηλά επίπεδα χρέους και την πλεονάζουσα βιοµηχανική παραγωγική ικανότητα. Την ίδια στιγµή, σε υψηλό 7 µηνών έκλεισε ο PMI µεταποίησης, στις 50,7 µονάδες τον Φεβρουάριο, ωστόσο οι παραγγελίες για εξαγωγές µειώθηκαν δραστικά µε αποτέλεσµα οι µεταποιητές να συνεχίζουν τις περικοπές του ανθρώπινου δυναµικού τους και οι αποπληθωριστικές πιέσεις επέµειναν, σύµφωνα µε την έκθεση της HSBC/Markit. Την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 540 µονάδες ενώ οι επιµέρους δείκτες SALE & PURCHASE REPORT Εβδοµάδα Ηµεροµηνία 23 Φεβρουαρίου έως 03 Μαρτίου 2015 04 Μαρτίου 2015` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 2 από 4 και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 521 µονάδες µε $ 5,325 την ηµέρα, BPI στις 540 µονάδες στα $ 4,319 την ηµέρα, BSI στις 515 µονάδες στα $ 5,389 την ηµέρα και BHSI στις 308 µονάδες, στα $ 4,527 την ηµέρα. Σε χαµηλά, αλλά µε σηµάδια σταθεροποίησης, συνεχίζει να κινείται ο δείκτης, ελπίζοντας πως από την επόµενη εβδοµάδα όπου θα τελειώσουν οι αργίες στη Κίνα, να αρχίσουµε να βλέπουµε και τα πρώτα σηµάδια οριακής ανόδου ύστερα από ένα συνεχόµενο πτωτικό σερί που ξεκίνησε από την πρώτη εβδοµάδα του Οκτωβρίου του 2014 που ο δείκτης βρισκότανε στις 1484 µονάδες. Την προηγούµενη εβδοµάδα αναφερθήκαµε σε µια αισιόδοξη πρόβλεψη για την αγορά από την Drewry, η οποία εν περιλήψει έλεγε ότι η αγορά θα ανακάµψει το 2015 και οµολογουµένως είναι από τις εξαιρέσεις στον κανόνα, καθώς οι πλειοψηφία της ναυτιλιακής κοινότητας διατηρεί επιφυλάξεις. Υπό αυτό το πρίσµα, η εισηγµένη στο Όσλο, Νορβηγική εταιρεία πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, Jinhui Shipping, σε πρόσφατη δήλωση της η οποία συνόδευε τα αρνητικά αποτελέσµατα της εταιρείας για το 4ο τρίµηνο του 2014 εκτιµά ότι το 2015 θα είναι µία ακόµη δύσκολη χρονιά. Συγκεκριµένα αναφέρει πως το 2014 ήταν µία χρονιά πρόκληση, ιδιαίτερα προς τα τέλη του χρόνου όπου η αγορά προς έκπληξη των περισσοτέρων, όχι µόνο δεν έφερε την αναµενόµενη βελτίωση αλλά αντίθετα είχε αρνητική πορεία. Αξίζει να αναφέρουµε πως η εταιρεία ανακοίνωσε ζηµία $ 68,4 εκ. το 4ο τρίµηνο του 2014 συγκριτικά µε $ 2,9 εκ. ζηµία το αντίστοιχο τρίµηνο του 2013. Για το σύνολο του 2014 η ζηµία ανήλθε στα $ 86,8 εκ., ενώ το 2013 είχε αναγνωρίσει κέρδη $ 25,4 εκ. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα ηµερήσια TCE rates για τα Post-Panamax και Panamax το 4ο τρίµηνο του 2014 µειώθηκαν στα $ 8,308 από $ 17,837 το αντίστοιχο τρίµηνο του 2013 και για τα Supra, Handymax και Handysize στα $ 8,355 από $ 13,680 αντίστοιχα τα 2 τρίµηνα. Αναφορικά µε την πορεία της αγοράς φέτος, η Jinhui Shipping, εκτιµά πως ο συνδυασµός διαφόρων παραγόντων θα κρατήσει την αγορά πιεσµένη, ιδιαίτερα για τους επόµενους µήνες, όπως η µείωση της ζήτησης για εµπορεύµατα από την Κίνα και η πτώση των τιµών του πετρελαίου που λειτουργεί ανασταλτικά στο Slow Steaming, έχοντας σαν αποτέλεσµα την αύξηση της ταχύτητας το οποίο έµµεσα αυξάνει την προσφορά των πλοίων σε έναν ήδη επιβαρυµένο κλάδο από θέµα αύξησης τονάζ. Παράλληλα, αναφέρει ότι µετά από το 2015 ενδεχοµένως η Κίνα θα αναλάβει δράση ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξη της, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην ναυλαγορά και χαρακτηρίζει την παρούσα αρνητική συγκυρία της αγοράς σαν ευκαιρία για να αναπτύξουν περαιτέρω τον στόλο τους λόγω των χαµηλών τιµών των πλοίων και των ευκαιριών που θα παρουσιαστούν το επόµενο διάστηµα. Στα του οίκου µας, το τελευταίο διάστηµα έχει αρχίσει και συζητείται από τις Ελληνικές τράπεζες οι οποίες αντικειµενικά δεν βρίσκονται και στην καλύτερη κατάσταση, η πιθανότητα να πουλήσουν µέρος του δανειακού τους ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου σε ενδιαφερόµενα Private Equity Funds η Hedge Funds µε Discount ή να δώσουν την δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να αποπληρώσουν πρόωρα τις δανειακές τους υποχρεώσεις, πάλι µε την λογική του Discount, επιδιώκοντας µε αυτό τον τρόπο την αύξηση της ρευστότητα τους και την κεφαλαιακή τους επάρκεια. Να αναφέρουµε ότι σε αντίστοιχες κινήσεις προέβησαν τα προηγούµενα 2 χρόνια οι µεγαλύτερες τράπεζες στην ναυτιλιακή χρηµατοδότηση στην Ευρώπη και δεν αποτελεί Ελληνικό φαινόµενο όπως επίσης δεν πρέπει να αποτελεί τροφή σε ορισµένους που ισχυρίζονται ότι η ανωτέρω λογική, αν γίνει, έχει σαν στόχο την «προστασία» των Ελλήνων εφοπλιστών. Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε: Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα Panamax, το ‘MILLION TRADER’ 76.466 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες κοντά στα $ 11 εκ. ` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 3 από 4 ✏ Στα Supramax, το ‘ULTRA INITIATOR’ 56.017 DWT (2007 – Mitsui) αγοράστηκε από την Baru Delta στα 13,7εκ. και το ‘CMB BIWA’ 53.505 DWT (2000 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε στα $ 9,4 εκ. Στον τοµέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα MRs, το ‘HC ELIDA’ 37.346 DWT (2001 – Hyundai Mipo), Boston Beam, αγοράστηκε στα $ 11,5εκ. και το ‘SICHEM ONOMICHI’ 13.105 DWT (2008 – Sekwang H.I) πουλήθηκε περίπου στα $ 11 εκ. ∆ΙΑΛΥΣΕΙΣ Από αισιοδοξία χαρακτηρίστηκε η προηγούµενη εβδοµάδα, γεγονός που φάνηκε σε όλες τις αγορές, προεξοφλώντας ότι οι τιµές δεν θα υποχωρήσουν άλλο, εν αντιθέσει υπάρχουν προσδοκίες για άνοδο τους. Ο πρωταρχικός παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία της αγοράς παραµένει το θέµα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και που όπως όλα δείχνουν θα παρουσιάσει πτωτικές τάσεις καθώς η Κίνα δεν έχει ανακοινώσει αύξηση της παραγωγής του σιδήρου για το 2015 ενώ παράλληλα τα πλεονασµατικά της αποθέµατα έχουν αρχίσει και µειώνονται. Πάντως σύµφωνα µε τα στοιχεία του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι εξαγωγές της Κίνας σε σίδηρο αυξήθηκαν κατά 50% συγκριτικά µε τους ίδιους µήνες του 2014. Στην Ινδία, τα µηνύµατα από τον νέο προϋπολογισµό που κατατέθηκε στις 28 Φεβρουαρίου και περιµένουν να «καθαρογραφεί» µε όλες τις λεπτοµέρειες, είναι ότι δεν θα επιφέρει σηµαντικές αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή πρόσθετους φόρους, επιδρώντας θετικά στην αγορά και οι End Buyers έχουν επιστρέψει προσπαθώντας να χτίσουν αποθέµατα στα τρέχοντα επίπεδα των τιµών ώστε να αντισταθµίσουν τις αγορές που έκαναν το 2014 σε αρκετά υψηλότερες τιµές. Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers, προσπαθούν να µπουν και πάλι στο παιχνίδι, ύστερα από τα θετικά νέα στην Ινδία και την προσδοκία για την µείωση των εξαγωγών σιδήρου από την Κίνα, αλλά από την άλλη συνεχίζουν να αντιµετωπίζουν τα γνωστά τραπεζικά προβλήµατα και τις δυσκολίες στο άνοιγµα των LCs, µε την πολιτική αβεβαιότητα και τις απεργίες να κάνουν το τοπίο ακόµη πιο δύσκολο. Στο Πακιστάν, τα νέα από την Ινδία το επηρέασαν θετικά µε τους End Buyers να «χτυπούν» και να κλείνουν τονάζ και ιδιαίτερα Capes, από τα αποθέµατα των Cash Buyers αλλά παράλληλα να προσπαθούν να κλείσουν και πλοία τα οποία τώρα βγαίνουν την αγορά. H Κίνα, συνεχίζει να είναι εκτός αγοράς καθώς συνεχίζει και απασχολείται µε τα πλοία των κρατικών εταιρειών, µην επηρεάζοντας έτσι την αγορά υπό αυτή την άποψη καθώς δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τις άλλες χώρες. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 1,205,905 DWT, εκ των οποίων το 62% (751,994 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (366,265 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 8% (87,646 DWT) Containers και Ro-Ro. Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής: ✏ Ινδία: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα ✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια`

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ 
BULK CARRIERS 
Vessels Name Dwt YoB Yard Main Engine Gear S/S D/D Buyer SellerRemarks Price US$ mil. MILLION TRADER 76,466 2004 Tsuneishi Zosen B&W - 11/2017 12/2016 Greek Nisshin Shipping close to 11 ULTRA INITIATOR 56,017 2007 Mitsui MAN-B&W 4x30,6 01/2020 01/2018 Baru Delta Meiji Shipping 13,7 CMB BIWA 53,505 2002 Iwagi Zosen MAN-B&W 4x30,5 09/2017 07/2015 Indian Bocimar 9,4
TANKERS Vessels Name Dwt YoB Yard Main Engine Tanks S/S D/D Buyer SellerRemarks Price US$ mil. HC ELIDA 37,346 2001 Hyundai Mipo B&W 12 - - Far East Boston Beamed type IMO III Marlink Schiffs 11,5 SICHEM ONOMICHI 13,105 2008 Sekwang H.I MAN-B&W 12 02/2018 02/2016 Korean Japanese Epoxy Coated IMO II region 11

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ GOLDEN STAR FERRIES - SUPERFERRY III

KOGANE MARU - 9110016 - RO-RO/PASSENGER SHIP







Ship info

IMO number 9110016
Name of the ship KOGANE MARU
Type of ship RO-RO/PASSENGER SHIP
MMSI 431000008
Gross tonnage 4258 tons
DWT 1258 tons
Year of build 1995
Builder KANDA SHIPBUILDING - KURE, JAPAN
Flag JAPAN
Home port SADO
Manager & owner SADO KISEN - NIIGATA, JAPAN

ΕΛΠΙΖΩ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΙΣ ΛΙΓΕΣ  ΚΑΜΠΙΝΕΣ ΜΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΣΤΟ UPPER DECK
ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ.
ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΚΤΟΠΛΟΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΔΙΚΟ.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΝΟΜΑ ΟΧΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ, TO SUPERFERRY III ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΛΟ.
ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΝΑΝ ΕΙΔΙΚΟ, ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΣΤΙΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΙΔΙΑΤΕΡΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΜΠΑΛΚΟΝΑΤΕΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ DECK ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ.

ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ