Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΕΒ∆ΟΜΑ∆ΙΑΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ




04/03/2015

Χωρίς καµία διάθεση να καταντήσουµε κουραστικοί, για άλλη µία φορά όλα τα φώτα της Παγκόσµιας οικονοµικής κοινότητας συνεχίζουν να είναι και πάλι στραµµένα στις εξελίξεις στην Ελλάδα. Στην προηγούµενη ανασκόπηση µας είχαµε επισηµάνει πως τα δύσκολα θα αρχίσουν µετά την υπογραφή της συµφωνίας µε την Ευρωζώνη καθώς θα έπρεπε να συγκεκριµενοποιηθούν και να εγκριθούν οι µεταρρυθµίσεις σε µία περίοδο µείωσης των δηµοσιονοµικών εσόδων και ταυτόχρονα της υποχρέωσης µας για πληρωµή των δανειακών µας υποχρεώσεων. Η ανωτέρω αρνητική «συγκυρία» για τη χώρα µας, έρχεται σε µία χρονική περίοδο όπου στο σύνολο της η Ευρωζώνη αλλά και σχεδόν το σύνολο των κρατών µελών δείχνει ότι βρίσκεται σε ένα θετικό momentum, χωρίς βέβαια αυτό να σηµαίνει ότι ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήµατα, γιατί παρά τα θετικά µηνύµατα, το πρόβληµα του χαµηλού πληθωρισµού συνεχίζει και υφίσταται αλλά οσονούπω θα τεθεί σε εφαρµογή το πρόγραµµα αγοράς οµολόγων από την ΕΚΤ. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρουν σηµαντική βελτίωση του οικονοµικού κλίµατος για 2ο συνεχόµενο µήνα το Φεβρουάριο, στις 102,1 µονάδες από 101,4 τον Ιανουάριο κυρίως λόγω της βελτίωσης της εµπιστοσύνης των καταναλωτών. Παράλληλα, σύµφωνα µε την ΕΚΤ, οι διαρθρωτικές µεταρρυθµίσεις αρχίζουν και αποδίδουν καρπούς, όπως στην Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία, ενώ σε χώρες που έχουν γίνει λίγες µεταρρυθµίσεις, όπως στην Γαλλία και στην Ιταλία βλέπεις χειρότερα αποτελέσµατα. Συνολικά, η ΕΚΤ αναµένεται να αναθεωρήσει θετικά τις εκτιµήσεις της για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης. Η Γερµανία, αναπτύχθηκε κατά 0,7% το τελευταίο τρίµηνο του 2014 και 1,6% σε ετήσια βάση κυρίως λόγω της εγχώριας ζήτησης και των καταναλωτικών δαπανών οι οποίες αυξήθηκαν κατά 0,8% σε 3µηνιαία βάση, ενώ οι δηµόσιες δαπάνες αυξήθηκαν µόλις 0,2%. Ο δείκτης οικονοµικού κλίµατος ZEW σηµείωσε αύξηση για 4ο συνεχόµενο µήνα και έκλεισε σε υψηλό 12 µηνών στις 53 µονάδες και ο ZEW για την Ευρωζώνη ενισχύθηκε στις 52,7 µονάδες, υψηλό 8 µηνών. Στη Γαλλία, οι καταναλωτικές δαπάνες – ο µεγαλύτερος παράγοντας στην ανάπτυξη της – αυξήθηκαν 0,6% τον Ιανουάριο και 2,6% σε ετήσια βάση ενώ έλαβε διορία έως το 2017 για να µειώσει το έλλειµµα της κάτω από το 3%, δεσµευόµενη για πρόσθετα µέτρα. Στην Ιταλία, οι βιοµηχανικές παραγγελίες αυξήθηκαν 4,5% τον ∆εκέµβριο και 5,8% σε ετήσια βάση κυρίως από την αυξηµένη ζήτηση (8,1%) από το εξωτερικό βελτιώνοντας το εµπορικό πλεόνασµα τον ίδιο µήνα στα € 5,76 δισ., από € 3,54 τον Νοέµβριο. Στην Ισπανία, κατανάλωση και επενδύσεις ώθησαν την ανάπτυξη της οικονοµίας καθώς στο 4 ο τρίµηνο το ΑΕΠ αναπτύχθηκε κατά 0,7%, τον καλύτερο ρυθµό από το 2007, και σε ετήσια βάση κατά 2% τη µεγαλύτερη αύξηση από το 2ο τρίµηνο του 2008, ενώ το εµπορικό έλλειµµα συρρικνώθηκε κατά € 24,47 δισ. Η Πορτογαλία που ολοκλήρωσε επιτυχώς ένα τριετές πρόγραµµα διάσωσης τον Μάιο του 2014, εξέπληξε ευχάριστα τους αναλυτές µε την κατά 0,5% ενίσχυση του ΑΕΠ, την πρόωρη αποπληρωµή του δανείου από το ∆ΝΤ και την επιτυχή έκδοση οµολόγων διάρκειας 30 ετών, για δεύτερη φορά στην ιστορία της και πρώτη φορά µετά την κρίση του 2008. Στην Κίνα, η Λαϊκή Τράπεζα, ανακοίνωσε την µείωση των επιτοκίων στο 5,35%, την τρίτη µεγαλύτερη ποσοτική χαλάρωση από τα µέσα Νοεµβρίου, ώστε να αντιµετωπίσει την επιβράδυνση και κυρίως την πτώση στην αγορά ακινήτων, τα υψηλά επίπεδα χρέους και την πλεονάζουσα βιοµηχανική παραγωγική ικανότητα. Την ίδια στιγµή, σε υψηλό 7 µηνών έκλεισε ο PMI µεταποίησης, στις 50,7 µονάδες τον Φεβρουάριο, ωστόσο οι παραγγελίες για εξαγωγές µειώθηκαν δραστικά µε αποτέλεσµα οι µεταποιητές να συνεχίζουν τις περικοπές του ανθρώπινου δυναµικού τους και οι αποπληθωριστικές πιέσεις επέµειναν, σύµφωνα µε την έκθεση της HSBC/Markit. Την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 540 µονάδες ενώ οι επιµέρους δείκτες SALE & PURCHASE REPORT Εβδοµάδα Ηµεροµηνία 23 Φεβρουαρίου έως 03 Μαρτίου 2015 04 Μαρτίου 2015` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 2 από 4 και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 521 µονάδες µε $ 5,325 την ηµέρα, BPI στις 540 µονάδες στα $ 4,319 την ηµέρα, BSI στις 515 µονάδες στα $ 5,389 την ηµέρα και BHSI στις 308 µονάδες, στα $ 4,527 την ηµέρα. Σε χαµηλά, αλλά µε σηµάδια σταθεροποίησης, συνεχίζει να κινείται ο δείκτης, ελπίζοντας πως από την επόµενη εβδοµάδα όπου θα τελειώσουν οι αργίες στη Κίνα, να αρχίσουµε να βλέπουµε και τα πρώτα σηµάδια οριακής ανόδου ύστερα από ένα συνεχόµενο πτωτικό σερί που ξεκίνησε από την πρώτη εβδοµάδα του Οκτωβρίου του 2014 που ο δείκτης βρισκότανε στις 1484 µονάδες. Την προηγούµενη εβδοµάδα αναφερθήκαµε σε µια αισιόδοξη πρόβλεψη για την αγορά από την Drewry, η οποία εν περιλήψει έλεγε ότι η αγορά θα ανακάµψει το 2015 και οµολογουµένως είναι από τις εξαιρέσεις στον κανόνα, καθώς οι πλειοψηφία της ναυτιλιακής κοινότητας διατηρεί επιφυλάξεις. Υπό αυτό το πρίσµα, η εισηγµένη στο Όσλο, Νορβηγική εταιρεία πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, Jinhui Shipping, σε πρόσφατη δήλωση της η οποία συνόδευε τα αρνητικά αποτελέσµατα της εταιρείας για το 4ο τρίµηνο του 2014 εκτιµά ότι το 2015 θα είναι µία ακόµη δύσκολη χρονιά. Συγκεκριµένα αναφέρει πως το 2014 ήταν µία χρονιά πρόκληση, ιδιαίτερα προς τα τέλη του χρόνου όπου η αγορά προς έκπληξη των περισσοτέρων, όχι µόνο δεν έφερε την αναµενόµενη βελτίωση αλλά αντίθετα είχε αρνητική πορεία. Αξίζει να αναφέρουµε πως η εταιρεία ανακοίνωσε ζηµία $ 68,4 εκ. το 4ο τρίµηνο του 2014 συγκριτικά µε $ 2,9 εκ. ζηµία το αντίστοιχο τρίµηνο του 2013. Για το σύνολο του 2014 η ζηµία ανήλθε στα $ 86,8 εκ., ενώ το 2013 είχε αναγνωρίσει κέρδη $ 25,4 εκ. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα ηµερήσια TCE rates για τα Post-Panamax και Panamax το 4ο τρίµηνο του 2014 µειώθηκαν στα $ 8,308 από $ 17,837 το αντίστοιχο τρίµηνο του 2013 και για τα Supra, Handymax και Handysize στα $ 8,355 από $ 13,680 αντίστοιχα τα 2 τρίµηνα. Αναφορικά µε την πορεία της αγοράς φέτος, η Jinhui Shipping, εκτιµά πως ο συνδυασµός διαφόρων παραγόντων θα κρατήσει την αγορά πιεσµένη, ιδιαίτερα για τους επόµενους µήνες, όπως η µείωση της ζήτησης για εµπορεύµατα από την Κίνα και η πτώση των τιµών του πετρελαίου που λειτουργεί ανασταλτικά στο Slow Steaming, έχοντας σαν αποτέλεσµα την αύξηση της ταχύτητας το οποίο έµµεσα αυξάνει την προσφορά των πλοίων σε έναν ήδη επιβαρυµένο κλάδο από θέµα αύξησης τονάζ. Παράλληλα, αναφέρει ότι µετά από το 2015 ενδεχοµένως η Κίνα θα αναλάβει δράση ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξη της, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην ναυλαγορά και χαρακτηρίζει την παρούσα αρνητική συγκυρία της αγοράς σαν ευκαιρία για να αναπτύξουν περαιτέρω τον στόλο τους λόγω των χαµηλών τιµών των πλοίων και των ευκαιριών που θα παρουσιαστούν το επόµενο διάστηµα. Στα του οίκου µας, το τελευταίο διάστηµα έχει αρχίσει και συζητείται από τις Ελληνικές τράπεζες οι οποίες αντικειµενικά δεν βρίσκονται και στην καλύτερη κατάσταση, η πιθανότητα να πουλήσουν µέρος του δανειακού τους ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου σε ενδιαφερόµενα Private Equity Funds η Hedge Funds µε Discount ή να δώσουν την δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να αποπληρώσουν πρόωρα τις δανειακές τους υποχρεώσεις, πάλι µε την λογική του Discount, επιδιώκοντας µε αυτό τον τρόπο την αύξηση της ρευστότητα τους και την κεφαλαιακή τους επάρκεια. Να αναφέρουµε ότι σε αντίστοιχες κινήσεις προέβησαν τα προηγούµενα 2 χρόνια οι µεγαλύτερες τράπεζες στην ναυτιλιακή χρηµατοδότηση στην Ευρώπη και δεν αποτελεί Ελληνικό φαινόµενο όπως επίσης δεν πρέπει να αποτελεί τροφή σε ορισµένους που ισχυρίζονται ότι η ανωτέρω λογική, αν γίνει, έχει σαν στόχο την «προστασία» των Ελλήνων εφοπλιστών. Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε: Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα Panamax, το ‘MILLION TRADER’ 76.466 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες κοντά στα $ 11 εκ. ` GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A Aλκιβιάδου 167, 185 35 Πειραιάς Τηλ. + 30 210 41 47 000 Email: snp@gmoundreas.gr http://www.gmoundreas.gr Σελίδα 3 από 4 ✏ Στα Supramax, το ‘ULTRA INITIATOR’ 56.017 DWT (2007 – Mitsui) αγοράστηκε από την Baru Delta στα 13,7εκ. και το ‘CMB BIWA’ 53.505 DWT (2000 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε στα $ 9,4 εκ. Στον τοµέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα MRs, το ‘HC ELIDA’ 37.346 DWT (2001 – Hyundai Mipo), Boston Beam, αγοράστηκε στα $ 11,5εκ. και το ‘SICHEM ONOMICHI’ 13.105 DWT (2008 – Sekwang H.I) πουλήθηκε περίπου στα $ 11 εκ. ∆ΙΑΛΥΣΕΙΣ Από αισιοδοξία χαρακτηρίστηκε η προηγούµενη εβδοµάδα, γεγονός που φάνηκε σε όλες τις αγορές, προεξοφλώντας ότι οι τιµές δεν θα υποχωρήσουν άλλο, εν αντιθέσει υπάρχουν προσδοκίες για άνοδο τους. Ο πρωταρχικός παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία της αγοράς παραµένει το θέµα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και που όπως όλα δείχνουν θα παρουσιάσει πτωτικές τάσεις καθώς η Κίνα δεν έχει ανακοινώσει αύξηση της παραγωγής του σιδήρου για το 2015 ενώ παράλληλα τα πλεονασµατικά της αποθέµατα έχουν αρχίσει και µειώνονται. Πάντως σύµφωνα µε τα στοιχεία του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι εξαγωγές της Κίνας σε σίδηρο αυξήθηκαν κατά 50% συγκριτικά µε τους ίδιους µήνες του 2014. Στην Ινδία, τα µηνύµατα από τον νέο προϋπολογισµό που κατατέθηκε στις 28 Φεβρουαρίου και περιµένουν να «καθαρογραφεί» µε όλες τις λεπτοµέρειες, είναι ότι δεν θα επιφέρει σηµαντικές αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή πρόσθετους φόρους, επιδρώντας θετικά στην αγορά και οι End Buyers έχουν επιστρέψει προσπαθώντας να χτίσουν αποθέµατα στα τρέχοντα επίπεδα των τιµών ώστε να αντισταθµίσουν τις αγορές που έκαναν το 2014 σε αρκετά υψηλότερες τιµές. Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers, προσπαθούν να µπουν και πάλι στο παιχνίδι, ύστερα από τα θετικά νέα στην Ινδία και την προσδοκία για την µείωση των εξαγωγών σιδήρου από την Κίνα, αλλά από την άλλη συνεχίζουν να αντιµετωπίζουν τα γνωστά τραπεζικά προβλήµατα και τις δυσκολίες στο άνοιγµα των LCs, µε την πολιτική αβεβαιότητα και τις απεργίες να κάνουν το τοπίο ακόµη πιο δύσκολο. Στο Πακιστάν, τα νέα από την Ινδία το επηρέασαν θετικά µε τους End Buyers να «χτυπούν» και να κλείνουν τονάζ και ιδιαίτερα Capes, από τα αποθέµατα των Cash Buyers αλλά παράλληλα να προσπαθούν να κλείσουν και πλοία τα οποία τώρα βγαίνουν την αγορά. H Κίνα, συνεχίζει να είναι εκτός αγοράς καθώς συνεχίζει και απασχολείται µε τα πλοία των κρατικών εταιρειών, µην επηρεάζοντας έτσι την αγορά υπό αυτή την άποψη καθώς δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τις άλλες χώρες. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 1,205,905 DWT, εκ των οποίων το 62% (751,994 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (366,265 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 8% (87,646 DWT) Containers και Ro-Ro. Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής: ✏ Ινδία: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα ✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια`

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ 
BULK CARRIERS 
Vessels Name Dwt YoB Yard Main Engine Gear S/S D/D Buyer SellerRemarks Price US$ mil. MILLION TRADER 76,466 2004 Tsuneishi Zosen B&W - 11/2017 12/2016 Greek Nisshin Shipping close to 11 ULTRA INITIATOR 56,017 2007 Mitsui MAN-B&W 4x30,6 01/2020 01/2018 Baru Delta Meiji Shipping 13,7 CMB BIWA 53,505 2002 Iwagi Zosen MAN-B&W 4x30,5 09/2017 07/2015 Indian Bocimar 9,4
TANKERS Vessels Name Dwt YoB Yard Main Engine Tanks S/S D/D Buyer SellerRemarks Price US$ mil. HC ELIDA 37,346 2001 Hyundai Mipo B&W 12 - - Far East Boston Beamed type IMO III Marlink Schiffs 11,5 SICHEM ONOMICHI 13,105 2008 Sekwang H.I MAN-B&W 12 02/2018 02/2016 Korean Japanese Epoxy Coated IMO II region 11

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου