Σε συνέχεια της επιτυχούς ενσωμάτωσης του EUROPA Ship Plan, κατόπιν της σχετικής πρωτοβουλίας της Ε.Ε.Ν.Μ.Α, στο Ευρωπαϊκό Λεπτομερές Σχέδιο Εφαρμογής των Θαλασσίων Διαδρόμων (Detailed Implementation Plan – Motorways of the Sea) που παρουσιάστηκε στη διάρκεια των ΤEN-T days (Rotterdam 20-22/06/16) έλαβε χώρα στο υπουργείο Ναυτιλίας η συνάντηση του υπουργού Θ. Δρίτσα και των Γ. Γραμματέων Ιωάννη Θεοτοκά και Λάμπρου Χρηστίδη με τον Χ. Σημαντώνη, Προέδρο της Ε.Ε.Ν.Μ.Α., τον Μ. Σακέλλη, Προέδρο του Σ.Ε.Ε.Ν. και τον Δρ. Π. Ζαχαριουδάκη, Δ. Σύμβουλο της Europa Venture Ltd.
Ο υπουργός Θ. Δρίτσας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη της συστηματοποίησης των απαραίτητων δράσεων για την επιτυχή υλοποίηση του EUROPA Ship Plan και τόνισε πως σε κυβερνητικό επίπεδο δρομολογούνται οι απαιτούμενες ενέργειες ούτως ώστε να ξεπεραστούν τα νομικής και άλλης φύσεως προβλήματα και περιορισμοί, που ταλανίζουν επί μακρόν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Ειδικότερα, ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε στην -εντός των προσεχών μηνών- σύσταση Ειδικής Γραμματείας, της οποίας ο ρόλος θα είναι αφ´ενός εποπτικός/συντονιστικός αφ´ετέρου εκτελεστικός, εκτιμώντας πως η επικείμενη λειτουργία της αναμένεται να σταθεί πολύτιμος αρωγός στην εδραίωση και ανάπτυξη του Europa Ship Plan.
Δεδομένου ότι οι Έλληνες Ακτοπλόοι & Εφοπλιστές Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελούν τους -κατά τεκμήριο- κύριους χρήστες των εντός επικράτειας λιμενικών & ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων & υπηρεσιών, αμφότεροι οι πρόεδροι της Ε.Ε.Ν.Μ.Α. και του Σ.Ε.Ε.Ν. υποστήριξαν πως η υιοθέτηση του Europa Ship Plan εμπεριέχει μία στρατηγική Win-Win, καθώς δύναται να αποτελέσει μία εξαιρετική λύση μακράς πνοής στο μείζον πρόβλημα της γήρανσης του στόλου και της συμμόρφωσης εναρμόνισης με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσει ευεργετικά για τη χειμαζόμενη Ελληνική ναυπηγικοεπισκευαστική βιομηχανία.
Ο κ. Σημαντώνης υπογράμμισε την κομβική σημασία της άμεσης επανεκκίνησης του εν λόγω κλάδου, τονίζοντας την αναγκαιότητα της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Ναυπηγείων καθώς και την εργασιακή ειρήνη, ως μία απαραίτητη προϋπόθεση της ευόδωσης ενός τέτοιου εγχειρήματος, τοποθετήσεις τις οποίες υπερθεμάτισε ΥΝΑ. Συνεχίζοντας ο κ. Σημαντώνης, αναφέρθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση του Περάματος, καθώς διαθέτει έμπειρο και ικανό έμψυχο δυναμικό και εγκαταστάσεις κατάλληλες για τη ναυπήγηση πλοίων έως 120 μέτρων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης τόνισε την ανάγκη ομαλής λειτουργίας των ναυπηγείων για την εξυπηρέτηση των Ακτοπλοϊκών πλοίων και την αποφυγή χρησιμοποίησης ναυπηγείων του εξωτερικού για τις εργασίες ετήσιας επιθεώρησης των πλοίων. Επίσης επισήμανε ότι είναι απαραίτητη η προετοιμασία των ναυπηγείων μας για να καταστεί δυνατή η εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών για την συμμόρφωση των πλοίων μας το 2020 με τους νέους περιβαλλοντολογικούς κανονισμούς.
Ο Δρ. Ζαχαριουδάκης, σε αυτό το πλαίσιο τόνισε πως αυτοί θα πρέπει να εκληφθούν ως μία κατάλληλη ευκαιρία αναζωογόνησης του εθνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Επισήμανε πως η δυνατότητα εκμετάλλευσης ευρωπαϊκών πόρων θα πρέπει να αξιολογηθεί και κατ΄ επέκταση να αξιοποιηθεί από την Ελληνική πλευρά, με στόχο την εναρμόνιση των -υπό Ελληνική σημαία- πλοίων με τα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα (επί τη βάσει των καλών πρακτικών άλλων χωρών, όπως η Σουηδία) προκειμένου να επιτευχθεί ο διττός στόχος της περιβαλλοντικής αναβάθμισης των πλοίων και της ενίσχυσης των Ελληνικών Ναυπηγείων.
Εν όψει της σύστασης της Ειδικής Γραμματείας, την οποία ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας , άπαντες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή τους να εισφέρουν στην -υπό προγραμματισμό- διαβούλευση, η οποία θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Ο υπουργός Θ. Δρίτσας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη της συστηματοποίησης των απαραίτητων δράσεων για την επιτυχή υλοποίηση του EUROPA Ship Plan και τόνισε πως σε κυβερνητικό επίπεδο δρομολογούνται οι απαιτούμενες ενέργειες ούτως ώστε να ξεπεραστούν τα νομικής και άλλης φύσεως προβλήματα και περιορισμοί, που ταλανίζουν επί μακρόν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Ειδικότερα, ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε στην -εντός των προσεχών μηνών- σύσταση Ειδικής Γραμματείας, της οποίας ο ρόλος θα είναι αφ´ενός εποπτικός/συντονιστικός αφ´ετέρου εκτελεστικός, εκτιμώντας πως η επικείμενη λειτουργία της αναμένεται να σταθεί πολύτιμος αρωγός στην εδραίωση και ανάπτυξη του Europa Ship Plan.
Δεδομένου ότι οι Έλληνες Ακτοπλόοι & Εφοπλιστές Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελούν τους -κατά τεκμήριο- κύριους χρήστες των εντός επικράτειας λιμενικών & ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων & υπηρεσιών, αμφότεροι οι πρόεδροι της Ε.Ε.Ν.Μ.Α. και του Σ.Ε.Ε.Ν. υποστήριξαν πως η υιοθέτηση του Europa Ship Plan εμπεριέχει μία στρατηγική Win-Win, καθώς δύναται να αποτελέσει μία εξαιρετική λύση μακράς πνοής στο μείζον πρόβλημα της γήρανσης του στόλου και της συμμόρφωσης εναρμόνισης με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσει ευεργετικά για τη χειμαζόμενη Ελληνική ναυπηγικοεπισκευαστική βιομηχανία.
Ο κ. Σημαντώνης υπογράμμισε την κομβική σημασία της άμεσης επανεκκίνησης του εν λόγω κλάδου, τονίζοντας την αναγκαιότητα της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Ναυπηγείων καθώς και την εργασιακή ειρήνη, ως μία απαραίτητη προϋπόθεση της ευόδωσης ενός τέτοιου εγχειρήματος, τοποθετήσεις τις οποίες υπερθεμάτισε ΥΝΑ. Συνεχίζοντας ο κ. Σημαντώνης, αναφέρθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση του Περάματος, καθώς διαθέτει έμπειρο και ικανό έμψυχο δυναμικό και εγκαταστάσεις κατάλληλες για τη ναυπήγηση πλοίων έως 120 μέτρων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης τόνισε την ανάγκη ομαλής λειτουργίας των ναυπηγείων για την εξυπηρέτηση των Ακτοπλοϊκών πλοίων και την αποφυγή χρησιμοποίησης ναυπηγείων του εξωτερικού για τις εργασίες ετήσιας επιθεώρησης των πλοίων. Επίσης επισήμανε ότι είναι απαραίτητη η προετοιμασία των ναυπηγείων μας για να καταστεί δυνατή η εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών για την συμμόρφωση των πλοίων μας το 2020 με τους νέους περιβαλλοντολογικούς κανονισμούς.
Ο Δρ. Ζαχαριουδάκης, σε αυτό το πλαίσιο τόνισε πως αυτοί θα πρέπει να εκληφθούν ως μία κατάλληλη ευκαιρία αναζωογόνησης του εθνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Επισήμανε πως η δυνατότητα εκμετάλλευσης ευρωπαϊκών πόρων θα πρέπει να αξιολογηθεί και κατ΄ επέκταση να αξιοποιηθεί από την Ελληνική πλευρά, με στόχο την εναρμόνιση των -υπό Ελληνική σημαία- πλοίων με τα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα (επί τη βάσει των καλών πρακτικών άλλων χωρών, όπως η Σουηδία) προκειμένου να επιτευχθεί ο διττός στόχος της περιβαλλοντικής αναβάθμισης των πλοίων και της ενίσχυσης των Ελληνικών Ναυπηγείων.
Εν όψει της σύστασης της Ειδικής Γραμματείας, την οποία ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας , άπαντες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή τους να εισφέρουν στην -υπό προγραμματισμό- διαβούλευση, η οποία θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου