H China COSCO Shipping θα επενδύσει πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, πέραν των προβλεπόμενων ως τώρα στην συμφωνία εξαγοράς του ΟΛΠ, σε έργα επικεντρωμένα στην αγορά κρουαζιέρας και των κοντέινερ, σύμφωνα με δηλώσεις του πρόεδρου της Cosco, Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Α. Τσίπρα στην Σαγκάη.
Πιο συγκεκριμένα, η COSCO σκοπεύει να επενδύσει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση και την επέκταση του Πειραιά, έτσι ώστε να μπορεί να δεχθεί μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Στις προτεραιότητες της κινέζικης εταιρείας είναι και η αναβάθμιση των υποδομών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μπορούν στην πρώτη προβλήτα διακίνησης να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερ και στο μέλλον 10 εκατ.
Επίσης η Cosco στοχεύει σε επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.
Οι επενδύσεις αυτές θα είναι πέραν των ήδη προβλεπόμενων επενδύσεων ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώσρησης που υπέγραψε τον Απρίλιο με το ελληνικό δημόσιο, για να πραγματοποιηθούν κατά την επόμενη δεκαετία.
Την περασμένη εβδομάδα το ελληνικό κοινοβούλιο επικύρωσε με συντριπτική πλειοψηφία την πώληση, ξεπερνώντας τις τελευταίες εμπλοκές που είχαν δημιουργηθεί μετά τις καταγγελίες από τον τοπικό αντιπρόσωπο της COSCO πως υπήρχαν νομοθετικές τροποποιήσεις σε σχέση με την αρχική συμφωνία.
O Έλληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, που ολοκληρώνει την πενθήμερη επίσκεψη του στην Κίνα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco τονίζοντας πως πρόκειται για σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.
“Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην Ε.Ε. του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη”, ανέφερε, ενώ δεν έκυψε ότι στόχος της Ελλάδας είναι με μια σειρά από επενδύσεις να προσελκυθούν και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Είπε επίσης πως τα Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων και χαρακτήρισε ως ιδιαίτερης σημασίας τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, θεωρώντας εφικτό τα κινεζικά πλοία να προτιμήσουν τα ελληνικά ναυπηγεία για ναυπηγοεπισκευές. “Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού”, πρόσθεσε.
Είπε επίσης πως τα Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων και χαρακτήρισε ως ιδιαίτερης σημασίας τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, θεωρώντας εφικτό τα κινεζικά πλοία να προτιμήσουν τα ελληνικά ναυπηγεία για ναυπηγοεπισκευές. “Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού”, πρόσθεσε.
Τέλος, ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθει στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών για την καλύτερη μεταφορά των προϊόντων, από το λιμάνι, στην Ευρώπη, ενώ για το “αγκάθι” των εργασιακών σχέσεων στον ΟΛΠ, http://www.e-nautilia.gr/oligoori-katalipsi-tou-olp-apo-limenergates-apeiloun-me-klimakosi/ εξέφρασε την πεποίθησή του πως η Cosco θα συμμορφωθεί με την ελληνική νομοθεσία
“Ευελπιστούμε και από την ελληνική πλευρά να μας δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον και το καλύτερο είναι να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες”, δήλωσε, με νόημα ο πρόεδρος της COSCO.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου