Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι κανονισμοί στα κρουαζιερόπλοια

Φυσικά, σε κάθε κρουαζιερόπλοιο υπάρχουν μια σειρά από κανονισμούς. Σε μερικά είναι πολύ αυστηροί και σε άλλα είναι πιο ελαστικοί. Ανεξάρτητα όμως από την ειδικότητα που έχεις,είσαι υποχρεωμένος να ακολουθείς τους κανονισμούς που αφορούν την εμφάνισή σου (καθαρός/ή, ξυρισμένος, με καθαρά ρούχα και με την πρέπουσα εμφάνιση), να είσαι ακριβής στην ώρα σου και με καλή διαγωγή. Αρκετές εταιρείες σήμερα έχουν εφαρμόσει το σύστημα του “προστίμου” σε περίπτωση που η συμπεριφορά σου δεν είναι σωστή και δεν ακολουθείς τους εσωτερικούς κανονισμούς του πλοίου. Το πρόστιμο είναι οικονομικό και ξεκινά από 5 δολάρια και μπορεί να φθάσει στα 50 δολάρια. Για μερικά παραπτώματα ίσως να μην σου επιτρέπει να βγεις στην ξηρά για κάποιο διάστημα.
Το κατώτερο πλήρωμα δεν επιτρέπεται να εμφανίζεται σε χώρους επιβατών και να έχει κοινωνικές επαφές με τους επιβάτες. Αυτό γίνεται διότι, αν επιτραπεί στο κατώτερο πλήρωμα (σε αρκετά κρουαζιερόπλοια το πλήρωμα είναι μέχρι και 800 άτομα) να εμφανίζεται στους χώρους των επιβατών, τότε δεν θα υπάρχει χώρος για τους επιβάτες. Το προνόμιο να έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες στα σαλόνια, τις ντισκοτέκ, τα εστιατόρια, τον κινηματογράφο, τις πισίνες, τα καταστρώματα, και γενικά τους χώρους διασκέδασης το έχουν μόνον οι Αξιωματικοί και οι Υπαξιωματικοί και αυτό υπό όρους, όπως να μην πιάνουν τα καθίσματα στα μπαρ, αλλά και να μην σχηματίζουν μεγάλες ομάδες μεταξύ τους. Κανονικά πρέπει να διασκορπίζονται και να συζητούν, να κάθονται στα τραπέζια των επιβατών ή και να χορεύουν με τους επιβάτες. Οι γυναίκες Αξιωματικοί να χορεύουν με επιβάτες οι δε άνδρες Αξιωματικοί με επιβάτισσες.
Επίσης σε κάθε κρουαζιερόπλοιο, εργάζεται και ένα είδος προσωπικού που λέγεται «Staff». Στο «Staff» περιλαμβάνονται: Ρεσεπτιονίστς, υπάλληλοι των καταστημάτων, κομμώτριες, μασέρ, φωτογράφοι, καζινιέρηδες, τραγουδιστές, μουσικοί, χορεύτριες, DJ, Hostess (πλοιοσυνοδοί, συνήθως γυναίκες), κ.ά. Στην ουσία δηλαδή, κάθε κρουαζιερόπλοιο απαρτίζεται από Αξιωματικούς, πλήρωμα και «Staff». Ο γιατρός του πλοίου είναι Αξιωματικός και η νοσοκόμα Υπαξιωματικός. Αξιωματικοί είναι επίσης και λογιστές του πλοίου.
Σε κάποια κρουαζιερόπλοια, κάποιες εταιρείες στέλνουν ειδικούς συμβούλους και κάνουν σεμινάρια σε Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς και πλήρωμα για το πως να συμπεριφέρονται με τους επιβάτες. Όπως π.χ. να τους χαμογελούν, να μην είναι κατσουφιασμένοι, να τους χαιρετούν, να τους πιάνουν κουβέντα, να συναναστρέφονται μαζί τους, κλπ. Ο επιβάτης χαίρεται ιδιαίτερα όταν κάποιος Αξιωματικός του πιάνει την κουβέντα και έχει την ευκαιρία (ο επιβάτης) να συζητήσει με τον Αξιωματικό. Επίσης οι Αξιωματικοί παροτρύνονται να παρουσιάζονται στα σαλόνια για λόγους «Ναυτικής Παρουσίας». Τα πληρώματα ιδιαίτερα τα καταγόμενα από τις λεγόμενες “τριτοκοσμικές χώρες”, συμβουλεύονται να είναι ιδιαίτερα ευγενικοί και με τους επιβάτες αλλά και με τους Αξιωματικούς.
Ένας επιβάτης εργάζεται για χρόνια και αποταμιεύει κάποια χρήματα για να κάνει μια κρουαζιέρα και να πραγματοποιήσει το όνειρο της ζωής του. Το πλήρωμα, οι Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί πρέπει να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να κάνουν το όνειρο της ζωής του πραγματικότητα. Αυτός (ο επιβάτης) με τη σειρά του με τα χρήματα που πληρώνει θα βοηθήσει να κάνουν και αυτοί (Αξιωματικοί & Πλήρωμα) τα δικά τους όνειρα πραγματικότητα!
Η επιλογή των πληρωμάτων γίνεται με μεγάλη προσοχή και ταυτόχρονα τους γίνονται και σεμινάρια “κοινωνικής μόρφωσης”.
Ο πιο αντιπαθής κανονισμός που εφαρμόζεται στα κρουαζιερόπλοια είναι το σύστημα «απαγόρευσης κυκλοφορίας» μετά από κάποια ώρα τη νύχτα (συνήθως 1.30 ή 2 το πρωί) όπου όλοι όσοι είναι εκτός βάρδιας πρέπει να αποσυρθούν από τους χώρους των επιβατών. Αυτός ο κανονισμός είναι ιδιαίτερα αυστηρός για τους Αξιωματικούς κάποιων καίριων ειδικοτήτων, όπως οι Αξιωματικοί Ναυσιπλοΐας/Γεφύρας*, Αξιωματικοί ασφαλείας, Αξιωματικοί Μηχανοστασίου. Και υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό. Για παράδειγμα κάποιος που κάνει την βάρδια 04.00 – 08.00 δεν είναι δυνατόν να παραμένει στους χώρους διασκέδασης μέχρι τις 3.30 τα ξημερώματα και μετά να πάει κατ’ ευθείαν για βάρδια. Θα πρέπει να πάει νωρίς στο δωμάτιό του για να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί, έτσι όταν έρθει η ώρα τις βάρδιας του να είναι ανανεωμένος, ξεκούραστος και με πάρα πολύ καθαρό μυαλό και σε συνεχή επαγρύπνηση!
Κάθε μέλος πληρώματος που υποπέσει σε κάποια παράβαση, θα λάβει από τον Ύπαρχο (τον δεύτερο σε εξουσία μετά τον πλοίαρχο) μια γραπτή ή προφορική προειδοποίηση για να συμμορφωθεί. Εάν συνεχίσει τις παραβάσεις και δεν συμμορφώνεται τότε απολύεται.
Η μέθη, οι βρισιές και οι τσακωμοί, έχουν ως αποτέλεσμα την απόλυση (ειδικότερα αν ο αντίπαλός σου είχε μεγαλύτερο βαθμό από σένα!)
*Γέφυρα πλοίου. Επικράτησε έτσι να λέγεται στα πλοία, η υπερυψωμένη κατασκευή από την οποία και πραγματοποιείται η διακυβέρνηση του πλοίου.
Επιμέλεια: Cpt. Γιώργος Ιωαννίδης / George Ioannidis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου