Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΛΟΙΑ




Κατηγορίες φορτηγών πλοίων ανάλογα με το μέγεθος τους

katigories-fortigwn-ploiwn-analoga-me-to-megethos-tous
Όλα τα φορτηγά πλοία χωρίζονται ανάλογα με τον τύπο τους και το μέγεθος τους, με σκοπό να εξυπηρετούν τις απαιτήσεις των θαλάσσιων μεταφορών.
Για την κατηγοριοποίηση βάσει των τύπο τους μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ. Όσο αναφορά το μέγεθος τους, τα πλοίακατηγοριοποιούνται βάσει της μεταφορικής τους ικανότητας και των διαστάσεων τους. Η κατηγοριοποίηση με τις διαστάσεις τους σχετίζεται άμεσα με τα κανάλια και τις δεξαμενές από τις οποίες διέρχονται τα πλοία.
Handysize
Είναι μικρά δεξαμενόπλοια στα οποία η μεταφορική τους ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 15,000 και 35,000 τόνων. Τα πλοία αυτά είναι κατάλληλα τόσο για τα μικρά λιμάνια όσο και για τα μεγάλα. Το μικρό μεγεθος τους τα κάνει αρκετά λειτουργικά και ικανά. Τα Handysize μεταφέρουν φορτία πετρελαίου στην τελική τους μορφή (βενζίνη, πετρέλαιο diesel κ.τ.λ.) και αποτελούν την πλειοψηφία των ποντοπόρων πλοίων παγκοσμίως.
handysize
Handysize
Seawaymax
Είναι τα μεγαλύτερα πλοία τα οποία μπορούν να διέλθουν από τις δεξαμενές του St. Lawrence Seaway. Τα πλοία αυτά έχουν μέγιστο μήκος 225,6 μ., πλάτος 35,5 μ. και βύθισμα 7,92 μ.
Seawaymax
Seawaymax
Handymax / Supramax
Τα Handymax είναι σχετικά μικρά φορτηγά πλοία με πλοία με μεταφορική ικανότητα μικρότερη των 60,000 τόνων. Η μεταφορική ικανότητα των Supramax είναι μεταξύ 50,000 και 60,000 τόνων. Λόγω του μικρού μεγέθους τους είναι ικανά να λειτουργούν σε μικρά λιμάνια στα οποία υπάρχουν περιορισμοί στο μήκος και στο βύθισμα. Για τους πάρα πάνω λόγους, τα φορτηγά πλοία τέτοιου μεγέθους αποτελούν την πλειοψηφία των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων στον κόσμο.
Handymax
Handymax
Panamax και New Panamax
Όπως υποδηλώνει και το όνομα, τα Panamax και New Panamax, είναι πλοία τα οποία διέρχονται από τηνδιώρυγα του Παναμά. Τα συγκεκριμένα πλοία θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες της διώρυγας, όσο αναφορά τις διαστάσεις τους. Ένα πλοίο Panamax δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 294,13 μ. σε μήκος, 32,31 μ. σε πλάτος και 12,04 μ. σε βύθισμα. Η μέση μεταφορική ικανότητα των πλοίων αυτών είναι 65.000 τόνους.
Τα New Panamax είναι σχετικά καινούρια κατηγορία, η οποία δημιουργήθηκε λόγω της επέκτασης τηςδιώρυγας του Παναμά. Πλέον, από τις διευρυμένες δεξαμενές θα είναι ικανά να περνάνε τα New Panamax, στα οποία το μήκος τους θα φτάνει τα 427 μ. σε μήκος, 55 μ. σε πλάτος και 18,30 σε βύθισμα.
Panamax
Panamax
Aframax
Όταν λέμε Aframax, εννοούμε τα δεξαμενόπλοια στα οποία η μεταφορική τους ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ των 80,000 και 120,000 τόνων. Τα πλοία αυτά, μπορεί σε σχέση με τα VLCC και τα ULCC να φαίνονται μικρά αλλά δεν είναι. Καλό θα είναι να γνωρίζουμε ότι τα αρχικά AFRA σημαίνουν Average Freight Rate Assessment. Τα Aframax είναι ιδανικά για μικρές ή μεσαίες αποστάσεις και συνήθως λειτουργούν σε λιμάνια στα οποία δεν μπορούν να διέλθουν μεγαλύτερα πλοία.
aframax
Aframax
Suezmax
Τα πλοία αυτά πήραν το όνομά τους από την διάσημη διώρυγα του Σουέζ. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μεσαίου μεγέθους πλοία στα οποία η μεταφορική τους ικανότητα κυμαίνεται από 120,000 μέχρι 200,000 τόνους. Έχουν σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε όλο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ.
suezmax
Suezmax
Q-Max (Qatar-max)
Τα Q-Max είναι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LNG τα οποία μπορούν να δέσουν σε τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Κατάρ. Οι διαστάσεις του πλοίου είναι 345 μ. μήκος, 34,7 μ. πλάτος και βύθισμα 12 μ. περίπου. Η μεταφορική ικανότητα του είναι 266,000 κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Q-Max
Q-Max

Malaccamax
Πήραν το όνομα τους γιατί έχουν τις μέγιστες διαστάσεις για να περάσουν από το στενό Malacca στην Σιγκαπούρη. Το μέγιστο μήκος τους μπορεί να φτάσει τα 400 μ., το πλάτος 59,0 μ. και το βύθισμα τα 14,5 μ.
Malaccamax
Malaccamax
Capesize
Είναι πολύ μεγάλου μεγέθους φορτηγά πλοία, στα οποία η μεταφορική τους ικανότητα κυμαίνεται από του 150,000 μέχρι και 400,000 τόνους. Κατηγοριοποιούνται αμέσως μετά από τα VLCC και τα ULCC. Χρησιμοποιούνται κυρίως για την μεταφορά άνθρακα και σίδηρου. Λόγω του μεγέθους τους, έχουν την δυνατότητα να πηγαίνουν σε περιορισμένο αριθμό λιμανιών αν τον κόσμο.
Capesize
Capesize
VLCC και ULCC
Τα αρχικά VLCC σημαίνουν Very Large Crude Carriers. Η μεταφορική τους ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ των 180,000 και 320,000 τόνων.
Τα αρχικά ULCC σημαίνουν Ultra Large Crude Carriers και είναι τα μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο με μεταφορική ικανότητα περισσότερο από 320,000 τόνων. Τα ULCC ή σούπερ τάνκερ χρησιμοποιούνται κυρίως για την μεταφορά αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη, την Ασία και την βόρειο Αμερική.
Ultra_Large_Crude_Carriers
Ultra Large Crude Carriers
Very_Large_Crude_Carriers
Very Large Crude Carriers

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου