Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι σπουδαστές που επιλέγουν να φοιτήσουν σε ΑΕΝ εκτός Ελλάδος

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι σπουδαστές που επιλέγουν να φοιτήσουν σε ΑΕΝ εκτός Ελλάδος

Φωτογραφία από επετειακή εκδήλωση στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στη Βάρνα της Βουλγαρίας
100 νέοι σπουδαστές από την Ελλάδα μαθαίνουμε ότι σπουδάζουν σήμερα στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Η διαφημιστική καμπάνια της γνωστής Σχολής που κάποτε έχαιρε φήμης στη Μαύρη Θάλασσα, σε συνδυασμό με την οικονομικά δελεαστική ζωή και τα χαμηλά δίδακτρα της Βουλγαρίας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Οι ελληνικές ΑΕΝ έχουν ένα νέο πλέον «ανταγωνιστή» αλλά αυτή τη φορά εκτός συνόρων. Αν και η Ακαδημία φημίζεται για τη μεγάλη ναυτική της παράδοση και μαθαίνουμε ότι οι υποδομές είναι καλές και το επίπεδο σπουδών ικανοποιητικό, υπάρχει μια σημαντικότατη παράμετρος που ίσως μερικοί σπουδαστές ή και οι γονείς τους πιθανώς να μη γνωρίζουν ή πιθανώς να μην αντιλαμβάνονται. Οι απόφοιτοι οποιασδήποτε ΑΕΝ εκτός Ελλάδας μπορεί να «αναγνωρίζονται» μετέπειτα ως αξιωματικοί ΕΝ- λόγω των ευρωπαϊκών κεκτημένων και πολιτικών σχετικά με την αμοιβαία αναγνώριση των ευρωπαϊκών πτυχίων- αλλά η οποιαδήποτε περαιτέρω ιεραρχική ανέλιξή τους- οποιαδήποτε δηλαδή πιστοποιητικό ή πτυχία χρειαστούν να αποκτήσουν- θα πρέπει μετέπειτα να εκδίδεται στην ή από τη Βουλγαρία, άρα και να υπόκειται σε βουλγαρικούς νόμους. Σαφώς και στο μέλλον κάποια ιδιωτικά κέντρα εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα μπορούσαν να εκδίδουν τα πιστοποιητικά ή μετέπειτα τα αναγκαία πτυχία και να λειτουργούν ειδικά Σχολεία που θα αφορούν την πιστοποίηση, επιμόρφωση και εξέλιξη των σπουδαστών που αποφοίτησαν από τη Βουλγαρία αλλά ο οποιοσδήποτε σπουδαστής σήμερα πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων ότι για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και για τις μετέπειτα διαδικασίες εξέλιξής του, «απλά δεν υπάρχει και δεν θα υπάρχει» όπως μας ανέφερε ένας βαθύς γνώστης του θέματος. Ο οποιοσδήποτε δηλαδή σπουδαστής θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα είναι ες αεί «δεσμευμένος» από το εκπαιδευτικό σύστημα της Βουλγαρίας αλλά και τις πολιτικές που θα εφαρμόζει η γειτονική χώρα για τη ναυτική εκπαίδευση. Μπορεί η STCW, η MLC ή οι μελλοντικές ευρωπαϊκές νομοθεσίες περί «ευθυγράμμισης» της ναυτικής εκπαίδευσης να αποτελούν εχέγγυα σοβαρότητας και αξιοπιστίας των αλλοδαπών Ιδρυμάτων στην Ευρώπη ωστόσο ένας νέος οφείλει να γνωρίζει την πολυπλοκότητα και τη γραφειοκρατία που υπάρχουν στις δημόσιες υπηρεσίες των χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ. Η συγκεκριμένη Ακαδημία θεωρείται πάντως Πανεπιστήμιο και είναι Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, απότοκο της παλαιάς Ακαδημίας 5ετούς φοίτησης επί ψυχροπολεμικής περιόδου από όπου αποφοιτούσαν αξιωματικοί ΕΝ και ΠΝ της γειτονικής χώρας. Ο σπουδαστής οφείλει επίσης να κατανοεί αλλά και να περιμένει τις δυσκολίες (ή δυστροπίες κατά πολλούς) του ελληνικού δημοσίου συστήματος ως προς την αντιμετώπισης αυτής της νέας τάξης πραγμάτων που θα προκύψει από τους συγκεκριμένους φοιτητές που προέρχονται από αλλοδαπά εκπαιδευτικά συστήματα. Η Βάρνα είναι σαφώς μια περίφημη και παραδοσιακή Σχολή των Βαλκανίων αλλά ο σπουδαστής πρέπει να αντιλαμβάνεται ότι θα εξαρτάται για πάντα από τις πολιτικές που θα εφαρμόζει η Σόφια- και όχι η Αθήνα- για το ναυτικό επάγγελμα και τη ναυτική εκπαίδευση και επιμόρφωση. Μπορεί στο παρελθόν αρκετοί σπουδαστές να αποφοίτησαν από Σχολές και Ακαδημίες της Δυτικής Ευρώπης αλλά το γραφειοκρατικό σύστημα και η εκπαιδευτική διαδικασία στη Βρετανία και στη Γερμανία δεν μπορούν να συγκριθούν με τις γνωστές αγκυλώσεις- και το πάντα αβέβαιο μέλλον- των χωρών των Βαλκανίων, και ειδικά του δημοσίου τομέα τους. Τελικά όμως ο μόνος κριτής θα είναι η ίδια η αγορά. Αν οι σπουδαστές και απόφοιτοι των γειτονικών σε εμάς Σχολών –εξοπλισμένοι με ικανοποιητικές γνώσεις και εμπειρίες- βρίσκουν θέσεις εργασίας και ναυτολογούνται με άνεση από πλοία ακόμα και ελληνόκτητα τότε ο οποιοσδήποτε παραπάνω προβληματισμός θα είναι απλά υπερβολικός και ανούσιος.

Η Aegean μας φέρνει πιο κοντά στις ξακουστές Κυκλάδες

Η Aegean μας φέρνει πιο κοντά στις ξακουστές Κυκλάδες

Και αυτό τον μήνα, η Aegean φέρνει όλη την Ελλάδα ακόμα πιο κοντά, προσφέροντας στα αεροσκάφη της παραδοσιακές γεύσεις και εικόνες ομορφιάς από ξεχωριστές γωνιές της Ελλάδας. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Aegean αναφέρει:
»Οι Κυκλάδες μας καλούν με έναν μαγευτικό τρόπο κοντά τους: Στα κάτασπρα σπίτια από τις κορυφές των λόφων ως τη θάλασσα, στις Χώρες που κρύβουν μυστικά σοκάκια, γεύσεις και έθιμα, στους ανθρώπους που εμπνέονται από το φως του ελληνικού ήλιου και στις παραλίες που σε “βαφτίζουν» στο βαθύ μπλε του Αιγαίου. Το ταξίδι σας στις Κυκλάδες, έχει μόλις αρχίσει!
Με κέντρο την ιερή Δήλο, το ταξίδι στις Κυκλάδες ξεκινά από τις ιδανικές για κοντινές αποδράσεις, Τζια και Κύθνο, και την Άνδρο με τη μακρά ναυτική παράδοση, την κρυφή ομορφιά της Τήνου, τις διπλανές μα τόσο διαφορετικές Σίφνο και Σέριφο, συνεχίζει στην αρχοντική πρωτεύουσα Σύρο, την πληθωρική Νάξο, τη νεανική Πάρο και την αδερφή της Αντίπαρο, την κοσμοπολίτικη Μύκονο και τη ρομαντική Σαντορίνη, τη σεληνιακή Μήλο με την λευκή Κίμωλο στο πλάι της, και ολοκληρώνεται με τις εναλλακτικές μικρές Κυκλάδες, την Αμοργό με θέα που κόβει την ανάσα, τη διαφορετική Ίο και τις μικρές αλλά πανέμορφες Σίκινο, Ανάφη και Φολέγανδρο.
To σύμπλεγμα των Κυκλάδων τα έχει όλα και είναι ο απόλυτος προορισμός για όλα τα γούστα!
Και εμείς σας φέρνουμε, λοιπόν, λίγο πιο κοντά στις τόσο ξακουστές Κυκλάδες τον Οκτώβρη, ακόμη και αν ο τελικός σας προορισμός δεν ανήκει στη συστάδα αυτών των νησιών. Το ταξίδι ξεκινάει από τα lounges μας, τα οποία θα μυρίσουν Αιγαίο και Κυκλάδες με γεύσεις όπως σάντουιτς με τυρί «Σαν Μιχάλη», τυρί «αρσενικό» Νάξου και λικέρ κίτρου, κοπανιστή Μυκόνου και Τήνου, ντιπ με φάβα Σαντορίνης, αμυγδαλωτά Μυκόνου, μπύρα «Νήσος» αλλά και κρασί Σαντορίνης «Καραμολέγκου 2015».
Και το ταξίδι συνεχίζεται επί της οθόνης μέσα στα αεροσκάφη μας, που μέσα από τα ειδικά βίντεο – αφιερώματά μας θα γνωρίσετε κάθε γωνιά των πανέμορφων νησιών του Αιγαίου, θα κολυμπήσετε νοερά σε καταγάλανα νερά, θα επισκεφθείτε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς και θα γευθείτε την κυκλαδίτικη κουζίνα, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Αμυγδαλωτό Τήνου και αλμυρό κουλουράκι Μήλου θα προσφερθεί από το ιπτάμενο προσωπικό μας σε όλους τους επιβάτες της Οικονομικής θέσης, ενώ όσοι ταξιδέψουν Business Class, θα έχουν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στα πανέμορφα νησιά μέσα από δύο επιπλέον γευστικές δημιουργίες, μελωμένο μπουτάκι κοτόπουλου με μέλι Άνδρου, πατάτες Νάξου, κρασοτύρι Σίφνου και ρεβίθια, και κολοχτύπα, γαρίδες Κυκλάδων με λιαστή τομάτα, σάλτσα κόκκινης γαρίδας, πάστα ματσάτα και κρίταμο.
Απολαύστε το «ταξίδι» μας στις Κυκλάδες και ίσως το επόμενο δικό σας ταξίδι, σας βρει στην καρδιά του Αιγαίου!
Στις Κυκλάδες, ίσως στα πιο διάσημα νησιά της Ελλάδας, αφιερώνουμε τον Οκτώβρη, ένα μήνα που μπορεί να έχει σημάνει το φθινόπωρο αλλά όχι και το τέλος των διακοπών μας και των μικρών αποδράσεων».

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

ΝΑΥΤΙΛΙΑ-«Φουρτούνα» για την οικογένεια Λαιμού και την Efploia Shipping στη Ναμιμπια





«Φουρτούνα» έχει ξεσπάσει στη μακρινή Nαμίμπια της Aφρικής για την Efploia Shipping. Tη ναυτιλιακή εταιρία που ίδρυσε το 1974 ο
Λέων Xρ. Λαιμός και που έγινε ο «προπομπός» και η έμπνευση για τη δημιουργία άλλων εταιριών των επόμενων γενεών της ισχυρής δυναστείας των εφοπλιστών.
Aνοίγοντας κάποιος την ιστοσελίδα της Blossom Marine Corporation του γιου του Λέοντα Xρ. Λαιμού, Γιώργου Π. Λαιμού, διαβάζει πως «η Blossom είναι απόγονος των LC Lemos και Efploia Shipping». Όμως, φαίνεται πως το όνομα της ισχυρής οικογένειας έχει εμπλακεί σε περιπέτειες και συγκεκριμένα σε διαμάχη με την Credit Suisse. Mια «παραφωνία»- όπως θα έλεγε και ο Γιώργος Π. Λαιμός, που εκτός από τις ναυτιλιακές business, ασχολείται και με τη μεγάλη του αγάπη, τη μουσική, ως συνθέτης και δίνοντας ρεσιτάλ πιάνου- στην «βαριά ιστορία» της διαδρομής των Λαιμών.

H τράπεζα με έδρα τη Zυρίχη σύμφωνα με τον διεθνή Tύπο, προσπαθεί να πουλήσει ένα φορτηγό πλοίο ξηρού φορτίου που ανήκει στον στόλο της Efploia Shipping λόγω οφειλών της τελευταίας. Tο συγκεκριμένο πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο μέχρι σήμερα στο λιμάνι Walvis Bay.

Tο Aνώτατο Δικαστήριο της Nαμίμπια με έγγραφό της γνωστοποίησε πως προσκαλεί τα ενδιαφερόμενα μέρη να υποβάλουν τις προτάσεις τους για το εάν θα πρέπει να πουληθεί ή όχι τελικά το φορτηγό πλοίο “Maverick Guardian” χωρητικότητας 83.000 - dwt και κατασκευής του 2012.

Tο χρονικό περιθώριο που έδωσε το Δικαστήριο στους άμεσα ενδιαφερομένους για να καταθέσουν τις προτάσεις ή τις ενστάσεις τους είναι η 7η Oκτωβρίου 2016. Aν τελικά προκριθεί η λύση της πώλησης, αυτή θα προχωρήσει εν είδει ιδιωτικής συμφωνίας, ενώ τα κέρδη που θα προκύψουν, όπως αναφέρει η Tradewinds, θα τοποθετηθούν σε ένα fund που θα οριστεί από το Δικαστήριο. Παράλληλα, οι όποιες αξιώσεις για πληρωμές από το fund θα πρέπει να κατατεθούν εντός χρονικού διαστήματος 5 ημερών από την ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η πώληση του πλοίου.

Πρόκειται για το δεύτερο πλοίο της Efploia Shipping που «στοχεύει» η Credit Suisse. Tι έχει όμως, συμβεί και η υπόθεση έχει λάβει μέχρι και δικαστική τροπή;

Tον Iούλιο, οι Eλβετοί οι οποίοι στις 22 Iουνίου 2016 είχαν προχωρήσει στην κατάσχεση ενός άλλου φορτηγού πλοίου της ελληνικής ναυτιλιακής, του “Maverick Gunner” στη Σιγκαπούρη, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2010 και έχει χωρητικότητα 80.700 dwt, ζήτησαν από το δικαστήριο να εκδώσει μία απόφαση που θα τούς επέτρεπε να αξιοποιήσουν την υποθήκη του πλοίου και να προχωρήσουν στην πώλησή του σε περίπτωση που δεν διευθετηθούν αμέσως πληρωμές χρεών που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις που είχαν συνάψει με την Efploia Shipping.

H τράπεζα είχε προσκομίσει στο δικαστήριο βεβαίωση που αποδείκνυε ότι η ναυτιλιακή Gunner Special Maritime Enterprises, η οποία εμφανιζόταν ως ιδιοκτήτρια του “Maverick Gunner”, είχε χάσει την προθεσμία για την αποπληρωμή δόσης δανείου ύψους 235.000 δολ. που έπρεπε να εξοφληθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ενώ ταυτόχρονα είχε αθετήσει την πληρωμή δύο έντοκων δόσεων συνολικού ύψους 86.600 δολ. περίπου.
Παράλληλα η Credit Suisse υποστηρίζει πως παρείχε στην επενδυτική εταιρία Thomas Miller Hellas αντεγγύηση της τάξεως των 534 χιλ. δολ. για απαιτήσεις εκ μέρους της εταιρίας καυσίμων OW Bunker Malta από την Efploia Shipping για το πλοίο της τελευταίας “Oinoussian Lady” χωρητικότητας 76.700 dwt και ναυπηγήσεως του 2004. Tο εν λόγω πλοίο στη συνέχεια πουλήθηκε στη ναυτιλιακή εταιρία Eurobulk και τώρα λειτουργεί ως “Blessed Luck” καθώς μετονομάστηκε μετά την ολοκλήρωση του deal έναντι 11,3 εκατ. δολ.

H Credit Suisse ισχυρίζεται ακόμη, πως στην περίπτωση που δεν είχε καταβάλει την εγγύηση των 534 χιλ. δολ. η Efploia Shipping κινδύνευε να χάσει την κάλυψη protection and indemnity (P&I), δηλ. προστασίας και αποζημίωσης για όλον τον στόλο της, κάτι το οποίο θα οδηγούσε στο να μείνει και η τράπεζα εκτεθειμένη σε ανυπολόγιστο ρίσκο. H Efploia Shipping αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την Tradewinds, είναι καταχωρημένη ότι ελέγχει έναν στόλο τριών σύγχρονων bulkers τύπου panamax.


 O ΛEΩN XP.ΛAIMOΣ KAI OI EΠOMENEΣ ΓENIEΣ

O «μύθος» 68 ετών της δυναστείας της ναυτιλίας


H οικογένεια Λαιμού, έχει χτίσει έναν «μύθο» στις διεθνείς θάλασσες και κουβαλά ιστορία πάνω από 68 χρόνια, η οποία ξεκινά από το Λονδίνο και την εταιρία G. Lemos Brothers Co Ltd, ενώ έχει συνδέσει το όνομά της και με τη συμβολή της -όπως κι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές- στις διαπραγματεύσεις με την αμερικανική κυβέρνηση για την πώληση με εξαιρετικά καλούς όρους, 100 πλοίων Liberty σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

O Λέων Xρ. Λαιμός, έκανε το δικό του «άνοιγμα» το 1974 με την Efploia Shipping, η οποία διαχειριζόταν 17 φορτηγά πλοία και εν συνεχεία πρόσθεσε άλλα 10 νεότευκτα στον στόλο. Mετά τον θάνατο του ιδρυτή της, οι επόμενες γενεές ακολούθησαν τα δικά τους βήματα. H Mαριγώ Λαιμού πήρε το μερίδιό της που ήταν δύο πλοία, τα έδωσε στους γιους της Λέοντα και Φιλήμονα Πατίτσα και αυτά αποτέλεσαν τη «μαγιά» για να δημιουργηθεί η Atlas Maritime που δραστηριοποιείται πλέον στα τάνκερ.

O γιος του Λέοντα Xρ. Λαιμού, Γιώργος Π. Λαιμός δημιούργησε την Blossom Maritime Corporation με έδρα τον Πειραιά και αρχικά ξεκίνησε ως διαχειρίστρια εταιρία πλοίων της οικογένειας και αργότερα επεκτάθηκε. Όμως, ο Γιώργος Π. Λαιμός εκτός από τη ναυτιλία ασχολείται και με τη μουσική. Πιάνο και συνθέσεις είναι οι μεγάλες αγάπες του. Eίναι χαρακτηριστικό πως είχε δώσει προ ετών τη σύνθεσή του “Aphrodites Melody” στον N. Φώσκολο για την ταινία «Άγρια Nιάτα», ενώ συμμετείχε πολλάκις και στη Eurovision.Στα χνάρια του βαδίζει και η κόρη του Aσπασία που λατρεύει το μπαλέτο και την ιστορία της τέχνης ενώ πρωταγωνιστεί και στη διαφήμιση της μπίρας Άλφα υποδυόμενη τη νύφη.   πηγή

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

ICAP Group: Πτωτική «ρότα» ακολουθεί η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά

I

Μελέτη για το εσωτερικό, τη σύνδεση με Ιταλία και τις πορθμειακές γραμμές




Το μέγεθος της αγοράς της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας μειώθηκε την τελευταία επταετία κατά 32%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο 2008-2014 το μεταφορικό έργο του κλάδου κατέγραψε απώλειες 7,8 εκατ. επιβατών και 2,9 εκατ. οχημάτων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνει η ICAP, στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας κυριαρχούν μεγάλες επιχειρήσεις υψηλής κεφαλαιοποίησης οι οποίες ανήκουν σε ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους. Από πλευράς ιδιοκτησιακού καθεστώτος οι εταιρείες του κλάδου διακρίνονται στις μεγάλες επιχειρήσεις, στις εταιρείες πολυμετοχικής βάσης και τις ολιγομετοχικές εταιρείες. Από τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας εκτιμάται ότι ο συνολικός εν ενεργεία στόλος της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας ανέρχεται σήμερα σε περίπου 230 πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικότητας.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Seniοr Consultant της ICAP Group, ο οποίος είχε την επιμέλεια της εν λόγω μελέτης, περισσότεροι από 35 εκατ. επιβάτες και 10 εκατ. οχήματα διακινήθηκαν το 2014 με όλα τα πλοία της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας σε εσωτερικό και εξωτερικό, καθώς επίσης και σε πορθμειακές γραμμές.
Ωστόσο, τα μεγέθη της κίνησης έχουν συρρικνωθεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα, το 2014 σε σχέση με το 2007 η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού εμφανίζει μείωση 22,5%, στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας μείωση σχεδόν 34% και στις πορθμειακές γραμμές μείωση της τάξης του 15%.
Η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών Μελετών, επισημαίνει από την πλευρά της, σχετικά με τις εξελίξεις της συγκεκριμένης αγοράς, ότι το συνολικό μέγεθος αγοράς (σε αξία) της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας μειώθηκε κατά 32% το 2015 σε σχέση με το 2008. Ειδικότερα, το 2015 σε σχέση με το 2014 ελαφρά αύξηση της τάξης του 1% εκτιμάται ότι παρουσίασε η αγορά των πορθμειακών γραμμών, ενώ λίγο μεγαλύτερη ήταν η αύξηση της αγοράς των γραμμών εσωτερικού (περίπου 2%).
Αντίθετα, μείωση κατά 5% περίπου εκτιμάται ότι εμφάνισε η αγορά των γραμμών Ελλάδας - Ιταλίας την ίδια περίοδο. Σχετικά με το μερίδιο της ακτοπλοΐας εσωτερικού στο σύνολο της αξίας της αγοράς, αυτό διαμορφώθηκε σε 59,4% το 2015, ενώ το μερίδιο των γραμμών της Αδριατικής σε 27,7%. Το υπόλοιπο 12,9% αντιστοιχεί στην αγορά των πορθμειακών γραμμών. Το γεγονός ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι, σε συνδυασμό με τη σημαντική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τα τελευταία κυρίως χρόνια, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις λιμενικές υποδομές, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία. Η μείωση του κόστους των καυσίμων, η αύξηση των κρατικών επιδοτήσεων αλλά και η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού αποτελούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ ως απειλές μπορούν να εκληφθούν η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση, η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά αλλά και η ανάπτυξη των αερομεταφορών.
Ισολογισμοί 20 εταιρειών
Στο πλαίσιο της μελέτης των Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και Σταματίνας Παντελαίου πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των ισολογισμών 20 ακτοπλοϊκών εταιρειών βάσει 18 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών.
Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 16 ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκύπτει μείωση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 2,4% το 2014/13, ενώ μείωση προκύπτει και για τα συνολικά ίδια κεφάλαια την ίδια περίοδο (5,7%). Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών διευρύνθηκαν κατά 2,7%, ενώ πολύ εντονότερη ήταν η αύξηση για τα μικτά κέρδη (30%). Όσον αφορά το τελικό καθαρό αποτέλεσμα, αυτό παρέμεινε μεν ζημιογόνο, ωστόσο οι ζημίες συρρικνώθηκαν (κατά 66,1%) το 2014. Τα κέρδη EBITDA ανέκτησαν το θετικό πρόσημο το ίδιο έτος. Μόλις τέσσερις από τις 16 εταιρείες ήταν κερδοφόρες το 2014.
πηγη: ναυτεμπορική

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές
Σε πρόσφατη ανακοίνωση τύπου η Aegean Airlines επισημοποίησε τις θέσεις τις σχετικά με το διαγωνισμό και το μέλλον της αεροπορικής εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές (για κάποιες έχει ήδη προκύψει νέα προκήρυξη), από την καλοκαιρινή περίοδο του 2017 η Olympic Air και μέσω αυτής το δίκτυο της AEGEAN θα συνεχίσει να έχει παρουσία σε 15 τουλάχιστον γραμμές, είτε σε αποκλειστικότητα, είτε παράλληλα με άλλες εταιρείες. Πρόσφατα μάλιστα επενδύσαμε και σε νέα αεροσκάφη κατασκευής του 2014 για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο ποιοτικά την παρουσία μας.
Η AEGEAN από την πρώτη στιγμή που εξαγόρασε την Olympic Air στο τέλος του 2013 προχώρησε άμεσα σε μία σειρά από ενέργειες με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των άγονων γραμμών. Η πρώτη ενέργεια μας μετά την εξαγορά ήταν η πρόσκληση των δημάρχων των 16 άγονων γραμμών που εξυπηρετούσε η Olympic Air και η παρουσίαση του προγράμματος ενεργειών για την ανάπτυξη των νησιών αυτών. Είμαστε πολύ περήφανοι που 2 μόνο χρόνια αργότερα, το 2015, η μέση ανάπτυξη κίνησης σε αυτούς τους προορισμούς από την Αθήνα, ξεπέρασε το 50%. Σε αρκετά δε νησιά ήταν και σημαντικά υψηλότερη από αυτό το ποσοστό αύξησης. H ανάπτυξη δεν ήρθε τυχαία, αλλά με την ενίσχυση του δικτύου εξωτερικού της AEGEAN αλλά και με ειδικά προγράμματα, περισσότερες πτήσεις και ναύλους για διασύνδεση με το εξωτερικό που έφερε περισσοτέρους ξένους επισκέπτες.
Στην προετοιμασία για την νέα περίοδο των άγονων γραμμών, η AEGEAN και η Olympic Air συνεργάστηκαν με τις δημόσιες αρχές για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα και τις υποδομές, όπως στην περίπτωση του αεροδρομίου της Πάρου. Αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις όπως εκείνη για τον διαχωρισμό των απαιτήσεων της λειτουργίας του πτητικού έργου σε 3 χρονικές περιόδους ανά έτος, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση από τους αερομεταφορείς με σημαντικά χαμηλότερο κόστος τόσο για τους αερομεταφορείς αλλά φυσικά και για το δημόσιο.
Είναι σημαντικό το ελληνικό δημόσιο να επιταχύνει τις μικρές αλλά απαραίτητες επενδύσεις ειδικά στα μέρη που υπάρχει σημαντική τουριστική ζήτηση, ώστε να διαμορφώσει συνθήκες λειτουργίας που θα επιτρέψουν στην εταιρεία μας ή και σε άλλους αερομεταφορείς να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην τοπική ανάπτυξη και μάλιστα με αυτοχρηματοδοτούμενο τρόπο. Αξίζει να τονιστεί ότι με μικρή επένδυση μπορεί να έρθει σημαντικό και άμεσο αποτέλεσμα όπως φάνηκε και στην περίπτωση της Πάρου».