Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές
Σε πρόσφατη ανακοίνωση τύπου η Aegean Airlines επισημοποίησε τις θέσεις τις σχετικά με το διαγωνισμό και το μέλλον της αεροπορικής εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές (για κάποιες έχει ήδη προκύψει νέα προκήρυξη), από την καλοκαιρινή περίοδο του 2017 η Olympic Air και μέσω αυτής το δίκτυο της AEGEAN θα συνεχίσει να έχει παρουσία σε 15 τουλάχιστον γραμμές, είτε σε αποκλειστικότητα, είτε παράλληλα με άλλες εταιρείες. Πρόσφατα μάλιστα επενδύσαμε και σε νέα αεροσκάφη κατασκευής του 2014 για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο ποιοτικά την παρουσία μας.
Η AEGEAN από την πρώτη στιγμή που εξαγόρασε την Olympic Air στο τέλος του 2013 προχώρησε άμεσα σε μία σειρά από ενέργειες με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των άγονων γραμμών. Η πρώτη ενέργεια μας μετά την εξαγορά ήταν η πρόσκληση των δημάρχων των 16 άγονων γραμμών που εξυπηρετούσε η Olympic Air και η παρουσίαση του προγράμματος ενεργειών για την ανάπτυξη των νησιών αυτών. Είμαστε πολύ περήφανοι που 2 μόνο χρόνια αργότερα, το 2015, η μέση ανάπτυξη κίνησης σε αυτούς τους προορισμούς από την Αθήνα, ξεπέρασε το 50%. Σε αρκετά δε νησιά ήταν και σημαντικά υψηλότερη από αυτό το ποσοστό αύξησης. H ανάπτυξη δεν ήρθε τυχαία, αλλά με την ενίσχυση του δικτύου εξωτερικού της AEGEAN αλλά και με ειδικά προγράμματα, περισσότερες πτήσεις και ναύλους για διασύνδεση με το εξωτερικό που έφερε περισσοτέρους ξένους επισκέπτες.
Στην προετοιμασία για την νέα περίοδο των άγονων γραμμών, η AEGEAN και η Olympic Air συνεργάστηκαν με τις δημόσιες αρχές για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα και τις υποδομές, όπως στην περίπτωση του αεροδρομίου της Πάρου. Αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις όπως εκείνη για τον διαχωρισμό των απαιτήσεων της λειτουργίας του πτητικού έργου σε 3 χρονικές περιόδους ανά έτος, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση από τους αερομεταφορείς με σημαντικά χαμηλότερο κόστος τόσο για τους αερομεταφορείς αλλά φυσικά και για το δημόσιο.
Είναι σημαντικό το ελληνικό δημόσιο να επιταχύνει τις μικρές αλλά απαραίτητες επενδύσεις ειδικά στα μέρη που υπάρχει σημαντική τουριστική ζήτηση, ώστε να διαμορφώσει συνθήκες λειτουργίας που θα επιτρέψουν στην εταιρεία μας ή και σε άλλους αερομεταφορείς να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην τοπική ανάπτυξη και μάλιστα με αυτοχρηματοδοτούμενο τρόπο. Αξίζει να τονιστεί ότι με μικρή επένδυση μπορεί να έρθει σημαντικό και άμεσο αποτέλεσμα όπως φάνηκε και στην περίπτωση της Πάρου».

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Επανεκκίνηση για το Piraeus Maritime City





Aνάπτυξη: Οι πρώτες κινήσεις για το νέο ναυτιλιακό κέντρο πίσω από την Ακτή Κονδύλη - Το εργοστάσιο του Παπαστράτου - Ο ρόλος της Cosco


Στην… επανεκκίνηση βρίσκεται η ανάπτυξη νέου ναυτιλιακού City στον Πειραιά πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Το φιλόδοξο σχέδιο που είχε υποστηρίξει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης και το οποίο διακόπηκε απότομα το 2009 όταν η παγκόσμια κρίση άλωσε την ελληνική οικονομία επανέρχεται δυναμικά ελέω Cosco. Το επενδυτικό σχέδιο «Piraeus Maritime City» που έβγαλε από τα συρτάρια της και άρχισε να υλοποιεί στο λιμάνι ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας έγινε σύντομα γνωστό και τα απόνερά του έφτασαν ήδη στην πίσω πλευρά της Ακτής Κονδύλη.
Ανάπλαση 100 εκατ. ευρώ
Για το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο του Παπαστράτου, το οποίο καλύπτει έκταση τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων εκδηλώθηκε ενδιαφέρον, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πολύ πιθανό να έχει κλείσει το deal με την Dimand Real Estate Development για 5,8 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο της εταιρείας περιλαμβάνει την πλήρη ανάπλαση του κτηρίου και αφορά ένα project αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές της «Ν».
Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί ένα μουσείο καπνού το οποίο, σύμφωνα με τη πληροφόρηση της «Ν», θα παραχωρηθεί στη Philip Morris, ενώ στον υπόλοιπο χώρο των 42.000 τ.μ. θα κατασκευαστούν γραφεία, πολυτελή loft διαμερίσματα, καθώς και γυμναστήρια, συνεδριακοί χώροι και καταστήματα.
Κύκλοι του μεγάλου λιμανιού επεσήμαναν στη «Ν» ότι ο developer έχει αναθέσει σε μεγάλο γραφείο real estate του εξωτερικού την ανεύρεση πελατών, προκειμένου να αυτοχρηματοδοτηθεί, άμεσα ή έμμεσα, το όλο project.
Μέγαρα εταιρειών
Την ευρύτερη περιοχή της Ακτής Κονδύλη κοσμούν ήδη μέγαρα ομίλων, όπως είναι η Golden Union του προέδρου της ΕΕΕ Θεόδωρου Βενιάμη, η Danaos του προέδρου της HELMEPA δρ. Γιάννη Κούστα, η Aegean του Δημήτρη Μελισσανίδη και το μέγαρο της οικογένειας Κορκίδη. Επίσης την έδρα της στον Πειραιά έχει η Alto Mare της οικογένειας Καϋμενάκη, η IMS, η Inscape, ενώ εκεί βρίσκεται και η έδρα της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος. Επίσης τα γραφεία τους έχουν Μινωικές ΓραμμέςΜΙΝΟΑ+1,27% και ΑΝΕΚ, ενώ στην περιοχή εδρεύουν και οι νηογνώμονες DNV GL, RINA και Bureau Veritas. Οι περισσότερες από αυτές τις επενδύσεις ολοκληρώθηκαν πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς τα σχέδια που υπήρχαν για τη συνέχεια «πάγωσαν».
Η συγκεκριμένη περιοχή, η συνοικία Παπαστράτος, θεωρείται ιδανική προκειμένου να γίνει το νέο City του Πειραιά διότι έχει πολλά εγκαταλειμμένα μικρά εργοστάσια, που στέκονται ακόμα και σήμερα και υπενθυμίζουν στους παλαιότερους την περίοδο που ανθούσε η βιομηχανική παραγωγή στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η συνοικία πήρε το όνομά της από το ομώνυμο εργοστάσιο του μεγάλου καπνεμπόρου, το οποίο οικοδομήθηκε το 1931 και καταστράφηκε μερικώς στον εμφύλιο πόλεμο.
Κάλλιστα μπορεί να στεγάσει το ναυτιλιακό cluster που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σταδιακά στο λιμάνι του Πειραιά, γύρω από το «Piraeus Maritime City» που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι. Ο ελληνικός εφοπλισμός, άλλωστε, έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση προς την ελληνική πολιτεία για τους τρόπους που μπορεί η χώρα μας να ενισχύσει το ναυτιλιακό cluster.
Ο πύργος της Ακτής Ποσειδώνος
Το κτήριο του Παπαστράτου δεν είναι το μόνο που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον επενδυτών στο λιμάνι. Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», έχουν προσεγγίσει τον Δήμο Πειραιά για τον «κοιμώμενο γίγαντα» της πόλης, τον πύργο της Ακτής Ποσειδώνος. Το 25ώροφο κτήριο, του οποίου η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 1974 έχει ύψος 84 μέτρων και είναι ορατό από όλα τα σημεία της πόλης. Ουσιαστικά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και για χρόνια είχε τεθεί ζήτημα στατικότητας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ.
Πάντως για να επαναχρησιμοποιηθεί το κτήριο θα χρειαστεί να γίνουν επισκευές και ανακατασκευές πολλών δεκάδων εκατ. ευρώ, αφού είναι αχρησιμοποίητο εδώ και δεκαετίες.
Τα σχέδια των Κινέζων στον τομέα του real estate
Το real estate δεν αφήνει αδιάφορη ούτε και την Cosco, παρά το γεγονός ότι η εστίασή της είναι προς την ανάπτυξη του project της Κίνας one belt - one zone. Το Μέγαρο του ΟΛΠ, ΟΛΠ-1,50% το κτήριο δηλαδή που στεγάζει σήμερα τα γραφεία του λιμανιού, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα δινόταν ολοκληρωτικά στην κρουαζιέρα, ενώ θα δημιουργούνταν και γραφεία, ενώ τα γραφεία θα μετακόμιζαν εκεί που είναι σήμερα η σχολή λιμενοφυλάκων.

Το γεγονός ότι τελικά η σχολή έμεινε εκτός παραχώρησης άλλαξε τα σχέδια, ωστόσο δεν έχει εγκαταλειφθεί η ιδέα κάποια στιγμή το ισόγειο να εκμεταλλευτεί ο τομέας της κρουαζιέρας. Πάντως, πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι στο κομμάτι του real estate η Cosco θα κάνει εκ νέου μελέτη σκοπιμότητας και όπως επεσήμαναν χαρακτηριστικά στη «Ν» κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ, μπορεί τελικά το σχέδιο να περιλαμβάνει πολύ περισσότερα και μεγαλύτερα έργα από όσα προβλέπονταν μέχρι σήμερα. Σημειώνεται ότι το project της Cosco περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη μικρής ξενοδοχειακής μονάδας, συνεδριακό κέντρο και ενδεχομένως εκθεσιακό κέντρο.

Η είσοδος της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια


Η είσοδος της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια
Εντείνεται ο αεροπορικός ανταγωνισμός προς δημοφιλή νησιά αλλά στις άγονες γραμμές με την είσοδο της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια από την Αθήνα προς την Πάρο, τη Νάξο, τη Σύρο, την Αστυπάλαια, τη Σητεία, τη Μήλο, τη Σκιάθο, τη Ζάκυνθο, την Ικαρία, τα Κύθηρα και την Κάρπαθο. Η εταιρεία θα εκτελεί επίσης δύο πτήσεις την εβδομάδα από και προς τη Χίο.
Οι περισσότερες πτήσεις ξεκινούν από 1η Οκτωβρίου με τουλάχιστον δύο δρομολόγια την εβδομάδα από και προς τους νησιωτικούς προορισμούς. Παράλληλα διατηρούνται οι ήδη επιτυχημένες πτήσεις από την Αθήνα προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Η εταιρεία θα συνδέει επίσης από τον Οκτώβριο τη Θεσσαλονίκη με τη Σάμο και τη Χίο.
Όλες οι πτήσεις περιλαμβάνουν δωρεάν μία αποσκευή (έως 15κιλά) και μία χειραποσκευή (έως 6κιλά) ενώ οι επιβάτες που αναχωρούν από το αεροδρόμιο Αθηνών, έχουν πρόσβαση στο Lounge Μελίνα Μερκούρη.

Λιμάνι Κέρκυρας: Σταθερή πορεία στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και τον Οκτώβριο





Συντάχθηκε από τον/την Nautilia News 

Σταθερή θα παραμείνει η πορεία στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και τον μήνα Οκτώβριο με 60 προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αναμένοντας περίπου 85.000 επιβάτες. Φθάνοντας και επίσημα στην λήξη της τουριστικής σεζόν η αγοραστική κίνηση από τους επισκέπτες κρουαζιέρας θα ενισχύσει την τοπική αγορά επιβεβαιώνοντας ότι ο θαλάσσιος τουρισμός μετατρέπει την Κέρκυρα σε προορισμό όλων των εποχών / «All – Season Destination / Tourism». Για τον Οκτώβριο 2 και 3 κρουαζιερόπλοια θα ελλιμενίζονται στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας σε καθημερινή βάση. Ειδικότερα το 1ο δεκαπενθήμερο θα δέσουν 31κρουαζιερόπλοια και το 2ο δεκαπενθήμερο 29. Ανάμεσα στις ημέρες που ξεχωρίζουν με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση είναι : η Τρίτη 04.10 με 3Κ/ζ & 6.500 επιβάτες, η Τρίτη 11.10 με 5Κ/ζ & 6.000 επιβάτες, η Δευτέρα 24.10 με 4Κ/ζ & 4.000 επιβάτες η Παρασκευή 28.10 με 3Κ/ζ & 4.500 επιβάτες. Από τα επίσημα μέχρι τώρα στοιχεία του Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε. άκρως ενθαρρυντική είναι και η πρόβλεψη για τη νέα σεζόν (2017) καθώς υπάρχει η προσδοκία οι προσεγγίσεις ΚΖ να ξεπεράσουν τις 380 οπού έχουν καταγραφεί έως σήμερα με προσδοκία άνω των 650.000 επιβατών. Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας στο άκρως ανταγωνιστικό αυτό πεδίο του Θαλάσσιου Τουρισμού, στέκεται ισάξιος αντίπαλος μεγάλων ευρωπαϊκών λιμένων, επενδύοντας σε νέες υποδομές και υπηρεσίες, διατηρώντας παράλληλα υψηλό το επίπεδο των παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών. Τα οφέλη από την Κρουαζιέρα γίνονται άκρως ανταποδοτικά, όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, κοινωνώντας στους επισκέπτες ΚΖ την αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, της ανθρωπιάς, της φιλοξενίας και του φυσικού περιβάλλοντος μας. Έτσι επιτυγχάνουμε οι επιβάτες ΚΖ να έρθουν και πάλι ως επισκέπτες στην Κέρκυρα, με μεγαλύτερη άνεση χρόνου για να απολαύσουν τις ομορφιές της. 

ΠΗΓΗ NAUTILIA GR.

Οι έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ελληνική ναυπηγοεπισκευή.







Δυο πλοία, ένα της εταιρείας Minerva της οικογένειας Μαρτίνου και ένα της Fafalios Shipping του εφοπλιστή Φαφαλιού βρίσκονται, στην παρούσα χρονική στιγμή, για επισκευές στα ναυπηγείο της Ελευσίνας, σύμφωνα με πληροφορίες. 

Επιπλέον, όπως επισημάνθηκε στο www.maritimes.gr,  και  άλλοι έλληνες εφοπλιστές  «επιμένουν ελληνικά» και φέρνουν τα πλοία τους στα ελληνικά ναυπηγεία για επισκευές, όπως οι εφοπλιστές Κώστας Κομνηνός, Μαυρολέων  και πλοία της εταιρείας Eletson, όπου η τελευταία λόγω έλλειψης σχετικής νομοθεσία και γραφειοκρατίας έχει ελαττώσει σημαντικά την   παρουσία της στα ελληνικά ναυπηγεία.
Να σημειωθεί πως στο ναυπηγείο της Ελευσίνας σε λειτουργία  βρίσκονται δυο από τις τρεις δεξαμενές .
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν στο Maritimes πως δεν είναι μόνο το κόστος ο ανασταλτικός παράγοντας που έχει περιέλθει η ναυπηγοεπισκευή σε αυτό τα «χάλι». «Υπάρχουν Έλληνες εφοπλιστές που ενδιαφέρονται ακόμη και πλοία να «κτίσουν» στην Ελλάδα, αλλά τους ζητάμε ένα μεγάλο ποσοστό τους συνολικού κόστους προκαταβολή και το 80% του ποσού με την παράδοση του πλοίου και γίνεται αυτό γιατί θα πρέπει πρώτα να αποπληρωθούν χρέη του ναυπηγείου και να καλυφτεί το εργασιακό κόστος. Ακόμα και να το δεχτούν δεν υπάρχει καμία τράπεζα ούτε φυσικά το κράτος να εγγυηθεί και να χορηγήσουν τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές.»
Η Τουρκία και κρυφές χρεώσεις
Σε αντίθεση, στα τούρκικά ναυπηγεία όπου ζητούν την αποπληρωμή του κόστους σε ποσοστό 20% με την παράδοση ντου πλοίου και το υπόλοιπο 80% σε τουλάχιστον ένα  χρόνο μετά. Εκεί το Τουρκικό κράτος αμέσως δίνει τις εγγυητικές επιστολές στο ναυπηγείο που θα πάρει τη δουλειά. Όμως, όπως αναφέρουν μηχανικοί που έχουν εμπειρία από επισκευές και κατασκευές στα τουρκικά ναυπηγεία, επισημαίνουν πως υπάρχουν και κρυφές χρεώσεις που δεν τις εμφανίζουν αρχικά, με αποτέλεσμα να έρχεται η μια η άλλη σε σύγκριση με τα ελληνικά ναυπηγεία που σημειωτέων έχουν «ρίξει» αρκετά τις τιμές.
Ευρωπαϊκά ναυπηγεία
Στα ευρωπαϊκά ναυπηγία μπορεί να μην υπάρχουν «κρυφές» χρεώσεις, και παρόλο που το συνολικό κόστος είναι ακριβότερο από τα ελληνικά, υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη από τα κράτη, με εγγυητικές επιστολές και αποπληρωμή σε μεγάλη περίοδο, όπου και βλέπουμε κυρίως σε κρουαζιερόπλοια να έχουν πάρει τη μερίδας του λέοντος. 
Κοινοτικά κονδύλια
Παρόλο που δεν προβλέπονται επιδοτήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο απευθείας στην ναυπηγοεπισκευή, πολλά ευρωπαϊκά κράτη επιδοτούν τη ναυπηγική τους  δραστηριότητα  και αυτό γίνεται μέσω των Νομαρχιών που βρίσκονται τα ναυπηγεία και μπορεί αυτή η έμμεση χρηματοδότηση να φτάσει σε ποσοστό έως και 10% του κόστους…
Ανεργία 
Η ανεργία στη Ζώνη του Περάματος ξεπερνά τους 30000 και μιλάμε για εξειδικευμένους εργάτες όλων των ειδικοτήτων. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία υπάρχει σε μεγάλο βαθμό και σε επίπεδο προσωπικού αλλά και εργοδοτών, που μπορούν και παρέχουν υψηλού επίπεδου υπηρεσίες. Εάν δεν παρθούν άμεσα μέτρα επανεκκίνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, κάτι που ακόμα και τώρα μπορεί να γίνει, θα χαθεί μια ακόμη σημαντική βιομηχανία για την Ελλάδα προς όφελος και πάλι των γειτόνων μας..