Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Royal College of Surgeons στο Λονδίνο, το International Maritime Human Rights Conference (IMHR).
Το IMHR αποτελεί το πρώτο συνέδριο, το οποίο εστιάζει στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη ναυτιλία και επιχειρεί την έναρξη διαλόγου ανάμεσα στους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της κοινωνίας των πολιτών και της πολιτικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των σύγχρονων ζητημάτων που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα στην θάλασσα.
Κύριες θεματικές ενότητες του συνεδρίου θα είναι ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ναυτικών, τα ζητήματα που άπτονται της καλής διαβίωσής τους, η ανοχή στην διαφορετικότητα, η μετανάστευση αλλά και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της αλιείας.
Επισημαίνεται πως το IMHR έχει λάβει την υποστήριξη σημαντικών ναυτιλιακών θεσμών και οργανώσεων όπως των National Federation of Fishermen’s Organizations, The Mission to Seafarers, Sailors” Society, Seafarers UK, Nautical Institute, NGO Shipbreaking Platform κ.ά.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του συνεδρίου, τους ομιλητές και τις εγγραφές μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Χαμηλά επίπεδα ναύλων διαπιστώνει για μία ακόμη εβδομάδα η ανάλυση της αγοράς από την Alibra Shipping Limited.
Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου οι ναύλοι στα Handysize και στα Supramax μειώθηκαν ελαφρά κυρίως στην περιοχή του Κόλπου των Η.Π.Α.
Οι ναύλοι στα Capes ήταν ως επί το πλείστον σταθεροί ακολουθώντας τις τάσεις στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος Δυτικής Αυστραλίας-Βόρειας Κίνας. Παρ’ όλ’ αυτά οι ναύλοι στα Capes για εξάμηνες ναυλώσεις κινούνται κάτω από τα $8.000 την ημέρα.
Στα Ultramaxes για εξάμηνες ναυλώσεις στην περιοχή του Ειρηνικού, ο ναύλος ανήλθε στα $7.300 την ημέρα παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν.
Στην αγορά των χύδην υγρών φορτίων οι τιμές του αργού πετρελαίου έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε εβδομάδων με το Brent να κλείνει στην περιοχή των $48 και το WTI στα $46 ως επακόλουθο των φημών ότι ο OPEC θα παγώσει το επίπεδο παραγωγής επιδιώκοντας να σταθεροποιήσει την αγορά.
Οι χρονοναυλώσεις ήταν και την προηγούμενη εβδομάδα περιορισμένες και επικεντρώθηκαν κυρίως σε βραχυχρόνιες ναυλώσεις. Το επίπεδο των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και περιόδων ναύλωσης παρέμεινε υποτονικό.
Τα Suezamaxes και τα VLCC μετά βίας μπορούν να επιτύχουν ναύλους των $19.000 και των $21.000 την ημέρα, αντίστοιχα, για ετήσια ναύλωση.

Κεφαλονιά και Ιθάκη οδεύουν προς απόκτηση υδατοδρομίων


Κεφαλονιά και Ιθάκη οδεύουν προς απόκτηση υδατοδρομίων
Το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κεφαλληνίας-Ιθάκης ενέκρινε την υλοποίηση υδατοδρομίων στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη καθώς και την υπογραφή των σχεδίων προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων Κεφαλληνίας- Ιθάκης και του Ταμείου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου της προγραμματικής σύμβασης φτάνει τα 10.000 ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση γίνεται από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Η σύμβαση αναφέρει το Ταμείο ως κύριο του έργου και την Περιφέρεια Ιονίων νήσων ως φορέα υλοποίησης, με τη ρητή μνεία ότι δεν θα έχει καμία περαιτέρω εμπλοκή πέραν της έκδοσης της αδείας του υδατοδρομίου.
Η λειτουργία του υδατοδρομίου θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στα δύο νησια, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για Κεφαλονιά και Ιθάκη βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές κοινωνίες.
πηγη  ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Σύστημα εντοπισμού χωρίς GPS


autonomous_surface_vehicles

Ο πάροχος αμυντικών συστημάτων Polaris Consulting έχει αναπτύξει ένα σύστημα software που χρησιμοποιεί οπτικά δεδομένα και δεδομένα ραντάρ ώστε να υπολογίσει τη θέση ενός πλοίου σε παράκτια νερά, χωρίς την χρήση GPS.
To ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Κένρο Αμυντικής Επιχειρηματικής Πρωτοβουλίας (CDE) του Βρετανικού Υπουργείου Άμυνας για χρήση σε αυτόνομες εφαρμογές, επιτρέποντας τα αυτο-πλοηγούμενα πλοία να καθορίσουν τη θέση τους σε παράκτιες περιοχές όταν τα σήματα GPS μπλοκάρονται από άλλα πλοία (“GPS-denied environments”).
H πιο συνηθισμένη επιλογή για αυτοματοποιημένη πλοήγηση χωρίς GPS είναι το  αδρανειακό σύστημα καθοδήγησης, πολυχρησιμοποιημένο σε αεροπορικές και αμυντικές εφαρμογές. Παρόλα αυτά, η εκτίμηση ενός αδρανειακού συστήματος βασίζεται σε στίγμα εξ αναμετρήσεως από μια αρχική θέση και σταδιακά αλλοιώνεται μέχρι το επόμενο σήμα. Πρέπει να είναι πολύ ευαίσθητο ώστε να αποδώσει μια ακριβή εκτίμηση θέσης και ο αντίστοιχος εξοπλισμός είναι ακριβός. Η σύμβαση της Honeywell με τον Αμερικάνικο Στρατό για την εγκατάσταση και τη συντήρηση του συστήματος EGI βρίσκεται στα 500 εκατομμύρια δολάρια.
Αντιθέτως, το software της Polaris χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να ενοποιήσει τις οπτικές και ραντάρ καταχωρήσεις, με τρόπο ανάλογο με την τριγωνομέτρηση σε πλοήγηση στην ξηρά. Το σύστημα υπολογίζει την θέση βάσει του τι “βλέπει” η κάθε καταχώρηση και μετά προσαρμόζει το πόσο εμπιστέυεται τα δεδομένα βάσει των υφιστάμενων συνθηκών. Αν υπάρχει ομίχλη, ο αλγόριθμος υπολογίζει την θέση από κάμερα ως λιγότερο αξιόπιστη.
Το σύστημα έχει δοκιμαστεί μόνο σε προσομοίωση, αλλά τα αποτελέσματα είναι υποσχόμενα. Σε προσομοιωμένες εκδοχές υπολογιστή του λιμανιού του Πόρτσμουθ και του Σόλεντ, η ακρίβεια της εκτιμώμενης θέσης είχε μέση απόκκλιση περίπου 30 μέτρα από την εκτίμηση θέσης από GPS χωρίς σχεδόν ποτέ να ξεπεράσει το ανώτατο όριο των 90 μέτρων.
Η ομάδα της Polaris Consulting σκοπεύει να πραγματοποιήσει επιπλέον αναβαθμίσεις για να βελτιώσει την ακρίβεια, όπως το να καταστήσει το σύστημα ικανό να χρησιμοποιήσει οπτική βοήθεια για την πλοήγηση, και να το δοκιμάσει σε ένα από τα μικρά αυτόνομα θαλάσσια οχήματα της (Autonomous Surface Vehicles).

Σημάδια δείχνουν ανάκαμψη στους ναύλους δεξαμενόπλοιων

Τάση: Κύμα αύξησης της ζήτησης στην αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου βλέπουν οι αναλυτές



Πέντε σημάδια επικαλούνται οι αναλυτές που οδηγούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, σε μία ανάκαμψη των ναύλων στα δεξαμενόπλοια για το επόμενο διάστημα. Όπως εκτιμά ο Φώτης Γιαννακούλης της Morgan Stanley, οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τελικά έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν καθώς παρατηρείται ένα κύμα αύξησης της ζήτησης που προσφέρει μία ανακούφιση σε μια περίοδο που η αγορά αμφισβητήθηκε έντονα.
Ο κ. Γιαννακούλης επικαλείται πέντε «σημάδια» που δείχνουν ότι η αγορά μπορεί να ανακάμψει.
Αρχικά η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο, χωρίς να υπάρχει κάτι που να δείχνει αλλαγή της τάσης το επόμενο διάστημα.
Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε μια μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εκτιμήσεις για την υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού ήταν πολύ ακραίες σε σχέση με την πραγματική κατάσταση.

Πέντε λόγοι αισιοδοξίας

  • Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο.
  • Η μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη που ανακοίνωσε το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.
  • Η αύξηση του contango έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες (ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια).
  • Η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
  • Η πολύ ισχυρή πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες.
Ένα τρίτο στοιχείο είναι μία αύξηση του contango που έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες, ενώ πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι και ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια και αποτελεί το 10% της παγκόσμιας ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου, σύμφωνα με το Reuters.
Ένας τέταρτος λόγος που ενισχύει την αισιοδοξία για μία καλύτερη πορεία της αγοράς είναι η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
Τέλος, διάφορες εκθέσεις αναφέρουν ότι είναι πολύ ισχυρή η πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες. Στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας οι ναύλοι στα VLCC στη Μέση Ανατολή ξεκόλλησαν από το χαμηλό των τελευταίων 24 μηνών και έπιασαν τα 20.000 δολάρια την ημέρα, που σημαίνει μία αύξηση κατά 26% σε εβδομαδιαία βάση. Η δραστηριότητα στις ναυλώσεις στην περιοχή ήταν αυξημένη στα 8,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα, μία αύξηση κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με τις προηγούμενες δύο εβδομάδες.
Η κινεζική ζήτηση σε όγκους έφτασε στα 3,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και η συνολική ζήτηση στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που είναι αυξημένη κατά 49% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τεσσάρων προηγούμενων εβδομάδων.
Επίσης και στη Δυτική Αφρική παρατηρήθηκε μία σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας σε ναυλώσεις με μία αύξηση κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα, στα 2 εκατ. βαρέλια, ωστόσο παραμένει χαμηλότερη ακόμη κατά 18% από τον μέσο όρο των προηγούμενων τεσσάρων εβδομάδων.
Πτωτικά εξακολουθούν πάντως να κινούνται οι ναύλοι στα Suezmax στα 5.600 δολ. την ημέρα (-20% σε εβδομαδιαία βάση και -82% σε ετήσια βάση). Στα Product Tankers ο μέσος όρος του ναύλου στις έξι κύριες διαδρομές αυξήθηκε 6% στα 12.000 δολ. την ημέρα, λόγω κυρίως της ανόδου κατά 58% του μέσου ναύλου στη γραμμή Ευρώπης - Δυτικής Αφρικής που έφθασε στα 12.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως οι ναύλοι στη γραμμή Κόλπος του Μεξικού προς Νότιο Αμερική κινήθηκαν χαμηλότερα (-12%) στα 10.000 δολάρια την ημέρα.
Η διαθεσιμότητα πλοίων παραμένει υψηλή και σύμφωνα με τον Charles R Weber & Co εκτιμάται ότι 58 MR πλοία είναι ανοικτά για ναύλωση τις επόμενες δυο εβδομάδες.
Στα δεξαμενόπλοια τύπου «Clean LR1» στη γραμμή από Μέση Ανατολή σε Ασία οι ναύλοι παρέμεναν σχετικά σταθεροί σημειώνοντας μία άνοδο 10% σε ετήσια βάση.
πηγη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ