Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων.


Με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων, ως αποτέλεσμα της ανόδου των ναύλων σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες πλοίων μετά το 2014. Όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson, τον Ιούνιο του 2014 ο παγκόσμιος στόλος αριθμούσε 4.280 δεξαμενόπλοια όλων των τύπων άνω των 25.000 dwt (VLCC’s, suezmax, aframax, panamax, MR), ενώ το 2015 έφτασαν τα 4.350 και τον φετινό Ιούνιο τα 4.498.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι αν και η αγορά αναμένεται να συνεχίσει να κινείται σε υψηλά επίπεδα και το β’ εξάμηνο του 2015, η πορεία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη από τις αποφάσεις των παραγωγών χωρών για το εύρος της παραγωγής πετρελαίου. Συστήνει επίσης στις ναυτιλιακές εταιρείες να ελέγχουν συχνά το μέγεθος του orderbook στα δεξαμενόπλοια.
Τον τελευταίο χρόνο μόνο προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 203 πλοία χωρητικότητας 21,9 εκατ. dwt, ενώ στο orderbook συμπεριλαμβάνονται 627 πλοία χωρητικότητας 83 εκατ. dwt.
Είναι ενδεικτικό ότι την περίοδο Ιουνίου 2014 – Ιουνίου 2015 είχαν προστεθεί στον στόλο 180 νέα πλοία χωρητικότητας 16,7 εκατ. dwt, ενώ το orderbook έφτασε τα 599 πλοία χωρητικότητας 77,3 εκατ. dwt. Τέλος την περίοδο Ιουνίου 2013 – Ιουνίου 2014 είχαν πέσει στη θάλασσα 162 νέα πλοία με το orderbook να βρίσκεται στα επίπεδα των 590 πλοίων, χωρητικότητας 62,1 εκατ. dwt.
Η άνοδος της αγοράς φαίνεται και από την πτωτική τάση στις διαλύσεις, αφού τον χρόνο μέχρι τον Ιούνιο του 2014 είχαν πουληθεί για διάλυση 104 πλοία χωρητικότητας 12,3 εκατ. dwt σε τιμές που κυμαίνονταν στα 325 μέχρι 495 δολάρια ανά τόνο.
Τους επόμενους 12 μήνες πουλήθηκαν για scrap 70 πλοία 4,7 εκατ. dwt, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχουν πουληθεί για διάλυση 34 μόλις δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 2,5 εκατ. dwt σε τιμές που κυμαίνονται από 170 δολάρια μέχρι 270 δολάρια ανά τόνο.
Η πτωτική πορεία των τιμών του scrap και τα υψηλά ναύλα που προσφέρονται δεν είναι οι μοναδικές αιτίες που έχουν αναγκάσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να απέχουν από την αγορά του scrap.
Όπως επισημαίνει η Gibson, τα eco πλοία αυτή την περίοδο δεν προσφέρουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, αφού η περιβαλλοντική νομοθεσία, δεν έχει αποφέρει ακόμα αποτελέσματα.
Εξέλιξη ναύλων
Σε χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2015 αλλά υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2014 έχουν διαμορφωθεί οι ναύλοι φέτος στα δεξαμενόπλοια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα VLCC με χρονοναυλοσύμφωνο λάμβανε 12.250 δολάρια την ημέρα τον Ιούνιο του 2014, 69.250 δολάρια τον περσινό Ιούνιο και 36.500 δολάρια φέτος. Αλλά και ένα aframax χρονοναυλωμένο εισέπραττε 13.500, 69.500 και 27.750 δολάρια την ημέρα αντίστοιχα. Αντίστοιχα και τα suezmax από τα 22.750 δολάρια τον Ιούνιο του 2014 έφτασαν πέρσι τα 50.000 δολάρια και φέτος τα 27.500 δολάρια την ημέρα.
Οι τιμές
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων την περίοδο που εξετάζει η Gibson δεν έχουν ακολουθήσει την πορεία της αγοράς. Το 2014, όταν και η αγορά βρισκόταν στα χαμηλότερα της τριετίας, ένα νεότευκτο VLCC κόστιζε 100 εκατ. δολάρια, ενώ το δεκαετίας έπεφτε στα 50 εκατ. δολάρια. Το καλοκαίρι του 2015, όταν και η αγορά των VLCC έχει φτάσει τα 69.250 δολάρια την ημέρα, η τιμή ενός newbuilding έπεσε στα 95 εκατ. δολάρια και του δεκαετίας ανέβηκε στα 52 εκατ. δολάρια, ενώ φέτος οι τιμές δέχονται μεγαλύτερη πίεση και έχουν διαμορφωθεί στα 86 εκατ. δολάρια και 40 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Αντίστοιχη είναι η πορεία των τιμών για τα aframaxes που από τα 54,5 εκατ. δολάρια και 24 εκατ. δολάρια το 2014 φέτος έχουν διαμορφωθεί στα 48 εκατ. δολάρια και 23 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Οσον αφορά τις τιμές του brend, την περίοδο Ιουνίου 2013 – Ιουνίου 2014 είχαν διακυμανθεί από 101 μέχρι 117 δολάρια τον τόνο, το επόμενο δωδεκάμηνο από 46 μέχρι 112 δολάρια το βαρέλι και τον τελευταίο χρόνο διακυμάνθηκαν από 27 μέχρι 63 δολάρια το βαρέλι.
Πηγή: naftemporiki.gr

ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ



Η… έλλειψη γραβατών δεν εμπόδισε τον πρωθυπουργό της Ελλάδας και τον ομόλογο του της Κίνας, να βάλουν μπροστά μια σειρά επενδυτικών σχεδίων, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η συνεργασία στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, μετά και την επίσημη επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του ΟΛΠ από την COSCO.
Χθες, παρουσία του Αλέξη Τσίπρα και του πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Λι Κετσιάνγκ που ακολούθησε τον Έλληνα πρωθυπουργό στις ενδυματολογικές του επιλογές, ο γενικός διευθυντής της China COSCO Shipping Corporation limited Γουάν Μιν και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας υπέγραψαν συμφωνία επιβεβαίωσης ότι έχουν εκπληρωθεί οι προϋποθέσεις που καθορίστηκαν για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ.
Ο Κινέζος πρωθυπουργός τόνισε πως στόχος είναι η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά “σε μια πύλη ψηλού επιπέδου και κέντρο logistics στην περιοχή της Μεσογείου, και να το καταστήσουμε σημαντική πύλη για τη διασύνδεση Κίνας-Ευρώπης»”.
“Κεφάλι του δράκου” χαρακτήρισε ο Α. Τσίπρας σε δηλώσεις του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα (Xinhua) την συμφωνία με την COSCO. Το ταξίδι του στην Κίνα έχει μάλιστα στόχο να “δημιουργηθεί το σώμα του δράκου” για τη μελλοντική συνεργασία στους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών, του πολιτισμού, της υψηλής τεχνολογίας κλπ.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της Κίνας, και αποκάλυψε ότι “ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για κινέζικες επενδύσεις στα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από Κινέζικα πλοία για επισκευές”.
Ανέφερε, επίσης, ότι η Ελλάδα θ καλωσόριζε περαιτέρω κινεζικές επενδύσεις σε άλλα ελληνικά λιμάνια και συζήτησε επίσης σχέδια για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών κατασκευών με σκοπό τη διαμετακόμιση των φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα η Ελληνική πλευρά κατέθεσε 6 επενδυτικές προτάσεις προς το Πεκίνο, που έδειξε να τις βλέπει θετικά. Αυτές αφορούν:
1. Επενδύσεις στο Θριάσιο, τα ναυπηγεία και το Καστέλι, και ειδικότερα τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών στους διαγωνισμούς για Θριάσιο και Καστέλι, καθώς και διερεύνηση της δυνατότητας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
2. Επένδυση στον τραπεζικό τομέα.
3. Διεύρυνση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στην Κίνα.
4. Έρευνα και καινοτομία. Δημιουργία κέντρου Research and Development στην Ελλάδα.
5. Επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα. Αύξηση τουρισμού, απ’ ευθείας πτήση Πεκίνο – Αθήνα.
6. Συνεργασία στον πολιτιστικό τομέα και την εκπαίδευση.
Την ίδια ημέρα, στο φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία ο γενικός διευθυντής της COSCO Shipping Wan Min, δήλωσε ότι “η COSCO Shipping θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που προκύπτει από την πρωτοβουλία ‘Μία Ζώνη, Ένας Κόσμος’ και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα προχωρήσει ενεργά σε επενδύσεις υποδομών, θα βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο”.
Ο Γουάν Μιν υπογράμμισε επίσης ότι Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια διεθνώς.
Σύμφωνα με άρθρο σε κινεζική εφημερίδα του Wang Yiwei, ειδικού σε θέματα ευρωπαϊκών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Ρενμίν του Πεκίνου, ο Πειραιάς “θα καταστεί ένα εμβληματικό έργο στον τομέα της θαλάσσιας συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης”.
Η συμφωνία με την Ελλάδα “θα αυξήσει σημαντικά τη διαπραγματευτική δύναμη της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, και η Ελλάδα θα διαδραματίσει έναν ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό”, καταλήγει η ανάλυση του Wang Yiwei.

Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

Νεκρός ο «πατριάρχης» της Jetoil, Κυριάκος Μαμιδάκης

Συγκλονισμένος είναι ο επιχειρηματικός κόσμος στην Ελλάδα, μετά από τον αιφνίδιο θάνατο του «πατριάρχη» της μεγάλης εταιρίας πετρελαιοειδών, Jetoil, Κυριακό Μαμιδάκη, ηλικίας 84 ετών. Τον πρόεδρο της Mamidoil Jetoil, βρήκε νεκρό μέσα στο σπίτι του στον Διόνυσο Αττικής λίγο μετά τις 14:00 το μεσημέρι, ο γαμπρός του.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, βρέθηκε όπλο δίπλα του ενώ ο ίδιος φέρει ένα και μοναδικό τραύμα στο κεφάλι. Οι πρώτες ενδείξεις ο 84χρονος αυτοπυροβολήθηκε. Στο σημείο βρίσκεται η Ασφάλεια.  
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατη είναι η είδηση που ακούστηκε σαν «κανονιά» στην επιχερηματική Ελλάδα, ότι η Mamidoil-Jetoil, πρόεδρος της οποίας ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης, προσέφυγε στο άρθρο 99.
Τα χρέη της εταιρείας ανέρχονται σε 340 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει ιστορία 40 ετών στην ελληνική και βαλκανική αγορά. 
 
Η Mamidoil Jetoil ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη, με σκοπό την αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια..
 
Στην αγορά εδώ και καιρό ήταν γνωστά τα προβλήματα ρευστότητας του ομίλου. Σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό, του 2014 η εταιρεία παρουσιάζει συνολικές υποχρεώσεις περίπου 320 εκατ. ευρώ ενώ το προσωπικό που απασχολεί φτάνει τα 200 άτομα.
 
Νεκρός ο Κυριάκος Μαμιδάκης της Jetoil
 
 
Ποιος ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης
 
Γεννήθηκε στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη.
Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι’ αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στον θείο του Γ. Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών.
Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη JETOIL
 
Το "κανόνι" της Jetoil
 
H εταιρεία Mamidoil, συμφερόντων της οικογένειας Μαμιδάκη, κατέθεσε αίτημα προστασίας από τους πιστωτές, σύμφωνα με το πτωχευτικό κώδικα. Το αίτημα κατατέθηκε στις 9 Ιουνίου στο Πρωτοδικείο Πειραιά και την επόμενη ημέρα εγκρίθηκε το αίτημα προσωρινής διαταγής και η εταιρεία θα λάβει προστασία, μέχρι τη συζήτηση της αιτήσεως εξυγίανσης και ένταξης στο άρθρο 99.
 
Η δικάσιμος έχει ορισθεί για την 1η Νοεμβρίου το 2016 ενώ τα συνολικά χρέη ανέρχονται στα 340 εκατ. ευρώ περίπου.
 
Από το 2014, σύμφωνα με τον ισολογισμό της Mamidoil υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ομολογιακό δάνειο 107 εκατ. ευρώ για το οποίο η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει σε ρύθμιση ή συμφωνία αναχρηματοδότησης.
 
Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, μετά από άγονες διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, η εταιρεία ξεκίνησε τις διαδικασίες για να προστατευθεί από τους πιστωτές, ενώ έληξαν και πολλές εγγυητικές επιστολές.
 
Προβλήματα με τις τράπεζες
 
Στην αγορά πετρελαιοειδών ήταν γνωστά εδώ και δυο χρόνια τα προβλήματα της "Μαμιδάκης" και σύμφωνα με πληροφορίες, εδώ και ένα χρόνο μεγάλες εταιρείες είχαν περιορίσει τις συναλλαγές με την "Μαμιδάκης".
 
Επίσης, με βάση τις παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις υπερβαίνουν κατά 143 εκατ. ευρώ το κυκλοφορούν ενεργητικό για την εταιρεία και 139 εκατ. ευρώ για τον όμιλο. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2014, ο συνολικός δανεισμός ήταν 183 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με την αγορά οι δανειακές υποχρεώσεις υπερβαίνουν τα 220 εκατ. ευρώ.
 
Το τελευταίο διάστημα επίσης έχουν ξεκινήσει μια σειρά από νομικές διαδικασίες προκειμένου να προστατευθεί από τους πιστωτές της. Τέλος, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και καθυστερήσεις στις πληρωμές των εργαζομένων και οι περισσότεροι έχουν πολλούς μήνες να πληρωθούν.

Επτά αρχαία ναυάγια εμπορικών πλοίων εντοπίστηκαν μεταξύ Δήλου και Ρήνειας






Η Δήλος μπορεί να είναι γνωστή ως τόπος γέννησης του Απόλλωνα και παρουσίας εκεί του Απολλώνιου Ιερού, που άκμασε κατά τα αρχαία χρόνια (7ος – 4ος αι. π.Χ.), αλλά η πόλη της και το λιμάνι της αναπτύχθηκαν ακόμα περισσότερο στα ρωμαϊκά χρόνια (μετά το 167 π.Χ.), με το τελευταίο να αναδεικνύεται σε εμπορικό κόμβο μεταξύ ανατολικής και δυτικής Μεσογείου.
Κατά το διάστημα από 25 Μαΐου έως 15 Ιουνίου 2016, συνεχίστηκε η έρευνα – αποτύπωση στη Δήλο υπό την διεύθυνση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, για να αποτυπωθούν τα κατάλοιπα εμπορικής λιμενικής εγκατάστασης, που βρίσκονται στην θαλάσσια περιοχή της συνοικίας του Σκαρδανά, ενώ εντοπίστηκαν 7 αρχαία ναυάγια.
Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια της ερευνητικής αποστολής εντοπίσθηκαν και αποτυπώθηκαν τοίχοι κτισμάτων στον αιγιαλό κατά μήκος της ακτογραμμής. Επίσης, εντοπίστηκαν και αποτυπώθηκαν δομικά στοιχεία πεσμένης κιονοστοιχίας σε βάθος από 20 εκατοστά έως 5 μέτρα καθώς και μια κατασκευή με ισχυρή θεμελίωση, η οποία φαίνεται ότι, πιθανότατα ανήκε σε λιμενική εγκατάσταση για την ταύτιση της οποίας μόνο η ανασκαφική έρευνα θα δώσει περισσότερες πληροφορίες. Η ύπαρξη αρχαίων λιμενικών εγκαταστάσεων αποτελεί μέρος ενός ακόμη λιμανιού στην περιοχή.
Στην ευρύτερη περιοχή σε απόσταση 35 μέτρων βορειοδυτικά του όρμου Σκαρδανά εντοπίστηκε ναυάγιο που χρονολογείται στην Ύστερη Ελληνιστική Εποχή. Από τα αποτελέσματα της υποθαλάσσιας έρευνας στη Δήλο, προκύπτει ότι όπως και στον όρμο της Συνοικίας του Σταδίου, τον οποίο η ερευνητική ομάδα είχε μελετήσει το 2014 και 2015, και στον όρμο της Συνοικίας του Σκαρδανά λειτουργούσε ένα λιμάνι εμπορικό, με χρήση βοηθητική στο κεντρικό αρχαίο λιμάνι της Δήλου.
Επιπροσθέτως, η ερευνητική αποστολή πραγματοποίησε υποβρύχιες διερευνητικές αυτοψίες για τον εντοπισμό αρχαίων ναυαγίων μεταξύ Δήλου και Ρήνειας κατά την διάρκεια των οποίων εντοπίσθηκαν επτά ναυάγια αρχαίων εμπορικών πλοίων. Πρόκειται για πέντε (5) ναυάγια της Ύστερης Ελληνιστικής περιόδου ένα ναυάγιο της Ρωμαϊκής περιόδου και ένα ναυάγιο το οποίο μετέφερε δομικό υλικό (σχιστολιθικές πλάκες).
Το γεγονός αυτό δηλώνει ότι η Δήλος γνώρισε μια ραγδαία οικονομική ανάπτυξη μετά το 167 π.Χ., όταν οι Ρωμαίοι το μετέτρεψαν σε μια εμπορική βάση που συνέδεε την ανατολική και τη δυτική Μεσόγειο. Επιπλέον, ο δίαυλος μεταξύ Δήλου και Ρήνειας αποτελεί ένα από τα βασικά θαλάσσια περάσματα.

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Φόβοι ότι το Brexit θα επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλιακή αγορά





Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναφορικά με το Brexit και τη ναυτιλιακή αγορά, είναι ακόμη ιδιαίτερα πρώιμο να εξάγουμε συμπεράσματα, αν και με μία πρώτη ματιά, εκτιμάται ότι το Brexit θα επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλιακή αγορά, γεγονός όμως που εξαρτάται από τις πολιτικές διαπραγματεύσεις που θα λάβουν χώρα μεταξύ της Ε.Ε και του Ηνωμένου Βασιλείου και που θα επηρεάσουν όλες τις πτυχές των σχέσεων τους, όπως για παράδειγμα την εν ισχύ ακόμη συμφωνία περί «Ελεύθερου Εμπορίου».
Να επισημάνουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει το 1,5% της Παγκόσμιας Χωρητικότητας σε πλοία τα οποία ανήκουν σε Βρετανικές εταιρείες αλλά σε Management έχει το 3,2% της Παγκόσμιας χωρητικότητας. Ο ευρύτερος κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει περίπου £ 10 δισ. ετησίως στην Βρετανική οικονομία ενώ απασχολεί περίπου 250,000 εργαζομένους.
Οι πρώτες αντιδράσεις αναφέρουν ότι θα παρουσιαστούν αρκετά προβλήματα καθώς θα πρέπει να γίνει μία επαναδιαπραγμάτευση όλων των Εμπορικών συμφωνιών ενώ παράλληλα η αναμενόμενη υποτίμηση της Λίρας θα έχει σαν αποτέλεσμα το υψηλότερο κόστος για όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον Guy Platten, Chief Executive of the UK Chamber of Shipping Trade Association, οι διαπραγματεύσεις θα είναι επίπονες και μεγάλης διάρκειας ενώ αν επιβληθούν δασμοί (Tariffs) ή άλλα Penalties τότε σαφέστατα τα αποτελέσματα θα είναι ιδιαίτερα αρνητικά, συμπλέοντας απόλυτα με την δήλωση του John Nelson, Chairman of the Lloyd’s of London Insurance market.
Ταυτόχρονα, ειδήμονες από τον Νομικό κλάδο εκφράζουν την μεγάλη ανησυχία τους, καθώς εκτιμούν ότι θα υπάρξουν προβλήματα με τα ήδη υπογεγραμμένα συμβόλαια και συμφωνίες, καθώς όταν υλοποιήθηκαν η Βρετανία ήταν μέλος της Ε.Ε, ανεξαρτήτως αν αυτό αναφερόταν στο συμβόλαιο ή όχι, γεγονός που εγείρει σοβαρούς κινδύνους για επερχόμενες «διαμάχες» μεταξύ των συμβαλλομένων.
Όπως προαναφέραμε, αν και είναι ακόμη νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα, όπως όλοι εκτιμούν τα αποτελέσματα μάλλον θα είναι αρνητικά για την Παγκόσμια οικονομία και Εμπόριο αλλά και για την ίδια την Βρετανία. Για παράδειγμα, η Βρετανία κινδυνεύει να χάσει την επήρεια που είχε σε Ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με την νομοθεσία σε θέματα που αφορούν τον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας όπως, Maritime Labor Laws, Regulation & Environmental issues κλπ. Ο Κινέζος πρωθυπουργός, Li Keqiang, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος του Brexit είναι ήδη εμφανής στις χρηματοπιστωτικές αγορές, εντείνοντας την αβεβαιότητα για την Παγκόσμια οικονομία και δυσκολεύοντας τις προοπτικές για ανάπτυξη. Ανησυχία επικρατεί για ματαιώσεις προγραμματισμένων Κινεζικών επενδύσεων στην Βρετανία οι οποίες προέβλεπαν στην εκμετάλλευση του καθεστώτος, δηλαδή την συμμετοχή στην Ε.Ε. Οι εξαγωγές της Βρετανίας προς την Κίνα ανέρχονται στα $ 28 δισ. περίπου ετησίως, ενώ από το 2011 μέχρι το 2015, παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση, της τάξης του 94,2%, την μεγαλύτερη αύξηση συγκριτικά με όλους τους εμπορικούς εταίρους της Κίνας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘KEY BOUNDARY’ 83.369 DWT (2010 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 13,7 εκ.
✏ Στα Supramax, τo ‘MOLLY MANX’ 57.982 DWT (2010 – Tsuneishi Sebu) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 9,75 εκ. και το ‘IKAN SUDIP’ 56.055 DWT (2008 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 8,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘QUINN J’ 34.399 DWT (2011 – SPP Goseong), αγοράστηκε από την Empire Navigation πάνω από τα $ 9,5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘SHOSHONE SPIRIT’ 320.327 DWT (2011 – Daewoo) αγοράστηκε την Pantheon Tankers στα $ 62 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘ST. MARIEN’ 51.724 DWT (2007 – STX) και το ‘ST. JOHANNIS’ 51.218 DWT (2007 – STX) πουλήθηκαν στα $ 20,5 εκ. το κάθε ένα και το ‘DL SUNFLOWER’ 47.204 DWT (1998 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ.
ΣΧΟΛΙΟ ALIOS PLEFSIS
ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΟΙΚΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΚΡΟΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ  BREXIT, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΩΦΕΛΕΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΤΙΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.