Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Ένα δισ. από το πακέτο Γιούνκερ για νέα πλοία μικρών αποστάσεων


Χρηματοδοτήσεις: 33 Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υποψήφιοι για ένταξη στο επενδυτικό σχέδιο Europa Ship Plan



Του Λάμπρου Καραγεώργου
  
Το ενδιαφέρον 33 πλοιοκτητών για ισάριθμα πλοία έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής το επενδυτικό σχέδιο Europa Ship Plan, που στόχο έχει την ανανέωση του ευρωπαϊκού και ελληνικού στόλου ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, αξιοποιώντας χρηματοδοτήσεις ύψους 1 δισ. ευρώ μέσω του πακέτου Γιούνκερ.
Την αποκάλυψη αυτή έκανε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) Χαράλαμπος Σημαντώνης στα γραφεία της Ένωσης, στη διάρκεια της οποίας παρουσιάσθηκε το Europa Ship Plan με τη συμμετοχή των Jose Anselmo, Special Advisor for the Motorways of the Sea και πρώην Principal Administrator of the European Commission, Carl Carlsson, CEO of Zero Vision Tool, Μιχάλη Σακκέλη, πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και του Παναγιώτη Ζαχαριουδάκη, managing director της Europa Venture εταιρείας εδικού σκοπού για το Europa Ship Plan.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χ. Σημαντώνης (φωτ. αρχείου). 
Όπως είπε ο κ. Σημαντώνης μέχρι τώρα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 33 πλοιοκτήτες, μεταξύ των οποίων υπάρχουν και Ιταλοί, Πορτογάλοι, Ρουμάνοι και Βούλγαροι, με τη συντριπτική πλειονότητα να είναι βέβαια Έλληνες οι οποίοι ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο πρόγραμμα για τη ναυπήγηση πλοίου. Ο κύκλος καταγραφής του ενδιαφέροντος θα συνεχισθεί για ένα ακόμη δίμηνο περίπου και στη συνέχεια αφού οριστικοποιηθεί η ποσότητα των πλοίων θα αρχίσουν οι πιο συγκεκριμένες επαφές με τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν εν σειρά στη βάση υπαρχόντων σχεδίων, χωρίς να αποκλείεται και η κατάρτιση νέων. Μέχρι στιγμής υπάρχει ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου και multi-purpose πλοία. Θα κατασκευαστούν πλοία 10.000 dwt και 24.000 dwt, χωρίς να αποκλείεται και η κατασκευή κάποιου μεγαλύτερου, π.χ. μέχρι 30.000 dwt, εάν ο πλοιοκτήτης το επιθυμεί.
Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, σύμφωνα με τον κ. Σακκέλη, έχουν σχεδιαστεί πλοία τεσσάρων ειδών (120 μέτρων, 150 μέτρων, 180-200 μέτρων για τις γραμμές της Κρήτης και 70-80 μέτρων για τα μικρά νησιά). Τα πλοία θα καίνε φυσικό αέριο και συμβατικό καύσιμο και στόχος του όλου εγχειρήματος είναι τα περισσότερα από τα πλοία να είναι έτοιμα μέχρι το 2020 που αλλάζουν οι προδιαγραφές στη χρήση καυσίμων στα ευρωπαϊκά ύδατα.

Το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για το Europa Ship Plan επιβεβαίωσαν ο Χαράλαμπος Σημαντώνης και ο Μιχάλης Σακκέλης, πρόεδροι των ΕΕΝΜΑ και ΣΕΕΝ αντίστοιχα.

Ο κ. Ζαχαριουδάκης σημείωσε ότι μέχρι στιγμής η ομάδα του Europa Ship Plan έχει μιλήσει με 25 ναυπηγεία, τα οποία και θα ωφεληθούν από το μεγάλο αυτό ναυπηγικό πρόγραμμα, εφόσον συμφωνήσουν με τους πλοιοκτήτες. Για να επιτύχει το πρόγραμμα, συμπλήρωσε ο κ. Ζαχαριουδάκης, θα πρέπει να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος. Επίσης τονίσθηκε ότι θα γίνει προσπάθεια από την πλευρά της κυβέρνησης να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και τα ελληνικά ναυπηγεία.
Το συνολικό ποσό χρηματοδότησης του προγράμματος μπορεί να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Όπως χαρακτηριστικά είπε σε παρέμβαση του ο γενικός γραμματέας της ΕΕΝΜΑ Γιώργος Αλεξανδράτος, το project αυτό περισσότερο θα πρέπει να ενδιαφέρει τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία τα οποία για πρώτη φορά στην ιστορία τους έχουν τη δυνατότητα να εισπράξουν ένα δισ. ευρώ.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακκέλης (φωτ. αρχείου). 
Ο κ. Carlsson, εκπρόσωπος του Zero Vision Tool, που είναι το αντίστοιχο πρόγραμμα που τρέχει στη Βόρειο Ευρώπη, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία και με το Europa Ship plan, ενώ ανακοίνωσε ότι υλοποιεί ήδη 20 προγράμματα κυρίως μετασκευής πλοίων με σκοπό τη χρήση πιο «πράσινων» καυσίμων. Ο κ. Anselmo από την πλευρά του υπογράμμισε ότι οι πλοιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν κοινοτικά χρηματοδοτικά εργαλεία και πρέπει να αξιοποιήσουν την ευκαιρία.
Σημειώνεται ότι το Europa Ship Plan που οργάνωσε η ΕΕΝΜΑ σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, αξιοποιεί διαφορετικά πρωτοποριακά χρηματοδοτικά εργαλεία του πακέτου Γιούνκερ και όπως τονίσθηκε είναι μια μοναδική ευκαιρία για την ανανέωση του Στόλου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και την αποτελεσματική εφαρμογή των περιβαλλοντικών οδηγιών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει χρηματοδοτικές δυσκολίες.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χθες μέσω του Europa Ship Plan, ο πλοιοκτήτης εφόσον το σχέδιό του είναι βιώσιμο μπορεί να εξασφαλίσει 25% χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το υπόλοιπο μέχρι το 80% από τις εμπορικές τράπεζες με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Τεχνική σύσκεψη για την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου

Παρουσία του Δημάρχου Μανόλη Μαργαρίτη και του Αντιδημάρχου Δημήτρη Λιανού πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τεχνική σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αναφορικά με την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου Νάξου.







Στη σύσκεψη ζητήθηκε η αρωγή του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προκειμένου να επισπευτούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). Τέθηκαν, επίσης, τα χρονοδιαγράμματα προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκπόνηση της μελέτης εντός 6μηνου, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι απαλλοτριώσεις.

Πράσινο φως» από την ΥΠΑ για το αεροδρόμιο Ανάφης!


Έγκριση για τη δημιουργία πεδίου προσγείωσης αεροσκαφών έδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανοίγοντας το δρόμο για το δεύτερο Δημοτικό Αεροδρόμιο της χώρας

«Πράσινο φως» από την ΥΠΑ για το αεροδρόμιο Ανάφης!

Το πράσινο φως για τη δημιουργία πεδίου προσγείωσης αεροσκαφών, έδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για το δεύτερο Δημοτικό Αεροδρόμιο της χώρας (το πρώτο βρίσκεται στην περιοχή Μύρινα του Δήμου Καρδίτσας).
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΥΠΑ, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Ανάφης κ. Ιάκωβου Ρούσσου και των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων Νίκου Συρμαλένιου, Νίκου Μανιού και του εκπροσώπου του κ. Α. Συρίγου, καθώς και του πιλότου κ. Γιάννη Γρατσία, κάμφθηκαν και οι ύστατες λειτουργικές αντιρρήσεις της υπηρεσίας.
Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο, το πεδίο προσγείωσης θα έχει:
1. Κωδικό Αναφοράς ΙΑ (το επίσημο διεθνές όνομά του).
2. Θα βρίσκεται στις συντεταγμένες 36 21΄ 57΄΄ Βόρεια και 25 43΄ 59΄΄ Ανατολικά με υψόμετρο 80 μέτρα.
3. Ο διάδρομος θα είναι χωμάτινος με διαστάσεις 780 μέτρα Χ60 μέτρα.
Μετά την κατασκευή του, η ΥΠΑ, ζητά να οριστεί υπεύθυνος λειτουργίας, καθώς και να υπάρξει συνεννόηση με τις Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας “με στόχο να μην επηρεάζεται η ασφαλής και απρόσκοπτη λειτουργία του Κρατικού Αερολιμένα Σαντορίνης”.
Τα έγγραφα της ΥΠΑ που δίνουν το "πράσινο φως".
Τα έγγραφα της ΥΠΑ που δίνουν το «πράσινο φως».
“Την προμελέτη και την επιλογή την είχαμε κάνει λίγα χρόνια πριν και τη δώσαμε στο Δήμαρχο του νησιού, που την υιοθέτησε αμέσως”, είπε ο πιλότος του Υγειονομικού Αεροσκάφους Σαντορίνης κ. Γιάννης Γρατσίας, που είχε την αρχική ιδέα.
“Όταν πήγαμε στην Ανάφη, με τον Υπουργό Άμυνας κ. Καμένο, τον Αρχηγό ΓΕΣ και άλλα στελέχη του Στρατού πήγαμε στο χώρο και επιβεβαιώσαμε ότι είναι δυνατή, η κατασκευή του πεδίου προσγείωσης”, πρόσθεσε.
Ο Υπουργός Άμυνας όχι μόνο ενστερνίστηκε την πρόταση, αλλά έδωσε εντολή να τρέξουν κατά το δυνατόν γρηγορότερα οι διαδικασίες, στέλνοντας άμεσα μηχανικούς της ΜΟΜΑ και εξειδικευμένα στελέχη για να ελέγξουν όλες τις τελικές λεπτομέρειες.
Ο ΥΕΘΑ Π. Καμένος, έδωσε εθνική διάσταση στην υπόθεση και την ΄»έτρεξε» με πρωτόγνωρους ρυθμούς.
Στη σύσκεψη που έγινε κατόπιν αιτήματος του Δημάρχου Ανάφης, στο Γραφείο του Διοικητή της ΥΠΑ, υπήρξαν κάποιοι ενδοιασμοί από την Υπηρεσία.
“Κυρίως λόγω γειτνίασης, με το Αεροδρόμιο της Σαντορίνης και του ενδεχομένου να δημιουργηθούν προβλήματα”, εξήγησε ο κ. Γρατσίας, “τους πείσατε όμως, ότι εν αρχή, μπορεί να γίνει ο διάδρομος και στο μέλλον, τα όποια θέματα θα διευθετηθούν”.
Εκτός από την ένθερμη στήριξη του Δημάρχου, των βουλευτών και του κ. Γρατσία, καθοριστικό ρόλο, έπαιξε η στάση του Υπουργού, που έδωσε και εθνική διάσταση στο ζήτημα. “Θέλει να διαγράφονται ίχνη στο Αιγαίο”, είπε ο κ. Γιάννης Γρατσίας.
Αποτέλεσμα αυτής της στάσης, ήταν η πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα κινητικότητα, με αποκορύφωμα το έγγραφο της ΥΠΑ, που ουσιαστικά, σηματοδοτεί και την έναρξη των χωματουργικών εργασιών διαμόρφωσης.
Στο δια ταύτα, πάντως η βασική αποστολή του νέου πεδίου προσγείωσης, απευθύνεται πρώτιστα στο υγειονομικό αεροσκάφος του Ιδρύματος Νομικού (Τελεφερίκ”, αλλά και στις ανά τον κόσμο αερολέσχες.
“Ο Τουρισμός Γενικής Αεροπορίας, είναι ένα δυναμικό κομμάτι”, σημείωσε ο κ. Γρατσίας, “οι αερολέσχες κάνουν μια φορά το μήνα, συναντήσεις σε κάποιο αεροδρόμιο και συζητούν μεταξύ τους, κάνοντας και εκδηλώσεις αναψυχής. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι σημαντικό”.
Η υποδομή όμως του αεροδρομίου (780Χ 60 μέτρα, με προοπτική και δυνατότητα αύξησης του μήκους κατά 200 μέτρα, δίνει την ευχέρεια και για την κάθοδο, μικρών επιβατηγών σκαφών.
“Να σας πω μόνο, ότι το αεροδρόμιο της Νάξου, έχει μήκος 900 μέτρα”, τόνισε ο κ. Γρατσίας, που συμμετείχε ως σύμβουλος και στην κατασκευή του Δημοτικού Αεροδρομίου Καρδίτσας, που βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια σε πλήρη λειτουργία.
santonews.com