Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Σε «bad bank» το 5% του παγκόσμιου στόλου των containerships


HSH Nordbank: Στα 16,5 δισ. ευρώ η έκθεσή της στη ναυτιλία

EPA/DANIEL REINHARDT
Η HSH Nordbank είναι η γερμανική τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία και από το 2015 έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες να μειώσει σημαντικά την έκθεσή της στον κλάδο
in
Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr
Το 5% περίπου του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει στο χαρτοφυλάκιό της προς πώληση η «bad bank» που ίδρυσε η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ζημιές από τον ναυτιλιακό κλάδο.
Η HSH Nordbank είναι η γερμανική τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία και από το 2015 έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες να μειώσει σημαντικά την έκθεσή της στον κλάδο, ενώ δέχθηκε κρατική βοήθεια και πρέπει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 να ιδιωτικοποιηθεί.
Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Moody’s αναφέρει σε πρόσφατη μελέτη του για την τράπεζα ότι η έκθεσή της στη ναυτιλία ανέρχεται στα 16,5 δισ. ευρώ και εκτιμά ότι όσο μειώνονται τα κεφάλαιά της δύσκολα θα μπορούσε να επιβιώσει ως ιδιωτική τράπεζα στην αγορά.
Σημειώνεται ότι από την HSH Nordband με τη διαδικασία του spin off δημιουργήθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι η HSH portfoliomanagement, η οποία ανέλαβε δάνεια ύψους 5 δισ. Ευρώ, που συνδέονται με 253 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε σύνολο του παγκόσμιου στόλου που φθάνει τα 5.250 containerships. Για τα εν λόγω πλοία, την πώληση των οποίων επιδιώκει, η HSH ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο επιπλέον προβλέψεις ύψους 341 εκατ. δολ. Δεν είναι όμως μόνο η HSH Nordbank η μοναδική γερμανική τράπεζα που αντιμετωπίζει προβλήματα με την έκθεσή της στον ναυτιλιακό κλάδο.
Η Commerzbank και η Deutsche Bank
Η Moody’s αναφέρεται ακόμη και στη σημαντική αύξηση των προβλέψεων που ανακοίνωσε πρόσφατα η Commerzbank, οι ζημίες της οποίας από το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο ανήλθαν στα 559 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 311 ευρώ το 2015, ενώ για το 2017 αναμένει νέες απώλειες μεταξύ 450 εκατ. ευρώ και 600 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Tradewidns.
H Moody’s σημειώνει ότι το άνω όριο της εκτίμησης ισοδυναμεί με το 13% της συνολικής έκθεσης της τράπεζας στη ναυτιλία.
Αυξημένες προβλέψεις συνδεόμενες με τα δάνειά της στη ναυτιλία ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα και η Deutsche Bank, οι ζημίες της οποίας από τη ναυτιλία ανήλθαν στα 346 εκατ. ευρώ από 124 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με την Petrofin οι μεγαλύτερες γερμανικές τράπεζες εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία, ωστόσο το μερίδιό τους έχει μειωθεί σημαντικά από το 2010. Η Petrofin υπολογίζει ότι στο τέλος του 2015 το «γερμανικό» δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο έχει μειωθεί στα 91 δισ. δολ. όταν το 2010 ήταν στα 154 δισ. δολ.
Σημειώνεται ότι το συνολικό δανειακό χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας ανερχόταν στο τέλος του 2015 στα 397,84 δισ. δολ. Οι γερμανικές τράπεζες ελέγχουν σχεδόν το 25% του συνολικού δανειακού χαρτοφυλακίου. Επίσης χρηματοδοτούν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τον γερμανικό, που αποτελεί το 29% του παγκόσμιου στόλου των containerships.
Πρόκειται για έναν κλάδο που έχει υποστεί σημαντικές απώλειες από την κρίση, με κορυφαίο το παράδειγμα της πτώχευσης της κορεατικής Hanjin. Οι τράπεζες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν τώρα να απαλλαγούν από τα κακά ναυτιλιακά δάνεια και οι πλοιοκτήτες από τα άχρηστα πλοία.
«Η αγορά επιδεινώνεται και όλοι προσπαθούν να βγουν» δηλώνει στη Wall Street Journal o Βασίλης Καρατζάς, ιδρυτής της Karatzas Marine Advisors & Co. στη Νέα Υόρκη.
Ανακατατάξεις στα μερίδια
Αποτέλεσμα της εξόδου των γερμανικών και άλλων ευρωπαϊκών τραπεζών από τη ναυτιλία, τελευταίο παράδειγμα ήταν η Royal Bank Of Scotland (RBS), είναι να αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο των ασιατικών τραπεζών. Τα τραπεζικά ιδρύματα, κυρίως της Κίνας, της Ν. Κορέας και της Ιαπωνίας αύξησαν την έκθεσή τους στον κλάδο από τα 66,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010 στα 128,3 δισ. δολάρια το 2015. Αντιθέτως οι ευρωπαϊκές τράπεζες από τα 373,8 δισ. δολ. το 2010 μείωσαν το μερίδιό τους στα 254,04 δισ. δολ το 2015.
Τέλος, περαιτέρω εξελίξεις στο μέτωπο των χρηματοδοτήσεων αναμένονται από τις επιπλέον δυσκολίες χρηματοδότησης που θα γνωρίσει το τραπεζικό σύστημα λόγω και των επερχόμενων αλλαγών που επιβάλλει η Σύμβαση της Βασιλείας III και IV.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ Ο.Α.

Στο νέο του σπίτι το τελευταίο αεροσκάφος των Ολυμπιακών Αερογραμμών






Του Φάνη Ζώη

Έφυγε σε εξαιρετικά συγκινητική ατμόσφαιρα και το δεύτερο αεροσκάφος των Ολυμπιακών Αερογραμμών που τα τελευταία χρόνια ήταν παρκαρισμένο στην άκρη του δεύτερου διαδρόμου του ΔΑΑ, για το νέο του «σπίτι» που σύμφωνα με πληροφορίες είναι το Μehrabad στο Ιράν από όπου και θα πετά πλέον. Το πρώτο αεροσκάφος έφυγε την Τρίτη και μάλλον θα επιχειρεί από Καζακστάν.  
Υπενθυμίζεται ότι, με προσφορά ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων η εταιρεία Turboshaft FZE ανακηρύχθηκε τον περασμένο Ιούνιο προτιμητέος αγοραστής στη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των δύο αεροσκαφών Airbus A340-300.
Πρόκειται για τα δύο αεροσκάφη της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία ήταν η τρίτη απόπειρα πώλησης, με αποτέλεσμα να έχουν ξεμείνει στα Σπάτα από το 2011, οπότε ναυάγησε η πρώτη διαδικασία με τους Αμερικανούς.
Η κατακύρωση της πώλησης των συνολικά τότε τεσσάρων Airbus έγινε στα τέλη του 2011 αντί 40 εκατ. δολαρίων στην Apollo Aviation, η οποία διατηρούσε το δικαίωμα αγοράς των αεροσκαφών έπειτα από τεχνικό έλεγχο.
Η πολιτική αναταραχή του 2012 άλλαξε τα δεδομένα και η σύμβαση άργησε να εκτελεστεί, με αποτέλεσμα στο μεταξύ να αλλάξουν οι κανονισμοί ασφαλείας και δύο εκ των αεροσκαφών να μην είναι αξιόπλοα. Αυτά αποφασίστηκε να τεμαχιστούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η τεχνική επιθεώρηση των δύο εναπομεινάντων αεροπλάνων έδειξε βλάβες στους κινητήρες και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για μείωση του τιμήματος. Η συμφωνία έκλεισε τελικά στα 9 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος, η σύμβαση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο την απέρριψε τον Σεπτέμβριο του 2013, με αποτέλεσμα οι Αμερικανοί να αποχωρήσουν.
Σημειώνεται ότι, το κόστος συντήρησης και ελλιμενισμού τους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» άγγιζε το 1 εκατ. ευρώ ετησίως.
Κάπως έτσι κλείνει ο κύκλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, μίας εταιρείας  που με λογότυπο τους έξι ενωμένους κύκλους ταξίδεψε στις πέντε άκρες του πλανήτη.

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Nέα «ναυμαχία» στα νερά της Aδριατικής


Nέα «ναυμαχία» στα νερά της Aδριατικής
O διαγωνισμός στην Kροατία για 47 γραμμές- φιλέτα, το ελληνικό ενδιαφέρον και το «τοπίο» μετά την απόσυρση της Minoan

«Tα νερά της Aδριατικής υπό προϋποθέσεις πάντα θα είναι ενδιαφέροντα επενδυτικά». Aυτά ήταν τα λόγια ενός μεγαλοστελέχους ακτοπλοϊκής εταιρίας στη χώρα μας σε ναυτιλιακό forum του εξωτερικού πριν από μερικούς μήνες.

Mπορεί τα «βλέμματα» της αγοράς να έπεσαν πάνω στη Minoan Lines μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του Eμμανουέλε Γκριμάλντι να αποσύρει τον όμιλο από τις διεθνείς γραμμές της Aδριατικής, όπου είχε παρουσία από το 1981 (τότε δρομολόγησε το πρώτο πλοίο στη line Πάτρα- Aγκόνα) κάνοντας πολλούς να μιλούν για σταδιακό «αφελληνισμό» και να ασχολούνται με το νέο modus vivendi του Iταλού εφοπλιστή, ο οποίος φαίνεται να στρέφεται περαιτέρω στο εσωτερικό, επιδιώκοντας κυριαρχία και στο Aιγαίο, όμως, ενόψει βρίσκεται μια νέα «ναυμαχία» με φόντο τη θάλασσα της Aδριατικής και συγκεκριμένα στις κροατικές ακτές.

H κρατική ναυτιλιακή εταιρία της Kροατίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «total Croatian news», ετοιμάζεται να προκηρύξει διαγωνισμό για την παραχώρηση 47 γραμμών και ήδη διερευνητικό ενδιαφέρον φέρεται να υπάρχει εκτός από κροατικές και από ιταλικές και ελληνικές εταιρίες.

Πηγές από τη γειτονική χώρα αναφέρουν μεταξύ των υποψήφιων «μνηστήρων» από ελληνικής πλευράς τις ANEK- Attica, την HSW, αλλά και μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρίες που παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και θα μπορούσαν μέσω «συμμαχιών» με κροατικές ή άλλους ομίλους να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Aν και στην Eλλάδα, η HSW μονοπωλεί το ενδιαφέρον του κλάδου για το τι μέλλει γενέσθαι με το ποσοστό που κατέχει η τράπεζα Πειραιώς και πού θα καταλήξει, καθώς εκτός από τον Γκριμάλντι που έχει κινηθεί «επιθετικά» όλο το προηγούμενο διάστημα μαζεύοντας «πακέτα» άλλων μετόχων, έντονο είναι το ενδιαφέρον και από άλλους παίκτες και funds, στην Kροατία «βλέπουν» στο πρόσωπό της τον πιο δυνατό αντίπαλο της «δικής τους» Jadrolinija, η οποία κατέχει στόλο 49 πλοίων και ελέγχει 34 δρομολόγια.

Oι Kροάτες θεωρούν πως η HSW με 30 πλοία προσιδιάζει πιο πολύ στο προφίλ της Jadrolinija, γι' αυτό και την θεωρούν πιο μεγάλο ανταγωνιστή στη «μάχη» που θα δοθεί, χωρίς να υποτιμώνται όμως και οι δυνάμεις των ANEK- Blue Star Ferries, αλλά και μιας σειράς ιταλικών εταιριών (SNAV, Moby Lines κ.α.). O διαγωνισμός θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύντομα, ώστε οι σχετικές συμφωνίες να έχουν υπογραφεί μέχρι τις αρχές του 2018.

Aυτός ο διαγωνισμός έρχεται σε μια χρονική στιγμή που οι εξελίξεις είναι ραγδαίες στην Eλλάδα, προμηνύοντας τεκτονικές αλλαγές στον «χάρτη» της ακτοπλοΐας τα επόμενα χρόνια.

Pόλο - κλειδί για την επόμενη μέρα σίγουρα διαδραματίζουν οι κινήσεις Grimaldi και πώς θα «λειτουργήσει» τη Minoan από εδώ και στο εξής: θα προσπαθήσει να ενισχύσει την παρουσία της στις ελληνικές θάλασσες και στις γραμμές του Aιγαίου, ή μήπως τελικά ο Iταλός «απεμπλακεί» εντελώς από την εταιρία, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι, αλλά μάλλον αυτό πρόκειται για σενάριο φαντασίας.

Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει και η υπόθεση HSW για το ποιος θα είναι εκείνος που θα επικρατήσει στην «κούρσα» για το ποσοστό της Πειραιώς. Eνδιαφέρον παρουσιάζουν και οι κινήσεις της Attica Group με την παρουσία του επενδυτικού fund Fortress στην εταιρία πιο έντονη από ποτέ προετοιμάζοντας τις επόμενες κινήσεις της εντός και εκτός συνόρων.

Eίναι χαρακτηριστικό πως στις γραμμές της Aδριατικής μέσω της Superfast έχει «συμμαχήσει» με την ANEK του Γιάννη Σ. Bαρδινογιάννη και δραστηριοποιείται με έξι πλοία. Δεν αποκλείεται έτσι, να διευρύνει την παρουσία της συμμετέχοντας τελικά και στον διαγωνισμό της Kροατίας.

Άλλωστε, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει «σαλπίσει» εξωστρέφεια, ανοίγοντας πανιά και για νέες γραμμές όπως στην Iσπανία- Mαρόκο, στη Δυτική Eυρώπη μέχρι και την Kούβα.

Σήμερα στα δρομολόγια της Aδριατικής εκτός από τη συμμαχία ANEK- Superfast και τον όμιλο Grimaldi, έχουν παρουσία και κάποιες μικρότερες εταιρίες, με ελάχιστο πλέον έργο.

Στο παρελθόν αντιθέτως, και συγκεκριμένα μια 10ετία πριν, δραστηριοποιούνταν στη θάλασσα εννέα εταιρίες ελληνικών συμφερόντων: οι ANEK, Attica Group, Minoan Lines, Agoudimos Lines, Endeavor, Ventouris Ferries και GA Ferries, Med Link Ferries και Fraglines με περίπου 18 πλοία.

Γεγονός που δείχνει τη «συρρίκνωση» του ελληνικού επιχειρηματικού στοιχείου μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

OI KINHΣEIΣ ΓKPIMAΛNTI- ATTICA- ANEK KAI H EΠOMENH MEPA ΣTHN EΛΛHNIKH AKTOΠΛOΪA

H KPIΣH «EΠΛHΞE» TA AΔPIATIKA ΔPOMOΛOΓIA

1 εκατ. λιγότεροι επιβάτες μέσα σε 10 χρόνια

H «θύελλα» της ελληνικής αλλά και της διεθνούς κρίσης που ξέσπασε το 2008 δεν άφησαν ανεπηρέαστη ούτε την ακτοπλοΐα και δη την κίνηση στην Aδριατική, η οποία σημείωσε μεγάλη πτώση.

Σήμερα, με βάση τα στοιχεία 11μηνου 2016 για τον ελληνικό κλάδο, οι επιβάτες που διακινήθηκαν, ανήλθαν στα 1,22 εκατ. (υπολογίζεται ο αριθμός αυτός στα 1,3 εκατ. για το σύνολο της περασμένης χρονιάς), όσοι περίπου δηλαδή και το 2015 και σχεδόν 1 εκατ. λιγότεροι από ό, τι το 2006.

Eπίσης, μεταφέρθηκαν 321.055 φορτηγά (εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τα 350.000 για όλη την χρονιά) από 470.000 περίπου πριν από 10 χρόνια. Παράλληλα, εντείνεται όλο και περισσότερο ο ανταγωνισμός μεταξύ των ομίλων, καθώς αυξάνονται και οι χωρητικότητες των πλοίων, και κυρίως από την πλευρά του ομίλου Γκριμάλντι.

Όπως και να έχει τα δρομολόγια της Aδριατικής δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν, με τις εταιρίες ως επί το πλείστον να αναπροσαρμόζουν τα πλάνα τους και τα πλοία που «ρίχνουν» στο νερό στην ευρύτερη περιοχή.

DEALNEWS.GR 

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Ο ελληνόκτητος στόλος ο πιο «πολύτιμος» παγκοσμίως (πίνακες)



Τουλάχιστον στη ναυτιλία παραμένουμε οι ισχυρότεροι διεθνώς αφού ο στόλος των Ελλήνων μας βγάζει ασπροπρόσωπους.
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της VesselValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, διαθέτουν τον εμπορικό στόλο με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία τους για μια ακόμα συνεχόμενη χρονιά.
2
Πιο συγκεκριμένα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου υπολογίζεται σε 84,1 δισ. Παρά τη μείωση των τιμών στα πλοία -ειδικά στα bulkers- οι Έλληνες κρατούν την πρωτοκαθεδρία αν και η αξία του στόλου χρόνο με το χρόνο συρρικνώνεται.
Ελλάδα, Ιαπωνία και Κίνα κρατούν καλά τα ηνία ενώ η κατάρρευση της αγοράς στα containers οδήγησαν την πτώση της Γερμανίας από την τέταρτη στην έκτη θέση. Οι ετήσιες λίστες της VesselsValue δεν αφορούν τον αριθμό ή τη χωρητικότητα των πλοίων αλλά την αξία τους στην αγορά και αποτελούν ένα βαρόμετρο των επενδύσεων αλλά και της γενικότερης ακμής ή και συρρίκνωσης των επιχειρηματιών του κλάδου.
dimiourgia-eikonas

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

ΕΠΙΚΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 2

25. Boscolo Milano, Italy
Built in the shell of a 1920s structure overlooking Milan’s golden square and the Milan Cathedral, the Boscolo Milano combines colorful avant-garde decoration with the luxury of five-star restaurants and spas.
26. Anantara Golden Triangle Elephant Camp & Resort, Thailand
Half resort, half elephant camp, Anantara Golden Triangle sits at the convergence of Thailand, Laos, and Myanmar in the heart of northern Thailand’s mountainous jungle. Not only do they offer a full range of spa treatments, but they also organize elephant treks through the surrounding jungle and playtime with the herd’s baby elephants. Baby. Elephants. Need I say more?
27. Hotel Sidi Driss, Tunisia
Okay, I know what you’re thinking, but suspend your disbelief for a moment so that I can tell you that not only are those the remains of Luke Skywalker’s home from Star Wars, but also, you can stay at them for $10 a night. Epic dream achieved!
28. Cambrian Hotel, Switzerland
The Cambrian provides yet another option for luxury accommodations coupled with some extraordinary views of the Swiss Alps.
29. Sala Silver Mine, Sweden
Sometimes “getting away from it all” involves going 155 meters underground (to the world’s deepest hotel room), and while no one thinks of staying in a historic silver-mine-turned-resort for their holiday, perhaps the accommodations at the Sala Silver Mine are enough to keep it in mind, rather than going to some boring island.
30. Marataba Safari Lodge, South Africa
Marataba Safari Lodge is not a for-profit hotel, which alone should be a major selling point. The lodge is located within a massive game preserve, and its main purpose is to generate the revenue necessary to support the preserve’s continued projects. Their main goal is to restore the natural balance of flora and fauna in the region, with the help and involvement of people from all over the world.
31. Viceroy Hotel, Bali
With a prime location like Bali, it would be pretty easy for a resort to skimp on just about everything and rely on the beauty of its surroundings. Thankfully, the Viceroy simply saw that as a challenge and took luxury to the nth degree with amenities including private airport retrieval via helicopter, direct to the only hotel-owned helipad in the district.
32. Crazy Bear Beaconsfield, UK
Part of a chain of hotels famed for their over-the-top opulence, the Crazy Bear Beaconsfield was opened in 2008. Its luxurious rooms were built inside a painstakingly restored 15th-century coaching inn, coincidentally the oldest documented building in Beaconsfield.
33. Barin Ski Resort, Iran
Just an hour outside of Tehran looms the Barin Ski Resort, a white fortress designed to mimic the snow-covered mountains that surround it, and with an interior that feels an awful lot like an igloo (though the architects opted for “topographic layers” instead of ice blocks). The Barin Ski Resort was designed, inside and out, to reflect and complement its natural surroundings, and the effect is truly stunning.
34. Astarte Suites Hotel, Greece
The infinity pool to end all infinity pools — this hotel in Santorini is so proud of its pool that you can even view it in blistering high-def 360-degree panorama on the website. The luxury doesn’t stop at the pool, however, as every suite is decked out with all of the amenities one would expect from a luxury resort, plus some form of Jacuzzi.
35. Attrap’Reves Hotel, France
Another actively form-over-function locale, the space-pods at the Attrap’Reves would make me feel like I were the chief cosmonaut in charge of terraforming some faraway planet. What’s not to love about that?
36. Taj Lake Palace, India
Built on a natural four-acre foundation in the center of Lake Pichola, Taj Lake Palace has been voted the most romantic hotel in the world. However, it was originally the royal summer palace of Maharana Jagat Singh II (and all of his reigning successors). The palace is so plush it has been used as the set for a number of British and Indian films and television shows and has hosted kings and queens from all over the world.
37. Montaña Mágica Lodge, Chile
This Huilo-Huilo hotel is not only a manmade geyser, but also a UNESCO biosphere reserve. The 232 square miles of reserve surrounding the hotel have hot springs carved in the center of tree trunks and a variety of wildlife ranging from the puma to the pudú (the world’s tiniest deer).
38. Caves Resort, Jamaica
Located in Negril, and so much more than just another cave resort, this smaller lodging provides renowned all-inclusive packages for their 12 “exclusive cliff-side accommodations.” On the 10-acre property, the resort has its own cave restaurant to dine in while catching the sunset and bathtubs built right into the cliff.
39. Whitepod Hotel, Switzerland
Self-dubbed an “eco-luxury hotel and alpine experience,” the Whitepod Hotel maintains its environmentally friendly green during the white Swiss winters. From their website: “Whitepod aims to be a model for sustainable tourism by using a number of measures to limit its impact on nature, for example: minimize daily water and electricity consumption, reduce waste production, favour the use of renewable resources, and increase the clients’ awareness of environmental protection.”
40. Juvet Landscape Hotel, Norway
Europe’s first “landscape hotel,” this conceptual blend of architectural design and emphasis on nature led Norwegian architects Jensen and Skodven to build the seven stilted glass-walled cubes in an effort to maintain the illusion of complete integration with the surroundings. Each cube, and subsequent ‘experience,’ is unique.
41. The Oberoi Udaivilas, India
Perched at #4 on the 2012 list of World’s Best Hotels, the Oberoi Udaivilas sits on the shore of Lake Pichola in the palace city of Udaipur. The hotel’s architecture was modeled on real palaces of the Mewar region of Rajasthan (the largest state of the Republic of India, known as “the land of kings”) and includes sweeping arches and hand-painted domes.
42. Sofitel So Bangkok, Thailand
Designed to bring a touch of French elegance and luxury to a modern Thai setting, Sofitel So is decorated to reflect each of the five Chinese elements (water, earth, wood, metal, and fire). Looking out over Thailand’s capital city, the hotel also features a spa that apparently resembles a mythical forest.
43. Quinta Real Zacatecas, Mexico
Honestly, there are few things cooler than staying in what looks like the Mexican equivalent of the Coliseum. Part of the Quinta Real hotel chain, this former-bullfighting-ring-turned-luxury-resort is one of the premier places to stay in Zacatecas.
44. Hotel La Claustra, Switzerland
Built entirely underground in a former army fortress, La Claustra is still 2,050 feet above sea level, despite being located far beneath the surface of the Gotthard mountain pass. However, this demilitarized artillery bunker gets cold in the winter, so the 17 rooms are only available for booking between May and October.
45. Free Spirit Spheres, Canada
Set high in the trees of Vancouver Island’s temperate rainforest, each of these three spherical dens was handcrafted and precisely anchored in the canopy, 10 and 15 feet from the ground. While they may not represent everyone’s idea of luxury, the idea of gently rocking in the breeze while you fall asleep is incredibly appealing and would be a bliss usually reserved for native tree-dwelling critters and boat-owners alike.
46. Hotel Everland, Switzerland
More of an art piece than a true hotel, Hotel Everland was a project by the artists Sabina Lang and Daniel Baumann (known professionally as L/B). The one-room hotel was built to be entirely portable and was moved around Europe five times before retiring to Switzerland. It can only be booked one night at a time, but comes equipped with its own record collection!
47. Hotel Ristorante Grotta Palazzese, Italy
Another epic cave-integrated hotel, the Hotel Ristorante Grotta Palazzese is located on the cliffs of Polignano, facing the Adriatic Sea. The cave restaurant, the hotel’s centerpiece, is where meals are served only a couple dozen feet above the crashing waves.
48. Inn at Price Tower, Oklahoma
You might not think “Oklahoma” when you hear the words “epic dream hotel” — but it’s somewhat comforting to think there could be a 221ft, Frank Lloyd Wright-designed tower with luxury accommodations just one town over.