Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

ΝΑΥΤΙΛΙΑ-«Φουρτούνα» για την οικογένεια Λαιμού και την Efploia Shipping στη Ναμιμπια





«Φουρτούνα» έχει ξεσπάσει στη μακρινή Nαμίμπια της Aφρικής για την Efploia Shipping. Tη ναυτιλιακή εταιρία που ίδρυσε το 1974 ο
Λέων Xρ. Λαιμός και που έγινε ο «προπομπός» και η έμπνευση για τη δημιουργία άλλων εταιριών των επόμενων γενεών της ισχυρής δυναστείας των εφοπλιστών.
Aνοίγοντας κάποιος την ιστοσελίδα της Blossom Marine Corporation του γιου του Λέοντα Xρ. Λαιμού, Γιώργου Π. Λαιμού, διαβάζει πως «η Blossom είναι απόγονος των LC Lemos και Efploia Shipping». Όμως, φαίνεται πως το όνομα της ισχυρής οικογένειας έχει εμπλακεί σε περιπέτειες και συγκεκριμένα σε διαμάχη με την Credit Suisse. Mια «παραφωνία»- όπως θα έλεγε και ο Γιώργος Π. Λαιμός, που εκτός από τις ναυτιλιακές business, ασχολείται και με τη μεγάλη του αγάπη, τη μουσική, ως συνθέτης και δίνοντας ρεσιτάλ πιάνου- στην «βαριά ιστορία» της διαδρομής των Λαιμών.

H τράπεζα με έδρα τη Zυρίχη σύμφωνα με τον διεθνή Tύπο, προσπαθεί να πουλήσει ένα φορτηγό πλοίο ξηρού φορτίου που ανήκει στον στόλο της Efploia Shipping λόγω οφειλών της τελευταίας. Tο συγκεκριμένο πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο μέχρι σήμερα στο λιμάνι Walvis Bay.

Tο Aνώτατο Δικαστήριο της Nαμίμπια με έγγραφό της γνωστοποίησε πως προσκαλεί τα ενδιαφερόμενα μέρη να υποβάλουν τις προτάσεις τους για το εάν θα πρέπει να πουληθεί ή όχι τελικά το φορτηγό πλοίο “Maverick Guardian” χωρητικότητας 83.000 - dwt και κατασκευής του 2012.

Tο χρονικό περιθώριο που έδωσε το Δικαστήριο στους άμεσα ενδιαφερομένους για να καταθέσουν τις προτάσεις ή τις ενστάσεις τους είναι η 7η Oκτωβρίου 2016. Aν τελικά προκριθεί η λύση της πώλησης, αυτή θα προχωρήσει εν είδει ιδιωτικής συμφωνίας, ενώ τα κέρδη που θα προκύψουν, όπως αναφέρει η Tradewinds, θα τοποθετηθούν σε ένα fund που θα οριστεί από το Δικαστήριο. Παράλληλα, οι όποιες αξιώσεις για πληρωμές από το fund θα πρέπει να κατατεθούν εντός χρονικού διαστήματος 5 ημερών από την ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η πώληση του πλοίου.

Πρόκειται για το δεύτερο πλοίο της Efploia Shipping που «στοχεύει» η Credit Suisse. Tι έχει όμως, συμβεί και η υπόθεση έχει λάβει μέχρι και δικαστική τροπή;

Tον Iούλιο, οι Eλβετοί οι οποίοι στις 22 Iουνίου 2016 είχαν προχωρήσει στην κατάσχεση ενός άλλου φορτηγού πλοίου της ελληνικής ναυτιλιακής, του “Maverick Gunner” στη Σιγκαπούρη, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2010 και έχει χωρητικότητα 80.700 dwt, ζήτησαν από το δικαστήριο να εκδώσει μία απόφαση που θα τούς επέτρεπε να αξιοποιήσουν την υποθήκη του πλοίου και να προχωρήσουν στην πώλησή του σε περίπτωση που δεν διευθετηθούν αμέσως πληρωμές χρεών που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις που είχαν συνάψει με την Efploia Shipping.

H τράπεζα είχε προσκομίσει στο δικαστήριο βεβαίωση που αποδείκνυε ότι η ναυτιλιακή Gunner Special Maritime Enterprises, η οποία εμφανιζόταν ως ιδιοκτήτρια του “Maverick Gunner”, είχε χάσει την προθεσμία για την αποπληρωμή δόσης δανείου ύψους 235.000 δολ. που έπρεπε να εξοφληθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ενώ ταυτόχρονα είχε αθετήσει την πληρωμή δύο έντοκων δόσεων συνολικού ύψους 86.600 δολ. περίπου.
Παράλληλα η Credit Suisse υποστηρίζει πως παρείχε στην επενδυτική εταιρία Thomas Miller Hellas αντεγγύηση της τάξεως των 534 χιλ. δολ. για απαιτήσεις εκ μέρους της εταιρίας καυσίμων OW Bunker Malta από την Efploia Shipping για το πλοίο της τελευταίας “Oinoussian Lady” χωρητικότητας 76.700 dwt και ναυπηγήσεως του 2004. Tο εν λόγω πλοίο στη συνέχεια πουλήθηκε στη ναυτιλιακή εταιρία Eurobulk και τώρα λειτουργεί ως “Blessed Luck” καθώς μετονομάστηκε μετά την ολοκλήρωση του deal έναντι 11,3 εκατ. δολ.

H Credit Suisse ισχυρίζεται ακόμη, πως στην περίπτωση που δεν είχε καταβάλει την εγγύηση των 534 χιλ. δολ. η Efploia Shipping κινδύνευε να χάσει την κάλυψη protection and indemnity (P&I), δηλ. προστασίας και αποζημίωσης για όλον τον στόλο της, κάτι το οποίο θα οδηγούσε στο να μείνει και η τράπεζα εκτεθειμένη σε ανυπολόγιστο ρίσκο. H Efploia Shipping αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την Tradewinds, είναι καταχωρημένη ότι ελέγχει έναν στόλο τριών σύγχρονων bulkers τύπου panamax.


 O ΛEΩN XP.ΛAIMOΣ KAI OI EΠOMENEΣ ΓENIEΣ

O «μύθος» 68 ετών της δυναστείας της ναυτιλίας


H οικογένεια Λαιμού, έχει χτίσει έναν «μύθο» στις διεθνείς θάλασσες και κουβαλά ιστορία πάνω από 68 χρόνια, η οποία ξεκινά από το Λονδίνο και την εταιρία G. Lemos Brothers Co Ltd, ενώ έχει συνδέσει το όνομά της και με τη συμβολή της -όπως κι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές- στις διαπραγματεύσεις με την αμερικανική κυβέρνηση για την πώληση με εξαιρετικά καλούς όρους, 100 πλοίων Liberty σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

O Λέων Xρ. Λαιμός, έκανε το δικό του «άνοιγμα» το 1974 με την Efploia Shipping, η οποία διαχειριζόταν 17 φορτηγά πλοία και εν συνεχεία πρόσθεσε άλλα 10 νεότευκτα στον στόλο. Mετά τον θάνατο του ιδρυτή της, οι επόμενες γενεές ακολούθησαν τα δικά τους βήματα. H Mαριγώ Λαιμού πήρε το μερίδιό της που ήταν δύο πλοία, τα έδωσε στους γιους της Λέοντα και Φιλήμονα Πατίτσα και αυτά αποτέλεσαν τη «μαγιά» για να δημιουργηθεί η Atlas Maritime που δραστηριοποιείται πλέον στα τάνκερ.

O γιος του Λέοντα Xρ. Λαιμού, Γιώργος Π. Λαιμός δημιούργησε την Blossom Maritime Corporation με έδρα τον Πειραιά και αρχικά ξεκίνησε ως διαχειρίστρια εταιρία πλοίων της οικογένειας και αργότερα επεκτάθηκε. Όμως, ο Γιώργος Π. Λαιμός εκτός από τη ναυτιλία ασχολείται και με τη μουσική. Πιάνο και συνθέσεις είναι οι μεγάλες αγάπες του. Eίναι χαρακτηριστικό πως είχε δώσει προ ετών τη σύνθεσή του “Aphrodites Melody” στον N. Φώσκολο για την ταινία «Άγρια Nιάτα», ενώ συμμετείχε πολλάκις και στη Eurovision.Στα χνάρια του βαδίζει και η κόρη του Aσπασία που λατρεύει το μπαλέτο και την ιστορία της τέχνης ενώ πρωταγωνιστεί και στη διαφήμιση της μπίρας Άλφα υποδυόμενη τη νύφη.   πηγή

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

ICAP Group: Πτωτική «ρότα» ακολουθεί η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά

I

Μελέτη για το εσωτερικό, τη σύνδεση με Ιταλία και τις πορθμειακές γραμμές




Το μέγεθος της αγοράς της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας μειώθηκε την τελευταία επταετία κατά 32%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο 2008-2014 το μεταφορικό έργο του κλάδου κατέγραψε απώλειες 7,8 εκατ. επιβατών και 2,9 εκατ. οχημάτων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνει η ICAP, στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας κυριαρχούν μεγάλες επιχειρήσεις υψηλής κεφαλαιοποίησης οι οποίες ανήκουν σε ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους. Από πλευράς ιδιοκτησιακού καθεστώτος οι εταιρείες του κλάδου διακρίνονται στις μεγάλες επιχειρήσεις, στις εταιρείες πολυμετοχικής βάσης και τις ολιγομετοχικές εταιρείες. Από τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας εκτιμάται ότι ο συνολικός εν ενεργεία στόλος της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας ανέρχεται σήμερα σε περίπου 230 πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικότητας.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Seniοr Consultant της ICAP Group, ο οποίος είχε την επιμέλεια της εν λόγω μελέτης, περισσότεροι από 35 εκατ. επιβάτες και 10 εκατ. οχήματα διακινήθηκαν το 2014 με όλα τα πλοία της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας σε εσωτερικό και εξωτερικό, καθώς επίσης και σε πορθμειακές γραμμές.
Ωστόσο, τα μεγέθη της κίνησης έχουν συρρικνωθεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα, το 2014 σε σχέση με το 2007 η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού εμφανίζει μείωση 22,5%, στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας μείωση σχεδόν 34% και στις πορθμειακές γραμμές μείωση της τάξης του 15%.
Η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών Μελετών, επισημαίνει από την πλευρά της, σχετικά με τις εξελίξεις της συγκεκριμένης αγοράς, ότι το συνολικό μέγεθος αγοράς (σε αξία) της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας μειώθηκε κατά 32% το 2015 σε σχέση με το 2008. Ειδικότερα, το 2015 σε σχέση με το 2014 ελαφρά αύξηση της τάξης του 1% εκτιμάται ότι παρουσίασε η αγορά των πορθμειακών γραμμών, ενώ λίγο μεγαλύτερη ήταν η αύξηση της αγοράς των γραμμών εσωτερικού (περίπου 2%).
Αντίθετα, μείωση κατά 5% περίπου εκτιμάται ότι εμφάνισε η αγορά των γραμμών Ελλάδας - Ιταλίας την ίδια περίοδο. Σχετικά με το μερίδιο της ακτοπλοΐας εσωτερικού στο σύνολο της αξίας της αγοράς, αυτό διαμορφώθηκε σε 59,4% το 2015, ενώ το μερίδιο των γραμμών της Αδριατικής σε 27,7%. Το υπόλοιπο 12,9% αντιστοιχεί στην αγορά των πορθμειακών γραμμών. Το γεγονός ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι, σε συνδυασμό με τη σημαντική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τα τελευταία κυρίως χρόνια, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις λιμενικές υποδομές, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία. Η μείωση του κόστους των καυσίμων, η αύξηση των κρατικών επιδοτήσεων αλλά και η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού αποτελούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ ως απειλές μπορούν να εκληφθούν η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση, η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά αλλά και η ανάπτυξη των αερομεταφορών.
Ισολογισμοί 20 εταιρειών
Στο πλαίσιο της μελέτης των Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και Σταματίνας Παντελαίου πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των ισολογισμών 20 ακτοπλοϊκών εταιρειών βάσει 18 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών.
Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 16 ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκύπτει μείωση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 2,4% το 2014/13, ενώ μείωση προκύπτει και για τα συνολικά ίδια κεφάλαια την ίδια περίοδο (5,7%). Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών διευρύνθηκαν κατά 2,7%, ενώ πολύ εντονότερη ήταν η αύξηση για τα μικτά κέρδη (30%). Όσον αφορά το τελικό καθαρό αποτέλεσμα, αυτό παρέμεινε μεν ζημιογόνο, ωστόσο οι ζημίες συρρικνώθηκαν (κατά 66,1%) το 2014. Τα κέρδη EBITDA ανέκτησαν το θετικό πρόσημο το ίδιο έτος. Μόλις τέσσερις από τις 16 εταιρείες ήταν κερδοφόρες το 2014.
πηγη: ναυτεμπορική

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές

AEGEAN και η Olympic Air θα έχουν παρουσία σε 15 τουλάχιστον άγονες γραμμές
Σε πρόσφατη ανακοίνωση τύπου η Aegean Airlines επισημοποίησε τις θέσεις τις σχετικά με το διαγωνισμό και το μέλλον της αεροπορικής εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές (για κάποιες έχει ήδη προκύψει νέα προκήρυξη), από την καλοκαιρινή περίοδο του 2017 η Olympic Air και μέσω αυτής το δίκτυο της AEGEAN θα συνεχίσει να έχει παρουσία σε 15 τουλάχιστον γραμμές, είτε σε αποκλειστικότητα, είτε παράλληλα με άλλες εταιρείες. Πρόσφατα μάλιστα επενδύσαμε και σε νέα αεροσκάφη κατασκευής του 2014 για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο ποιοτικά την παρουσία μας.
Η AEGEAN από την πρώτη στιγμή που εξαγόρασε την Olympic Air στο τέλος του 2013 προχώρησε άμεσα σε μία σειρά από ενέργειες με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των άγονων γραμμών. Η πρώτη ενέργεια μας μετά την εξαγορά ήταν η πρόσκληση των δημάρχων των 16 άγονων γραμμών που εξυπηρετούσε η Olympic Air και η παρουσίαση του προγράμματος ενεργειών για την ανάπτυξη των νησιών αυτών. Είμαστε πολύ περήφανοι που 2 μόνο χρόνια αργότερα, το 2015, η μέση ανάπτυξη κίνησης σε αυτούς τους προορισμούς από την Αθήνα, ξεπέρασε το 50%. Σε αρκετά δε νησιά ήταν και σημαντικά υψηλότερη από αυτό το ποσοστό αύξησης. H ανάπτυξη δεν ήρθε τυχαία, αλλά με την ενίσχυση του δικτύου εξωτερικού της AEGEAN αλλά και με ειδικά προγράμματα, περισσότερες πτήσεις και ναύλους για διασύνδεση με το εξωτερικό που έφερε περισσοτέρους ξένους επισκέπτες.
Στην προετοιμασία για την νέα περίοδο των άγονων γραμμών, η AEGEAN και η Olympic Air συνεργάστηκαν με τις δημόσιες αρχές για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα και τις υποδομές, όπως στην περίπτωση του αεροδρομίου της Πάρου. Αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις όπως εκείνη για τον διαχωρισμό των απαιτήσεων της λειτουργίας του πτητικού έργου σε 3 χρονικές περιόδους ανά έτος, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση από τους αερομεταφορείς με σημαντικά χαμηλότερο κόστος τόσο για τους αερομεταφορείς αλλά φυσικά και για το δημόσιο.
Είναι σημαντικό το ελληνικό δημόσιο να επιταχύνει τις μικρές αλλά απαραίτητες επενδύσεις ειδικά στα μέρη που υπάρχει σημαντική τουριστική ζήτηση, ώστε να διαμορφώσει συνθήκες λειτουργίας που θα επιτρέψουν στην εταιρεία μας ή και σε άλλους αερομεταφορείς να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην τοπική ανάπτυξη και μάλιστα με αυτοχρηματοδοτούμενο τρόπο. Αξίζει να τονιστεί ότι με μικρή επένδυση μπορεί να έρθει σημαντικό και άμεσο αποτέλεσμα όπως φάνηκε και στην περίπτωση της Πάρου».

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Επανεκκίνηση για το Piraeus Maritime City





Aνάπτυξη: Οι πρώτες κινήσεις για το νέο ναυτιλιακό κέντρο πίσω από την Ακτή Κονδύλη - Το εργοστάσιο του Παπαστράτου - Ο ρόλος της Cosco


Στην… επανεκκίνηση βρίσκεται η ανάπτυξη νέου ναυτιλιακού City στον Πειραιά πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Το φιλόδοξο σχέδιο που είχε υποστηρίξει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης και το οποίο διακόπηκε απότομα το 2009 όταν η παγκόσμια κρίση άλωσε την ελληνική οικονομία επανέρχεται δυναμικά ελέω Cosco. Το επενδυτικό σχέδιο «Piraeus Maritime City» που έβγαλε από τα συρτάρια της και άρχισε να υλοποιεί στο λιμάνι ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας έγινε σύντομα γνωστό και τα απόνερά του έφτασαν ήδη στην πίσω πλευρά της Ακτής Κονδύλη.
Ανάπλαση 100 εκατ. ευρώ
Για το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο του Παπαστράτου, το οποίο καλύπτει έκταση τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων εκδηλώθηκε ενδιαφέρον, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πολύ πιθανό να έχει κλείσει το deal με την Dimand Real Estate Development για 5,8 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο της εταιρείας περιλαμβάνει την πλήρη ανάπλαση του κτηρίου και αφορά ένα project αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές της «Ν».
Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί ένα μουσείο καπνού το οποίο, σύμφωνα με τη πληροφόρηση της «Ν», θα παραχωρηθεί στη Philip Morris, ενώ στον υπόλοιπο χώρο των 42.000 τ.μ. θα κατασκευαστούν γραφεία, πολυτελή loft διαμερίσματα, καθώς και γυμναστήρια, συνεδριακοί χώροι και καταστήματα.
Κύκλοι του μεγάλου λιμανιού επεσήμαναν στη «Ν» ότι ο developer έχει αναθέσει σε μεγάλο γραφείο real estate του εξωτερικού την ανεύρεση πελατών, προκειμένου να αυτοχρηματοδοτηθεί, άμεσα ή έμμεσα, το όλο project.
Μέγαρα εταιρειών
Την ευρύτερη περιοχή της Ακτής Κονδύλη κοσμούν ήδη μέγαρα ομίλων, όπως είναι η Golden Union του προέδρου της ΕΕΕ Θεόδωρου Βενιάμη, η Danaos του προέδρου της HELMEPA δρ. Γιάννη Κούστα, η Aegean του Δημήτρη Μελισσανίδη και το μέγαρο της οικογένειας Κορκίδη. Επίσης την έδρα της στον Πειραιά έχει η Alto Mare της οικογένειας Καϋμενάκη, η IMS, η Inscape, ενώ εκεί βρίσκεται και η έδρα της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος. Επίσης τα γραφεία τους έχουν Μινωικές ΓραμμέςΜΙΝΟΑ+1,27% και ΑΝΕΚ, ενώ στην περιοχή εδρεύουν και οι νηογνώμονες DNV GL, RINA και Bureau Veritas. Οι περισσότερες από αυτές τις επενδύσεις ολοκληρώθηκαν πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς τα σχέδια που υπήρχαν για τη συνέχεια «πάγωσαν».
Η συγκεκριμένη περιοχή, η συνοικία Παπαστράτος, θεωρείται ιδανική προκειμένου να γίνει το νέο City του Πειραιά διότι έχει πολλά εγκαταλειμμένα μικρά εργοστάσια, που στέκονται ακόμα και σήμερα και υπενθυμίζουν στους παλαιότερους την περίοδο που ανθούσε η βιομηχανική παραγωγή στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η συνοικία πήρε το όνομά της από το ομώνυμο εργοστάσιο του μεγάλου καπνεμπόρου, το οποίο οικοδομήθηκε το 1931 και καταστράφηκε μερικώς στον εμφύλιο πόλεμο.
Κάλλιστα μπορεί να στεγάσει το ναυτιλιακό cluster που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σταδιακά στο λιμάνι του Πειραιά, γύρω από το «Piraeus Maritime City» που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι. Ο ελληνικός εφοπλισμός, άλλωστε, έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση προς την ελληνική πολιτεία για τους τρόπους που μπορεί η χώρα μας να ενισχύσει το ναυτιλιακό cluster.
Ο πύργος της Ακτής Ποσειδώνος
Το κτήριο του Παπαστράτου δεν είναι το μόνο που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον επενδυτών στο λιμάνι. Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», έχουν προσεγγίσει τον Δήμο Πειραιά για τον «κοιμώμενο γίγαντα» της πόλης, τον πύργο της Ακτής Ποσειδώνος. Το 25ώροφο κτήριο, του οποίου η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 1974 έχει ύψος 84 μέτρων και είναι ορατό από όλα τα σημεία της πόλης. Ουσιαστικά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και για χρόνια είχε τεθεί ζήτημα στατικότητας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ.
Πάντως για να επαναχρησιμοποιηθεί το κτήριο θα χρειαστεί να γίνουν επισκευές και ανακατασκευές πολλών δεκάδων εκατ. ευρώ, αφού είναι αχρησιμοποίητο εδώ και δεκαετίες.
Τα σχέδια των Κινέζων στον τομέα του real estate
Το real estate δεν αφήνει αδιάφορη ούτε και την Cosco, παρά το γεγονός ότι η εστίασή της είναι προς την ανάπτυξη του project της Κίνας one belt - one zone. Το Μέγαρο του ΟΛΠ, ΟΛΠ-1,50% το κτήριο δηλαδή που στεγάζει σήμερα τα γραφεία του λιμανιού, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα δινόταν ολοκληρωτικά στην κρουαζιέρα, ενώ θα δημιουργούνταν και γραφεία, ενώ τα γραφεία θα μετακόμιζαν εκεί που είναι σήμερα η σχολή λιμενοφυλάκων.

Το γεγονός ότι τελικά η σχολή έμεινε εκτός παραχώρησης άλλαξε τα σχέδια, ωστόσο δεν έχει εγκαταλειφθεί η ιδέα κάποια στιγμή το ισόγειο να εκμεταλλευτεί ο τομέας της κρουαζιέρας. Πάντως, πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι στο κομμάτι του real estate η Cosco θα κάνει εκ νέου μελέτη σκοπιμότητας και όπως επεσήμαναν χαρακτηριστικά στη «Ν» κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ, μπορεί τελικά το σχέδιο να περιλαμβάνει πολύ περισσότερα και μεγαλύτερα έργα από όσα προβλέπονταν μέχρι σήμερα. Σημειώνεται ότι το project της Cosco περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη μικρής ξενοδοχειακής μονάδας, συνεδριακό κέντρο και ενδεχομένως εκθεσιακό κέντρο.

Η είσοδος της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια


Η είσοδος της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια
Εντείνεται ο αεροπορικός ανταγωνισμός προς δημοφιλή νησιά αλλά στις άγονες γραμμές με την είσοδο της Sky Express σε τακτικά χειμερινά δρομολόγια από την Αθήνα προς την Πάρο, τη Νάξο, τη Σύρο, την Αστυπάλαια, τη Σητεία, τη Μήλο, τη Σκιάθο, τη Ζάκυνθο, την Ικαρία, τα Κύθηρα και την Κάρπαθο. Η εταιρεία θα εκτελεί επίσης δύο πτήσεις την εβδομάδα από και προς τη Χίο.
Οι περισσότερες πτήσεις ξεκινούν από 1η Οκτωβρίου με τουλάχιστον δύο δρομολόγια την εβδομάδα από και προς τους νησιωτικούς προορισμούς. Παράλληλα διατηρούνται οι ήδη επιτυχημένες πτήσεις από την Αθήνα προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Η εταιρεία θα συνδέει επίσης από τον Οκτώβριο τη Θεσσαλονίκη με τη Σάμο και τη Χίο.
Όλες οι πτήσεις περιλαμβάνουν δωρεάν μία αποσκευή (έως 15κιλά) και μία χειραποσκευή (έως 6κιλά) ενώ οι επιβάτες που αναχωρούν από το αεροδρόμιο Αθηνών, έχουν πρόσβαση στο Lounge Μελίνα Μερκούρη.