Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

ΝΑΞΟΣ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΡΙΑΔΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Τριγυρνάμε στα ομορφότερα χωριά της Νάξου

Το μεγαλύτερο χωριό της Νάξου, μετά τη Χώρα, είναι το Φιλώτι
Tο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων στο Αιγαίο Πέλαγος, η Νάξος, δεν είναι μόνο η Χώρα, ο Άγιος Προκόπης και η Πορτάρα. Όποιος έχει διάθεση να το εξερευνήσει, θα ανακαλύψει πολλά όμορφα χωριά στις διάφορες γωνιές του.
Η Νάξος έχει αρκετά χωριά και οικισμούς σε όλη την παραθαλάσσια γραμμή αλλά και στην ενδοχώρα, με τα περισσότερα από αυτά διατηρούν το παραδοσιακό τους χρώμα και φυσικές ομορφιές.
Το μεγαλύτερο χωριό της Νάξου μετά τη Χώρα και με τους περισσότερους μόνιμους κατοίκους στο νησί είναι το Φιλώτι, στο κέντρο σχεδόν του νησιού, με πλήθος καταλυμάτων, εστιατορίων, καφενείων και μαγαζιών λαϊκής τέχνης. Από την μεγάλη πλατεία του με τον πλάτανο, απλώνονται αμφιθεατρικά τα μονοπάτια του χωριού που σας περιμένουν να τα εξερευνήσετε.
Από τα πιο παραδοσιακά και γραφικά χωριά η Απείρανθος
Λίγο πιο βόρεια, στις πλαγιές ενός λόφου στους ανατολικούς πρόποδες της βουνοσειράς των Φαναριών, βρίσκεται η Απείρανθος, το πιο παραδοσιακό και γραφικό ίσως χωριό του νησιού, που διατηρεί ζωντανό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Το λένε και «μαρμάρινο χωριό», λόγω του μάρμαρου που κυριαρχεί παντού και είναι ανεπτυγμένο γύρω από τους δύο Πύργους, πιθανότατα του 17ου αιώνα, που ανήκαν άλλοτε σε Φράγκους μεγαλογαιοκτήμονες. Κάθε γωνιά του αποτελεί μια ξεχωριστή δημιουργία λαϊκής αρχιτεκτονικής, με πετρόκτιστα σπίτια, όμορφες πλατείες, στενά σοκάκια, στρωμένα με μάρμαρο και μακρά πνευματική και καλλιτεχνική παράδοση (πέντε μουσεία!).
Μην παραλείψετε να επισκεφτείτε επίσης το Σαγκρί, το χωριό πάνω στο λόφο με τον ανοιχτό ορίζοντα, που αποτελείται από τρεις συνοικίες (Άνω, Κάτω και Κανακάρι). Έχει βενετσιάνικους πύργους και παραδοσιακούς ανεμόμυλους, ενώ ο κάμπος του Κάτω Σαγκρίου αποκαλείται και «Μικρός Μυστράς», λόγω του μεγάλου αριθμού των βυζαντινών ναών, με σημαντικότερο τον Άγιο Μάμα (9ος αι.). Σε μικρή απόσταση από το Σαγκρί βρίσκεται το ιερό της Δήμητρας και του Απόλλωνα (στο ύψωμα Γύρουλα), εξολοκλήρου κατασκευασμένο από λευκό μάρμαρο, του 6ου αι. π.Χ.
WWW.WIKIPEDIA.ORG
Ορεινή ομορφιά η Κόρωνος
Ένα από τα παλαιότερα και τα μεγαλύτερα και τα πιο ορεινά χωριά της Νάξου, ηΚόρωνος, έχει μοναδική γραφικότητα. Βρίσκεται στα ΒΑ του νησιού, σε απόσταση 30 χλμ. από την πόλη της Νάξου και το μεγαλύτερο μέρος του είναι κτισμένο στις αντικριστές πλευρές μιας βαθιάς και καταπράσινης ρεματιάς. Η ιδιαίτερη ρυμοτομία και η παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών, συνθέτουν μια ασυνήθιστη, μαγευτική εικόνα που ξεφεύγει από τις κυκλαδίτικες καταβολές. Παραδοσιακά καφενεδάκια στη πλατεία του χωριού και στον δρόμο για την Αγία Μαρίνα, περιμένουν όσους θέλουν να δοκιμάσουν ντόπια γλυκά και ρακί, ενώ οι παραδοσιακές ταβέρνες με τις τοπικές συνταγές, αποτελούν μια μοναδική επιλογή για εκλεκτικούς καλοφαγάδες.
Το Χαλκί αριθμεί μερικές δεκάδες κατοίκων, βρίσκεται 17 χιλιόμετρα μακριά από τη Χώρα της Νάξου και είναι από τα χωριά που θα σας θυμίσουν παλιά γειτονιά και θα σας δημιουργήσουν νοσταλγική διάθεση. Βολτάρετε στα στενά του και γνωρίστε τους ανθρώπους του, οι οποίοι είναι φιλικοί και δεν αποκλείεται να σας κεράσουν κι ένα καφεδάκι, καθώς θα σας διηγούνται τις ιστορίες τους.
Στα 3 χιλιόμετρα από την πόλη της Νάξου θα βρείτε και το μικρό χωριό Αγγίδια, αμφιθεατρικά χτισμένο, με θέα τον κάμπο των Λιβαδιών, αλλά και τη Χώρα και τη γαλάζια θάλασσα. Στο δρόμο, μάλιστα, που ενώνει το χωριό με τη Χώρα, θα δείτε και πολλά αρχαία και μεσαιωνικά μνημεία που θα σας κινήσουν το ενδιαφέρον.
WWW.WIKIPEDIA.ORG
Ο παραθαλάσσιος Απόλλωνας
Στα βορειοανατολικά της Νάξου βρίσκεται ο Απόλλωνας, το επίνειο της Κωμιακής(το βορειότερο ορεινό χωριό της Νάξου), με τον τεράστιο κούρο του Απόλλωνα λίγο πριν την είσοδο του χωριού. Στο χωριό θα μπορέσετε να δείτε και τα ερείπια τουΚάστρου του Καλόγερου πάνω στη βουνοκορφή, το οποίο είναι προϊστορικό, ενώ φυσικά από εκεί δεν λείπει η ανάπτυξη, με τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία, ταβέρνες και καφέ να κατακλύζουν την περιοχή.
Φυσικά, τα παραθαλάσσια χωριά της Νάξου, κλέβουν αναπόφευκτα την παράσταση τους καλοκαιρινούς μήνες, για τις όμορφες παραλίες τους, ενώ υπάρχουν ακόμα αμέτρητα ορεινά χωριά, το καθένα με το προσωπικό του πολιτιστικό στοιχείο, που αξίζει να ανακαλύψετε ένα προς ένα.

«Βουλιάζουν» οι νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων

Υπερπροσφορά χωρητικότητας - Σφικτές τράπεζες



Στα bulker μέχρι τον Ιούλιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 35 μονάδες, 12,3 εκατ. dwt, γεγονός που ισοδυναμεί με μείωση κατά 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας που παρατηρείται σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους, αλλά και το σφιχτό πλαίσιο που υιοθετούν οι μεγάλες τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία υποχρεώνουν τους εφοπλιστές διεθνώς να είναι συγκρατημένοι και να αποφεύγουν τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Αποτέλεσμα της στάσης αυτής είναι από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους οι τοποθετήσεις παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι μειωμένες περισσότερο από το μισό με όρους dwt σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πίσω.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson, το πρώτο επτάμηνο του 2016 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 256 πλοία συνολικής  μεταφορικής ικανότητας 21 εκατ. dwt (7,2 εκατ. gt), μειωμένες κατά 67% σε σύγκριση με το πρώτο επτάμηνο του 2015! Η αγορά φαίνεται να γύρισε 20 χρόνια πίσω, καθώς το 1996 ήταν το έτος που οι παραγγελίες του επταμήνου Ιανουαρίου-Ιουλίου προσέγγιζαν το προαναφερόμενο μέγεθος, καθώς ήταν ύψους 20,3 εκατ. dwt.
Στοιχεία ανά κατηγορία
Στα bulker μέχρι τον Ιούλιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 35 μονάδες, 12,3 εκατ. dwt, γεγονός που ισοδυναμεί με μείωση κατά 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Στα δεξαμενόπλοια η βουτιά ήταν μεγαλύτερη καθώς καταγράφηκαν 65 παραγγελίες εκ των οποίων 23 σε πλοία με μεταφορική ικανότητα μέχρι 10.000 dwt (πτώση 21% πάντα σε όρους dwt) και 42 για πλοία άνω των 10.000 dwt.
Οι παραγγελίες αυτές έφτασαν τα 5,5 εκατ. dwt που ισοδυναμούν με μία μείωση κατά 82% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν για την ίδια κατηγορία πλοίων.
Μόνο στα capes παρατηρείται μία άνοδος στις παραγγελίες κατά 255%, στα κρουαζιερόπλοια κατά 40% και στα επιβατηγά πλοία κατά 166%.
Επίσης η αξία των ναυπηγικών συμβολαίων σε νέες παραγγελίες έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς ανέρχεται σε 21,2 δισ. δολ. και είναι μειωμένη κατά 57% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.
Αναλυτικότερα περίπου 10,4 δισ. δολ. επενδύθηκαν σε νεότευκτα κρουαζιερόπλοια, 2,7 δισ. δολ. σε bulker, 2,5 δισ. δολ. σε δεξαμενόπλοια, 1,4 δισ. δολ. σε containerships, 1,3 δισ. δολ. σε άλλους τύπους πλοίων (ro-ro, κ.λπ.) 1,2 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου, 900 εκατ. δολ. σε offshore πλοία και 900 εκατ. δολ. σε επιβατηγά.
Πρώτη η Κίνα
Η Κίνα κέρδισε 106 από τις νέες παραγγελίες συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,1 εκατ. dwt (2,8 εκατ. gt, 4,7 δισ. δολ) και βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών με μεγάλη ναυπηγική δραστηριότητα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο δικτυακός τόπος asiasis.com, η κατάσταση έχει σημάνει συναγερμό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, καθώς τη διαφορά υπέρ της την κάνει κυρίως το γεγονός ότι έχουν τοποθετηθεί σε κινεζικά ναυπηγεία κυρίως από κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες παραγγελίες για την κατασκευή 30 Valemax, που είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (περίπου 400.000 dwt το ένα).
Αν εξαιρεθούν αυτά, η παρουσία της στις άλλες κατηγορίες είναι μικρότερη, ενώ επίσης και τα συμβόλαια ναυπήγησης έχουν υπογραφεί με πολύ μικρό αριθμό κινεζικών μονάδων.
Σε κάθε περίπτωση οι νέες παραγγελίες που τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία είναι 20% χαμηλότερες απ’ ό,τι πέρυσι την ίδια περίοδο.
Ωστόσο, η μείωση των παραγγελιών στα κορεατικά και τα ιαπωνικά ναυπηγεία είναι πολύ μεγαλύτερη (-88% και -87% αντίστοιχα). Σε ιαπωνικά ναυπηγεία τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 41 πλοία, 2,8 εκατ. dwt και στα κορεατικά 29 παραγγελίες, 2,4 εκατ. dwt.
Απέχουν και οι Έλληνες
Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών τα στοιχεία δείχνουν σχεδόν πλήρη απομάκρυνση από τα ναυπηγεία. Ειδικότερα σύμφωνα με τη VesselsValue, εταιρεία αποτίμησης αξιών πλοίων, στο πρώτο εξάμηνο του 2016 έγιναν παραγγελίες 27 νεότευκτων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές έναντι παραγγελιών για 90 που είχαν γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί το επτάμηνο. 

ΑΙΓΑΙΟ

Αφιέρωμα «Αιγαίο»

Αέρας Αιγαίου φύσηξε στα γραφεία του clickatlife μόλις πάτησε Ιούνιος και σκεφτήκαμε αντί να το ονειρευόμαστε μόνο, ας τιμήσουμε το πέλαγος της καρδιάς μας με ένα αφιέρωμα που ξεκινά σήμερα, Δευτέρα 13/6 και θα συνεχιστεί μέχρι τα πρωτοβρόχια. Καλό καλοκαίρι!
Ένα δημοσιογραφικό αφιέρωμα δεν αρκεί για να καλύψει το εύρος της γοητείας του Αιγαίου, ωστόσο, η ομάδα του clickatlife, εν μέσω συνεννοήσεων για τις άδειες, κρατήσεων σε ξενοδοχεία και αεροπορικά, αναζήτησης προορισμών και, φυσικά, γκρίνιας για τις διακοπές που αργούν και τις καλοκαιρινές μέρες που περνούν αδικοχαμένες μέσα στο γραφείο, έκανε και θα συνεχίσει να κάνει το καλύτερο δυνατόν για να αποθεώσει το πέλαγος που όλοι αγαπήσαμε.
Τι θα διαβάσετε
Αφιερώματα σε ταινίες που γυρίστηκαν στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά.
Θεατρικά φεστιβάλ που πραγματοποιούνται στο Αιγαίο.
Συναυλίες και μουσικά events στα διάφορα συμπλέγματα του πελάγους.
Εικαστικά δρώμενα που συμβαίνουν την περίοδο του καλοκαιριού εκεί που σκάει το κύμα.
Βιβλία για το καλοκαίρι αλλά και μικρές ιστορίες συγγραφέων για το δικό τους Αιγαίο.
Και φυσικά, μεγάλα αφιερώματα στα νησιά που έχουμε λατρέψει,
Quiz γνώσεων για τους αιγαιοπελαγίτικους προορισμούς,
αλλά και στέκια της πόλης που θυμίζουν Αιγαίο,
κοκτέιλ με άρωμα Αιγαίου,
γεύσεις του Αιγαίου,
μόδα, ομορφιά και διακόσμηση, όλα με έμπνευση από το Αιγαίο.

Καλό υπόλοιπο καλοκαίρι! 

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Royal College of Surgeons στο Λονδίνο, το International Maritime Human Rights Conference (IMHR).
Το IMHR αποτελεί το πρώτο συνέδριο, το οποίο εστιάζει στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη ναυτιλία και επιχειρεί την έναρξη διαλόγου ανάμεσα στους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της κοινωνίας των πολιτών και της πολιτικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των σύγχρονων ζητημάτων που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα στην θάλασσα.
Κύριες θεματικές ενότητες του συνεδρίου θα είναι ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ναυτικών, τα ζητήματα που άπτονται της καλής διαβίωσής τους, η ανοχή στην διαφορετικότητα, η μετανάστευση αλλά και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της αλιείας.
Επισημαίνεται πως το IMHR έχει λάβει την υποστήριξη σημαντικών ναυτιλιακών θεσμών και οργανώσεων όπως των National Federation of Fishermen’s Organizations, The Mission to Seafarers, Sailors” Society, Seafarers UK, Nautical Institute, NGO Shipbreaking Platform κ.ά.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του συνεδρίου, τους ομιλητές και τις εγγραφές μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Χαμηλά επίπεδα ναύλων διαπιστώνει για μία ακόμη εβδομάδα η ανάλυση της αγοράς από την Alibra Shipping Limited.
Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου οι ναύλοι στα Handysize και στα Supramax μειώθηκαν ελαφρά κυρίως στην περιοχή του Κόλπου των Η.Π.Α.
Οι ναύλοι στα Capes ήταν ως επί το πλείστον σταθεροί ακολουθώντας τις τάσεις στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος Δυτικής Αυστραλίας-Βόρειας Κίνας. Παρ’ όλ’ αυτά οι ναύλοι στα Capes για εξάμηνες ναυλώσεις κινούνται κάτω από τα $8.000 την ημέρα.
Στα Ultramaxes για εξάμηνες ναυλώσεις στην περιοχή του Ειρηνικού, ο ναύλος ανήλθε στα $7.300 την ημέρα παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν.
Στην αγορά των χύδην υγρών φορτίων οι τιμές του αργού πετρελαίου έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε εβδομάδων με το Brent να κλείνει στην περιοχή των $48 και το WTI στα $46 ως επακόλουθο των φημών ότι ο OPEC θα παγώσει το επίπεδο παραγωγής επιδιώκοντας να σταθεροποιήσει την αγορά.
Οι χρονοναυλώσεις ήταν και την προηγούμενη εβδομάδα περιορισμένες και επικεντρώθηκαν κυρίως σε βραχυχρόνιες ναυλώσεις. Το επίπεδο των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και περιόδων ναύλωσης παρέμεινε υποτονικό.
Τα Suezamaxes και τα VLCC μετά βίας μπορούν να επιτύχουν ναύλους των $19.000 και των $21.000 την ημέρα, αντίστοιχα, για ετήσια ναύλωση.