Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Σύστημα εντοπισμού χωρίς GPS


autonomous_surface_vehicles

Ο πάροχος αμυντικών συστημάτων Polaris Consulting έχει αναπτύξει ένα σύστημα software που χρησιμοποιεί οπτικά δεδομένα και δεδομένα ραντάρ ώστε να υπολογίσει τη θέση ενός πλοίου σε παράκτια νερά, χωρίς την χρήση GPS.
To ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Κένρο Αμυντικής Επιχειρηματικής Πρωτοβουλίας (CDE) του Βρετανικού Υπουργείου Άμυνας για χρήση σε αυτόνομες εφαρμογές, επιτρέποντας τα αυτο-πλοηγούμενα πλοία να καθορίσουν τη θέση τους σε παράκτιες περιοχές όταν τα σήματα GPS μπλοκάρονται από άλλα πλοία (“GPS-denied environments”).
H πιο συνηθισμένη επιλογή για αυτοματοποιημένη πλοήγηση χωρίς GPS είναι το  αδρανειακό σύστημα καθοδήγησης, πολυχρησιμοποιημένο σε αεροπορικές και αμυντικές εφαρμογές. Παρόλα αυτά, η εκτίμηση ενός αδρανειακού συστήματος βασίζεται σε στίγμα εξ αναμετρήσεως από μια αρχική θέση και σταδιακά αλλοιώνεται μέχρι το επόμενο σήμα. Πρέπει να είναι πολύ ευαίσθητο ώστε να αποδώσει μια ακριβή εκτίμηση θέσης και ο αντίστοιχος εξοπλισμός είναι ακριβός. Η σύμβαση της Honeywell με τον Αμερικάνικο Στρατό για την εγκατάσταση και τη συντήρηση του συστήματος EGI βρίσκεται στα 500 εκατομμύρια δολάρια.
Αντιθέτως, το software της Polaris χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να ενοποιήσει τις οπτικές και ραντάρ καταχωρήσεις, με τρόπο ανάλογο με την τριγωνομέτρηση σε πλοήγηση στην ξηρά. Το σύστημα υπολογίζει την θέση βάσει του τι “βλέπει” η κάθε καταχώρηση και μετά προσαρμόζει το πόσο εμπιστέυεται τα δεδομένα βάσει των υφιστάμενων συνθηκών. Αν υπάρχει ομίχλη, ο αλγόριθμος υπολογίζει την θέση από κάμερα ως λιγότερο αξιόπιστη.
Το σύστημα έχει δοκιμαστεί μόνο σε προσομοίωση, αλλά τα αποτελέσματα είναι υποσχόμενα. Σε προσομοιωμένες εκδοχές υπολογιστή του λιμανιού του Πόρτσμουθ και του Σόλεντ, η ακρίβεια της εκτιμώμενης θέσης είχε μέση απόκκλιση περίπου 30 μέτρα από την εκτίμηση θέσης από GPS χωρίς σχεδόν ποτέ να ξεπεράσει το ανώτατο όριο των 90 μέτρων.
Η ομάδα της Polaris Consulting σκοπεύει να πραγματοποιήσει επιπλέον αναβαθμίσεις για να βελτιώσει την ακρίβεια, όπως το να καταστήσει το σύστημα ικανό να χρησιμοποιήσει οπτική βοήθεια για την πλοήγηση, και να το δοκιμάσει σε ένα από τα μικρά αυτόνομα θαλάσσια οχήματα της (Autonomous Surface Vehicles).

Σημάδια δείχνουν ανάκαμψη στους ναύλους δεξαμενόπλοιων

Τάση: Κύμα αύξησης της ζήτησης στην αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου βλέπουν οι αναλυτές



Πέντε σημάδια επικαλούνται οι αναλυτές που οδηγούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, σε μία ανάκαμψη των ναύλων στα δεξαμενόπλοια για το επόμενο διάστημα. Όπως εκτιμά ο Φώτης Γιαννακούλης της Morgan Stanley, οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τελικά έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν καθώς παρατηρείται ένα κύμα αύξησης της ζήτησης που προσφέρει μία ανακούφιση σε μια περίοδο που η αγορά αμφισβητήθηκε έντονα.
Ο κ. Γιαννακούλης επικαλείται πέντε «σημάδια» που δείχνουν ότι η αγορά μπορεί να ανακάμψει.
Αρχικά η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο, χωρίς να υπάρχει κάτι που να δείχνει αλλαγή της τάσης το επόμενο διάστημα.
Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε μια μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εκτιμήσεις για την υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού ήταν πολύ ακραίες σε σχέση με την πραγματική κατάσταση.

Πέντε λόγοι αισιοδοξίας

  • Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο.
  • Η μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη που ανακοίνωσε το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.
  • Η αύξηση του contango έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες (ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια).
  • Η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
  • Η πολύ ισχυρή πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες.
Ένα τρίτο στοιχείο είναι μία αύξηση του contango που έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες, ενώ πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι και ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια και αποτελεί το 10% της παγκόσμιας ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου, σύμφωνα με το Reuters.
Ένας τέταρτος λόγος που ενισχύει την αισιοδοξία για μία καλύτερη πορεία της αγοράς είναι η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
Τέλος, διάφορες εκθέσεις αναφέρουν ότι είναι πολύ ισχυρή η πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες. Στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας οι ναύλοι στα VLCC στη Μέση Ανατολή ξεκόλλησαν από το χαμηλό των τελευταίων 24 μηνών και έπιασαν τα 20.000 δολάρια την ημέρα, που σημαίνει μία αύξηση κατά 26% σε εβδομαδιαία βάση. Η δραστηριότητα στις ναυλώσεις στην περιοχή ήταν αυξημένη στα 8,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα, μία αύξηση κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με τις προηγούμενες δύο εβδομάδες.
Η κινεζική ζήτηση σε όγκους έφτασε στα 3,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και η συνολική ζήτηση στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που είναι αυξημένη κατά 49% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τεσσάρων προηγούμενων εβδομάδων.
Επίσης και στη Δυτική Αφρική παρατηρήθηκε μία σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας σε ναυλώσεις με μία αύξηση κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα, στα 2 εκατ. βαρέλια, ωστόσο παραμένει χαμηλότερη ακόμη κατά 18% από τον μέσο όρο των προηγούμενων τεσσάρων εβδομάδων.
Πτωτικά εξακολουθούν πάντως να κινούνται οι ναύλοι στα Suezmax στα 5.600 δολ. την ημέρα (-20% σε εβδομαδιαία βάση και -82% σε ετήσια βάση). Στα Product Tankers ο μέσος όρος του ναύλου στις έξι κύριες διαδρομές αυξήθηκε 6% στα 12.000 δολ. την ημέρα, λόγω κυρίως της ανόδου κατά 58% του μέσου ναύλου στη γραμμή Ευρώπης - Δυτικής Αφρικής που έφθασε στα 12.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως οι ναύλοι στη γραμμή Κόλπος του Μεξικού προς Νότιο Αμερική κινήθηκαν χαμηλότερα (-12%) στα 10.000 δολάρια την ημέρα.
Η διαθεσιμότητα πλοίων παραμένει υψηλή και σύμφωνα με τον Charles R Weber & Co εκτιμάται ότι 58 MR πλοία είναι ανοικτά για ναύλωση τις επόμενες δυο εβδομάδες.
Στα δεξαμενόπλοια τύπου «Clean LR1» στη γραμμή από Μέση Ανατολή σε Ασία οι ναύλοι παρέμεναν σχετικά σταθεροί σημειώνοντας μία άνοδο 10% σε ετήσια βάση.
πηγη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Οι τελευταίες ειδήσεις για το τραγικό ατύχημα στην Αίγινα


Οι τελευταίες ειδήσεις για το τραγικό ατύχημα  στην Αίγινα
Τέσσερις νεκροί και 16 τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός της σύγκρουσης ταχύπλοου με τουριστικό σκάφος που σημειώθηκε χθες στην περιοχή της Αίγινας.
Ανάμεσά τους, πιο σοβαρά τραυματισμένη είναι μία γυναίκα 29 ετών αλλοδαπή με μερικό ακρωτηριασμό αριστερής κνήμης, και ένας έφηβος 16 ετών.
Στις 13:20, το κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου Υγείας, ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, και αμέσως τέθηκε σε μέγιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα το Κέντρο Υγείας Αίγινας, το Γενικό Νοσοκομείο Νικαίας «Άγιος Παντελεήμων» και το τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, ενώ ενημερώθηκε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Στο Κέντρο Υγείας Αίγινας διακομίσθηκαν 4 νεκροί ένα ανήλικο κοριτσάκι 5 ετών και 3 ενήλικες 44 ετών, 58 ετών και 40-50 ετών, αγνώστων μέχρις στιγμής στοιχείων. Μετά την παροχή πρώτων βοηθειών στο κέντρο υγείας Αίγινας, κρίθηκε απαραίτητη η διακομιδή πέντε τραυματιών για περαιτέρω αντιμετώπιση σε νοσοκομεία της Αθήνας. Στο κέντρο υγείας διακομίστηκαν και 16 τραυματίες.
Σε συνεννόηση με τη 2η Υγειονομική Περιφέρεια και το ΕΚΑΒ, οργανώθηκε η διακομιδή πέντε τραυματιών, με πλωτό μέσο στο λιμάνι του Πειραιά, συνοδεία ιδιώτη γιατρού. Με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ διακομίστηκαν, μία 29χρονη στο νοσοκομείο ΚΑΤ, ένας 16χρονος και 2 ακόμα τραυματίες στο νοσοκομείο Νίκαιας και ένας τραυματίας στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, λόγω της ιδιότητας του (αστυνομικός). Από τους υπόλοιπους 11 που διακομίστηκαν στο κέντρο υγείας Αίγινας, οι 5 έλαβαν εξιτήριο ενώ οι άλλοι 6 παραμένουν ακόμα για προληπτικούς λόγους. Η κατάσταση των τραυματιών είναι καλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Λιμενικό Σώμα, ο ιδιοκτήτης του ταχύπλοου σκάφους που εμβόλισε τη βάρκα με τους παραθεριστές συνελήφθη και οδηγήθηκε στο Λιμεναρχείο της Αίγινας, που διενεργεί προανάκριση, στο πλαίσιο της οποίας θα διευκρινισθεί εάν ο ίδιος ήταν και κυβερνήτης του ταχύπλοου.
Στο ταχύπλοο σκάφος που εμβόλισε το τουριστικό με τους παραθεριστές, επέβαιναν τρία άτομα, τα οποία έχουν οδηγηθεί στο Λιμεναρχείο Αίγινας, αλλά δεν έχει διευκρινισθεί ακόμη ποιος ήταν ο κυβερνήτης. Στο σκάφος δεν επέβαινε ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος και αναζητείται για να συλληφθεί.
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ / ΜΠΕ

Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της AEGEAN και της Olympic Air «Όλη η Ελλάδα Κοντά»



Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της AEGEAN και της Olympic Air «Όλη η Ελλάδα Κοντά»
Η AEGEAN συνεχίζει την ενέργεια «Όλη η Ελλάδα κοντά» αφιερώνοντας όλες τις πτήσεις του δικτύου της στην Κρήτη.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η AEGEAN συνεργάστηκε με τοπικούς παραγωγούς του νησιού ώστε να αναδείξει, με μία σειρά ενεργειών και μέσα από τα κανάλια της, τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Κρήτης, ενός τόπου με σπάνια ομορφιά, φιλόξενους κατοίκους και χαρακτηριστική γαστρονομία.
Όλοι οι επιβάτες σε όλες τις πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού μέχρι και τις 31 Αυγούστου, θα απολαύσουν μια αυθεντική γεύση της γαστρονομικής παράδοσης της Κρήτης, μέσα από τα προϊόντα τοπικών παραγωγών και συνεταιρισμών.
Όσοι βρεθούν στα Business Lounges της AEGEAN, θα γευτούν τη μοναδική γαστρονομία της Κρήτης, καθώς θα προσφέρονται ντακάκια «Δαμιανάκη», σφακιανές πίτες Κουκλινού, ανεβατά και λυχναράκια Σαβοϊδάκη, χορτοκαλιτσούνα και μυζιθροπιτάκια Λαμπάκη, σνακ με απάκι και γραβιέρα, παραδοσιακά ξεροτήγανα Σητείας «Η Μέλισσα», κεφαλοτύρι «Δίκτη» και μέλι «Μελίγυρις». Τη γευστική εμπειρία της Κρήτης στα Lounges, συμπληρώνει η επιλογή του λευκού ξηρού οίνου, Βιδιανό 2015 της Ιδαίας Οινοποιητικής και φυσικά η παραδοσιακή κρητική ρακή.
Επιπλέον, για τους επιβάτες Business Class, ο συνεργαζόμενος σεφ της εταιρείας, κ. Νίκος Σαράντος δημιούργησε δύο επιπλέον επιλογές μενού, εμπνευσμένες από χαρακτηριστικές γεύσεις της γαστρονομίας του νησιού. Κατσικάκι με λευκό κρασί, δάφνες Ηρακλείου Κρήτης και μυρωδικά Κρήτης με αγκινάρες και πατάτες φουρνιστές με μάραθα, αλλά και φιλέτο μπακαλιάρου σε γιαχνί λαχανικών με μυρωδικά. Στις επιλογές για κρασιά, προστίθεται από τον συνεργάτη της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνο Λαζαράκη MW (Master of Wine), το Βιδιανό 2015.
Παράλληλα, η AEGEAN για όλο το μήνα, προβάλλει στις οθόνες των αεροσκαφών αλλά και σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας της, αφιερωματικό video με πλάνα από τις ομορφιές, την παράδοση, τη γαστρονομία και τους φιλόξενους ανθρώπους της Κρήτης.
Αυτό το μήνα, επίσης, η AEGEAN και η Olympic Air εγκαινιάζουν τη συνεργασία τους με επιχειρήσεις στην Κρήτη, ώστε όλα τα μέλη του προγράμματος Miles+Bonus να επωφελούνται από αποκλειστικές παροχές κάθε φορά που επισκέπτονται το νησί.

Το 2017 θα βρει τη Σύμη με νέο λιμάνι


Το 2017 θα βρει τη Σύμη με νέο λιμάνι
Την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου σύσκεψη με θέμα την εξέταση των εκκρεμοτήτων που αφορούν στην κατασκευή του νέου λιμένα της Σύμης και συγκεκριμένα στο έργο «Κατασκευή Αποβάθρας στην θέση Πέταλο, Λιμένα Σύμης», αλλά και του έργου μελέτης και κατασκευής του κυκλοφοριακού κόμβου που θα συνδέσει το νέο λιμένα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, όπως σημειώνει το τοπικό ειδησεογραφικό site «rodosreport.gr».
Το έργο, που είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2007 με προϋπολογισμό 5,5 εκ. €, αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, με την ολοκλήρωσή του να λαμβάνει συνεχείς αναβολές και πλέον η Περιφερειακή Αρχή προσπαθεί να ξεπεράσει όλες τις γραφειοκρατικές και άλλες τεχνικής αλλά και νομικής φύσης δυσκολίες που υπάρχουν, έτσι ώστε να έχει περατωθεί μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2016.
Στην σύσκεψη της Τρίτης συμμετείχαν, επίσης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου κ. Μανώλης Μαριάς, ο τεχνικός σύμβουλος της Περιφέρειας κ. Νίκος Οικονόμου, η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου κα. Μαρίκα Δεληγιάννη καθώς και εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας «Ι. Μαρούλης Α.Ε.».
Φωτό: naftikachronika.gr