Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

ΓΡΑΜΜΕΣ ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ



Είναι γνωστό εδώ και χρόνια πως οι κάτοικοι αλλά και οι φορείς των νησιών στις Δυτικές Κυκλάδες, κάνουν τα πάντα για να επιτύχουν τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου νέας τεχνολογίας στη γραμμή τους. Κρυφός πόθος ήταν πάντα ένα πλοίο της BLUE STAR FERRIES που θα εξυπηρετεί σε ετήσια βάση τη γραμμή. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα και όπως όλα δείχνουν δεν θα συμβεί ούτε στο άμεσο μέλλον. Αποδέκτης όμως ενός τέτοιου αιτήματος έχει γίνει επανειλημμένα και ο εφοπλιστής Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, ιδιοκτήτης της Aegean Speed Lines στον οποίο έχουν απευθυνθεί αρκετές φορές, κυρίως οι Δήμαρχοι των νησιών.
Πρόσφατα υπήρξε και νέα συνάντηση των Δημάρχων με τον κ. Ευγενίδη και πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή 11 Μαρτίου αντιπροσωπεία αποτελούμενοι από τον Έπαρχο Μήλου, τους Δημάρχους Μήλου, Σερίφου, Κύθνου, Σικίνου και εκπροσώπων των Δήμων Σίφνου και Κιμώλου επισκέφθηκαν το Ευγενίδειο Ίδρυμα και εξέθεσαν στον κ. Ευγενίδη το συγκοινωνιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά.
Σε δηλώσεις τους μάλιστα οι εκπρόσωποι των νησιών δήλωσαν πεπεισμένοι πως ο κ. Ευγενίδης θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Όμως αν ρίξει κανείς μια ματιά στα οικονομικά στοιχεία της γραμμής, δηλαδή στην κίνηση επιβατών, Ι.Χ και φορτηγών, ιδίως το χειμώνα, θα καταλάβει γιατί η γραμμή δεν έχει προσελκύσει μια τέτοια επένδυση, και εννοούμε το πλοίο.
Η ιστορία της γραμμής την τελευταία δεκαετία
Την τελευταία δεκαετία, 2 εταιρείες και πλοία μονοπώλησαν τη γραμμή. Από το 2005 μέχρι και το 2014, τη γραμμή εξυπηρετούσε το εγ/ογ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ της VENTOURIS SEA LINES. Από το 2007 μέχρι και το 2009 μετά την αποχώρηση του ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ήταν το μοναδικό πλοίο που εξυπηρετούσε τη γραμμή. Τον Απρίλιο του 2009 μπήκε στη γραμμή και το εγ/ογ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ της ZANTE FERRIES. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ κρίθηκε ακατάλληλο για τη γραμμή από μεγάλη μερίδα των κατοίκων. Στο τέλος του 2014 το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ εγκαταλείπει τη γραμμή και η ZANTE FERRIES εκμεταλευόμενη το γεγονός, φέρνει στο Αιγαίο και το εγ/ογ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ. Για ένα διάστημα μέσα στο 2015 τα δυο πλοία εκτελούν μαζί δρομολόγια, όμως το χειμώνα η γραμμή μένει πάλι με ένα πλοίο καθώς αρχικά δένει το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ για την ετήσια συντήρηση του και στη συνέχεια το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ. Εκεί κάπου ξεκινούν και οι αντιδράσεις των κατοίκων, που κρίνουν ακατάλληλο και το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ. Τον τελευταίο καιρό βέβαια, ούτε το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ έχει γλυτώσει την κριτική, κυρίως για την ταχύτητα του.
Τη γραμμή βέβαια εξυπηρετούσαν όλα αυτά τα χρόνια, μερικά από τα πλοία της GA FERRIES, και αρκετά ταχύπλοα της Hellenic Seaways, της Seajets και βεβαίως τα SPEEDRUNNER ΙΙ, III και IV του κ. Ευγενίδη. Τα ταχύπλοα όμως σταματούν τα δρομολόγια τους από το τέλος Οκτωβρίου και παραμένουν δεμένα μέχρι τον Μάϊο, με μια μικρή διακοπή για τις ημέρες του Πάσχα.
Η λύση
Για να αλλάξουν τα οικονομικά δεδομένα μιας γραμμής (επιβάτες, Ι.Χ, φορτηγά) χρειάζεται η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών, τουριστών κλπ, έτσι ώστε να υπάρξει και το ανάλογο επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να επενδύσουν στη γραμμή. Και αυτό είναι κάτι που μόνο οι κάτοικοι των νησιών μπορούν να το επιτύχουν. Εκτός από τα ακατάλληλα λιμάνια που είναι ένας ακόμα ανασταλτικός παράγωντας και ένα σημαντικό ζήτημα, την ευθύνη του οποίου έχει η πολιτεία. Αν συγκρίνει κανείς τη γραμμή της Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη, που εξυπηρετείται από τη Blue Star Ferries, με τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, θα διαπιστώσει πόσο μεγάλη διαφορά υπάρχει στα οικονομικά στοιχεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών επισκέπτεται τα νησιά το καλοκαίρι και όχι τον χειμώνα. Το φετινό καλοκαίρι η γραμμή εξυπηρετείται από 2 συμβατικά πλοία, τα ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ και ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, με 2 δρομολόγια ημερησίως και από 5 ταχύπλοα με 6 δρομολόγια ημερησίως. Είναι προφανές λοιπόν πως τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων έχουν επαρκή δρομολογιακή κάλυψη την καλοκαιρινή περίοδο. Όσο μεγαλύτερη ζήτηση δημιουργηθεί για τα νησιά αυτά από τους επισκέπτες, ανάλογη θα είναι και η αύξηση του ενδιαφέροντος από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Είναι βασικός νόμος της αγοράς (όχι μόνο της ακτοπλοϊκής) και ισχύει για όλες τις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

ΣΧΟΛΙΑ BLOG
EΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ Η ΓΡΑΜΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΜΕ 2 ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ 4-6 ΤΑΧΥΠΛΟΑ (ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ).
ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ ΕΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. 
ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΑ:
ΜΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΟΣ, ΜΙΚΡΟ ΣΕ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ , 
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ  ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΣΦΑΛΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ 
ΝΑΥΤΙΚΟΙ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΚΑΦΩΝ κ.λ.π.).
ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΕΝΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ 100 + ΜΕΤΡΩΝ 
1000 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ 250 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ 
ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ. 
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΙΦΝΙΟΥ ΕΥΓΕΝΙΔΗ ΝΑ ΔΡΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ ΟΤΙ
ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΝ ΣΙΚΙΝΟ ΚΑΙ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ 
ΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΝΗΣΙΑ ΤΩΝ Δ.ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΑΝΤΑ ΜΕ 
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΝΗΣΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΥΠΟ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ  ΑΠΟ GRIMALDI  H.S.W. ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΓΙΑ 2 ΜΗΝΕΣ ΜΙΑ
ΤΑΧΥΠΛΟΗ ΣΚΟΥΝΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΒΑΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΤΗΣ.

ΠΛΟΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,  ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
ΤΩΝ Δ.ΚΥΚΛΑΔΩΝ.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ 
ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΟΣ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΛΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΗΣΙΩΝ.

ALIOSPLEFSIS 




Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

ΦΑΡΟΠΛΟΙΑ


Τα πλοία αυτού του τύπου λαμβάνουν μόνιμη θέση με σταθερή αγκυροβολία, εξομοιούμενα έτσι με τους κοινούς φάρους ή επάκτιους φάρους, η θέση των οποίων, (γεωγραφικό στίγμα), αναγράφεται στους ναυτικούς χάρτες, φαροδείκτες, πλοηγούς κ.λπ. Επίσης φέρουν τα σήματα αγκυροβολίας ή εκπέμπουν σήματα ομίχλης όταν παρίσταται ανάγκη. Το σήμα ή ο φανός αγκυροβολίας των προσδιορίζει και την πλώρη τους και εξ αυτής την διεύθυνση του επικρατούντος ανέμου ή ρεύματος. Το προσωπικό των φαρόπλοιων εκός από τα κύρια καθήκοντά τους είναι υποχρεωμένο να εκπέμψει και άλλα σήματα στη περίπτωση που αντιληφθεί πλοίο να κατευθύνεται σε κίνδυνο.
Επειδή τα φαρόπλοια λόγω ρευμάτων η θαλασσοταραχής μπορεί να εκπίπτουν («ξεσέρνουν») η θέση τους (γεωγραφικό στίγμα τους) χαρακτηρίζεται ως «προσεγγίζον» (position approximate, p.a.).
Στους χάρτες η θέση τους απεικονίζεται με τα σύμβολά τους σε μικρό κύκλο καθώς και το όνομά τους. Στις περιπτώσεις απομάκρυνσής των για δεξαμενισμό, επισκευές κλπ αντικαθίστανται από άλλους.
Ο λόγος παρουσίας ενός Φαρόπλοιου σ΄ ένα σημείο έναντι ενός απλού φωτοσημαντήρα είναι απο την αναγκαιότητα αναγνώρισής του από μεγάλη απόσταση, όπου καλύπτει μεγάλη φωτοβολία. Ακόμα χρήση τέτοιων πλοίων γίνεται σε παράκτιες περιοχές όπου οι ακτές έχουν ελάχιστη κλίση, ή και για τον λόγο ότι δεν προσφέρονται σε κατασκευή μόνιμου φάρου, ειδικότερα για προσεγγίζοντα πλοία από ανοικτή θάλασσα, όπως και σε περιοχές έντονης ναυτιλιακής κίνησης όπου συνυπάρχουν κίνδυνοι είτε μόνιμοι, είτε προσωρινοί, λόγω κάποιων έργων (λιμενικών, γεφυροποιίας, υποβρύχιων εργασιών κλπ). Επίσης «εν καιρώ πολέμου» όπου ακολουθεί η «σβέση των Φάρων», τα φαρόπλοια αντικαθιστούν τους κύριους φάρους, σε συγκεκριμένους χρόνους λειτουργίας και βεβαίως με διαφορετικές αναλαμπές και θέσεις των μονίμων.
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ως Φαρόπλοια χαρακτηρίζονται επιπρόσθετα και τα υπαγόμενα στην Υπηρεσία Φάρων πολεμικά πλοία που εξυπηρετούν ανάγκες προσωπικού Φάρων ή προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους των αυτόματων Φάρων, ανεξάρτητα αν δεν φέρουν επ΄ αυτών μεταλλικό φάρο.
Light_ship_before
Lightship
LS_3
North_carr_light_ship_1988

ΟΣΙΟΣ ΔΑΥΙΔ ΤΟ ΝΕΟ ferry boat ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΣΟΥΒΑΛΑ.

osios_dauid_

osios_dauid_


Ένα ακόμη πλοίο εκτός κοινοπραξίας, που θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες όλης της βόρειας Αίγινας και όχι μόνο.
Η Σουβάλα έχει να δει οχηματαγωγό πλοίο να δένει στο λιμάνι της, από το 2010 που έφυγε το ΦΑΙΔΡΑ. ​Η δρομολόγηση του ΟΣΙΟΣ ΔΑΥΙΔ θα δώσει μ​ία ανάσα ​σ​τους επιχειρηματίες της Σουβάλας​, ​αφού η υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής της σύνδεσης, συνέπεσε με την οικονομική κρίση και ​από τότε έως σήμερα ​είδαμε πολλές επιχειρήσεις ​στην περιοχή ​να κλείνουν.
Το «ΟΣΙΟΣ ΔΑΥΙΔ» της Ν.Ε. Πορθμείων Γλύφας-Αγιόκαμπου, είναι ferry boat ανοιχτού τύπου, κατασκευής του ​2000​,​ χωρητικότητα​ς​ 592 επιβατών και 100 αυτοκινήτων​, που πριν λίγους μήνες εκτελούσε δρομολόγια σε πορθμειακή γραμμή στη βόρεια Εύβοια.
Μια «παντόφλα» λοιπόν για τη Σουβάλα, σαν εκείνα τα πλοία που μας ταξίδευαν τις «χρυσές» δεκαετίες. Εκείνοι οι ήρωες των παιδικών μας χρόνων, με το ανοιχτό γκαράζ και τους ανοιχτούς διαδρόμους, που ακόμα κι όταν μας έλουζε το κύμα στέκαμε εκεί κι αρμενίζαμε μουσκεμένοι, αφήνοντας άδειο το χαμηλοτάβανο σαλόνι. Για πολλές δεκαετίες ταξιδέψαμε στην Αίγινα και στη Σουβάλα με τις ακούραστες θρυλικές «παντόφλες», έως το 2007 όπου έφυγε από τη γραμμή και η τελευταία, το «ΑΙΑΣ».
Και αφού οι οικονομικές συγκυρίες της εποχής μας, μας αναγκάζουν να νοσταλγούμε παλιές καλές εποχές, ας ταξιδέψουμε όπως παλιά, με ανοιχτό ουρανό και ότι κουβαλάει ο καθένας μας.
Πάμε σαν άλλοτε λοιπόν, στη Σουβάλα με το «ΟΣΙΟΣ ΔΑΥΙΔ», από τις 12 Απριλίου.
Τα δρομολόγια και οι τιμές του, θα ανακοινωθούν σύντομα.
osios_dauid__

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

Στα ναυπηγεία του Meyer Werft παραγγέλθηκαν δύο νέα κρουαζιερόπλοια από την Disney



H εταιρεία «Disney Cruise Line» της «Walt Disney Company» ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει μνημόνιο συμφωνίας με το ναυπηγείο του Meyer Werft στην Γερμανία, για την κατασκευή δύο νέων κρουαζιερόπλοιων.
Έκαστο πλοίο θα είναι χωρητικότητας 135,000 gt, ελαφρώς μεγαλύτερο δηλαδή από ό,τι τα νεώτερα πλοία της «Disney Cruise Line» τα «Disney Dream» και «Disney Fantasy», ενώ με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό θα περιλαμβάνουν περίπου 1.250 καμπινών.
Και τα δύο πλοία αναμένεται να είναι έτοιμα για ένταξη στα δρομολόγια της εταιρείας το μεν πρώτο το 2021 ενώ το δεύτερο το 2023, ενώ η ναυπήγησή τους εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων προς τους πελάτες της υπηρεσιών της «Disney Cruise Line».
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σύντομα θα δώσει στην δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδια ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της.


 Βίντεο από το εντυπωσιακό «Disney Fantasy», το οποίο εξέρχεται των ναυπηγείων του Meyer Werft.


Δικαιώματα Επιβατών



ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ

Γνωρίζετε ότι έχετε ορισμένα δικαιώματα όταν ταξιδεύετε με πλοίο στην ΕΕ;
Πρώτον, όταν αγοράζετε το εισιτήριο για το ταξίδι σας απαγορεύετε να χρεώνεστε με επιπλέον ποσό λόγω της εθνικότητάς σας ή του τόπου έκδοσης του εισιτηρίου.
Δεύτερον, έχετε επίσης δικαιώματα σε περίπτωση προβλήματος, π.χ. καθυστέρησης ή ακύρωσης που εμποδίζουν την επιβίβασή σας στο πλοίο ......και ισχύουν αν:
  • αναχωρείτε από λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
  • ή φθάνετε σε λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν σε πλοία:
  • που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 13 επιβάτες
  • που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
  • που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
  • που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
  • που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα - αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.

Ακύρωση ή καθυστέρηση

Εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί ή καθυστερήσει, δικαιούστε να ενημερωθείτε πλήρως και εγκαίρως για το τι συμβαίνει όση ώρα περιμένετε.
Σε περίπτωση που το δρομολόγιο ακυρωθεί, ή η αναχώρηση καθυστερήσει για πάνω από 90 λεπτά, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε:
  • είτε επιστροφή του ναύλου και, κατά περίπτωση, δωρεάν επιστροφή στο σημείο όπου ξεκινήσατε το ταξίδι σας – για παράδειγμα, αν η καθυστέρηση ή η ακύρωση σάς εμποδίζει να εκπληρώσετε τον σκοπό του ταξιδιού σας
  • είτε μεταφορά, υπό παρεμφερείς συνθήκες, στον τελικό προορισμό σας το ταχύτερο δυνατό και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.
Αν η αναχώρησή σας καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, στις περισσότερες περιπτώσεις δικαιούστε:
  • γεύματα και αναψυκτικά - ανάλογα με τον χρόνο αναμονής
  • κατάλυμα – αν χρειαστεί να διανυκτερεύσετε
Αν η άφιξή σας στον τελικό προορισμό καθυστερήσει πάνω 1 ώρα, δικαιούστε αποζημίωση. Ανάλογα με την καθυστέρηση, η αποζημίωση είναι ίση με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου.
Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η καθυστέρηση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ή φυσικές καταστροφές.

Παράπονα/καταγγελίες*

Εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στον μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία που σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει την τελική απάντηση εντός 2 μηνών από την παραλαβή της καταγγελίας.
Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας.

Ατυχήματα στη θάλασσα

Εάν τραυματιστείτε σε ατύχημα στη θάλασσα, δικαιούστε αποζημίωση από τον μεταφορέα ή τον ασφαλιστικό του φορέα. Σε περίπτωση θανάτου, αποζημίωση μπορούν να ζητήσουν τα εξαρτώμενα από εσάς μέλη της οικογένειάς σας.
Δικαιούστε επίσης αποζημίωση από τον μεταφορέα αν οι αποσκευές, τα οχήματα ή άλλα υπάρχοντά σαςχαθούν ή υποστούν φθορές σε ατύχημα στη θάλασσα.
Εάν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, η αποζημίωση για την απώλεια ή τη φθορά των αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου ειδικού εξοπλισμού πρέπει να καλύπτει το πλήρες κόστος επισκευής ή αντικατάστασής τους.
Δικαιούστε να λάβετε προκαταβολή από τον μεταφορέα για την κάλυψη των άμεσων αναγκών σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου που οφείλεται σε:
  • ναυάγιο
  • ανατροπή
  • σύγκρουση
  • προσάραξη του πλοίου
  • έκρηξη ή πυρκαγιά στο πλοίο
  • ελάττωμα του πλοίου

Παράπονα/καταγγελίες*

Σε περίπτωση απώλειας ή ζημίας σε ατύχημα στη θάλασσα, μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση δια της δικαστικής οδού, σε οποιαδήποτε από τις παρακάτω χώρες:
  • στη χώρα της κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας του μεταφορέα ή της μόνιμης κατοικίας του
  • στη χώρα αναχώρησης ή προορισμού
  • στη χώρα μόνιμης κατοικίας σας εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία αυτής της χώρας
  • στη χώρα στην οποία συνάφθηκε η ταξιδιωτική σύμβαση, εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία της
Αν οι αποσκευές σας χάθηκαν ή υπέστησαν φθορά, θα πρέπει να ενημερώσετε γραπτώς τον μεταφορέα. Ιδανικά θα πρέπει να το κάνετε είτε κατά την αποβίβασή σας από το πλοίο, είτε κατά την παραλαβή των αποσκευών σας. Το αργότερο, θα πρέπει να ενημερώσετε τον μεταφορέα εντός 15 ημερών από την αποβίβαση ή την παράδοση. Διαφορετικά, θα χάσετε το δικαίωμά σας για αποζημίωση.
Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να προσφύγετε στα δικαστήρια εντός 2 ετών από το συμβάν – αν και η στιγμή έναρξης της περιόδου αυτής μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τη φύση της απώλειας ή της ζημίας.

 

Επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα

Ακόμη και αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε με πλοίο, όπως κάθε άλλος.
Δικαιούστε επίσης δωρεάν βοήθεια κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το πλοίο, την αλλαγή πλοίων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και στο λιμάνι.
Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, θα πρέπει να επικοινωνείτε με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι σας και να εξηγείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε.
Ακόμη όμως και αν δεν το έχετε κάνει, ο μεταφορέας και ο φορέας διαχείρισης του τερματικού σταθμού οφείλει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να σας βοηθήσει κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το πλοίο, καθώς και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Κατά την κράτηση του εισιτηρίου, δηλώστε τυχόν ειδικές ανάγκες σχετικά με το κατάλυμα, την επιλογή της θέσης στο ταξίδι, την απαιτούμενη βοήθεια ή την ανάγκη να μεταφέρετε ιατρικό εξοπλισμό.
Ο μεταφορέας μπορεί να σας ζητήσει να συνοδεύεστε από άλλο άτομο αν αυτό είναι αναγκαίο για λόγους ασφάλειας, ή λόγω του σχεδιασμού του πλοίου ή της λιμενικής υποδομής. Το άτομο αυτό δικαιούται να ταξιδέψει δωρεάν.
Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τις αρμόδιες λιμενικές αρχές ή τον μεταφορέα.
Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό.

Χρειάζεστε περαιτέρω βοήθεια;

Δεν βρήκατε τις πληροφορίες που ζητάτε; Έχετε κάποιο πρόβλημα που θέλετε να επιλύσετε;
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!