Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Santorini Experience


Το «Santorini Experience» έρχεται να μας μαγέψει!  Τρέξιμο και κολύμβηση στο ηφαιστειογενές νησί των Κυκλάδων!


Η απόλυτη αθλητική εμπειρία έρχεται σε έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, τη Σαντορίνη, στις 01-03 Μαΐου 2015!
Ο Δήμος Θήρας και o Δημοτικός Αθλητικός Πολιτιστικός Περιβαλλοντικός Οργανισμός Σαντορίνης (Δ.Α.Π.Π.Ο.Σ.) σε συνεργασία με τον βραβευμένο Όμιλο της Active Media διοργανώνουν το «Santorini Experience» το οποίο περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως το τρέξιμο και η κολύμβηση. 
Λάτρεις του αθλητισμού θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν από κοντά τις μοναδικές διαδρομές που έχουν χαράξει οι διοργανωτές, σε ένα από τα ομορφότερα και πιο γραφικά νησιά της χώρας μας. Την Παρασκευή 1 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν μαθητικοί αγώνες τρεξίματος στην Περίσσα. Το Σάββατο 2 Μαΐου, θα διεξαχθεί κολυμβητικός αγώνας 1,5 μιλίου από το ηφαίστειο προς το παλιό λιμάνι, ενώ το πρόγραμμα του «Santorini Experience» θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 3 Μαΐου όπου μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν, στο μαγικό μονοπάτι που ενώνει την Οία με τα Φηρά, τις διαδρομές των 21,1 χλμ. (ημιμαραθώνιος), 10 χλμ. και 5 χλμ.
Την γενική εποπτεία των κολυμβητικών αγώνων της διοργάνωσης που προωθεί τον αθλητικό τουρισμό, θα έχει ο ομοσπονδιακός τεχνικός της κολύμβησης Νίκος Γέμελος, ενώ την τεχνική διεύθυνση του αγώνα έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Κουμάργιαλης, race director του XTERRA Greece. Το «Santorini Experience» θα λάβει την στήριξη κορυφαίων αθλητών με σπουδαίες επιδόσεις στα πανευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα κολύμβησης όπως οι Σπύρος Γιαννιώτης, Αντώνης Φωκαΐδης, Κέλλυ Αραούζου και Δημήτρης Νέγρης. 
Ο Δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος δήλωσε σχετικά: «Ο αθλητισμός  είναι μια δραστηριότητα εκ φύσεως ορμώμενη και γι αυτό είναι πιο ωραίο να συντελείται μέσα σε αυτή. Τί καλύτερο λοιπόν από μια εμπειρία που μπορεί να συνδυάσει την άθληση με τις ομορφιές της φύσης, ειδικά όταν αυτές είναι μοναδικές, όπως  η καλντέρα της Σαντορίνης και η θέα του ηφαιστείου.  Μια ευκαιρία να ανακαλύψετε το νησί, να γνωρίσετε άγνωστες πτυχές του, να γίνετε ένα με το φυσικό τοπίο και να απολαύσετε την δική του, ιδιαίτερη ομορφιά μέσα από μια εσωτερική ανάγκη άσκησης και εκτόνωσης, αυτής του αθλητισμού. Σας καλωσορίζουμε  στο  «Santorini Experience»  και ευχόμαστε «πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά» για αυτόν αλλά και για κάθε… αγώνα στη ζωή σας».
Ενώ η αρμόδια Αντιδήμαρχος Θήρας, Ρούλα Μπελλώνια επεσήμανε: «Κάθε συμμετοχή σε αθλητική εκδήλωση αποτελεί αναζωογόνηση όχι μόνο της σωματικής αλλά και της ψυχικής υγείας του ανθρώπου. Το «Santorini Experience», η αθλητική αυτή εμπειρία εναρμονισμένη  με τη φύση συνδυάζει το «ευ αγωνίζεσθαι» με το «ευ ζην». Στόχος όχι μόνο το βίωμα αυτών των αξιών, αλλά και η παρακαταθήκη τους για το μέλλον. Μια παρακαταθήκη που μπορεί να εξασφαλιστεί με τη συμμετοχή σας στις αθλητικές δραστηριότητες που θα διεξαχθούν και μέσω των οποίων θα συγκεντρωθεί ένα αξιόλογο ποσό που θα συμβάλει για την κατασκευή στίβου στο νησί. Γιατί ο αθλητισμός πρέπει πάντα να είναι κομμάτι των προτεραιοτήτων μας».
Παράλληλα, ο Πρόεδρος του Δ.Α.Π.Π.Ο.Σ., Ελευθέριος Τζούρος ανέφερε: «Tο Santorini Experience μετά από συντονισμένες προσπάθειες του Δήμου Θήρας του Δ.Α.Π.Π.Ο.Σ και του Ομίλου Active Media είναι πλέον γεγονός. Για πρώτη φορά στο νησί μας θα διοργανωθεί ένα τόσο μεγάλο αθλητικό γεγονός που ευελπιστούμε να γίνει θεσμός. Η Σαντορίνη για μια ακόμη φορά καλείται να φιλοξενήσει μια τόσο σπουδαία αθλητική διοργάνωση αναδεικνύοντας έτσι την απαράμιλλη και άγρια ομορφιά της, ενώ την ίδια στιγμή το μήνυμα «νους υγιής εν σώματι υγιεί» είναι πιο επίκαιρο παρά ποτέ».   
Από την πλευρά του ο ομοσπονδιακός τεχνικός της κολύμβησης, Νίκος Γέμελος επεσήμανε: «Με μεγάλη μου χαρά αναλαμβάνω την γενική εποπτεία των κολυμβητικών αγώνων της διοργάνωσης σε μια γενικότερη προσπάθεια που γίνεται για την διάδοση του αθλήματος της κολύμβησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι σημαντικό να στηρίζουμε τέτοιου είδους ενέργειες που προωθούν τις θάλασσές μας, στοιχείο με το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η χώρα μας». 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοργάνωση θα προσφέρει μέρος των εσόδων από κάθε συμμετοχή στην συγκέντρωση ενός συνολικού ποσού που θα προσφερθεί στον Δήμο Θήρας για την κατασκευή στίβου σε στάδιο του νησιού. Η εγγραφή σας μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την επίσημη σελίδα της διοργάνωσης: www.santorini-experience.com
Χορηγοί: Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης, Reef, The North Face 
Υποστηρικτής: Promopark
Website: www.santorini-experience.com
Hashtag: #SantoriniExperience
Για περισσότερες πληροφορίες: 
Γραφείο Τύπου: Active Media
Τηλ: +30 210 9343020
Χορηγικό πρόγραμμα: Focus On Sports 
Τηλ: +30 210 9312881-2

Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Κατηγορίες και είδη πλοίων

eidi_ploion2
Κάποτε οι άνθρωποι δεν ξεχώριζαν πλοία και όταν μιλούσαν για πλοίο, εννοούσαν κάθε πλεούμενο που μπορεί να μεταφέρει φορτίο στη θάλασσα. Με την πάροδο όμως του χρόνου, έγινε εμφανής η ανάγκη για τον διαχωρισμό τους.
Ο διαχωρισμός τους γίνεται με βάση την περιοχή που ταξιδεύουν (Ποντοπόρα, Ακτοπλοϊκά, Εγχώριων υδάτων), το υλικό κατασκευής τους (Ξύλινα, μεταλλικά ή μεικτής κατασκευής), το μέσο προώσεως (Μηχανοκίνητα, ιστιοφόρα, κωπήλατα η ρυμουλκούμενα) και το είδος μεταφοράς και του προορισμού τους.
Παρακάτω θα αναλύσουμε και θα δούμε τους τύπους των πλοίων με βάση το είδος μεταφοράς και του προορισμού τους.
Οι βασικές κατηγορίες πλοίων με βάση το είδος μεταφοράς και του προορισμού τους είναι 4 και είναι οι εξής:

A) ΦΟΡΤΗΓΑ ΠΛΟΙΑ  (cargo Ships) : φορτηγά χαρακτηρίζονται τα πλοία που μεταφέρουν κάθε είδος φορτίου και διαχωρίζονται σε φορτηγά πλοία ξηρών φορτίων, σε φορτηγά πλοία υγρών φορτίων και φορτηγά πλοία συνδυασμένων μεταφορών.
Φορτηγά πλοία Ξηρών φορτίων:
Διακρίνονται σε πλοία που μεταφέρουν χύμα ομοειδή φορτία (bulk carrier) και σε πλοία μεταφοράς γενικών φορτίων (general cargo).
-Χύμα ομοειδή φορτία είναι η ζάχαρη, το στάρι, το κάρβουνο κ.τ.λ.
bulk_carrier_1
Πλοίο μεταφοράς χύμα ομοειδή φορτίου (bulk carrier)
-Τα γενικά φορτία στην σημερινή εποχή μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ( containership). Τέτοια φορτία μπορεί να είναι ηλεκτρικά είδη, ηλεκτρονικά είδη, ρούχα και γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να στοιβαχτεί μέσα σε ένα εμπορευματοκιβώτιο. Ακόμα, πλοία γενικού φορτίου είναι και τα πλοία μεταφοράς οχημάτων (Roll-On/Roll-Off) τα οποία οχήματα μπορούν να μπούν μέσα στο πλοίο και να ξεφορτώσουν και φορτίο.
Πλοίο μεταφοράς οχημάτων (Roll-On/Roll-Off)
eidi_ploion2
Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ( containership)
Φορτηγά πλοία υγρών φορτίων:
Container Ship
Είναι τα δεξαμενόπλοια (Tanker) τα οποία διαθέτουν δεξαμενές στις οποίες, ανάλογα και με τον τύπο τους, φορτώνουν αργό πετρέλαιο, βενζίνη, νάφθα κ.τ.λ. Στα δεξαμενόπλοια συμπεριλαμβάνονται και τα πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (Liquefied Petroleum Gases) και υγροποιημένο φυσικό αέριο (Liquefied Natural Gases).
Πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (Liquefied Petroleum Gases)
LPG_Carrier
Δεξαμενόπλοιο (Tanker)
crude_oil_tanker-ship
Πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (Liquefied Natural Gases)
lng_vessel
Φορτηγά πλοία συνδυασμένων μεταφορών:
Είναι πλοία που μεταφέρουν εναλλακτικά υγρά και ξηρά χύμα φορτία. Διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, ταore/bulk/oil carriers- O.B.O. και τα Ore/oil carriers.
Φορτηγό πλοίο συνδυασμένων μεταφορών (O.B.O.)
Maya_OBO_carrier_
Φορτηγό πλοίο συνδυασμένων μεταφορών (O.B.O.)
 ploio_obo


Β) ΕΠΙΒΑΤΗΓΑ ΠΛΟΙΑ (passenger ships): Χαρακτηρίζονται τα πλοία που μεταφέρουν επιβάτες και υπό προϋποθέσεις φορτία και οχήματα. Τέτοια πλοία είναι τα επιβατηγά της ακτοπλοΐας, τα κρουαζιερόπλοια και τα υπερωκεάνια πλοία.

uperokeanio
Υπερωκεάνιο πλοίο
epivatigo_ploio
Επιβατηγό ακτοπλοΐας
krouazieroploio
Κρουαζιερόπλοιο

Γ) ΠΛΟΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ :
Πλοία ειδικού προορισμού είναι πλοία τα οποία δημιουργήθηκαν λόγω ανάγκης για γρήγορες μεταφορές ή λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας η οποία μας υποχρέωσε στην κατασκευή των πλοίων αυτών. Πλοία ειδικού προορισμού είναι τα πλοία ψυγεία (Refrigerated ship), τα αλιευτικά (Fishing boat), τα ωκεανογραφικά (Oceanographic ships), τα πλοία τοποθέτησης καλωδίων (Cable ships), τα εκπαιδευτικά (Training ships), μετεωρολογικά (Meteorological ships).
ploio_meteorologias
Μετεωρολογικό πλοίο (Meteorological ship)
ekpaideutiko_ploio
Εκπαιδευτικό πλοίο (Training ship)
ploio_topothetisis_kalwdiwn
Πλοίο τοποθέτησης καλωδίων (Cable ship)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Αλιευτικό (Fishing boat)
oceanographic_research
Ωκεανογραφικο πλοίο (Oceanographic ship)

ploio_psigeio
Πλοίο ψυγείο (Refrigerated ship)

Δ) ΠΛΟΙΑ ΒΟΗΘΙΤΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ  (auxiliary ships) :
Τα πλοία βοηθητικής ναυτιλίας είναι πλοία τα οποία δεν μεταφέρουν φορτία ή ανθρώπους αλλά βοηθούν τα υπόλοιπα πλοία για την ασφαλή και ομαλή διέλευση τους.
Τέτοια πλοία είναι τα παγοθραυστικά (Icebreakers), τα ρυμουλκά (Tug boats) , οι βυθοκόροι (Dredges), οι πλοηγίδες (Pilot boats), τα φαρόπλοια (Light vessels), οι πλωτοί γερανοί (Floating Derricks), τα ναυαγοσωστικά (Salvage Boats).
faroploio
Φαρόπλοιο (Light vessel)
nauagoswstiko
Ναυαγοσωστικό (Salvage Boat)
plwtos_geranos
Πλωτός γερανός (Floating Derrick)
pilot_boat
Πλοηγίδα (Pilot boat)
dredge_vessel
Βυθοκόρος (Dredge vessel)
rimoulko_ploio
Ρυμουλκό (Tug boat)
pagothraustiko
Παγοθραυστικό (Icebreaker)

ΠΗΓΗ e-nautilia.gr

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ




Μεγάλο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον για την επέκταση των υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Στο πλαίσιο αυτό εκπρόσωποι των Ελληνικών υδατοδρομίων, και πιο συγκεκριμένα η κ. Ρεβέκα Γκόβα, ο κ. Πολυχρόνης Ροντογιάννης και ο κ. Φώτιος Χατζηανδρώνης, επισκέφθηκαν σήμερα τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Παναγιώτη Χατζηπέρο και τον ενημέρωσαν για τις εξελίξεις και το ενδιαφέρον τους να επενδύσουν στον τομέα αυτόν στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στα Κύθηρα.
 
Ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε το μεγάλο ενδιαφέρον του για την ανάπτυξη αυτού του είδους της συγκοινωνίας, ιδιαίτερα λόγω του προβλήματος της μη επικοινωνίας των νησιών του Αργοσαρωνικού μεταξύ τους αλλά και με τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων.
 
Επίσης επεσήμανε ότι, λαμβάνοντας υπόψη την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την αύξηση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά καθώς και τις αρνητικές επιπτώσεις από την μεταφορά του αεροδρομίου του Ελληνικού στα Σπάτα, «τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα θα αποτελέσουν ένα μέσο αύξησης της επισκεψιμότητας των νησιών της Π.Ε. Νήσων και θα συντελέσουν στην ανάκληση των απωλειών του τουριστικού προϊόντος».

Oρολογία

Ναυτική ορολογία

nautiki-orologia
Η ναυτική ορολογία χρησιμοποιείτε πάρα πολλά χρόνια τώρα, αλλά δυστυχώς λόγο της αγγλικής γλώσσας τείνει να ξεχαστεί…
Είναι μερικές εκφράσεις και λέξεις που εμείς οι ναυτικοί χρησιμοποιούμε και θα πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να τις μαθαίνουμε και στους νεότερους.
Είναι κάποιες φράσεις όπως π.χ. «Μάϊνα την άγκυρα» ή «Βίρα την άγκυρα» που σημαίνει να λασκάρω-κατεβάσω την άγκυρα ή να μαζέψω-να ανεβάσω πάνω την άγκυρα. Αγκυροβολία ονομάζουμε την διαδικασία πόντισης της άγκυρας σε κατάλληλη θέση (αγκυροβόλιο), ώστε το πλοίο ή σκάφος μας να σταθεροποιηθεί με ασφάλεια. Δεν «παρκάρουμε» λοιπόν αλλά «αγκυροβολούμε». Και δεν λέμε «ρίξε την άγκυρα», αλλά«φουντάρισε την άγκυρ» ή «Πόντισε την άγκυρα».
Η διαφορά ας πούμε, της λέξης «Σαλπάρω» με την λέξη «Απόπλους» είναι ότι η λέξη «Απόπλους»αναφέρεται γενικώς στην αναχώρηση ενός πλοίου, ενώ η λέξη «Σαλπάρισμα» αναφέρεται στο σύνολο των επί μέρους ενεργειών και χειρισμών που πρέπει να κάνουμε, ώστε το«Ρεμετζαρισμένο» (Δεμένο) πλοίο μας, ή το πλοίο που είναι αγκυροβολημένο, να αναχωρήσει με ασφάλεια.
Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν δεν θα ήταν δυνατόν να μιλάμε με ορολογία ίδια με αυτή που μιλάνε οι στεριανοί. Έχουμε πει ότι το επάγγελμα του ναυτικού είναι ιδιόμορφο και μοναδικό.
Υπάρχουν δεκάδες ναυτικές λέξεις και φράσεις. Εμείς θα αναφέρουμε μερικές βασικές που θα πρέπει να γνωρίζετε.
-Αβαρία: Ζημιά.
-Αβαράρω: Σπρώχνω κάτι να απομακρυνθεί.
-Αβέρτα: Ανοικτά, ελεύθερα, απεριόριστα.
-Αγαντάρω-αγάντα: Κρατώ καλά, αντέχω.
-Ανάποδα: Κίνηση τού σκάφους προς τα πίσω.
-Αριβάρω: Καταπλέω σε λιμάνι, φθάνω.
-Αριστερά (το αντίθετο ισχύει για δεξιά): Είναι η πλευρά στην οποία κοιτάζοντας προς την πλώρη βρίσκετε στο αριστερό μας χέρι. Όταν κοιτάμε από την πρύμνη προς την πλώρη, αριστερή πλευρά θα είναι η πλευρά που βρίσκετε στο δεξί μας χέρι.
-Απίκ0: Η γωνία των 90 μοιρών που σχηματίζει η άγκυρα με την επιφάνεια της θάλασσας, λέμε ότι είναι απίκο και όχι κάθετα.
-Απόγεια αύρα: Ο στεριανός άνεμος της νύχτας.
-Αρόδου: Όταν το βαπόρι έχει σβηστές μηχανές και πλέει ελεύθερο.
-Βάρδα: Παραμέρισε.
-Βερίνα: Το στρίψιμο- μπέρδεμα τού σχοινιού ή του συρματόσκοινου.
-Γάστρα: ονομάζεται το υποθαλάσσιο τμήμα τού πλοίου. Συνήθως στον όρο αυτό περιλαμβάνεται το σύνολο τού σκαριού, εκτός καταστρώματος και εξοπλισμού.
-Έκταμα: λέμε το μήκος της αλυσίδας που βρίσκεται μέσα στη θάλασσα όταν είμαστε αγκυροβολημένοι.
-Έξαλα: ονομάζονται τα μέρη τού σκάφους που είναι πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας (ύφαλα αυτά που είναι κάτω από αυτήν).
-Θαλάσσια αύρα / Μπουκαδούρα: Ο άνεμος που πνέει από την θάλασσα προς την ακτή.
-Ίσαλο: ονομάζουμε τη νοητή γραμμή που χαράζουμε στις πλευρές (γάστρα) τού σκάφους στο ύψος όπου αυτές (οι πλευρές) εφάπτονται με την επιφάνεια της θάλασσας.
Κάβος: Χόντρο και με αντοχές σχοινί το οποίο χρησημεύει για την πρόσδεση του πλοίου.
-Καρίνα ή καρένα: λέμε το κατώτατο μέρος τού σκάφους που είναι βυθισμένο στο νερό.
-Κοτσάρω: Κρεμώ, συνδέω.
-Κοτσανέλα: Ονομάζονται οι μεταλλικές δέστρες, που ενσωματώνονται στις κουπαστές τού πλοίου ή του σκάφους, κυρίως στην πρύμνη και στην πλώρη, για το δέσιμο κατά την αγκυροβολία ή το ρεμετζάρισμα.
-Κουβέρτα ή κατάστρωμα: Ονομάζεται το δάπεδο που καλύπτει εξωτερικά το σκαρί τού σκάφους.
-Κουμπάσο: Ναυτικός διαβήτης για τον υπολογισμό της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη.
-Κουπαστή: Ονομάζουμε το ανώτερο ύψος των πλευρών ενός σκάφους.
-Κροσάρω: Διασχίζω, διασταυρώνω.
-Κύτος: Είναι ο χώρος ανάμεσα στο κατάστρωμα και τα ύφαλα τού πλοίου. Γενικότερα, είναι ο εσωτερικός χώρος τού σκάφους που προορίζεται για την φόρτωση.
-Μαρέα: Παλίρροια.
-Μάσκα: Η παρειά της πλώρης, το μάγουλο.
-Μπαρούμα: Σχοινί.
-Μπατάρω: Ανατρέπομαι.
-Μπίντα: Η δέστρα.
-Μπόσικο: Χαλαρό.
-Μπότζι: όταν παρατηρείται το φαινόμενο τού διατοιχισμού. Διατοιχισμός είναι η ταλάντωση τού σκάφους περί τον διαμήκη άξονά του. Είναι δηλαδή οι κλίσεις που παίρνει το σκάφος, προς την μία ή την άλλη πλευρά.
-Μπούκα: Στόμιο-είσοδος λιμανιού.
-Μπούσουλας: Η πυξίδα.
-Νιτσεράδα: Αδιάβροχο ρούχο.
-Ντόκος: Προβλήτας πρόσδεσης τού σκάφους μέσα σε λιμάνι.
-Παρατροπίδια: Ονομάζονται οι εκατέρωθεν της τρόπιδας (καρίνας) διαμήκεις πολυεστερικές προεξοχές.
-Πλώρα: Μπροστά.
-Πρίμα: Πίσω.
-Πρόσω: Κίνηση τού σκάφους προς τα εμπρός.
-Ράδα: το αγκυροβόλιο
-Ρεπόρτο: Μήνυμα.
-Ρεγουλάρω: Ρυθμίζω λεπτομερώς ένα μηχάνημα ή μια συσκευή.
-Ρίφια: Σκόπελοι και ύφαλοι.
-Ρέλια: Τα κάγκελα.
-Ρεσπέτο: ονομάζεται το εφεδρικό σχοινί, εργαλείο ή ανταλλακτικό που έχουμε στο πλοίο.
-Ρότα τού πλοίου: Η πορεία τού πλοίου.
-Σεντίνα: Είναι το κάτω μέρος τού σκάφους όπου συνήθως συγκεντρώνονται τα νερά.
-Σκουλάρω: Αδειάζω τα νερά της θάλασσας.
-Σοφράνο: η προς τον άνεμο πλευρά του σκάφους.
-Σταβέντο: η αντίθετη από τον άνεμο πλευρά του σκάφους.
-Στρίτσο: Ο χώρος όπου αποθηκεύετε η άγκυρα.
-Σπατσάρω: Τελειώνω, ξεμπερδεύω.
-Τζιφάρι: Αντλία αναρρόφησης, σιφώνι.
Ύφαλα: Τα μέρη τού σκάφους που είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας (τα πάνω είναι τα έξαλα).
-Φαινόμενος άνεμος: χαρακτηρίζεται ο άνεμος εκείνος που γίνεται αισθητός όταν ταξιδεύουμε με το σκάφος μας. Ο φαινόμενος άνεμος διαφέρει από τον πραγματικό, σε ένταση και διεύθυνση.
-Φερμάρω ή καργάρω: Όταν θέλουμε να πούμε «σφίγγω πολύ» ένα σχοινί.
-Φρακτή ή κοινώς μπουλμές (bulkhead): Λέγεται το κάθε πολυεστερικό χώρισμα, είτε στο κύτος είτε στα επί μέρους διαμερίσματα ενός σκάφους (εσωτερικά ή υπερκατασκευών).
Αυτές είναι ενδεικτικά μερικές λέξεις η οποίες, εάν μπαρκάρετε για πρώτη φορά, θα σας φανούν χρήσιμες. Υπάρχουν δεκάδες λέξεις ακόμα που όλο και περισσότερο σταματούν να χρησιμοποιούνται. Θα ήθελα να πω ότι, μπορεί στα βαπόρια να μιλάμε πλέον αγγλικά και να μην χρησιμοποιούμε τόσο πολύ αυτές τις λέξεις, αλλά είναι πολύ σημαντικό να κρατάμε τις παραδόσεις μας και να μην ξεχνάμε την ιστορία μας. Άλλωστε εμείς οι Έλληνες είμαστε από τούς πρώτους λαούς που βγήκαν στο πέλαγος και οι πρώτοι, εδώ και πολλές δεκαετίες, στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία….