Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΟΚ




Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, αυτή τη στιγμή, στο λιμάνι του Πειραιά, στοιβάζονται (κυριολεκτικά), περί των 5.330 προσφύγων και μεταναστών, ενώ καθημερινά ο αριθμός αυτός αυξάνεται ή μειώνεται ανάλογα με τις ροές απο τα νησιά προς την ενδοχώρα και από τον Πειραιά, προς την Ειδομένη και ενίοτε και προς τις δομές που έχουν δημιουργηθεί για να υποδεχθούν αυτούς τους ανθρώπους.
Αυτοί οι 5.300 τόσοι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και μερικές δεκάδες εκατοντάδες παιδιά κάθε ηλικίας βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά εδώ και τουλάχιστον 1,5 μήνα και καθ' όλη την διάρκεια αυτής της περιόδου ουδείς είναι σε θέση να μας ενημερώσει με το τι μέλλει γενέσθαι.
Θα μείνουν στο λιμάνι του Πειραιά ; Θα μετακινηθούν σε δομές ; Και αν ναι, πόσοι και πότε, δεδομένου πως όσοι δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ασύλου, αυτόματα χαρακτηρίζονται ως παράνομοι μετανάστες και πρέπει να επαναπατρισθούν.
Το να παραμένουν εσαεί στο λιμάνι του Πειραιά δεν είναι λύση, αφενός διότι το λιμάνι δεν διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές φιλοξενίας 5.000 και πλέον ανθρώπων για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αφετέρου, διότι το λιμάνι, ως λιμάνι που είναι, κάποια στιγμή θα πρέπει να επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς του.
Η παραμονή λοιπόν αυτών των ανθρώπων στο λιμάνι ενέχει πολύ σοβαρούς κινδύνους, πρώτα και κύρια για αυτούς του ίδιους διότι το να κάνεις το μπάνιο σου στην Ε1 όπου καταπλέουν τα πλοία των Δωδεκανήσων ενέχει το σοβαρό και υπαρκτό κίνδυνο του να γίνεις κιμάς από τις προπέλες των πλοίων που αποπλέουν και καταπλέουν.
Eίναι ξεκάθαρο πως στην περίπτωση ατυχήματος την ευθύνη την φέρει αποκλειστικά το υπουργείο Ναυτιλίας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του, οι οποίες απλά παρακολουθούν την κατάληψη του λιμένα κάνοντας τον τροχονόμο στην διευθέτηση των χώρων που θα καταλάβουν όλοι εκείνοι που αποφάσισαν να εγκατασταθούν σε αυτό χωρίς να ρωτήσουν κανέναν και χωρίς να πάρουν και την άδεια κανενός...
Κάποια στιγμή, λοιπόν, αργά ή γρήγορα, το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο μόνο κατ΄ όνομα πια συνδέεται με τη ναυτιλία, θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την εκκένωση του λιμανιού του Πειραιά από τους πρόσφυγες.
Εξάλλου, το λιμάνι του Πειραιά, όπως και όλα τα λιμάνια της χώρας που δέχονται πλοία άνω των 500 τόνων που εκτελούν διεθνές πλόες, είναι εδώ και χρόνια ενταγμένο σε ένα παγκόσμιο σύστημα ασφάλειας, τον γνωστόν στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ ISPS Code.
Ο παραπάνω κώδικας υποχρεώνει το λιμάνι του Πειραιά να ελέγχει διεξοδικά τόσο τα πλοία, όσο και τα φορτία που διακινούνται μέσω αυτού και έχουν ως προορισμό τους άλλο λιμάνι.
Σήμερα και με 5.000 και πλέον πρόσφυγες να έχουν βρει καταφύγιο στο λιμάνι αρνούμενοι να μετακινηθούν στις δομές που έχουν δημιουργηθεί για αυτούς, πρακτικά ο Πειραιάς βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό εκτός ISPS και το μόνο που απομένει είναι απλά να συμβεί το ατύχημα.
Φτάνει ένας καπετάνιος να αρνηθεί αύριο το πρωί να προσεγγίσει το Επίνειο και πάπαλα...
Μα, καλά, θα αναρωτηθεί κανείς, υπάρχει καπετάνιος που εμπρός σε αυτό που συμβαίνει θα προβεί σε μια τέτοια κίνηση;
Θέλω να πιστεύω πως όχι.
Γνωρίζω όμως πως στο απώτερο παρελθόν, έχουν υπάρξει και καπετάνιοι οι οποίοι έχουν πετάξει λαθρεπιβάτες στα σκυλόψαρα...
Με άλλα λόγια, όλοι λέμε πως είναι αδύνατον να συμβεί, αλλά στην πραγματικότητα, κανείς δεν ξέρει...
Μια άρνηση όμως φτάνει και περισσεύει έτσι ώστε το λιμάνι του Πειραιά να βρεθεί εκτός παγκόσμιου δικτύου μεταφορών με ότι αυτό συνεπάγεται για την εθνική οικονομία της χώρας, αλλά πρωτίστως για μια ιδιαίτερα μεγάλη ομάδα παραναυτιλιακών και άλλων δραστηριοτήτων που θα "παγώσουν" έως ότου αποκατασταθεί η ασφαλής λειτουργία του λιμένα.
Εξάλλου, σε λιγότερο από ένα μήνα ξεκινά η σεζόν αρχής γενομένης με τις διακοπές του Πάσχα. Τον επόμενο μήνα μετά το Πάσχα, τον Ιούνιο δλδ, ανοίγει και επίσημα πλέον η θερινή περίοδο.
Στο σημείο στο οποίο έχουν σήμερα κατασκηνώσει οι πρόσφυγες "δένουν" τα πλοία της Κρήτης και λίγο παρακεί τα πλοία των Δωδεκανήσων.
Όποιος διαθέτει τον κοινό νου αντιλαμβάνεται πως είναι αδύνατον να παρασχεθεί ο οποιοσδήποτε έλεγχος σε δεκάδες χιλιάδες επιβάτες που θα φεύγουν και θα έρχονται σε έναν χώρο στον οποίο βρίσκονται 5.000 πρόσφυγες με τις σκηνές τους.
Όλα δείχνουν πως αν το υπουργείο δεν κινηθεί άμεσα για την εξεύρεση λύσης το επόμενο καλοκαίρι το λιμάνι του Πειραιά θα βιώσει το απόλυτο μπάχαλο, ένα μπάχαλο που ενέχει σοβαρότατους κινδύνους και για τους πρόσφυγες και για τους επιβάτες...
Ευελπιστώ πως εν τέλει θα πρυτανεύσει η λογική ώστε το υπουργείο να δώσει την πρέπουσα λύση.
Μια λύση που θα διασφαλίζει αφενός ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στους πρόσφυγες - μέχρι νεωτέρας - και αφετέρου θα εξασφαλίζει πως δεν θα χαθεί άλλη μια τουριστική σεζόν που τόσο πολύ χρειάζονται τα νησιά μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου