Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

ΑΓΡΙΑ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ



Στον αέρα» βρίσκονταν έως χθες το απόγευμα τα δρομολόγια του «Ταξιάρχης» στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα, με την εταιρεία να μην είχε ανακοινώνει εάν θα πραγματοποιούνταν δρομολόγια του πλοίου ή όχι. Θυμίζουμε ότι τα δρομολόγια είχαν διακοπεί λόγω επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιείται από το πλήρωμά του. Επίσχεση εργασίας πραγματοποιούν οι ναυτικοί και σε άλλα πλοία τής ΝΕΛ. Ένα από αυτά είναι το «Μυτιλήνη», το οποίο είναι ακινητοποιημένο στο Καρλόβασι της Σάμου λόγω βλάβης. Τους ναυτικούς του πλοίου επισκέφθηκαν τις προηγούμενες ημέρες μέλη της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Σάμου, σωματείων και της Γραμματείας Σάμου τού ΠΑΜΕ. Τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ελληνικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ). Η ΝΕΛ, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι είναι θύμα των ενεργειών τού καρτέλ της ακτοπλοΐας, γι’ αυτό άλλωστε γίνονται επισχέσεις εργασίας μόνο στα δικά της πλοία παρά το ότι απλήρωτοι ναυτικοί υπάρχουν και σε άλλες εταιρείες. Η διοίκηση της ΝΕΛ έχει στείλει υπόμνημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όπου εξηγεί την άποψή της για τν δημιουργία και τη λειτουργία τού καρτέλ. Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Θοδωρή Δρίτσα, προκειμένου να πληρωθούν οι ναυτικοί τα δεδουλευμένα τους και να αποκατασταθούν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. "Μάχη" για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου Εξ άλλου, την προηγούμενη Πέμπτη κατατέθηκαν οι προσφορές για το διαγωνισμό της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου. Η Hellenic Seaways ενδιαφέρεται το «Νήσος Μύκονος» να κρατήσει τα δρομολόγια που έχει σήμερα, δηλαδή το Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου - Άγιος Κήρυκος (- Πάτμος) και το Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου. Η προσέγγιση στην Πάτμο θα πραγματοποιείται από 15 Ιουνίου έως τις 13 Σεπτεμβρίου. Η Blue Star ενδιαφέρεται να δρομολογήσει το «Blue Star 1» στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι κατά τη θερινή περίοδο, αλλά και για την απευθείας προσέγγιση στα Ψαρά από τον Πειραιά. Η ΑΝΕΛ ενδιαφέρεται και για τις τρεις γραμμές που ξεκινούν από την Καβάλα και θέλει να δρομολογήσει το «Πρέβελη». Η απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας αναμένεται να γνωστοποιηθεί στις αρχές του Μαρτίου. Το πλοίο με την οικονομικότερη προσφορά είναι το «Πρέβελη». Αν όμως κριτήριο για την επιλογή του πλοίου είναι η ανώτερη κατηγορία, τότε αναμένεται να κερδίσει το διαγωνισμό το «Νήσος Μύκονος». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόθεση της Blue Star Ferries να δρομολογήσει στην άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου ένα από καλύτερα πλοία του Αιγαίου, το «Blue Star 1», που μέχρι τώρα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς. Το πλοίο έχει έρθει στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη δύο φορές για να αντικαταστήσει το «Blue Star Patmos» στην ετήσια ακινησία του. Ωστόσο, φαίνεται πως πρόθεση της εταιρείας είναι να μονιμοποιήσει την παρουσία του πλοίου στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, γι’ αυτό και έχει δηλώσει τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη ως μία από αυτές που θα εξυπηρετεί την περίοδο 2015 - 2016. Για την ίδια περίοδο, η Hellenic Seaways θέλει να δρομολογήσει το «Αριάδνη» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Η Hellenic Seaways για το «Νήσος Μύκονος» θέλει ετήσια δρομολόγηση στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Εύδηλος Ικαρίας, Καρλόβασι Σάμου - Βαθύ Σάμου. Το πλοίο μέχρι τώρα έχει προσωρινή δρομολόγηση στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου. Για το «Νήσος Χίος» έχει ζητηθεί ετήσια δρομολόγηση στις Κυκλάδες, με αφετηρία όμως το λιμάνι της Ραφήνας, ενώ στο σχεδιασμό της εταιρείας έχει ενταχθεί και μια προσέγγιση στα Μεστά της Χίου. Από την πλευρά της, η ΝΕΛ έχει ζητήσει τη διατήρηση της ετήσιας δρομολόγησης του «Μυτιλήνη» στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου