Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015







ενημερώσεις

21 Ιανουάριος 2015
Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας επιτεύχθηκε η είσοδος διερευνητών στο εσωτερικό του πλοίου NORMAN ATLANTIC, στους χώρους όπου επί σειρά ημερών φλέγονταν οχήματα και άλλα υλικά που καθιστούσαν αδύνατη την πρόσβαση. Στις έρευνες εκ μέρους των ιταλικών αρχών, που θα περιλάβουν αυτοψίες, φωτογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις, μετρήσεις, αναλύσεις και εξετάσεις υλικών κλπ) λαμβάνουν μέρος και Έλληνες εμπειρογνώμονες, απεσταλμένοι των Ελληνικών Αρχών, που επίσης διεξάγουν προκαταρκτική έρευνα.

Τα θύματα της ναυτικής τραγωδίας του NORMAN ATLANTIC είναι απαραίτητο να διασφαλίσουν ότι θα παρακολουθήσουν από κοντά και θα παρασταθούν και συμμετάσχουν στις έρευνες των Αρχών, από το αρχικό στάδιο μέχρι το τέλος, με δικό τους τεχνικό ή τεχνικούς συμβούλους (όπως ναυπηγούς και άλλους). Τούτο είναι απολύτως αναγκαίο για την διασφάλιση και καλύτερη προάσπιση και επιδίωξη των δικαιωμάτων των θυμάτων, δεδομένου ότι, μόνο εφόσον και στον βαθμό που θα αποδειχθούν τεχνικά και επιστημονικά οι εκ μέρους των υπευθύνων για το πλοίο παρανομίες και εγκληματικές παραβιάσεις κανονισμών ασφαλείας, για τις οποίες υπάρχουν ενδείξεις, υποψίες και υπόνοιες αλλά απαιτούνται θεμελιωμένες αποδείξεις, θα μπορέσουν τα θύματα να διεκδικήσουν αποζημιώσεις υψηλότερες από τα όρια που τίθενται από τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 392/2009 και την εν γένει νομοθεσία που ισχύει.
Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διέταξε έρευνα σε σχέση με τη
ναυτική τραγωδία του NORMAN ATLANTIC, η οποία ήδη διεξάγεται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς με εντολή του Εισαγγελέως
Πειραιώς, για να διακριβωθεί αν διαπράχθηκαν τα εγκλήματα της διατάραξης υδάτινων συγκοινωνιών με αποτέλεσμα θάνατο και
θέση σε κίνδυνο ανθρώπων, καθώς και του εμπρησμού.
Το ΚΛΠ θα διερευνήσει  τις επιθεωρήσεις του πλοίου, και εάν  συμμορφωνόταν προς τους διεθνείς κανονισμούς για την πυρασφάλεια και τα σωστικά μέσα.

Ένας ακόμα  Ελληνας νεκρός επιβάτης αναγνωρίσθηκε από
τους οικείους του στην Ιταλία.
Διατυπώθηκαν φόβοι από τις Ιταλικές αρχέςότι μπορεί να υπήρχαν
στο γκαράζ του πλοίου λαθρεπιβάτες, οι οποίοι να εγκλωβίσθηκαν από τη φωτιά.

Οι Ιταλικές δικαστικές αρχές άσκησαν ποινική δίωξη κατά τεσσάρων ατόμων, του νομίμου εκπροσώπου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία,
ενός υπαλλήλου της ίδιας εταιρείας, του αξιωματικού του πλοίου
που ήταν υπεύθυνος για το κατάστρωμα και του μηχανικού.
Τα ξημερώματα της Κυριακής, 28 Δεκεμβρίου 2014, ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου NORMAN ATLANTIC, ιταλικής σημαίας και νηολογίου Μπάρι Ιταλίας, ενώ έπλεε στην Αδριατική, έχοντας αποπλεύσει από Πάτρα για Ιταλία, με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.  Μετά από πολύωρες συντονισμένες επιχειρήσεις των ιταλικών και ελληνικών αρχών, με εναέρια και πλωτά μέσα, επιτεύχθηκε εν τέλει η διάσωση και μεταφορά στην ξηρά της πλειοψηφίας των επιβατών, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί στο ανώτερο ανοικτό κατάστρωμα του πλοίου για να διαφύγουν από την φωτιά και έζησαν τραγικές ώρες αγωνίας και ταλαιπωρίας, σωματικής και ψυχικής. Δυστυχώς δεν διασώθηκαν όλοι οι επιβάτες. Έχει ήδη επισήμως ανακοινωθεί ότι υπάρχουν τουλάχιστον δέκα θανόντες, ενώ το γεγονός ότι πιθανότατα στο πλοίο επέβαιναν άτομα που δεν περιλαμβάνονται στην λίστα επιβατών της ναυλώτριας εταιρείας, όσο και μαρτυρίες επιβατών ότι πολλοί οδηγοί φορτηγών κοιμόνταν την νύχτα μέσα στα οχήματά τους στο γκαράζ, αυξάνει τις ανησυχίες ότι οι θανόντες και αγνοούμενοι ανέρχονται σε πολλές δεκάδες. Οι έρευνες συνεχίζονται, τόσο στην γύρω θαλάσσια περιοχή, όσο και εντός του πλοίου

Το πλοίο ανήκει στην Ιταλική εταιρεία VISEMAR DI NAVIGAZIONE SRL, με έδρα Via Romea 44, 45014 Porto Viro RO, στην Ιταλία και έχει μισθωθεί στην ελληνική εταιρεία ΑΝΕΚ. Παρακολουθείται όσον αφορά την αξιοπλοΐα τoυ από τον ιταλικό νηογνώμονα RINA και έχει ασφαλισθεί για την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένων τραυματισμών/θανάτων επιβατών και πληρώματος, στο νορβηγικό GARD P & I Club.  

Πολλά αναφέρονται ήδη στα μέσα ενημέρωσης σχετικά με παράγοντες και ελλείψεις του πλοίου που ενδέχεται να συνετέλεσαν στην ναυτική τραγωδία, όπως εξελίχθηκε. Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να διερευνηθούν προσεκτικά στο άμεσο μέλλον, από ειδικούς τεχνικούς και νομικούς συμπαραστάτες των θυμάτων αυτής της ναυτικής τραγωδίας, δεδομένου ότι θα διαδραματίσουν ρόλο στην έκταση και στην φύση της πιθανής ευθύνης των πλοιοκτητών, των διαχειριστών του πλοίου, αλλά ενδεχομένως και τρίτων προσώπων, υπευθύνων για την ασφάλεια πλοίου και επιβαινόντων. Θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να διερευνηθούν οι προ ολίγων ημερών διαπιστωθείσες ελλείψεις στα μέσα ασφάλειας και διάσωσης του NORMAN ATLANTIC, οι αιτίες της πυρκαϊάς στο γκαράζ, οι λόγοι αδυναμίας ελέγχου και περιορισμού της φωτιάς με μέσα του πλοίου, οι δυσλειτουργίες στον συντονισμό των επιβατών, το γεγονός ότι πιθανόν επέβαιναν του πλοίου και άτομα που δεν είχαν εισιτήριο, συμπεριλαμβανομένων λαθρεπιβατών, που ίσως κρύβονταν στο γκαράζ κ.α. 

Οι ιταλικές δικαστικές αρχές ήδη άσκησαν ποινική δίωξη κατά του πλοιάρχου και του ιδιοκτήτη του πλοίου NORMAN ATLANTIC.

Οι επιβάτες που διασώθηκαν, οι οποίοι πέρασαν απερίγραπτη ταλαιπωρία, πέραν της απώλειας των οχημάτων τους και των προσωπικών τους υπαρχόντων, οι οικογένειες των επιβατών που έχασαν την ζωή τους με τραγικό τρόπο, τα μέλη του πληρώματος, έχουν πιθανότατα σημαντικά δικαιώματα για αποζημίωση. Η φύση και η έκταση των δικαιωμάτων αυτών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμπεριστατωμένη διερεύνηση και θεμελίωση των πιθανών ελλείψεων και παρανομιών που υπήρχαν στο πλοίο και από την εξειδικευμένη διεκδίκησή τους στην πλέον πρόσφορη δικαιοδοσία (Ιταλία, Ελλάδα ή αλλού), και με βάση τους ειδικούς νόμους και  διεθνείς συμβάσεις που διέπουν την θαλάσσια μεταφορά επιβατών.

Το διεθνές δίκτυο δικηγόρων εξειδικευμένων σε εκπροσώπηση θυμάτων ατυχημάτων Global Justice Network (βλ. www.globaljusticenetwork.com), στο οποίο συμμετέχει το δικηγορικό μας γραφείο, έχει ήδη δεχθεί κλήσεις από διασωθέντες επιβάτες του ΝΟRMAN ATLANTIC τους οποίους συμβουλεύει για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν άμεσα. Δικηγορικά γραφεία -μέλη του Global Justice Network έχουν εξειδικευμένη γνώση και μεγάλη εμπειρία σε χειρισμό ναυτικών ατυχημάτων και έχουν εκπροσωπήσει μεγάλο αριθμό θυμάτων σε πολυπρόσωπα ναυάγια επιβατηγών πλοίων, όπως:

-    το ναυάγιο του EXPRESS SAMINA στο Αιγαίο, 

-    το πλέον πολύπλοκο ναυτικό ατύχημα στην ιταλική δικαιοσύνη, το AL SALAM BOCCACIO που βυθίσθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 

-    το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND στην Σαντορίνη, 

-    το κρουαζιερόπλοιο COSTA CONCORDIA, 

-    την τεράστια ναυτική τραγωδία του DONA PAZ που επίσης προκλήθηκε από πυρκαϊά, αλλά και πολλά ναυτικά ατυχήματα σε εμπορικά πλοία, όπως :

-    την πολύνεκρη πυρκαϊά στο φορτηγό πλοίο AEGEAN WIND

-    την πολύνεκρη σύγκρουση των πλοίων KARAM I και ALEXANDRO DP

-    την ναυτικη τραγωδία της σύγκρουσης των πλοίων BALTIC ACE και CORVUS J.

-    το πολύνεκρο ναυτικό ατύχημα της σύγκρουσης τους επιβατηγού ΣΑΜΑΙΝΑ με το πολεμικό υποβρύχιο ΚΩΣΤΑΚΟΣ

-    το πολύνεκρο ναυάγιο του πλοίου KEPHI στην Μεσόγειο

-    την σύγκρουση του εμπορικού πλοίου ATLANTIC COMET με αλιευτικό σκάφος

-    την πολύνεκρη βύθιση του αλιευτικού ΛΥΜΠΕΡΙΟΣ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου