Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Shaddai Mega Yacht: ταξιδεύοντας σε ένα γιοτ απαράμιλλης πολυτέλειας

Shaddai Mega Yacht: ταξιδεύοντας σε ένα γιοτ απαράμιλλης πολυτέλειας (video + φωτογραφίες)

Για να μαγνητίσουν τα βλέμματα των εκατομμυριούχων πιθανών αγοραστών αλλά και τον θαυμασμό όσων λατρεύουν τα γιοτ, τα σχεδιαστικά γραφεία επιχειρούν τα τελευταία χρόνια να σχεδιάσουν όχι μόνο πολυτελή γιοτ αλλά και ιδιαιτέρως εκκεντρικά.
Αυτό τουλάχιστον ισχύει στην περίπτωση του μήκους 150 μέτρων μέγα- γιοτ «Shaddai».
Το «Shaddai» σχεδιάστηκε από το γραφείο του Ιταλού Gabriele Teruzzi. Κύριο χαρακτηριστικό του νέου γιοτ είναι ότι διαθέτει σε ύψος 40 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας πολυτελή καμπίνα με κρεββατοκάμαρα, ιδιωτική τραπεζαρία, πλήρως εξοπλισμένο μπαρ, καθώς και πισίνα υπερχείλισης με γυάλινα τοιχώματα.
Το «Shaddai» θα διαθέτει επίσης ενυδρείο, καταρράκτες ακόμα και ελικοδρόμιο για τους επιβάτες του, ενώ θα προσφέρει ανεμπόδιστη θέα από τα καταστρώματά του.
Μπορείτε να δείτε το εντυπωσιακό «Shaddai» στο βίντεο, που θα βρείτε εδώ.
chchchchchchchchch

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Νέας γενιάς πολυτελές πλοίο για κρουαζιέρες εξερεύνησης από την DAMEN (φωτογραφίες)

Νέας γενιάς πολυτελές πλοίο για κρουαζιέρες εξερεύνησης από την DAMEN (φωτογραφίες)

Την περασμένη Τρίτη 13 Οκτωβρίου σε ειδική τελετή η ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Damen μαζί με το νέο συνεργάτη της, την εταιρεία Expedition Voyage Consultants Ltd. που ειδικεύεται σε παροχή τεχνογνωσίας για οργάνωση κρουαζιέρων εξερεύνησης, καθώς και το δανέζικο αρχιτεκτονικό γραφείο Knud E. Hansen παρουσίασαν τα σχέδια ενός νέου πολυτελούς πλοίου προορισμένου για μοναδικές κρουαζιέρες εξερεύνησης.
Το κρουαζιερόπλοιο θα μπορεί να φιλοξενήσει 115 επιβάτες και θα έχει την δυνατότητα να πλέει με ασφάλεια σε προορισμούς που βρίσκονται σε όλες τις θάλασσες του κόσμου, σε τροπικά αλλά και πολικά νερά, από την Πολυνησία έως το Βορειοδυτικό Πέρασμα κι από την Αρκτική έως την Ανταρκτική.
Το νέο κρουαζιερόπλοιο θα είναι κατηγορίας Polar Class 6 και θα διαθέτει αυτονομία πλεύσης που θα φτάνει τις 30 ημέρες. Η επιχειρησιακή ταχύτητα του νέου πλοίου θα φτάνει μέχρι και τους 18 κόμβους, ενώ ο σχεδιασμός της γάστρας του πλοίου συνδυαστικά με την αποτελεσματική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας επί του σκάφους θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια σε μείωση των εκπομπών CO2 σε ποσοστό έως και 20%, σύμφωνα με τον Henk Grunstra, Product Director της Damen.
Το νέο κρουαζιερόπλοιο θα είναι σε θέση να πλέει σε νέες συναρπαστικές θαλάσσιες διαδρομές, παρέχοντας ένα σαφώς υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, οικονομίας και άνεσης. Μάλιστα, οι επιβάτες του νέου πλοίου θα μπορούν να επισκέπτονται σχεδόν κάθε προορισμό σε όλες τις θάλασσες του κόσμου, ενώ θα έχουν την δυνατότητα εναέριας ή και υποθαλάσσιας εξερεύνησης με την χρήση ελικοπτέρου και υποβρυχίου αντιστοίχως.
6
2
3
4
5

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Ένα ελληνικό νησί για…. ψαγμένους στους ταξιδιωτικούς παραδείσους για το 2017


ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ! Μπλόκο από τους Συμβολαιογράφους με γενική αποχή – Συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες αύριο σε όλα τα Ειρηνοδικεία!ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ! Μπλόκο από τους Συμβολαιογράφους με γενική αποχή – Συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες αύριο σε όλα τα Ειρηνοδικεία! ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΑΣΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ! Τι αναφέρουν στην κοινή δήλωση που έδωσαν στη δημοσιότητα – Τι ζητάνε από την ελληνική κυβέρνηση!ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΑΣΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ! Τι αναφέρουν στην κοινή δήλωση που έδωσαν στη δημοσιότητα – Τι ζητάνε από την ελληνική κυβέρνηση! ΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ: Υπεγράφη η σύμβαση – Πόσο θα στοιχίσειΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ: Υπεγράφη η σύμβαση – Πόσο θα στοιχίσει ΝΕΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ! Δεν υπήρξαν εμπλοκέςΝΕΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ! Δεν υπήρξαν εμπλοκές ΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ! Ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις οι αγρότεςΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ! Ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις οι αγρότες ΕΞΙ ΑΚΟΜΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΥΛΟΥ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ! Είχαν  γίνει από Τούρκους στρατιωτικούςΕΞΙ ΑΚΟΜΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΥΛΟΥ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ! Είχαν γίνει από Τούρκους στρατιωτικούς Τραβούν χειρόφρενο την Τετάρτη τα ΜΜΜ- Πως θα κινηθούνΤραβούν χειρόφρενο την Τετάρτη τα ΜΜΜ- Πως θα κινηθούν
ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ! Μπλόκο από τους Συμβολαιογράφους με γενική αποχή – Συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες αύριο σε όλα τα Ειρηνοδικεία!ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ! Μπλόκο από τους Συμβολαιογράφους με γενική αποχή – Συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες αύριο σε όλα τα Ειρηνοδικεία! ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΑΣΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ! Τι αναφέρουν στην κοινή δήλωση που έδωσαν στη δημοσιότητα – Τι ζητάνε από την ελληνική κυβέρνηση!ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΑΣΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ! Τι αναφέρουν στην κοινή δήλωση που έδωσαν στη δημοσιότητα – Τι ζητάνε από την ελληνική κυβέρνηση! ΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ: Υπεγράφη η σύμβαση – Πόσο θα στοιχίσειΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ: Υπεγράφη η σύμβαση – Πόσο θα στοιχίσει ΝΕΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ! Δεν υπήρξαν εμπλοκέςΝΕΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ! Δεν υπήρξαν εμπλοκές ΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ! Ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις οι αγρότεςΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ! Ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις οι αγρότες ΕΞΙ ΑΚΟΜΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΥΛΟΥ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ! Είχαν  γίνει από Τούρκους στρατιωτικούςΕΞΙ ΑΚΟΜΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΥΛΟΥ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ! Είχαν γίνει από Τούρκους στρατιωτικούς Τραβούν χειρόφρενο την Τετάρτη τα ΜΜΜ- Πως θα κινηθούνΤραβούν χειρόφρενο την Τετάρτη τα ΜΜΜ- Πως θα κινηθούν
elliniko-nisi---ekpliksi-stous-paradeisous-gia-to-2017.w_l
Τους 7 καλύτερους νησιωτικούς παραδείσους στον κόσμο για το 2017 αναδεικνύει ο παγκόσμιος γίγαντας στις διαδικτυακές κρατήσεις Booking.com, ανάμεσα στους οποίους είναι και ένας αρκετά «ψαγμένος», το Μεγανήσι.
Οι προορισμοί αυτοί συγκέντρωσαν σκορ προτίμησης άνω του 95% από τους χρήστες της πλατφόρμας, και έτσι αναδεικνύονται ως οι κορυφαίοι νησιωτικοί προορισμοί στον κόσμο για το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ υπόσχονται πλήρη απόδραση από την καθημερινότητα.
Το Μεγανήσι βρίσκεται μεταξύ Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας. Είναι το μεγαλύτερο νησί από ένα σύμπλεγμα νησιών (Σκορπιός, Σκορπίδι, Θηλιά, Κυθρός, και άλλα), τα οποία αποτελούν την διοικητική περιφέρεια του Δήμου Μεγανησίου (Ταφίων) που αποκαλούνται Τηλεβοϊδες.
Έχει έκταση 19,85 τετρ. χλμ., Διοικητικά υπάγεται στο νομό Λευκάδας και έχει τρία γραφικά χωριά: το Βαθύ, το Κατωμέρι και το Σπαρτοχώρι. Το καθένα με την δική του ιδιαιτερότητα και ομορφιά, αποτελούν τους κυρίους οικισμούς με συνολικό πληθυσμό περίπου 2.000 κατοίκους.
Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική τους, ο φιλόξενος κόσμος, η ήρεμη ζωή, η εναλλαγή των τοπίων, τα γραφικά λιμανάκια με τις ψαροταβέρνες, οι χώροι του φαγητού και διασκέδασης, η μαγευτική θέα, τα καταπράσινα τοπία και η κρυστάλλινη θάλασσα, δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον για διακοπές.
Ο Αϊ Γιάννης, τα Σπήλια, το Πασουμάκι, τα Αμπελάκια, ο Αθερινός, ο Φάρος, το Λιμονάρι, η Ελιά, η Λουτρολίμνη και η Μπερέτα είναι οι πιο γνωστές παραλίες του Νησιού, ενώ οι σπηλιές Παπανικολή και Γιοβάνι αξίζουν μια επίσκεψη.
Υπάρχει τακτική συγκοινωνία από το Νυδρί 16 χλμ νότια της Λευκάδας κατά μήκος της ανατολικής παραλιακής ζώνης.
Απέχει από το Νυδρί 4 ναυτικά μίλια και 1½ ναυτικά μίλια από τον Σκορπιό. Η συγκοινωνία γίνεται με οχηματαγωγό πλοίο (ferry – boat) του νησιού. Εκτελούνται τακτικά δρομολόγια από το Νυδρί για το Μεγανήσι (Σπήλια & Βαθύ). Παράλληλα, κάθε μέρα υπάρχουν δρομολόγια για Ιθάκη και Κεφαλλονιά.
Η διαδρομή, που διαρκεί 25 λεπτά, είναι μαγευτική αφού ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να θαυμάσει πολλά μικρά νησάκια, που είναι διάσπαρτα γύρω από το Μεγανήσι και ανάμεσά τους την Μαδουρή με το παλαιό αρχοντικό του Βαλαωρίτη και τον Σκορπιό.
Το νησί διαθέτει καλό οδικό δίκτυο καθώς και τοπική συγκοινωνία.
Κάθε χρόνο κατακλύζεται από ντόπιους και ξένους τουρίστες, έχει ανεπτυγμένο θαλάσσιο τουρισμό και για την εξυπηρέτηση των τουριστών διαθέτει ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.
Δείτε τους 7 προορισμούς….
1. Παντελερία, Σικελία
1920_pantelleriasicily
Ένα από τα λίγα νησιά στη Μεσόγειο που παραμένει αναλλοίωτο από το μαζικό τουρισμό. Αυτό το χαρακτηριστικο του οφείλεται στο γεγονός οτι δε διαθέτει αμμουδιές αλλά ολόκληρη η ακτογραμμή του κυριαρχείται από σκουρόχρωμους ηφαιστειακούς βράχους. Όμως αποζημιώνει με την εμπειρία απομόνωσης και γαλήνης που προσφέρει. Στην ενδοχώρα θα βρείτε μια εντυπωσιακή λίμνη, την Specchio di Venere, που σχηματίστηκε σε έναν ηφαιστειακό κρατήρα και τροφοδοτείται από θερμοπηγές και βρόχινο νερό.

2. Νήσος Κολοτσέπ, Κροατία
1920_kolocepcroatia
Καλύπτεται από πευκόδεντρα και χαρουπιές και περιβάλλεται από κρυστάλλινα νερά. Είναι το μικρότερο εκ των τριών βασικών νησιών Elafiti καθώς και το πιο γαλήνιο. Έχει μόλις 163 κατοίκους, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων δεν επιτρέπεται και διαθέτει 2 πανέμορφα παραθαλάσσια χωριά.

3. Νησιά Σίλι, Ην. Βασίλειο
1920_islesofscillyuk
Είναι σαν να επισκέπτεται κανείς μια περασμένη εποχή. Ο πληθυσμός έχει δημιουργήσει μια εντυπωσιακή αίσθηση κοινότητας, τα κτίρια και τα τοπία αρέσουν στους Βρετανούς και το νησί Tresco έχει γίνει καταφύγιο για κόκκινους σκίουρους μετά την εξαφάνισή τους από την ηπειρωτική χώρα. Τα νησιά διαθέτουν ομορφους όρμους και παραλίες, όμως η κορυφαία ατραξιόν είναι ο μαγικός Κήπος Tresco Abbey.

4. Μεγανήσι, Ελλάδα
1920_meganisigreece
Παρότι τα περισσότερα από τα νησιά της Ελλάδας δεν χρειάζονται συστάσεις, το Μεγανήσι δεν είναι γνωστό όνομα παρά τη μεσογειακή γοητεία του. Διαθέτει παλέτα από ανοικτές μπλε και λευκές αποχρώσεις, ένα λιμάνι για τους ψαράδες και οι ντόπιοι μαζεύονται για καφέ και χαρτιά. Είναι εύκολο εδώ να ξεχάσετε τους καθημερινούς ρυθμούς της ζωής.

5. Άγιος Ιωάννης, Καραϊβική
1920_saintjohncaribbean
Ο Άγιος Ιωάννης είναι υπόδειγμα τροπικού νησιού που αποτελεί την ιδανική απόδραση από την καθημερινή ζωή. Είναι ένα από τις Παρθένες Νήσους, και σχεδόν όλη η επιφάνειά τους είναι καλυμμένη από το εθνικό πάρκο, δίνοντας την αίσθηση ενός ησυχαστηρίου.
Προτεινόμενες δραστηριότητες είναι το τρέκινγκ, η παρατήρηση άγριας ζωής, οι βουτιές με αναπνευστήρα στην πληθώρα από κοραλλιογενείς υφαλους που διαθέτει το νησί. Μπορεί να βρεθείτε να κολυμπάτε μαζί με θαλάσσιες χελώνες…

6. Νήσος Ρισίρι, Ιαπωνία
1920_rishiriislandjapan
Ένα μικρό νησί στο βόρειο άκρο της Ιαπωνίας. Είναι ένας απομακρυσμένος και λιγότερο γνωστός προορισμός, όμως διαθέτει πολλα πλεονεκτήματα. Το νησί σχηματίζεται από το κωνοειδές όρος Rishiri, όπου βρίσκεται ένα ανενεργό ηφαίστειο που ξεπετάγεται επάνω από το δάσος.
Παρότι βρίσκεται μόλις 2 ώρες με πτήση από το Τόκιο, το νησί δίνει την αίσθηση ενός απομακρυσμένου προορισμού.

7. Καπραΐα, Ιταλία
1920_isoladicapraiaitaly
Η προστασία του ως εθνικό πάρκο σημαίνει οτι αποτελεί παράδεισο για τους λάτρεις της φύσης. Το νησί σχηματίστηκε από ηφαιστειακή δραστηριότητα και διαθέτει πολύχρωμους και απότομους σχηματισμούς βράχων, όμορφους όρμους και σκέτους βράχους που κάνουν την αντίθεση με το βαθύ μπλε της θάλασσας.
Προτεινόμενες δραστηριότητες είναι οι ξεναγήσεις στα μονοπάτια στους ρωμαϊκούς αρχαιολογικούς χώρους και τις παλαιές ταράτσες με εντυπωσιακή θέα.

Σύρος: Προστέθηκε και ένα απογευματινό δρομολόγιο στην αεροπορική σύνδεση της Σύρου με την Αθήνα.

Σύρος, Προστέθηκε, απογευματινό δρομολόγιο


Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εταιρίας, θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή απόγευμα πτήση προς Σύρο και επιστροφή στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Αξίζει να σημειωθεί οτι την Παρασκευή δεν υπήρχε δρομολόγιο και δεν ήταν στα αρχικά σχέδια της εταιρίας, ωστόσο προστέθηκε ένα ακόμη δρομολόγιο, με το οποίο πλέον η σύνδεση Αθήνας-Σύρου γίνεται έξι φορές την εβδομάδα.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα η ώρα αναχώρησης από την Αθήνα θα είναι στις 16:50, με ώρα αναχώρησης από την Σύρο στις 17:45.

Παραίτηση Ταβουλάρη σηματοδοτεί εξελίξεις (UPD)


Μεταβολή παρατηρήθηκε στην γενικευμένη απραξία του Νεωρίου, καθώς εχθές το πρωί δεξαμενίστηκε το πρώτο, μετά από πολύ καιρό, πλοίο προς επισκευή, την ίδια στιγμή που σε επίπεδο διοίκησης της επιχείρησης μία παραίτηση αλλάζει τις εσωτερικές ισορροπίες.
Ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου Νεώριο, Ν. Ταβουλάρης, γνωστοποίησε την παραίτηση του από το Δ.Σ. της ΝΑΒΙΕΣ, κίνηση που αποκτά τη δική της σημειολογική βαρύτητα.
Η παραίτηση Ταβουλάρη, αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνειών, αναλόγως την οπτική της ανάγνωσης που αυτή θα έχει, με αδιαμφισβήτητο όμως το γεγονός πως έχουν ξεκινήσει να εξωτερικεύονται εξελίξεις, πολύ μακράν των αναμενόμενων, με τις συγκεκριμένες όμως πράξεις να φέρουν ένα μερίδιο ανατροπών και εκπλήξεων.
Η συμφωνία αμοιβής
Της διευρυμένης συνάντησης που είχε πραγματοποιηθεί εντός του ναυπηγείου με τους εκπροσώπους της διοίκησης και όλων των πολιτικών, αυτοδιοικητικών, εκκλησιαστικών και επιχειρηματικών φορέων, παρουσία του συνόλου των εργαζομένων στο ναυπηγείου, ακολούθησε την επόμενη ημέρα συνάντηση του προέδρου του Νεωρίου, Γιάννη Στεφάνου και του διευθύνοντος συμβούλου, Κωνσταντίνου Κοκκάλα, με τους εκπροσώπους του Εργοστασιακού Σωματείου, προκειμένου να εξευρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση σε ότι αφορά στην καταβολή μέρους των χρημάτων που επί σειρά μηνών τους οφείλει η επιχείρηση.
Στα δύο διευθυντικά στελέχη ασκήθηκαν έντονες πιέσεις εκ μέρους των εργαζομένων, σχετικά με τις υψηλές οφειλές της εταιρείας προς αυτούς, με τελικό αποτέλεσμα να γίνει αποδεκτή από τους εκπροσώπους του Εργοστασιακού η πρόταση του κ. Κοκκάλα για κατανομή, στους 300 εργαζόμενους, του ποσού των 150.000 ευρώ, ως τη μοναδική οικονομική δυνατότητα της εταιρείας την παρούσα στιγμή.
Τα χρήματα αυτά, είχε συμφωνηθεί ότι θα προέλθουν από την προκαταβολή, ύψους 100.000 ευρώ, του πρώτου πλοίου που θα δεξαμενιστεί προς επισκευή στο Νεώριο, ενώ οι 50.000 ευρώ θα προέλθουν από δανεισμό του εργολάβου που δραστηριοποιείται στο ναυπηγείο, ενώ το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε εργαζόμενο δεν θα ξεπερνά τα 500 ευρώ.
Στα συμφωνηθέντα συμπεριλαμβανόταν και η συμμετοχή των εργαζομένων στις διαδικασίες και αποφάσεις κοστολόγησης των εργασιών των πλοίων που θα επισκευαστούν στο Νεώριο το προσεχές διάστημα, γεγονός που καθιστά σαφές πως πριν από κάθε ανάληψη εργασίας στα πλοία θα υπάρχει συνεννόηση για τις αμοιβές.
Πρόκειται για μία λύση η οποία σίγουρα δεν μπορεί να είναι βιώσιμη, όμως έδωσε την ευκαιρία εξεύρεσης μίας τουλάχιστον ελάχιστης συνεννόησης μεταξύ των δύο πλευρών.
Το πρώτο εκ των τριών πλοίων που αναμενόταν για επισκευή στο ναυπηγείο της Σύρου και κατόπιν των σχετικών συμφωνιών, ανέβηκε στην δεξαμενή προκειμένου να ξεκινήσει η πραγματοποίηση των απαιτούμενων εργασιών.
Το OLYMPIC CHAMPION θα παραμείνει πέντε ημέρες δεξαμενισμένο στο Νεώριο προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες της ετήσιας επιθεώρησης του, ενώ την ερχόμενη Κυριακή αναμένεται ένα ιστιοφόρο, με πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις εργασιών, το οποίο θα παραμείνει για δεξαμενισμό επί 12 ημέρες.
Άμεσες διευθετήσεις
Το ποσό των 500 ευρώ ήταν αυτό που τελικώς δόθηκε προς τους εργαζόμενους, με την έλευση του πρώτου πλοίου, προκειμένου να προσέλθουν κανονικά στις εργασίες τους, όπως από τους ίδιους είχε τεθεί ως όρος.
Ερώτημα γεννάται όμως στο γιατί και βάσει ποιάς κατάστασης ετέθη ο συγκεκριμένος όρος;
Οι εργαζόμενοι προσέρχονταν καθημερινώς στο ναυπηγείο, χωρίς όμως επί σειρά μηνών να εργάζονται, καθώς επικαλούνταν ότι αιτία της αεργίας τους ήταν η μη ύπαρξη ναυπηγικού έργου, εξαιτίας της μη έλευσης πλοίων στο ναυπηγείο.
Μήπως βρίσκονταν σε «λευκή» απεργία - χωρίς αυτό να γνωστοποιηθεί - και δεν παρήγαγαν έργο;
Εάν όχι τότε γιατί έθεσαν ως όρο ότι για να εργαστούν θα πρέπει να καταλήξουν σε συγκεκριμένη συμφωνία;
Πώς αίφνης, μόλις υπήρξε τελική συμφωνία με την εταιρεία, έστω για την καταβολή αυτού του ελάχιστου ποσού, ήρθαν πλοία στο ναυπηγείο και προέκυψε ναυπηγική εργασία;
Εκ μέρους της διοίκησης, πως διευθετήθηκε άμεσα το πρόβλημα καταβολής μέρους της μεγάλης οφειλής προς τον τοπικό προμηθευτή καυσίμου για την λειτουργία των ηλεκτρογεννητριών;
Μήπως με την καταβολή της εξόφλησης του Ιταλικού πλοίου;
Όταν το χρέος για τα ρυμουλκά έφτανε περί τις 250.000 ευρώ, με ποια ρύθμισης τακτοποιήθηκε, ώστε να μπορέσει να προσεγγίσει πλοίο;
Από τις 150.000 ευρώ που κατανεμήθηκαν στους εργαζόμενους, γιατί πρωτίστως καταβλήθηκαν 10.000 ευρώ στη νομική εκπρόσωπο του Εργοστασιακού, προς ικανοποίηση της διαταγής πληρωμής που είχε εκδοθεί για πελάτη της, συνταξιούχο πρώην εργαζόμενο στο ναυπηγείο, χωρίς να αμφισβητείται η νομιμότητα της πράξης αλλά η ηθική της διάσταση, χωρίς τελικά να αποφασίσει, εάν λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων του συνόλου των εργαζομένων του ναυπηγείου ή προτάσσονται τα συμφέροντα έκαστου πελάτη της;
Με ποια λογική, μόλις εχθές, εκπρόσωπος του Εργοστασιακού Σωματείου παρενέβη στο γραφείο του εργολάβου, ζητώντας λεπτομέρειες για τις εργασίες που θα αναλάβει, αιτιολογώντας την πράξη του ότι πλέον στο ναυπηγείο υπάρχει συνδιαχείριση, σε μία επίδειξη θρασείας επιβολής;
«Δεν δέχομαι τον εξευτελισμό»
Της συγκεκριμένης όμως κατάληξης είχε προηγηθεί μία ιδιότυπη ομηρία, έως τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας, των δύο διευθυντικών στελεχών από μερίδα των εργαζομένων, κατά την οποία, πέραν της υβριστικής φρασεολογίας που υιοθέτησαν έναντι τους οι εργαζόμενοι, υπήρξε μία ιδιαιτέρως τεταμένη ατμόσφαιρα, με επίδειξη μία τραμπούκικης συμπεριφοράς, που δυστυχώς βαρύνει όχι μόνο αυτούς που την άσκησαν αλλά το έχει αντίκτυπο στο σύνολο των εργαζομένων.
Παράλληλα, αντίκτυπος των συγκεκριμένων κινήσεων σαφώς και υπάρχει και σε σχέση με την έλευση πλοίων στο ναυπηγείο, καθώς κλονίζεται η εμπιστοσύνη που θα μπορούν πλέον να επιδείξουν οι πλοιοκτήτες, όταν ανάλογες πρακτικές μπορεί να ακολουθηθούν με τη δέσμευση των πλοίων τους.
Απορία προκαλείται από τη στάση που τήρησαν και τα δύο μέλη της διοίκησης της εταιρείας, τόσο σχετικά με το γιατί παρέμειναν και δεν αποχώρησαν, όπως κάλλιστα θα μπορούσαν να κάνουν, όταν εκ μέρους των εργαζομένων υπήρξε προς αυτούς ένα άκρως προσβλητικό έως και ακραίο υβρεολόγιο, όσο επίσης, γιατί αποδέχθηκαν μία τόσο σκαιή συμπεριφορά εναντίον τους;
Το να αποδέχονται κάθε περιφρονητική προς το πρόσωπο τους συμπεριφορά, με φτυσίματα και βωμολοχίες, σίγουρα δεν συνιστά κανενός είδους ηρωισμό, παρά μόνον γεννά ερωτηματικά ως προς τον λόγο που υπαγορεύει την ανοχή και την αποδοχή τέτοιων συμπεριφορών και ενεργειών!
Τελικώς, τι κύρος μπορεί να έχει μία εταιρεία όταν οι εκπρόσωποι της δέχονται και υπομένουν ανάλογους εξευτελισμούς;
Ιδιαιτέρως δε εντυπωσιακή ήταν και η εκκωφαντική σιωπή που επέλεξαν να τηρήσουν σχετικά με τα γεγονότα όλοι οι παράγοντες της πολιτικής, αυτοδιοικητικής, εκκλησιαστικής και επιχειρηματικής ζωής του τόπου, καθώς δεν υπήρξε καμία αντίδραση εκ μέρους τους, όταν οι ίδιοι μόλις μία ημέρα πριν στη διευρυμένη συνάντηση εμφανίστηκαν λαλίστατοι με τις γενικόλογες και αόριστες τοποθετήσεις τους επί του προβλήματος.
Ουδεμία αναφορά, ούτε ένας λόγος καταδίκης των εκατέρωθεν ανεπίτρεπτων συμπεριφορών, είτε αφορά τους τραμπουκισμούς μέρους των εργαζομένων είτε την στάση αποδοχής του διασυρμού τους εκ μέρους των στελεχών της διοίκησης.
Η παραίτηση του κ. Ταβουλάρη, κατατέθηκε την επόμενη ημέρα των επεισοδίων που διαδραματίστηκαν στο Νεώριο και της πολύωρης ομηρίας, από την πλευρά των εργαζομένων, των δύο βασικών μελών της διοίκησης της εταιρείας,
«Ποιος θα δεχόταν να παραμένει μέλος στο Δ.Σ. μία εταιρείας όπου καταργείται κάθε έννοια…; Είναι δυνατόν να κρατείται παράνομα η διοίκηση ενός εργοστασίου; Εν ονόματι ποιάς Αρχής; Εγώ δεν δέχομαι, αν και βρίσκομαι σε απόσταση, αυτόν τον εξευτελισμό. Δείχνω τον δρόμο και σε άλλους για να προστατεύσουν την αξιοπρέπεια τους» έδωσε την απάντηση του, όταν του ζητήθηκε από την «Κοινή Γνώμη» να αιτιολογήσει την συγκεκριμένη κίνηση.
Το νέο δεδομένο δρομολογεί πλέον και διοικητικές εξελίξεις, καθώς η μητρική εταιρεία θα πρέπει να προχωρήσει σε γενική συνέλευση των μετόχων, προκειμένου να υπάρξει αναδιάρθρωση του Δ.Σ. της ΝΑΒΙΕΣ.