Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Η χρεοκοπία της Hanjin – Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές ζημιώνονται και ποιοι επωφελούνται


Η κατάρρευση της Hanjin Shipping και η αδυναμία της να αποφύγει τη χρεοκοπία έχει εγείρει δικαιολογημένα πολλές ανησυχίες για το ότι η πιθανή 
της διάλυση μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς αιωρείται η απειλή ότι μπορεί να αφήσει το σημάδι της στις αγορές ανεξίτηλο.

Η απόφαση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο
 να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή τους στους πλοιοκτήτες από τους εφοδιαστές 60 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ναυλοσύμφωνο σε ισχύ, χωρητικότητας μέχρι 13.000-teu, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά.

Μπορεί επίσης να οδηγήσει και τα 37 ιδιόκτητα πλοία τύπου boxship της Hanjin, χωρητικότητας από 4.024 ως 13.000-teu να πωληθούν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χρέη της προς τους πιστωτές της, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται πηγές που πρόσκεινται στο γεγονός.


Η διαδικασία της πτώχευσης ξεκίνησε την Τετάρτη 31 Αυγούστου και έγινε γνωστή λίγες ώρες αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hanjin, η Korea Development Bank (KDB), αποφάσισε να κλείσει τις στρόφιγγες χρηματοδότησης της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής και να την αφήσει να διαχειριστεί μόνη της το δύσκολο έργο της αναδιάρθρωσης του ισολογισμού της. Της κίνησης αυτής είχαν προηγηθεί και γεγονότα σύλληψης πλοίων της εταιρείας, όπως το χωρητικότητας 3.700-teu Hanjin Rome (κατασκευής 1998) – το οποίο συνελήφθη τη Δευτέρα 29 Αυγούστου στη Σιγκαπούρη – τη στιγμή που οι πλοιοκτήτες που συνεργάζονται με τη ναυτιλιακή εξέφραζαν ο ένας μετά τον άλλο την αγανάκτησή τους, μετά την αίτηση υπαγωγής της στον πτωχευτικό κώδικα.

Σημειώνεται ότι η άλλοτε πανίσχυρη εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 100 πλοίων τύπου boxship, όπως επίσης και έναν σημαντικό αριθμό φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοιων. Οι περισσότερες ανησυχίες έχουν να κάνουν σχετικά με το τι θα γίνει με τα containers της Hanjin, που έχει ναυλώσει από ναυτιλιακές όπως η Danaos Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Γιάννη Κούστα, η Seaspan Corp., η Conti Lines αλλά και η Pacific International Lines. Οι εν λόγω εταιρείες αντιμετωπίζουν άμεσα τις συνέπειες της πτώχευσης της Hanjin, καθώς θα είναι πολύ δύσκολο ως ακατόρθωτο να πετύχουν ξανά παρόμοιους ναύλους, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες στην αγορά.Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping

Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στις ναυτιλιακές με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin είναι η Danaos Shipping του κ. Κούστα, η οποία κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με τρομακτικές απώλειες ύψους 560 εκ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία 8 πλοία χωρητικότητας 3.398 ως 10.114-teu με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ο γενικός διευθυντής της Danaos.

Ο κ. Προκοπάκης ουσιαστικά κατηγορεί την KDB ότι αθέτησε την υπόσχεση που είχε δώσει στους πλοιοκτήτες σε διάφορες συνεδριάσεις ότι θα συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα στην Hanjin, ειδικά από τη στιγμή που εταιρείες όπως η Danaos δεν “τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια”στην κορεάτικη ναυτιλιακή και στήριξαν τα σχέδιά της για αναδιάρθρωση του ισολογισμού της.

Μάλιστα, ο κ. Προκοπάκης δήλωσε σχετικά ότι: “Ενώ εμείς τηρήσαμε το δικό μας μέρος της συμφωνίας, φαίνεται τώρα πως οι Κορεάτες (της KDB) – για δικούς τους πολιτικούς λόγους – δεν τηρούν το δικό τους και σταμάτησαν να παρέχουν ρευστότητα στην εταιρεία, αφήνοντας παράλληλα τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν τεράστια έκθεση λόγω των μη πληρωμένων ναύλων. Αυτό είναι απαράδεκτο και αντιτίθεται πλήρως στον κώδικα επιχειρηματικής δεοντολογίας”.

Γεγονός είναι ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές που συνεργάζονται με τη Hanjin προσπάθησαν να διευκολύνουν την κατάστασή της. Για παράδειγμα, ακόμα και η Seaspan, που είχε απορρίψει μείωση στους ναύλους της τάξεως του 30% πίσω στον Ιούνιο, συμφώνησε να προχωρήσει σε “εναλλακτικές μετατροπές”, καταφέρνοντας έτσι να διασώσει κεφάλαια ύψους 715 εκ. δολαρίων.

Είναι γεγονός πως η χρεοκοπία μιας τέτοιου βεληνεκούς εταιρείας δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα σε έναν κλάδο που ήδη έχει δεχτεί πολλές πιέσεις. Και το να αφεθείη Hanjin στα χέρια ειδικών διαχειριστών σημαίνει ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη χρεοκοπία όλων των εποχών στην ναυλαγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από τη στιγμή που η κορεάτικη ναυτιλιακή διαθέτει τονάζ μεγέθους 609.536-teu, ή με άλλα λόγια, το 2,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας container!Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Navios Partners

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η Hanjin έκανε αίτηση για πτώχευση την Τετάρτη 31 Αυγούστου, αφότου η αίτησή της να λάβει χρηματοδότηση ύψους 357 εκ. δολαρίων απορρίφθηκε, καθώς κρίθηκε ανεπαρκής για να ανταποκριθεί στην έλλειψη ρευστότητας που τη βαραίνει. Ο μεγαλύτερος πιστωτής της πάλαι ποτέ κραταιάς κορεάτικης ναυτιλιακής, η Korea Development Bank (KDB) είχε ανακοινώσει σε επίσημη δήλωσή του ότι οι δανειστές δεν πρόκειται να παράσχουν άλλη οικονομική βοήθεια στην εταιρεία.

Η KDB είχε προσθέσει επίσης ότι η Hanjin έχει ακόμα άμεση ανάγκη από ένα ποσό ύψους έως και 1,3 τρισ. κορεάτικα γουόν (περίπου 1,16 δισ. δολάρια) για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, ακόμα και στην περίπτωση που πετύχει περικοπές στα ναύλα των πλοίων που έχει ναυλώσει και επεκτείνει τις λήξεις των δανειακών της συμβάσεων.

Η είδηση της πτώχευσης μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές στον κλάδο των containers είχε μεικτές αντιδράσεις από παράγοντες της αγοράς. “Πιθανότατα να έπρεπε να συμβεί. Μπορεί τώρα να έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση, όμως, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αυτό το γεγονός θα κάνει καλό στη βιομηχανία”, δήλωσε χαρακτηριστικά πηγή που παρακολουθεί στενά τον κλάδο των boxships.

Μεικτές είναι και οι επιπτώσεις των εταιρειών που συνεργάζονται μαζί της. Πέρα από τη Danaos, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη έκθεση από τις υπόλοιπες εισηγμένες στη Wall Street, υπάρχουν και ναυτιλιακές, όπως η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της κ. Αγγελικής Φράγκου – της οποίας οι ζημίες αναμένεται να μην είναι “τόσο σημαντικές”, όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές – αλλά και η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του κ. Αριστείδη Πίττα, που μάλλον θα είναι η μοναδική περίπτωση που μπορεί να επωφεληθεί από την κατάρρευση της Hanjin.Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρεία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq, Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5,600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders.

Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5.302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρία με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση του πάλαι ποτέ κορεάτικου γίγαντα, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η Hanjin κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο τους πλοία ίδιας κατηγορίας.

Αυτό, όπως αναφέρει η Alphaliner, “θα έχει άμεσα θετική επίδραση σε πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας”.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Σε Κρήτη, Σύρο και Καστελόριζο 4 από τα 10 top μικρά ξενοδοχεία στη Μεσόγειο

Στα 10 καλύτερα μικρά ξενοδοχεία στη Μεσόγειο συμπεριλαμβάνονται 4 ελληνικά σε Σύρο, Ρέθυμνο, Καστελλόριζο και Χανιά, 
σύμφωνα με τα αποτελέσματα δημοσκόπησης στους αναγνώστες της βρετανικής εφημερίδας Guardian. 

Τα υπόλοιπα 6 ξενοδοχεία βρίσκοντι στην Ισπανία και την Ιταλία.

Δείτε τα...

1. The Good Life, Σύρος



Εύκολη μετάβαση και εξερεύνηση, παραλίες σχεδόν άδειες από κόσμο, τα εστιατόρια έχουν πραγματικούς σεφ χωρίς τιμές Μυκόνου και οι ντόπιοι χαίρονται πραγματικά να υποδέχονται τους επισκέπτες.

Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε μια βιολογική φάρμα και διαθέτει ανακαινισμένες, άνετες οικίες.

Οι αυστραλοί ιδιοκτήτες ζουν κοντά διασφαλίζοντας οτι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία διαμονης στο νησί (κρασί, βόλτες, παραλίες, μουσικά φεστιβάλ). Μπορείτε να μαγειρέψετε στις πολυτελείς κουζίνες των οικιών με λαχανικά από τους κήπους ή να γευματίσετε σε κάποια ταβέρνα.

Από 40 ευρώ η βραδιά.


2. Casa Vitae, Ρέθυμνο




Ένα πανέμορφο ανακαινισμένο βενετσιάνικο αρχοντικό με ειδυλλιακό κήπο.

Δεν προτείνεται μόνο για την τοποθεσία τους, την αρχιτεκτονική και το πρωινό που σερβίρει, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο το προσωπικό του ενσωματώνει το ελληνικό πνεύμα φιλοξενίας.

Η Μαρία, διαχειρίστρια του ξενοδοχείου, πρώην λέκτορας, αναγκάστηκε λόγω της οικονομικής κρίσης να μετακομίσει από την Αθήνα στην Κρήτη, όπου η υποδειγματική εξυπηρέτηση πελατών και η φιλικότητα κάνουν τη διαμονή αξέχαστη.

Δίκλινα από 75 ευρώ.

3. The Red Castle, Καστελλόριζο



Αυτή η μικρή πανσιόν ανήκει σε μια περασμένη εποχή. Ένας τέλειος κόλπος με κτίρια σε παστέλ χρώματα, κρυστάλλινα νερά, αλιείς που φτιάχνουν τα δίχτυα τους, καπνίζοντας και παίζοντας χαρτιά.

Οι ιδιοκτήτες, Μόνικα και Ντάμιεν, είναι φιλόξενοι και ειλικρινείς.

Είναι ένα μέρος όπου μπορεί κανείς να δραπετεύσει από τον κόσμο, να εκτιμήσει την ομορφιά της ζωής και χαθεί μέσα σε ξέγνοιαστες ημέρες.

Διαθέτει το πιο όμορφο μικρο εστιατόριο για βραδινές συζητήσεις συνοδεία κρασιού.

4. Alianthos Suite, Κρήτη




Η μικρή σουίτα B&B στην περιοχή Ακρωτήρι κοντά στα Χανιά διαθέτει άνετα δωμάτια που οδηγουν σε κήπους γεμάτους δέντρα με φρούτα και λουλούδια. Διαθέτει ακόμα πισίνα, γήπεδο τένις και προσφέρει θέα σε όλη την ακτή.

Προσελκύει ήσυχους επισκέπτες, το προσωπικό είναι φιλικό και οι αμμουδιές και τα εξαιρετικά παραδοσιακά εστιατόρια βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση.

Από 80 ευρώ η βραδιά.

ΙΣΠΑΝΙΑ

1. Hotel Santa Anna, l’Estartit, Costa Brava





2. Casas de Parauta, Ανδαλουσία





3. Hotel Bahia Playa, Ίμπιζα





ΙΤΑΛΙΑ

1. B&B in Ortigia, Συρακούσες, Σικελία





2. Hotel Miramare, Λιγουρία





3. Hotel Onda Verde, Praiano, Αμάλφι


ΠΗΓΗ: GUARDIAN

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Η Ρωσία καταργεί τους δασμούς στα σιτηρά

Η Ρωσία καταργεί τους δασμούς στα σιτηρά

Η Ρωσία ενδέχεται να εξάγει 30 εκατ. τόνους σιτηρών κατά το διανυόμενο γεωργικό έτος (δηλαδή από την 1 Ιουλίου, 2016 μέχρι 30 Ιουνίου, 2017), σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Γεωργίας στη Μόσχα.
Η κατάργηση οποιουδήποτε δασμού, που προϋπήρχε από το 2015 και αφορούσε την εξαγωγή σιτηρών, θα επηρεάσει θετικά τις εξαγωγές σύμφωνα με το Κρεμλίνο. Από τους 25 εκατ. τόνους που εξήχθησαν το τελευταίο γεωργικό έτος αναμένεται ότι η Ρωσία θα εξάγει 30 εκατ. αυτό το έτος, ειδικά προς τις αγορές της Ασίας αλλά και της Αμερικής. Η πρόταση του υπουργείου Γεωργίας για να καταργήσει τους δασμούς των εξαγωγών σιτηρών υπερψηφίστηκε στις 30 Αυγούστου στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό την προεδρία του αναπληρωτή πρωθυπουργού Arkady Dvorkovich.

Xαρτογράφηση του διαύλου του λιμένα Ηγουμενίτσας



Xαρτογράφηση του διαύλου του λιμένα Ηγουμενίτσας
Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας βρίσκεται αυτές τις ημέρες το πλοίο Stravon, της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, εκτελώντας τις εργασίες χαρτογράφησης του διαύλου του λιμένα Ηγουμενίτσας ώστε να εκδοθούν οι επικαιροποιημένοι Ναυτικοί Χάρτες, όπου θα αποτυπώνεται πλέον ο δίαυλος ως έχει σήμερα. Επί τη ευκαιρία της παρουσίας του πλοίου στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. υποδέχτηκε τον καπετάνιο του πλοίου, ακολούθησε εθιμοτυπική ανταλλαγή πλακέτας και ενημέρωση σχετικά με την πορεία των εργασιών. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μετατόπισης των φωτοσημαντήρων του διαύλου ναυσιπλοΐας του Λιμένα Ηγουμενίτσας στην οριστική προβλεπόμενη θέση τους, βάση και των προβλεπόμενων τεχνικών προδιαγραφών από τη Β’ Φάσης των έργων επέκτασης του λιμένα η οποία πραγματοποιήθηκε προ ολίγων μηνών, η χαρτογράφηση και η ένταξη του νέου διαύλου στους επίσημους Ναυτικού Χάρτες αποτελεί το τελευταίο και καθοριστικό βήμα. Η ολοκλήρωση της χαρτογράφησης του διαύλου αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για τη λειτουργία του λιμένα, πλέον θα επιτρέπεται σε πλοία και κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους που δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσουν το λιμένα Ηγουμενίτσας να καταπλέουν με ασφάλεια.

Η συνάντηση του ΟΠΕΚ θα κρίνει τους ναύλους στα χύδην υγρά φορτία



Η συνάντηση του ΟΠΕΚ θα κρίνει τους ναύλους στα χύδην υγρά φορτία
Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
Alibra's Wet TC Rates copy
Alibra's Dry TC Rates copy