Εκεί που πολλοί βλέπουν καταστροφή και “αχαρτογράφητα νερά” ο ναυτιλιακός κόσμος της Βρετανίας κι όχι μόνο βλέπει προκλήσεις και ευκαιρίες για αύξηση της κερδοφορίας, μετά την ιστορική απόφαση του βρετανικού λαού κατά 51,9% να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο χθεσινό δημοψήφισμα.
Χαρακτηριστική του κλίματος είναι η δήλωση του Dr Martin Stopford, πρόεδρου του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research, που αποκάλεσε την είδηση “μια συναρπαστική προοπτική, διότι, όπως κάθε Έλληνας εφοπλιστής ξέρει, η αλλαγή δημιουργεί ευκαιρίες”.
“Η ναυτιλία είχε ξεκινήσει το δικό της ‘Sexit’ (λογοπαίγνιο με τις λέξεις shipping/ναυτιλία και exit/έξοδο) στη δεκαετία του 1980, όταν ακόμα και οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες νηολογούνταν έξω – σήμερα πάνω από το 70% του παγκόσμιου στόλου εμπορεύεται κάτω από διεθνείς σημαίες”, δήλωσε.
Παρομοιάζοντας τη διεθνή κατάσταση με ένα “τραινάκι του λούνα παρκ”, το πρόβλημα θεωρεί ότι βρίσκεται στην πλευρά των ρυθμιστικών αρχών, όπως ο IMO και οι λιμενικές αρχές των κρατών, ενώ οι καταναλωτές δεν μπορούν παρά να βγουν κερδισμένοι, αφού “τα σημεριά ναύλα δεν είναι υψηλότερα από ό, τι ήταν πριν από 50 χρόνια!”.
Το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου από την πλευρά του προτείνει την θέσπιση μιας νέας Επιτροπή Ελεύθερων Συναλλαγών έτσι ώστε να μπορέσουν να υπογραφουν συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου με τους εμπορικούς εταίρους ανά τον κόσμο.
Το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί αυτή τη στιγμή να βρίσκεται ακόμη στην αρχή της διαδικασίας εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά η χώρα εξακολουθεί να είναι ένα νησιωτικό έθνος που συναλλάσσεται στην παγκόσμια αγορά μέσω της ναυτιλίας, η οποία κινεί το 95% του διεθνούς εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου και θα συνεχίσει να παίζει ένα σημαντικό ρόλο.
“Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να θεσπίσει μια νέα Επιτροπή Ελεύθερων Συναλλαγών, που συνεργαζόμενη με την Διεύθυνση Επιχειρήσεων και το Υπουργείο Εξωτερικών, να προετοιμάσει τους εμπορικούς διαπραγματευτές και να ξεκινήσει τη διαδικασία ίδρυσης νέων εμπορικών δεσμών σε όλο τον κόσμο και να είναι έτοιμη για τις διαπραγματεύσεις με τα υπόλοιπα μέλη της ΕΕ”, ανέφερε η ένωση.
Το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου πρόσθεσε ότι ο υπόλοιπος κόσμος πέραν της Ευρώπης γνώρισε σημαντική οικονομική ανάπτυξη, και ένα βασικό επιχείρημα της εκστρατείας υπέρ της εξόδου (“Vote Leave”) ήταν ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι σε θέση να υπογράψει σύντομα συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών με τους εμπορικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο.
“Η κυβέρνηση πρέπει τώρα να δράσει γρήγορα για να διασφαλίσει ότι θα συμβεί”, σύμφωνα με την ένωση.
Ο Clive Richardson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της V. Group, πιστεύει ότι ο αντίκτυπος του Brexit στη ναυτιλιακή βιομηχανία θα είναι λιγότερο ή περισσότερο ουδέτερος.
Παρά την περιφερειακή οικονομική αστάθεια που προκαλείται το επόμενο διάστημα, “η επίδραση μεσοπρόθεσμα στα οικονομικά μεγέθη της ναυτιλίας είναι πιθανό να είναι ελάχιστη και αυτό είναι το κύριο βαρόμετρο της υγείας στον τομέα της ναυτιλίας, και σίγουρα ο δείκτης που οι επιχειρήσεις ναυτιλιακών υπηρεσιών παρακολουθούν πιο στενά”, εξήγησε.
Χαρούμενος που ζει στο Χονγκ Κονγκ ήταν κι ο Tim Huxley, διευθύνων σύμβουλος της Wah Kwong, καθώς “σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, είναι μάλλον καλό για τις με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ναυτιλιακές, αφού με τα δολάρια που κερδίζουν θα αγοράζουν πολύ περισσότερες λίρες”.
Πρόσθεσε ότι “ως συνήθως, οι μόνοι άμεσοι νικητές θα είναι οι δικηγόροι, αλλά από την αλλαγή θα προκύψουν ευκαιρίες, και πλοιοκτήτες είναι αρκετά καλοί στο να αρπάζουν τις ευκαιρίες από την αλλαγή των εποχών».
Συμφωνώντας ότι “θα ανοίξουν οι δουλειές” βραχυπρόθεσμα, ο δικηγόρος Chis Lowe, συνεργάτης της με έδρα το Λονδίνο Watson Farley&Williams (WFW) δήλωσε ότι “ο κλάδος της ναυτιλίας και η WFW έχουν πάντα αναγνωρίσει και συνειδητοποιήσει τις ευκαιρίες στις ασταθείς αγορές, γι’ αυτό είναι ‘business as usual’ και θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να ευημερούμε παρά τις προκλήσεις που θα προκύπτουν πάντα”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου