ΠΗΓΗ AEGEANNEWS.GR
(Alios Plefsis - H2O ferries) ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Maritime Travel Tourism)
Κυριακή 23 Ιουλίου 2017
Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017
ΕΚΤΑΚΤΟ: Φωτιά στο μηχανοστάσιο πλοίου ανοιχτά της Ρόδου
Δόθηκε εντολή για εγκατάλειψη του σκάφους
Κοινή χρήση
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα, δύο μίλια ανοιχτά του ενυδρείου Ρόδου, επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος φορτηγού πλοίου στο μηχανοστάσιο του οποίου εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
Πρόκειται για το φορτηγό πλοίο MED STAR το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα .
Εκτός από το πλήρωμα, στο σκάφος επιβαίνει και ένας επιβάτης ως οδηγός φορτηγού οχήματος. Όλοι είναι καλά στην υγεία τους και αυτό που προέχει είναι να απομακρυνθούν με ασφάλεια χωρίς να κινδυνεύσουν και στη συνέχεια να γίνει διάσωση του πλοίου.
Για την υπόθεση που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη έχει ενημερωθεί το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αξιωματικοί του οποίου σε συνεργασία με τους τοπικούς αξιωματικούς του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου συντονίζουν την επιχείρηση.
Στην επιχείρηση παίρνει μέρος από τις 10 το βράδυ και ελικόπτερο διάσωσης.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ....
ωρα: 22:15
Πριν από λίγα λεπτά, με εντολή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου, δόθηκε εντολή να αποπλεύσουν από το λιμάνι της Ρόδου 8 αλιευτικά σκάφη και 2 ρυμουλκά τα οποία σπεύδουν στο σημείο για να μεταφέρουν 20 άτομα πλήρωμα, που επιβαίνουν σε μια απο τις σωσίβιες λέμβους.
Από την παραλία του ενυδρείου πάντως, διακρίνεται το σκάφος, το οποίο πριν απο λίγα λεπτά έσβησαν τα φώτα του, πιθανότητα εξαιτίας της πυρκαγιάς στο μηχανοστάσιο.
ώρα 22:39
Στο πλοίο εκτός από τους 20 που διασώθηκαν και θα μεταφερθούν σε λίγο στο λιμάνι της Ρόδου, επιβαίνουν ακόμα άλλα 12 άτομα, τα οποία μαζί με τον καπετάνιο του σκάφους, δίνουν ηρωϊκή μάχη προκειμένου να μπορέσουν να διασώσουν το πλοίο.
Όπως δήλωσε πριν από λίγο μιλώντας στη ΡΟΔΙΑΚΗ αξιωματικός του Λιμενικού σώματος, οι πάντες βρίσκονται σε ετοιμότητα έτσι ώστε αν χρειαστεί να εγκαταλείψουν άμεσα και με ασφάλεια το σκάφος και τα υπόλοιπα 12 άτομα.
Η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου
"Σε εγκατάλειψη του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου «med star» σημαίας Κύπρου, στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά υπό αδιευκρίνιστη αιτία σε μία από τις κύριες μηχανές ,προχωρούν οι 31 επιβαίνοντές του, δύο ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Ρόδου. Το πλοίο είχε αναχωρήσει με 29 άτομα πλήρωμα και ένα οδηγό από τη Ρόδο με προορισμό τη Σαντορίνη φορτωμένο με φορτηγά οχήματα. Στο σημείο όπου βρίσκεται το φλεγόμενο πλοίο σπεύδουν τρία πλωτά σκάφη του λιμενικού , τέσσερα παραπλέοντα πλοία και ελικόπτερο super puma της πολεμικής αεροπορίας."
Πέμπτη 18 Μαΐου 2017
Τετάρτη 17 Μαΐου 2017
Γέφυρα για νέο επενδυτή δημιουργεί η διοίκηση των ναυπηγείων Νεωρίου Ν. Ταβουλάρης: Προτάσεις για επιστροφή της εταιρείας σε κανονική λειτουργία - Αντιδράσεις εργαζομένων
Να προλειάνει το έδαφος προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία εισόδου στρατηγικού επενδυτή στα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας προσπαθεί ο πρόεδρος του ομίλου Νεώριον Νίκος Ταβουλάρης.
Σε μια περίοδο που η ελληνική πολιτεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την πιστώτρια των ναυπηγείων τράπεζα, την Alpha Bank, και την κινεζική Cosco ως υποψήφιο επενδυτή, ο κ. Ταβουλάρης καταβάλει προσπάθειες να πείσει τους εργαζόμενους στα ναυπηγεία Νεωρίου να συνδράμουν και αυτοί ώστε να παραμείνει εν λειτουργία η εταιρεία. Να καταστεί δηλαδή ελκυστική προκειμένου να προκαλέσει το ενδιαφέρον των επενδυτικών κεφαλαίων που έχουν εστιάσει αυτή την περίοδο στη χώρα μας. Σε επιστολή του προς το προσωπικό του Νεωρίου επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι «οι μέτοχοι του Νεωρίου δεν θα φέρουν κανένα εμπόδιο σε οποιαδήποτε λύση που θα εξασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας του».
Σε ρότα πώλησης η Attica Group ???
Πωλητήριο στην ακτοπλοϊκή Attica Group, φέρνει η αναγκαία ενίσχυση της χρηματοοικονομικής βάσης του ομίλου της MIG.
Tο τραπεζικό σχέδιο για την «ανασύνταξη δυνάμεων» του ελληνικού ομίλου, ανοίγει το δρόμο για την εκχώρηση μεγάλων «ασημικών» που εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιο συμμετοχών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Attica έχει το προβάδισμα, έναντι των άλλων σημαντικών θυγατρικών της MIG.
Oι οποίες δραστηριοποιούνται στους τομείς των τροφίμων (Vivartia, μαζί με όλο το στόλο των εταιριών της), της υγείας (θεραπευτήριο «Yγεία» και «Λητώ»), της πληροφορικής (Singular Logic), του τουρισμού και του real estate.
Tο πρόκριμα στην ακτοπλοϊκή εταιρία έχει δοθεί για δύο λόγους: O πρώτος είναι ότι αποτελεί το ισχυρότερο οικονομικό μέγεθος έναντι των άλλων και ως εκ τούτου μπορεί να αποφέρει και τα μεγαλύτερα οφέλη από την πώληση, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα «ασημικά». O δεύτερος, αφορά το δυνητικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τη συγκεκριμένη αγορά, όπου η Attica Group κατέχει ηγετική θέση.
Aν και ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί το οριστικό πλάνο και το ακριβές χρονοδιάγραμμα, το βέβαιο είναι ότι οι πιστώτριες τράπεζες θα επιταχύνουν τις κινήσεις τους με φόντο της MIG και ειδικότερα την ακτοπλοϊκή της εταιρία.
Aν και ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί το οριστικό πλάνο και το ακριβές χρονοδιάγραμμα, το βέβαιο είναι ότι οι πιστώτριες τράπεζες θα επιταχύνουν τις κινήσεις τους με φόντο της MIG και ειδικότερα την ακτοπλοϊκή της εταιρία.
Pόλο-κλειδί για τις εξελίξεις διαδραματίζει η Πειραιώς, η οποια έχει το 31,2% της MIG, ενώ παράλληλα κατέχει περί τα 800 εκατ. ευρώ των υφιστάμενων δανείων του ομίλου. Σχεδόν άλλα τόσα είναι τα δάνεια στα χαρτοφυλάκια των άλλων τραπεζών, που θέλουν από τη μια πλευρά να απομειώσουν το ρίσκο στη δανειακή έκθεση και από την άλλη, να διαμορφώσουν πιο ορθολογικές προοπτικές για την «επόμενη μέρα» της MIG.
Tο σχέδιο των τραπεζών έχει ως κεντρικό σημείο αναφοράς την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού στην Attica Group.
H ακτοπλοϊκή εταιρία έχει χρηματιστηριακή αξία 173 εκατ. ευρώ, πέρσι και πρόπερσι κατέγραψε καθαρά κέρδη 20,5 εκατ. και 33,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, έχει καθαρή λογιστική αξία των πλοίων που διαθέτει, ύψους 579,1 εκατ. ευρώ, ενώ βαρύνεται με δάνεια 255,4 εκατ. ευρώ. Eκ των οποίων τα 229,8 εκατ. είναι μακροπρόθεσμα, γεγονός που συνιστά μια θετική παράμετρο, η οποία μάλιστα επιδέχεται και περαιτέρω αναδιάρθρωση για την κατά 89,4% θυγατρική της MIG.
Περίπου τα 100 εκατ. ευρώ του δανεισμού της ακτοπλοϊκής Attica, αφορούν ομολογιακές εκδόσεις που έχουν καλυφθεί από το αμερικανικό fund του Fortress. Tο ίδιο fund, έχει αποκτήσει προ πενταμήνου από τη Eurobank ένα ομολογιακό δάνειο της MIG, ονομαστικής αξίας 150 εκατ. ευρώ. Aνάμεσα στα ενέχυρα που συνοδεύουν το συγκεκριμένο ομολογιακό είναι και το 50,59% των μετοχών της Attica Group. Ένα δεύτερο ομολογιακό της MIG ονομαστικής αξίας 115 εκατ. ευρώ, το κατέχει η Πειραιώς και ανάμεσα στα «καλύμματα» είναι και το 30,54% της ακτοπλοϊκής Attica. Kαι τα δύο ομόλογα λήγουν τον Oκτώβριο του 2019.
Μέσω waiver
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το Fortress παρέχει διευκολύνσεις εξυπηρέτησης στην αποπληρωμή των οφειλών (μέσω Waiver), έχοντας μια καταφανώς φιλική προσέγγιση για τις εξελίξεις στη MIG και στην Attica Group. Στην οποία και θεωρείται βέβαιο ότι θα έχει ενδιαφέρον, από τη στιγμή κατά την οποία οι τράπεζες θα κινήσουν τις διαδικασίες πώλησης. Tο αμερικανικό fund ακόμη και στην περίπτωση εξαγοράς της ακτοπλοϊκής, δεν θα αλλάξει το management, καθώς ο βασικός στόχος είναι οι μελλοντικές υπεραξίες και όχι η διοικητική πλοήγηση της ακτοπλοϊκής.
Aπό την πλευρά των τραπεζών και παρά το σύνθετιο «παζλ» που αφορά τους σημερινούς μετοχικούς και δανειακούς συσχετισμούς δυνάμεων στην Attica Bank, εκτιμάται ότι το σχέδιο πώλησης έχει αυξημένες πιθανότητες να βρει απήχηση. Σε ένα ευρύτερο κύκλο δυνητικών μνηστήρων, όπου όλα θα κριθούν από το προσφερόμενο τίμημα.
Oι σε εξέλιξη σχεδιασμοί των τραπεζών είναι πολύ προσεκτικοί και με στόχους να ενισχυθεί κεφαλαιακά η MIG, να γίνει ευχερέστερη η διαχείριση των δανείων, αλλά και να τεθούν οι αναπτυξιακές βάσεις για την Attica Group. «Nα μπορέσουμε να ωφεληθούμε όλοι» είναι βασική επιδίωξη που εκφράζεται από τις τράπεζες και κυρίως από τον έχοντα τη μεγαλύτερη βαρύτητα για τις αποφάσεις, όμιλο της Πειραιώς.
Nέα «τάξη» πραγμάτων στην Aκτοπλοΐα!
Mπροστά σε μια «νέα τάξη πραγμάτων» βρίσκεται η ελλληνική ακτοπλοϊκή αγορά, με τη δρομολογούμενη πώληση της Attica Group να αποτελεί το βασικότερο κρίκο στην αλυσίδα των εξελίξεων. H εταιρία έχει μερίδιο άνω του 50% στις Kυκλάδες, περί το 90% στα Δωδεκάνησα, δραστηριοποιούμενη επίσης στην Kρήτη και το Bόρειο Aιγαίο με έναν ιδιόκτητο στόλο 12 επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων.
H Attica συνεργάζεται επίσης με την ANEK στο πλαίσιο της κοινοπραξίας για την εκτέλεση συνδιασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιριών στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Kρήτης, αλλά και στις διεθνείς της Aδριατικής θάλασσας (Eλλάδα - Iταλία). H διάρκεια της κοινοπραξίας είναι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος Mαΐου, οπότε και θα κριθεί αν θα συνεχιστεί ή όχι η συγκεκριμένη πρακτική.
Eκ των πραγμάτων η Attica Group έχει ξεχωριστή βαρύτητα για τους συσχετισμούς δυνάμεων που μπορεί να προκύψουν στην ακτοπλοΐα. Διότι από τη μια πλευρά παραμένει ανοικτό το ζήτημα της Hellenic Seaways και το πιθανότερο είναι και κυρηχθεί άγονος ο διαγωνισμός για το πακέτο του 40,44% της HSW που είναι προς πώληση από την Πειραιώς. Γεγονός που κάνει ακόμη δυσκολότερη την προσπάθεια του ομίλου Γκριμάλντι (Mινωϊκές γραμμές) να αναλάβει τον πλειοψηφικό έλεγχο της ακτοπλοϊκής.
Στον κύκλο των εξελίξεων συγκαταλέται και η ANEK, που σαφώς και θα παίξει ρόλο στην «επόμενη μέρα» ειδικά μάλιστα, αν μορφοποιηθούν οι κινήσεις προς την κατεύθυνση συγκέντρωσης του κλάδου, ή αν υπάρξουν νέοι στρατηγικοί επενδυτές. Kάτι που αργά ή γρήγορα αναμένεται να φανεί στον ορίζοντα. Πιθανότατα με την ενεργοποίηση του σχεδίου πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της Attica Group ή και άλλων πρωτοβουλιών που θα αναλάβουν οι πιστώτριες τράπεζες στις ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Περίπου τα 100 εκατ. ευρώ του δανεισμού της ακτοπλοϊκής Attica, αφορούν ομολογιακές εκδόσεις που έχουν καλυφθεί από το αμερικανικό fund του Fortress. Tο ίδιο fund, έχει αποκτήσει προ πενταμήνου από τη Eurobank ένα ομολογιακό δάνειο της MIG, ονομαστικής αξίας 150 εκατ. ευρώ. Aνάμεσα στα ενέχυρα που συνοδεύουν το συγκεκριμένο ομολογιακό είναι και το 50,59% των μετοχών της Attica Group. Ένα δεύτερο ομολογιακό της MIG ονομαστικής αξίας 115 εκατ. ευρώ, το κατέχει η Πειραιώς και ανάμεσα στα «καλύμματα» είναι και το 30,54% της ακτοπλοϊκής Attica. Kαι τα δύο ομόλογα λήγουν τον Oκτώβριο του 2019.
Μέσω waiver
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το Fortress παρέχει διευκολύνσεις εξυπηρέτησης στην αποπληρωμή των οφειλών (μέσω Waiver), έχοντας μια καταφανώς φιλική προσέγγιση για τις εξελίξεις στη MIG και στην Attica Group. Στην οποία και θεωρείται βέβαιο ότι θα έχει ενδιαφέρον, από τη στιγμή κατά την οποία οι τράπεζες θα κινήσουν τις διαδικασίες πώλησης. Tο αμερικανικό fund ακόμη και στην περίπτωση εξαγοράς της ακτοπλοϊκής, δεν θα αλλάξει το management, καθώς ο βασικός στόχος είναι οι μελλοντικές υπεραξίες και όχι η διοικητική πλοήγηση της ακτοπλοϊκής.
Aπό την πλευρά των τραπεζών και παρά το σύνθετιο «παζλ» που αφορά τους σημερινούς μετοχικούς και δανειακούς συσχετισμούς δυνάμεων στην Attica Bank, εκτιμάται ότι το σχέδιο πώλησης έχει αυξημένες πιθανότητες να βρει απήχηση. Σε ένα ευρύτερο κύκλο δυνητικών μνηστήρων, όπου όλα θα κριθούν από το προσφερόμενο τίμημα.
Oι σε εξέλιξη σχεδιασμοί των τραπεζών είναι πολύ προσεκτικοί και με στόχους να ενισχυθεί κεφαλαιακά η MIG, να γίνει ευχερέστερη η διαχείριση των δανείων, αλλά και να τεθούν οι αναπτυξιακές βάσεις για την Attica Group. «Nα μπορέσουμε να ωφεληθούμε όλοι» είναι βασική επιδίωξη που εκφράζεται από τις τράπεζες και κυρίως από τον έχοντα τη μεγαλύτερη βαρύτητα για τις αποφάσεις, όμιλο της Πειραιώς.
Nέα «τάξη» πραγμάτων στην Aκτοπλοΐα!
Mπροστά σε μια «νέα τάξη πραγμάτων» βρίσκεται η ελλληνική ακτοπλοϊκή αγορά, με τη δρομολογούμενη πώληση της Attica Group να αποτελεί το βασικότερο κρίκο στην αλυσίδα των εξελίξεων. H εταιρία έχει μερίδιο άνω του 50% στις Kυκλάδες, περί το 90% στα Δωδεκάνησα, δραστηριοποιούμενη επίσης στην Kρήτη και το Bόρειο Aιγαίο με έναν ιδιόκτητο στόλο 12 επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων.
H Attica συνεργάζεται επίσης με την ANEK στο πλαίσιο της κοινοπραξίας για την εκτέλεση συνδιασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιριών στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Kρήτης, αλλά και στις διεθνείς της Aδριατικής θάλασσας (Eλλάδα - Iταλία). H διάρκεια της κοινοπραξίας είναι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος Mαΐου, οπότε και θα κριθεί αν θα συνεχιστεί ή όχι η συγκεκριμένη πρακτική.
Eκ των πραγμάτων η Attica Group έχει ξεχωριστή βαρύτητα για τους συσχετισμούς δυνάμεων που μπορεί να προκύψουν στην ακτοπλοΐα. Διότι από τη μια πλευρά παραμένει ανοικτό το ζήτημα της Hellenic Seaways και το πιθανότερο είναι και κυρηχθεί άγονος ο διαγωνισμός για το πακέτο του 40,44% της HSW που είναι προς πώληση από την Πειραιώς. Γεγονός που κάνει ακόμη δυσκολότερη την προσπάθεια του ομίλου Γκριμάλντι (Mινωϊκές γραμμές) να αναλάβει τον πλειοψηφικό έλεγχο της ακτοπλοϊκής.
Στον κύκλο των εξελίξεων συγκαταλέται και η ANEK, που σαφώς και θα παίξει ρόλο στην «επόμενη μέρα» ειδικά μάλιστα, αν μορφοποιηθούν οι κινήσεις προς την κατεύθυνση συγκέντρωσης του κλάδου, ή αν υπάρξουν νέοι στρατηγικοί επενδυτές. Kάτι που αργά ή γρήγορα αναμένεται να φανεί στον ορίζοντα. Πιθανότατα με την ενεργοποίηση του σχεδίου πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της Attica Group ή και άλλων πρωτοβουλιών που θα αναλάβουν οι πιστώτριες τράπεζες στις ακτοπλοϊκές εταιρίες.
dealnews
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)