Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017


KYKLADES INV FINAL 01
Η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου και οι εκδόσεις ΑΝΑΒΑΣΗ σας προσκαλούν την Τετάρτη 29 Μαρτίου και ώρα 18.30 στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, στην εκδήλωση για την προστασία του Κυκλαδίτικου τοπίου, με αφορμή το αεροφωτογραφικό λεύκωμα «Κυκλάδες, όπως πετάει ο γλάρος». Παρακαλούμε επιβεβαιώστε την παρουσία σας στα τηλέφωνα της Βιβλιοθήκης 2109469631 και 632.
Ίδρυμα Ευγενίδου, Λεωφόρος Συγγρού 387, 175 64 Π. Φάληρο.
Οι χώροι του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι προσβάσιμοι και φιλικοί σε ανθρώπους με κινητική αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα (είσοδος από οδό Πεντέλης 11), ενώ υπάρχει δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ή/και χειλεανάγνωσης κατόπιν έγκαιρης επικοινωνίας με γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο 6936 177143, στο fax: 2109417514 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: lib@eef.edu.gr. Οι σκύλοι-οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι.
Στην εκδήλωση θα απευθύνει χαιρετισμό ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης και θα μιλήσουν οι:
· Γιώργης Βουγιουκαλάκης, Δρ Γεωλόγος - Ηφαιστειολόγος
· Ράνια Κλουτσινιώτη, Αρχιτέκτων - Πολεοδόμος
· Χρίστος Ντούμας, Καθηγητής Αρχαιολογίας
· Μάγια Τσόκλη, Δημοσιογράφος
· Κωνσταντίνος Θανασάκης, Δρ Ιστορικός - Οθωμανολόγος
· Νικήτας Νικητάκος, καθηγητής Τμήματος Ναυτιλίας Πανεπ. Αιγαίου
Τη συζήτηση θα συντονίσει η κ. Χαρά Μπρίντεζη, επικεφαλής της ομάδας εργασίας της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Θα προβληθούν αεροφωτογραφίες Κυκλαδίτικων τοπίων από το λεύκωμα “Κυκλάδες, όπως πετάει ο γλάρος” των εκδόσεων ΑΝΑΒΑΣΗ και θα ακολουθήσει συζήτηση για την προστασία του Κυκλαδίτικου τοπίου.

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

H ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ


Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΣΒΟΛΕΩΝ ΤΟΥ Δ΄ΡΑΙΧ.

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Οι μεθοδεύσεις του Ελληνικού δημοσίου κατά των Ελληνικών Ναυπηγείων




Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) εκφράζουν την απογοήτευσή τους, αλλά όχι την έκπληξη τους, για τις πιο πρόσφατες μεθοδεύσεις του Ελληνικού Δημοσίου κατά της εταιρείας. Συγκεκριμένα, στην ΕΝΑΕ έχει καταλογισθεί ως ληξιπρόθεσμο ποσό ύψους 566 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο καταλογισμός αφορά την ποινή που έχει επιβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που είχαν καταβληθεί στην ΕΝΑΕ την περίοδο 1997 έως 2002, η ανάκτηση των οποίων είχε ζητηθεί για πρώτη φορά από το Ελληνικό Δημόσιο πριν περίπου δέκα (10) έτη.
Σημειώνεται ότι οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις είχαν χορηγηθεί στην ΕΝΑΕ πολύ πριν την επένδυση του Ομίλου Privinvest στην εταιρεία το 2010, στους όρους υλοποίησης της οποίας περιλαμβανόταν και η επίλυση από το Ελληνικό Δημόσιο του συγκεκριμένου ζητήματος.
Επιπρόσθετα, η ανάγνωση των δηλώσεων που αποδίδονται στον Υφυπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Στέργιο Πιτσιόρλα περί του νέου σχεδίου του Ελληνικού Δημοσίου για εκκαθάριση της ΕΝΑΕ «εν λειτουργία» προκαλεί θλίψη.
Οι σχεδιασμοί του Ελληνικού Δημοσίου για τον διαμελισμό και περαιτέρω απαξίωση του Ναυπηγείου αποτελούν άλλη μία απόδειξη αποτυχίας επίλυσης του συγκεκριμένου ζητήματος και στην πράξη καταστρέφει την εταιρεία και κατά συνέπεια την επένδυση του μητρικού Ομίλου, την υλοποίηση της οποίας ενεθάρρυνε και χαιρέτισε το Ελληνικό Δημόσιο. Αποτελεί οδυνηρή πραγματικότητα ότι τέτοιου είδους συμπεριφορά είναι βέβαιο, ότι δεν θα ενθαρρύνει ξένους επενδυτές στην υλοποίηση επενδύσεων που στη συγκεκριμένη συγκυρία η χώρα μας χρειάζεται απεγνωσμένα.
Το περίπλοκο ζήτημα βρίσκεται, κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη, υπό εξέταση από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) μετά από προσφυγές που υπέβαλλε η ΕΝΑΕ και οι επενδυτές της και είναι λυπηρό το γεγονός, ότι το Ελληνικό Δημόσιο υλοποιεί τις συγκεκριμένες ενέργειες της «εκκαθάρισης σε λειτουργία» όπως ελέχθη στο Κοινοβούλιο, διαμελισμού και απαξίωσης του Ναυπηγείου, εβδομάδες πριν την έκδοση της απόφασης από το Διαιτητικό Δικαστήριο.
Η ΕΝΑΕ θα αμυνθεί προβαίνοντας σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να διασφαλίσει την οντότητα της, τους εργαζόμενους και τις υποδομές της από τις συνεχιζόμενες επιθετικές ενέργειες και καταχρηστικές συμπεριφορές του Ελληνικού Δημοσίου, θα ασκήσει δε όλα τα ένδικα μέσα που της επιτρέπονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Ο ΝΕΟΣ ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ




Μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία έχει δημιουργηθεί για την ανακατασκευή του Κολοσσού της Ρόδου.
 
Περισσότερα από δύο χιλιάδες χρόνια μετά την κατασκευή του Κολοσσού της Ρόδου, ενός εκ των Επτά Θαυμάτων του Αρχαίου Κόσμου, που καταστράφηκε από σεισμό, μια ομάδα αρχιτεκτόνων θέλει να χτίσει μια έκδοση του 21ου αιώνα.
 
Η μελέτη γεννήθηκε από τις ιδέες, τις προσδοκίες και τις ελπίδες των νέων επαγγελματιών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
 
Η ομάδα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει στη διεύθυνση colossusrhodes.com, αποτελείται από τους κ.κ. Άρης Α. Πάλλας, αρχιτέκτονα με ειδικότητα στην αρχαιολογία, από την Ρόδο, τον Enrique Fernanzes, πολιτικό μηχανικό από την Ισπανία, τον Ombretta Iannone αρχιτέκτονα με ειδικότητα στην αρχαιολογία, από την Ιταλία, τον Matilda Palla Οικονομολόγο από την Ισπανία, τον Erald Dupi πολιτικό μηχανικό από το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Χρήστο Γιαννά, αρχαιολόγο από τη Ρόδο.
 
rodosΗ ομάδα σχεδιάζει να ξαναχτίσει τον Κολοσσό της Ρόδου, αυτή τη φορά πέντε φορές ψηλότερο από το πρωτότυπο, στα 150 μέτρα και ψηλότερο από το Άγαλμα της Ελευθερίας στη Νέα Υόρκη, του οποίου αποτέλεσε έμπνευση. Ο νέος Κολοσσός θα λειτουργήσει ως τουριστικό αξιοθέατο που θα φιλοξενεί καταστήματα, εστιατόρια, ένα μουσείο, μια βιβλιοθήκη, ενώ στην κορυφή του θα λειτουργεί ένας φάρος.
 
Το «δέρμα» του θεού Ήλιου θα αποτελείται από φωτοβολταϊκά πάνελ και οι πλέον σύγχρονες αντισεισμικές τεχνολογίες θα διασφαλίσουν ότι δεν θα «γονατίσει» ποτέ ξανά. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του Business Insider, το κόστος του νέου Κολοσσού θα ανέλθει σε 270 εκατομμύρια δολ.
 
Σύμφωνα με την ιστορία, τον 4ο αιώνα π.Χ. οι Ρόδιοι απέκρουσαν με επιτυχία την πολιορκία του Μακεδόνα στρατηγού Δημητρίου του Πολιορκητή. Αποδίδοντας τη νίκη τους στην εύνοια του θεού Ήλιου, εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους ανεγείροντας τον Κολοσσό, ένα γιγαντιαίο άγαλμα από σίδερο και χαλκό, που υψωνόταν περίπου 33 μέτρα πάνω από το μαρμάρινο βάθρο του.
 
Πρόκειται για το πλέον βραχύβιο «θαύμα της αρχαιότητας», αφού ένας σεισμός το 226 π.Χ κατέστρεψε το γιγάντιο μνημείο που δέσποζε στην είσοδο του λιμανιού της Ρόδου για μόλις 50 χρόνια μετά την κατασκευή του που διήρκεσε 12 ολόκληρα χρόνια. Παρά την ολέθρια πτώση του, το άγαλμα δεν έπαψε να συγκαταλέγεται στα μεγάλα θαύματα του κόσμου, αλλά και να προσελκύει τους ταξιδιώτες και περιηγητές της αρχαιότητας.
 
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο:


















Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΑΤΤICA GROUP

MOROCCO STAR being prepared for AML debut


PRINCE has been renamed MOROCCO STAR for her AML debut - © George Kousoukis
PRINCE has been renamed MOROCCO STAR for her AML 

FERRYAfrica Morocco Link (AML), the joint Moroccan Bank BMCE (51%) - Attica Group operation, are readying the newly acquired PRINCE to commence operations shortly.