Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την πορεία της ναυλαγοράς το 2017



Ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την πορεία της ναυλαγοράς το 2017

Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 842 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,575 μονάδες με $ 9,659 την ημέρα, BPI στις 915 μονάδες στα $ 7,324 την ημέρα, BSI στις 700 μονάδες στα $ 7,320 την ημέρα και BHSI στις 427 μονάδες, στα $ 6,221 την ημέρα.
Αντιστροφή των δεδομένων στην πορεία του Δείκτη βιώσαμε την τελευταία εβδομάδα, καθώς τα Capes βρέθηκαν σε διορθωτική πορεία ενώ οι υπόλοιποι κλάδοι/υποδείκτες κινήθηκαν σε θετικά επίπεδα, με το καθαρό αποτέλεσμα όμως για τον συνολικό Δείκτη BDI να είναι αρνητικό.
Ανατρέχοντας στα πρόσφατα ιστορικά στοιχεία και συγκεκριμένα στην ίδια ακριβώς ημερομηνία το 2015, διαπιστώνουμε ότι τότε ήταν που ξεκίνησε η πτωτική πορεία του BDI η οποία μας οδήγησε στο ιστορικό χαμηλό των 290 μονάδων στις 10 Φεβρουαρίου του 2015.
Σε καμία περίπτωση δεν αναμένουμε να δούμε και πάλι τον Δείκτη να «φλερτάρει» με το ιστορικό χαμηλό, αλλά το να γυρίσει σε μία διορθωτική πορεία το θεωρούμε πολύ πιθανό. Όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παραθέτοντας τα επίσημα στοιχεία από τους Διεθνείς οργανισμούς, η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου τουλάχιστον για το 2017 θα είναι για άλλη μία χρονιά «προβληματική». Αναφορικά με την ανάπτυξη του World Seaborne Trade για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2016, η αύξηση θα είναι της τάξης του 1%, από τους 4,819 εκ. τόνους το 2015 στους 4,861 εκ. τόνους.
Από πλευράς προσφοράς, στις αρχές του 2015 το Orderbook ήταν στους 170,4 εκ. DWT και η χρονιά έκλεισε με αύξηση τονάζ της τάξης του 2,4%. Αντίστοιχα, στις αρχές του 2016 το Orderbook ήταν στους 126,6 εκ. DWT με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το έτος στους 92,7 εκ. DWT. Σήμερα το Orderbook στέκεται στους 100,8 εκ. DWT με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το υπόλοιπο του έτους στους 37 εκ. DWT. Η προβλεπόμενη ανάπτυξη τονάζ για το σύνολο του έτους υπολογίζεται στο 1,8% περίπου ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι για το 2017 οι προγραμματισμένες παραδόσεις υπολογίζονται στους 38,2 εκ DWT δηλαδή το 1/3 από το σύνολο των προγραμματισμένων παραδόσεων του 2016.
Καθοριστικός παράγοντας για την πορεία της ναυλαγοράς το 2017 θα είναι η πορεία της προσφοράς. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το 2016 θα χαρακτηριστεί σαν η χρονιά με το ιστορικό ρεκόρ στις μη παραδόσεις (Non-Delivery) σε όλους των κλάδους των πλοίων.ΑΝ εξετάσουμε την διαφορά μεταξύ του Orderbook και των αναγνωρισμένων παραδόσεων για όλους τους κλάδους των πλοίων, από τις αρχές του έτους έως σήμερα, το ποσοστό των μη εκτελεσμένων παραδόσεων ανέρχεται στο 41% όταν πριν την κρίση, το 2007, ήταν στο 7% και αμέσως μετά την κρίση, το 2009, στο 33%. Όσον αφορά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι μη εκτελεσμένες παραδόσεις το 2015 έφτασαν στο 42%, ενώ για το 2016, από τις αρχές του έτους έως σήμερα το ποσοστό είναι στο 50%.
Παράλληλα, το θετικό στοιχείο στην αγορά είναι ο ιδιαίτερα μικρός όγκος των νέων παραγγελιών, καθώς το 2016, έως σήμερα, το σύνολο των παραγγελιών σε αριθμό πλοίων ανέρχεται στα 38 όταν το 2015 οι συνολικές παραγγελίες έκλεισαν στα 354 πλοία.
Αντίθετα με τον αμελητέο αριθμό παραγγελιών, ιδιαίτερα αυξημένο είναι το ενδιαφέρον για τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία ο αριθμός των πράξεων φέτος είναι ήδη μεγαλύτερος από αυτόν για το σύνολο του έτους το 2015. Συγκεκριμένα το 2015 άλλαξαν χέρια 456 (35,123,000 DWT) πλοία συνολικής αξίας $ 6.2 δισ., όταν μέχρι σήμερα το 2016 έχουν γίνει 485 πράξεις (34,852,000 DWT) αξίας $ 3,9 δισ., γεγονός που αντικατοπτρίζει και την πτώση των τιμών οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται στα ίδια επίπεδα σχεδόν με αυτά του τέλους του 2015.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘FUTURE’ 72.893 DWT (1999 – Samsung), πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 3,9 εκ. και το ‘REDQUEEN’ 76.572 DWT (2005 – Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα χαμηλά $ 6 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘STAR MANX’ 58.133 DWT (2009 – Tsuneishi) πουλήθηκε στα $ 12 εκ. περίπου, το ‘FLAG MERSINIDI’ 56.754 DWT (2012 – Cosco Cuangdong), Dolphin 57, πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. και το ‘FALCON TRADER’ 54.924 DWT (2009 – Oshima) πουλήθηκε στα υψηλά $ 11 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘IS TRINITY’ 28.306 DWT (2009 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ.,
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ- BIG GAME


SAMOS STEAMSHIP-Αγορά απο την NYK Line's το γιγαντιαίο 319 μέτρων capesize Gaia Pegasus.


SAMOS STEAMSHIP-Αγορά απο την NYK Line's το γιγαντιαίο 319 μέτρων capesize Gaia Pegasus.Συγκεκριμένα η Samos 
Steamship αγόρασε από τον ιαπωνικό ναυτιλιακό κολοσσό Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) πλοίο κατασκευής του 2004 μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος. Το Gaia Pegasus.
Κόστος 12,7 εκατ. δολάρια
Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας VesselsValue, το χωρητικότητας 229.200 dwt capesize αγοράστηκε από τη Samos Steamship στην τιμή των 12,7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα χαρακτηριστικά

Με μήκος 319 μέτρα και πλάτος 54 μέτρα, το φορτηγό πλοίο κατασκευάστηκε από την Ιαπωνική ναυπηγοκατασκευαστική Namura Shipbuilding.
Σύμφωνα με τα δεδομένα AIS που παρέχονται από τη MarineTraffic, το Gaia Pegasus είναι αυτή τη στιγμή αγκυροβολημένο στο αυστραλιανό λιμάνι Χέντλαντ -ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια εξαγωγών χύμα φορτίου στον κόσμο- όπου έφθασε σήμερα από το Jingtang της Κίνας.
Σε ελληνικές εταιρείες

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο η NYK Line's είχε πουλήσει και πάλι σε ελληνική εταιρεία, την New Shipping Ltd, το κατασκευής 2007 και χωρητικότητας 174.200 dwt φορτηγό πλοίο Ocean Crescent έναντι 12,1 εκατομμυρίων δολαρίων.   dealnews.gr

Πούλησε 2 supramax η Golden Union, του Θ.Βενιάμη στην LMZ Shipping του Γ.Μπάχου


Έλληνας εφοπλιστής πουλάει Έλληνας εφοπλιστής αγοράζει.Ο ένας ανανεώνει τον στόλο του και ο άλλος θεωρεί σοβαρή και συμφέρουσα επένδυση καθώς τα πλοία είναι 5 με 6 ετών
.Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου mononews.gr,δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου πούλησε η ναυτιλιακή Golden Union,συμφερόντων του εφοπλιστή και προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, στην εταιρεία LMZ Shipping του Γιώργου Μπάχου, η εξαγορά των οποίων δεν έγινε γνωστή παρά το γεγονός ότι οι δυο εταιρείες υπέγραψαν τη σχετική συμφωνία αρκετό καιρό πριν.
Τα δύο αυτά φορτηγά πλοία που αγόρασε η LMZ από τη ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη είναι τα Flag Alexandros και Georgianna Bo, τα οποία αμφότερα είναι τύπου supramax και έχουν χωρητικότητα 56.800-dwt, ενώ είναι κατασκευασμένα σε κινεζικά ναυπηγεία το 2010 και το 2011 αντίστοιχα. Η ναυτιλιακή του κ. Μπάχου – η οποία νωρίτερα μέσα στο 2016 προχώρησε σε αλλαγή έδρας από την Ελλάδα στην Κύπρο – πρόκειται να μετονομάσει το Flag Alexandros σε “LMZ Vega” και το Georgianna Bo σε “LMZ Europa”.

Παρά το γεγονός ότι η LMZ δεν αποκάλυψε το ακριβές ποσό της συμφωνίας εξαγοράς των δύο πλοίων, η πλατφόρμα VesselsValue εκτιμά πως η συναλλαγή κυμάνθηκε στο ποσό των 14 εκατ. δολαρίων και για τα δύο πλοία σύμφωνα πάντα με το mononews.grΤο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Flag Alexandros”, χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής του 2010
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Golden Union του κ. Βενιάμη δεν είχε προχωρήσει σε καμία πώληση πλοίου του στόλου της εδώ και επτά χρόνιαΤο γεγονός ότι αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική ίσως ερμηνεύεται από το ότι η Golden Union έχει παραγγείλει στα κινεζικά ναυπηγεία Avic Weihai Shipyard και Cosco Dalian 7 νεότευκτα φορτηγά πλοία τύπου panamax, τα οποία θέλει να προσθέσει στο στόλο της αφού πρώτα έχει πουλήσει κάποια παλαιότερα πλοία της.

Επιπλέον, εκτός από την πώληση των 2 άνωθεν πλοίων στην LMZ, η ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη προχώρησε πρόσφατα στην πώληση άλλων δύο φορτηγών πλοίων τύπου supramax σε άγνωστους αγοραστές. Πρόκειται για τα Anna Bo (κατασκευής 2010) και Flag Mersinidi(κατασκευής 2012), τα οποία έχουν χωρητικότητα 56.700-dwt και 56.800-dwt αντίστοιχα, ενώ λέγεται ότι η συγκεκριμένη συναλλαγή κυμάνθηκε στα 15 εκατ. δολάρια.

Ωστόσο, υπάρχει έντονη φημολογία ότι ο αγοραστής για το ένα εξ’ αυτών, το Anna Bo, είναι η ναυτιλιακή Tomini Shipping, η οποία έχει έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Όσον αφορά το Flag Mersinidi, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των brokers, αγοράστηκε από μια ελληνική εταιρεία, της οποίας το όνομα δεν έχει γίνει γνωστό.

Η Costamare αναβάλλει την παράδοση τεσσάρων νέων containerships της


Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Inc συμφώνησε να αναβάλει τις παραδόσεις των υπόλοιπων τεσσάρων 
νεότευκτων 11.010 TEU containerships, που έχει παραγγείλει μέσω της κοινοπραξίας της εταιρείας με την York Capital.
Τα τέσσερα πλοία, τρία από τα οποία ήταν προγραμματισμένο να ενταχθούν στο στόλο της εταιρείας τον Οκτώβριο του 2016 αναμένεται τώρα να παραδοθούν από τη Νοτιοκορεάτικη ναυπηγική Hanjin Heavy Industries κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Το τρίτο τρίμηνο του 2016


Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2016, η Costamare παρέλαβε τρία πλοία, ήτοι τα 14,424 teu containerships «Τάλως», «Ταύρος» και «Θησέας», στις 5 Σεπτεμβρίου, στις 4 Οκτωβρίου και 24 Οκτωβρίου αντίστοιχα. Τα τρία boxships, τα οποία αποκτήθηκαν μέσω της κοινοπραξίας με την York Capital, ναυλώθηκαν για μια περίοδο 10 ετών στην Evergreen.
Επιπλέον, στα τέλη Σεπτεμβρίου Costamare παρέλαβε το πρώτο από τα πέντε χωρητικότητας 11.010 TEU νεότευκτα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το Cape Akritas.

«Έχουμε ήδη αποδεχτεί την παράδοση των πέντε χωρητικότητας 14.000 teu πλοίων, τα οποία έχουν ξεκινήσει τις 10ετείς ναυλώσεις τους. Έχουμε, επίσης, παραλάβει ένα πλοίο χωρητικότητας 11.000 TEU, αγορασμένο από κοινού με τους συνεργάτες της κοινοπραξίας μας, και έχουμε αναβάλει την παράδοση των υπόλοιπων τεσσάρων πλοίων για το πρώτο τρίμηνο του 2017», δήλωσε ο Γρηγόρης Ζήκος, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών της Costamare Inc.

Τακτική μαζικών ναυλώσεων

Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους συνέχισε την τακτική μαζικών ναυλώσεων πλοίων της, ναυλώνοντας συνολικά οκτώ πλοία, συμπεριλαμβανομένων των 8.531 TEU Navarino, το 3842 TEU Itea, το 3.351 TEU Marina, το 2474 TEU Aeropolis, το 1645 TEU Padma, το 1504 TEU Prosper, το 1162 TEU Petalidi και το 1078 TEU Stadt Luebeck.

Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ότι η εταιρεία «σημείωσε σταθερά αποτελέσματα» κατά τη διάρκεια του τριμήνου καθώς τα καθαρά κέρδη της Costamare για το τρίμηνο ανήλθαν στα 20,6 εκατ. δολάρια, ενώ κατά το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους είχε καταγράψει 34,8 εκατομμύρια δολάρια.

Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας για το εννεάμηνο ανήλθαν στα 92,7 εκατ. δολάρια, ενώ για το ίδιο διάστημα πέρυσι είχε καταγράψει έσοδα 105,4 εκατομμυρίων δολαρίων.  dealnews.g