Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

«Βουλιάζουν» οι νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων

Υπερπροσφορά χωρητικότητας - Σφικτές τράπεζες



Στα bulker μέχρι τον Ιούλιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 35 μονάδες, 12,3 εκατ. dwt, γεγονός που ισοδυναμεί με μείωση κατά 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας που παρατηρείται σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους, αλλά και το σφιχτό πλαίσιο που υιοθετούν οι μεγάλες τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία υποχρεώνουν τους εφοπλιστές διεθνώς να είναι συγκρατημένοι και να αποφεύγουν τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Αποτέλεσμα της στάσης αυτής είναι από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους οι τοποθετήσεις παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι μειωμένες περισσότερο από το μισό με όρους dwt σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πίσω.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson, το πρώτο επτάμηνο του 2016 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 256 πλοία συνολικής  μεταφορικής ικανότητας 21 εκατ. dwt (7,2 εκατ. gt), μειωμένες κατά 67% σε σύγκριση με το πρώτο επτάμηνο του 2015! Η αγορά φαίνεται να γύρισε 20 χρόνια πίσω, καθώς το 1996 ήταν το έτος που οι παραγγελίες του επταμήνου Ιανουαρίου-Ιουλίου προσέγγιζαν το προαναφερόμενο μέγεθος, καθώς ήταν ύψους 20,3 εκατ. dwt.
Στοιχεία ανά κατηγορία
Στα bulker μέχρι τον Ιούλιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 35 μονάδες, 12,3 εκατ. dwt, γεγονός που ισοδυναμεί με μείωση κατά 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Στα δεξαμενόπλοια η βουτιά ήταν μεγαλύτερη καθώς καταγράφηκαν 65 παραγγελίες εκ των οποίων 23 σε πλοία με μεταφορική ικανότητα μέχρι 10.000 dwt (πτώση 21% πάντα σε όρους dwt) και 42 για πλοία άνω των 10.000 dwt.
Οι παραγγελίες αυτές έφτασαν τα 5,5 εκατ. dwt που ισοδυναμούν με μία μείωση κατά 82% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν για την ίδια κατηγορία πλοίων.
Μόνο στα capes παρατηρείται μία άνοδος στις παραγγελίες κατά 255%, στα κρουαζιερόπλοια κατά 40% και στα επιβατηγά πλοία κατά 166%.
Επίσης η αξία των ναυπηγικών συμβολαίων σε νέες παραγγελίες έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς ανέρχεται σε 21,2 δισ. δολ. και είναι μειωμένη κατά 57% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.
Αναλυτικότερα περίπου 10,4 δισ. δολ. επενδύθηκαν σε νεότευκτα κρουαζιερόπλοια, 2,7 δισ. δολ. σε bulker, 2,5 δισ. δολ. σε δεξαμενόπλοια, 1,4 δισ. δολ. σε containerships, 1,3 δισ. δολ. σε άλλους τύπους πλοίων (ro-ro, κ.λπ.) 1,2 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου, 900 εκατ. δολ. σε offshore πλοία και 900 εκατ. δολ. σε επιβατηγά.
Πρώτη η Κίνα
Η Κίνα κέρδισε 106 από τις νέες παραγγελίες συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,1 εκατ. dwt (2,8 εκατ. gt, 4,7 δισ. δολ) και βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών με μεγάλη ναυπηγική δραστηριότητα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο δικτυακός τόπος asiasis.com, η κατάσταση έχει σημάνει συναγερμό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, καθώς τη διαφορά υπέρ της την κάνει κυρίως το γεγονός ότι έχουν τοποθετηθεί σε κινεζικά ναυπηγεία κυρίως από κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες παραγγελίες για την κατασκευή 30 Valemax, που είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (περίπου 400.000 dwt το ένα).
Αν εξαιρεθούν αυτά, η παρουσία της στις άλλες κατηγορίες είναι μικρότερη, ενώ επίσης και τα συμβόλαια ναυπήγησης έχουν υπογραφεί με πολύ μικρό αριθμό κινεζικών μονάδων.
Σε κάθε περίπτωση οι νέες παραγγελίες που τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία είναι 20% χαμηλότερες απ’ ό,τι πέρυσι την ίδια περίοδο.
Ωστόσο, η μείωση των παραγγελιών στα κορεατικά και τα ιαπωνικά ναυπηγεία είναι πολύ μεγαλύτερη (-88% και -87% αντίστοιχα). Σε ιαπωνικά ναυπηγεία τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 41 πλοία, 2,8 εκατ. dwt και στα κορεατικά 29 παραγγελίες, 2,4 εκατ. dwt.
Απέχουν και οι Έλληνες
Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών τα στοιχεία δείχνουν σχεδόν πλήρη απομάκρυνση από τα ναυπηγεία. Ειδικότερα σύμφωνα με τη VesselsValue, εταιρεία αποτίμησης αξιών πλοίων, στο πρώτο εξάμηνο του 2016 έγιναν παραγγελίες 27 νεότευκτων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές έναντι παραγγελιών για 90 που είχαν γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί το επτάμηνο. 

ΑΙΓΑΙΟ

Αφιέρωμα «Αιγαίο»

Αέρας Αιγαίου φύσηξε στα γραφεία του clickatlife μόλις πάτησε Ιούνιος και σκεφτήκαμε αντί να το ονειρευόμαστε μόνο, ας τιμήσουμε το πέλαγος της καρδιάς μας με ένα αφιέρωμα που ξεκινά σήμερα, Δευτέρα 13/6 και θα συνεχιστεί μέχρι τα πρωτοβρόχια. Καλό καλοκαίρι!
Ένα δημοσιογραφικό αφιέρωμα δεν αρκεί για να καλύψει το εύρος της γοητείας του Αιγαίου, ωστόσο, η ομάδα του clickatlife, εν μέσω συνεννοήσεων για τις άδειες, κρατήσεων σε ξενοδοχεία και αεροπορικά, αναζήτησης προορισμών και, φυσικά, γκρίνιας για τις διακοπές που αργούν και τις καλοκαιρινές μέρες που περνούν αδικοχαμένες μέσα στο γραφείο, έκανε και θα συνεχίσει να κάνει το καλύτερο δυνατόν για να αποθεώσει το πέλαγος που όλοι αγαπήσαμε.
Τι θα διαβάσετε
Αφιερώματα σε ταινίες που γυρίστηκαν στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά.
Θεατρικά φεστιβάλ που πραγματοποιούνται στο Αιγαίο.
Συναυλίες και μουσικά events στα διάφορα συμπλέγματα του πελάγους.
Εικαστικά δρώμενα που συμβαίνουν την περίοδο του καλοκαιριού εκεί που σκάει το κύμα.
Βιβλία για το καλοκαίρι αλλά και μικρές ιστορίες συγγραφέων για το δικό τους Αιγαίο.
Και φυσικά, μεγάλα αφιερώματα στα νησιά που έχουμε λατρέψει,
Quiz γνώσεων για τους αιγαιοπελαγίτικους προορισμούς,
αλλά και στέκια της πόλης που θυμίζουν Αιγαίο,
κοκτέιλ με άρωμα Αιγαίου,
γεύσεις του Αιγαίου,
μόδα, ομορφιά και διακόσμηση, όλα με έμπνευση από το Αιγαίο.

Καλό υπόλοιπο καλοκαίρι! 

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Το πρώτο συνέδριο που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα στη ναυτιλία είναι γεγονός

Την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Royal College of Surgeons στο Λονδίνο, το International Maritime Human Rights Conference (IMHR).
Το IMHR αποτελεί το πρώτο συνέδριο, το οποίο εστιάζει στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη ναυτιλία και επιχειρεί την έναρξη διαλόγου ανάμεσα στους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της κοινωνίας των πολιτών και της πολιτικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των σύγχρονων ζητημάτων που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα στην θάλασσα.
Κύριες θεματικές ενότητες του συνεδρίου θα είναι ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ναυτικών, τα ζητήματα που άπτονται της καλής διαβίωσής τους, η ανοχή στην διαφορετικότητα, η μετανάστευση αλλά και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της αλιείας.
Επισημαίνεται πως το IMHR έχει λάβει την υποστήριξη σημαντικών ναυτιλιακών θεσμών και οργανώσεων όπως των National Federation of Fishermen’s Organizations, The Mission to Seafarers, Sailors” Society, Seafarers UK, Nautical Institute, NGO Shipbreaking Platform κ.ά.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του συνεδρίου, τους ομιλητές και τις εγγραφές μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυλαγορά

Χαμηλά επίπεδα ναύλων διαπιστώνει για μία ακόμη εβδομάδα η ανάλυση της αγοράς από την Alibra Shipping Limited.
Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου οι ναύλοι στα Handysize και στα Supramax μειώθηκαν ελαφρά κυρίως στην περιοχή του Κόλπου των Η.Π.Α.
Οι ναύλοι στα Capes ήταν ως επί το πλείστον σταθεροί ακολουθώντας τις τάσεις στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος Δυτικής Αυστραλίας-Βόρειας Κίνας. Παρ’ όλ’ αυτά οι ναύλοι στα Capes για εξάμηνες ναυλώσεις κινούνται κάτω από τα $8.000 την ημέρα.
Στα Ultramaxes για εξάμηνες ναυλώσεις στην περιοχή του Ειρηνικού, ο ναύλος ανήλθε στα $7.300 την ημέρα παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν.
Στην αγορά των χύδην υγρών φορτίων οι τιμές του αργού πετρελαίου έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε εβδομάδων με το Brent να κλείνει στην περιοχή των $48 και το WTI στα $46 ως επακόλουθο των φημών ότι ο OPEC θα παγώσει το επίπεδο παραγωγής επιδιώκοντας να σταθεροποιήσει την αγορά.
Οι χρονοναυλώσεις ήταν και την προηγούμενη εβδομάδα περιορισμένες και επικεντρώθηκαν κυρίως σε βραχυχρόνιες ναυλώσεις. Το επίπεδο των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και περιόδων ναύλωσης παρέμεινε υποτονικό.
Τα Suezamaxes και τα VLCC μετά βίας μπορούν να επιτύχουν ναύλους των $19.000 και των $21.000 την ημέρα, αντίστοιχα, για ετήσια ναύλωση.

Κεφαλονιά και Ιθάκη οδεύουν προς απόκτηση υδατοδρομίων


Κεφαλονιά και Ιθάκη οδεύουν προς απόκτηση υδατοδρομίων
Το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κεφαλληνίας-Ιθάκης ενέκρινε την υλοποίηση υδατοδρομίων στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη καθώς και την υπογραφή των σχεδίων προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων Κεφαλληνίας- Ιθάκης και του Ταμείου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου της προγραμματικής σύμβασης φτάνει τα 10.000 ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση γίνεται από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Η σύμβαση αναφέρει το Ταμείο ως κύριο του έργου και την Περιφέρεια Ιονίων νήσων ως φορέα υλοποίησης, με τη ρητή μνεία ότι δεν θα έχει καμία περαιτέρω εμπλοκή πέραν της έκδοσης της αδείας του υδατοδρομίου.
Η λειτουργία του υδατοδρομίου θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στα δύο νησια, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για Κεφαλονιά και Ιθάκη βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές κοινωνίες.
πηγη  ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ