Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Σημάδια δείχνουν ανάκαμψη στους ναύλους δεξαμενόπλοιων

Τάση: Κύμα αύξησης της ζήτησης στην αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου βλέπουν οι αναλυτές



Πέντε σημάδια επικαλούνται οι αναλυτές που οδηγούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, σε μία ανάκαμψη των ναύλων στα δεξαμενόπλοια για το επόμενο διάστημα. Όπως εκτιμά ο Φώτης Γιαννακούλης της Morgan Stanley, οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τελικά έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν καθώς παρατηρείται ένα κύμα αύξησης της ζήτησης που προσφέρει μία ανακούφιση σε μια περίοδο που η αγορά αμφισβητήθηκε έντονα.
Ο κ. Γιαννακούλης επικαλείται πέντε «σημάδια» που δείχνουν ότι η αγορά μπορεί να ανακάμψει.
Αρχικά η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο, χωρίς να υπάρχει κάτι που να δείχνει αλλαγή της τάσης το επόμενο διάστημα.
Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε μια μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εκτιμήσεις για την υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού ήταν πολύ ακραίες σε σχέση με την πραγματική κατάσταση.

Πέντε λόγοι αισιοδοξίας

  • Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας «έπιασε» υψηλό όλων των εποχών στα 10,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον Ιούλιο.
  • Η μείωση του ρυθμού πτώσης των αποθεμάτων βενζίνης σε σύγκριση με την αρχικά αναμενόμενη που ανακοίνωσε το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.
  • Η αύξηση του contango έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες (ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια).
  • Η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
  • Η πολύ ισχυρή πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες.
Ένα τρίτο στοιχείο είναι μία αύξηση του contango που έχει καταστήσει τις πλωτές αποθήκες πετρελαίου κερδοφόρες, ενώ πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι και ο όγκος του αποθηκευμένου αργού στις πλωτές δεξαμενές στη Βόρειο Θάλασσα αυξήθηκε πάνω από 10 εκατ. βαρέλια και αποτελεί το 10% της παγκόσμιας ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου, σύμφωνα με το Reuters.
Ένας τέταρτος λόγος που ενισχύει την αισιοδοξία για μία καλύτερη πορεία της αγοράς είναι η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα η οποία οδηγείται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ελήφθησαν για τα μικρού μεγέθους διυλιστήρια (teapot refiners).
Τέλος, διάφορες εκθέσεις αναφέρουν ότι είναι πολύ ισχυρή η πιθανότητα για επιστροφή της προσφοράς από την πλευρά της Λιβύης, η οποία μπορεί να φθάσει στα 200.000 βαρέλια την ημέρα τους επόμενους μήνες. Στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας οι ναύλοι στα VLCC στη Μέση Ανατολή ξεκόλλησαν από το χαμηλό των τελευταίων 24 μηνών και έπιασαν τα 20.000 δολάρια την ημέρα, που σημαίνει μία αύξηση κατά 26% σε εβδομαδιαία βάση. Η δραστηριότητα στις ναυλώσεις στην περιοχή ήταν αυξημένη στα 8,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα, μία αύξηση κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με τις προηγούμενες δύο εβδομάδες.
Η κινεζική ζήτηση σε όγκους έφτασε στα 3,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και η συνολική ζήτηση στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που είναι αυξημένη κατά 49% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τεσσάρων προηγούμενων εβδομάδων.
Επίσης και στη Δυτική Αφρική παρατηρήθηκε μία σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας σε ναυλώσεις με μία αύξηση κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα, στα 2 εκατ. βαρέλια, ωστόσο παραμένει χαμηλότερη ακόμη κατά 18% από τον μέσο όρο των προηγούμενων τεσσάρων εβδομάδων.
Πτωτικά εξακολουθούν πάντως να κινούνται οι ναύλοι στα Suezmax στα 5.600 δολ. την ημέρα (-20% σε εβδομαδιαία βάση και -82% σε ετήσια βάση). Στα Product Tankers ο μέσος όρος του ναύλου στις έξι κύριες διαδρομές αυξήθηκε 6% στα 12.000 δολ. την ημέρα, λόγω κυρίως της ανόδου κατά 58% του μέσου ναύλου στη γραμμή Ευρώπης - Δυτικής Αφρικής που έφθασε στα 12.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως οι ναύλοι στη γραμμή Κόλπος του Μεξικού προς Νότιο Αμερική κινήθηκαν χαμηλότερα (-12%) στα 10.000 δολάρια την ημέρα.
Η διαθεσιμότητα πλοίων παραμένει υψηλή και σύμφωνα με τον Charles R Weber & Co εκτιμάται ότι 58 MR πλοία είναι ανοικτά για ναύλωση τις επόμενες δυο εβδομάδες.
Στα δεξαμενόπλοια τύπου «Clean LR1» στη γραμμή από Μέση Ανατολή σε Ασία οι ναύλοι παρέμεναν σχετικά σταθεροί σημειώνοντας μία άνοδο 10% σε ετήσια βάση.
πηγη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Οι τελευταίες ειδήσεις για το τραγικό ατύχημα στην Αίγινα


Οι τελευταίες ειδήσεις για το τραγικό ατύχημα  στην Αίγινα
Τέσσερις νεκροί και 16 τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός της σύγκρουσης ταχύπλοου με τουριστικό σκάφος που σημειώθηκε χθες στην περιοχή της Αίγινας.
Ανάμεσά τους, πιο σοβαρά τραυματισμένη είναι μία γυναίκα 29 ετών αλλοδαπή με μερικό ακρωτηριασμό αριστερής κνήμης, και ένας έφηβος 16 ετών.
Στις 13:20, το κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου Υγείας, ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, και αμέσως τέθηκε σε μέγιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα το Κέντρο Υγείας Αίγινας, το Γενικό Νοσοκομείο Νικαίας «Άγιος Παντελεήμων» και το τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, ενώ ενημερώθηκε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Στο Κέντρο Υγείας Αίγινας διακομίσθηκαν 4 νεκροί ένα ανήλικο κοριτσάκι 5 ετών και 3 ενήλικες 44 ετών, 58 ετών και 40-50 ετών, αγνώστων μέχρις στιγμής στοιχείων. Μετά την παροχή πρώτων βοηθειών στο κέντρο υγείας Αίγινας, κρίθηκε απαραίτητη η διακομιδή πέντε τραυματιών για περαιτέρω αντιμετώπιση σε νοσοκομεία της Αθήνας. Στο κέντρο υγείας διακομίστηκαν και 16 τραυματίες.
Σε συνεννόηση με τη 2η Υγειονομική Περιφέρεια και το ΕΚΑΒ, οργανώθηκε η διακομιδή πέντε τραυματιών, με πλωτό μέσο στο λιμάνι του Πειραιά, συνοδεία ιδιώτη γιατρού. Με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ διακομίστηκαν, μία 29χρονη στο νοσοκομείο ΚΑΤ, ένας 16χρονος και 2 ακόμα τραυματίες στο νοσοκομείο Νίκαιας και ένας τραυματίας στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, λόγω της ιδιότητας του (αστυνομικός). Από τους υπόλοιπους 11 που διακομίστηκαν στο κέντρο υγείας Αίγινας, οι 5 έλαβαν εξιτήριο ενώ οι άλλοι 6 παραμένουν ακόμα για προληπτικούς λόγους. Η κατάσταση των τραυματιών είναι καλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Λιμενικό Σώμα, ο ιδιοκτήτης του ταχύπλοου σκάφους που εμβόλισε τη βάρκα με τους παραθεριστές συνελήφθη και οδηγήθηκε στο Λιμεναρχείο της Αίγινας, που διενεργεί προανάκριση, στο πλαίσιο της οποίας θα διευκρινισθεί εάν ο ίδιος ήταν και κυβερνήτης του ταχύπλοου.
Στο ταχύπλοο σκάφος που εμβόλισε το τουριστικό με τους παραθεριστές, επέβαιναν τρία άτομα, τα οποία έχουν οδηγηθεί στο Λιμεναρχείο Αίγινας, αλλά δεν έχει διευκρινισθεί ακόμη ποιος ήταν ο κυβερνήτης. Στο σκάφος δεν επέβαινε ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος και αναζητείται για να συλληφθεί.
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ / ΜΠΕ

Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της AEGEAN και της Olympic Air «Όλη η Ελλάδα Κοντά»



Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της AEGEAN και της Olympic Air «Όλη η Ελλάδα Κοντά»
Η AEGEAN συνεχίζει την ενέργεια «Όλη η Ελλάδα κοντά» αφιερώνοντας όλες τις πτήσεις του δικτύου της στην Κρήτη.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η AEGEAN συνεργάστηκε με τοπικούς παραγωγούς του νησιού ώστε να αναδείξει, με μία σειρά ενεργειών και μέσα από τα κανάλια της, τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Κρήτης, ενός τόπου με σπάνια ομορφιά, φιλόξενους κατοίκους και χαρακτηριστική γαστρονομία.
Όλοι οι επιβάτες σε όλες τις πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού μέχρι και τις 31 Αυγούστου, θα απολαύσουν μια αυθεντική γεύση της γαστρονομικής παράδοσης της Κρήτης, μέσα από τα προϊόντα τοπικών παραγωγών και συνεταιρισμών.
Όσοι βρεθούν στα Business Lounges της AEGEAN, θα γευτούν τη μοναδική γαστρονομία της Κρήτης, καθώς θα προσφέρονται ντακάκια «Δαμιανάκη», σφακιανές πίτες Κουκλινού, ανεβατά και λυχναράκια Σαβοϊδάκη, χορτοκαλιτσούνα και μυζιθροπιτάκια Λαμπάκη, σνακ με απάκι και γραβιέρα, παραδοσιακά ξεροτήγανα Σητείας «Η Μέλισσα», κεφαλοτύρι «Δίκτη» και μέλι «Μελίγυρις». Τη γευστική εμπειρία της Κρήτης στα Lounges, συμπληρώνει η επιλογή του λευκού ξηρού οίνου, Βιδιανό 2015 της Ιδαίας Οινοποιητικής και φυσικά η παραδοσιακή κρητική ρακή.
Επιπλέον, για τους επιβάτες Business Class, ο συνεργαζόμενος σεφ της εταιρείας, κ. Νίκος Σαράντος δημιούργησε δύο επιπλέον επιλογές μενού, εμπνευσμένες από χαρακτηριστικές γεύσεις της γαστρονομίας του νησιού. Κατσικάκι με λευκό κρασί, δάφνες Ηρακλείου Κρήτης και μυρωδικά Κρήτης με αγκινάρες και πατάτες φουρνιστές με μάραθα, αλλά και φιλέτο μπακαλιάρου σε γιαχνί λαχανικών με μυρωδικά. Στις επιλογές για κρασιά, προστίθεται από τον συνεργάτη της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνο Λαζαράκη MW (Master of Wine), το Βιδιανό 2015.
Παράλληλα, η AEGEAN για όλο το μήνα, προβάλλει στις οθόνες των αεροσκαφών αλλά και σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας της, αφιερωματικό video με πλάνα από τις ομορφιές, την παράδοση, τη γαστρονομία και τους φιλόξενους ανθρώπους της Κρήτης.
Αυτό το μήνα, επίσης, η AEGEAN και η Olympic Air εγκαινιάζουν τη συνεργασία τους με επιχειρήσεις στην Κρήτη, ώστε όλα τα μέλη του προγράμματος Miles+Bonus να επωφελούνται από αποκλειστικές παροχές κάθε φορά που επισκέπτονται το νησί.

Το 2017 θα βρει τη Σύμη με νέο λιμάνι


Το 2017 θα βρει τη Σύμη με νέο λιμάνι
Την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου σύσκεψη με θέμα την εξέταση των εκκρεμοτήτων που αφορούν στην κατασκευή του νέου λιμένα της Σύμης και συγκεκριμένα στο έργο «Κατασκευή Αποβάθρας στην θέση Πέταλο, Λιμένα Σύμης», αλλά και του έργου μελέτης και κατασκευής του κυκλοφοριακού κόμβου που θα συνδέσει το νέο λιμένα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, όπως σημειώνει το τοπικό ειδησεογραφικό site «rodosreport.gr».
Το έργο, που είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2007 με προϋπολογισμό 5,5 εκ. €, αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, με την ολοκλήρωσή του να λαμβάνει συνεχείς αναβολές και πλέον η Περιφερειακή Αρχή προσπαθεί να ξεπεράσει όλες τις γραφειοκρατικές και άλλες τεχνικής αλλά και νομικής φύσης δυσκολίες που υπάρχουν, έτσι ώστε να έχει περατωθεί μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2016.
Στην σύσκεψη της Τρίτης συμμετείχαν, επίσης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου κ. Μανώλης Μαριάς, ο τεχνικός σύμβουλος της Περιφέρειας κ. Νίκος Οικονόμου, η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου κα. Μαρίκα Δεληγιάννη καθώς και εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας «Ι. Μαρούλης Α.Ε.».
Φωτό: naftikachronika.gr

Ξεκίνησε η υλοποίηση δημιουργίας υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμάνι Καβάλας


Ξεκίνησε η υλοποίηση δημιουργίας υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμάνι Καβάλας
Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας ανακοίνωσε και επισήμως την ανάληψη πρωτοβουλίας για την δημιουργία υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και τον περαιτέρω εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου Καβάλας ανατέθηκε στην εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία έχει αναλάβει την αδειοδότηση 30 υδατοδρομίων σε διάφορες νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας, ενώ έχει ήδη ολοκληρώσει την αδειοδότηση του πρώτου υδατοδρομίου της χώρας στην Κέρκυρα.
Οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Καβάλας έχουν ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αποτελούμενο από πιλότο υδροπλάνων και υπεύθυνο χωροθέτησης υ/δ, μετέβη στην Καβάλα και κατόπιν επιθεώρησης των χώρων του λιμένα επέλεξε τα πλέον ασφαλή σημεία για την χωροθέτηση του υδατοδρομίου.
Στο υδατοδρόμιο της Καβάλας θα εξυπηρετούνται πτήσεις επιβατικές (τακτικές και charter), περιηγητικές, ενώ θα καλύπτονται και αεροπορικές μεταφορές ειδικού σκοπού (νοσοκομειακές, cargo κ.λπ.).
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, κ. Ηλιάδης Χρήστος – Χριστιανός, με αφορμή τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμένα της Καβάλας, δήλωσε «η Ο.Λ.Κ Α.Ε, στα πλαίσια του στρατηγικού του σχεδιασμού για συνεχή ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος Καβάλας αποφάσισε να προσθέσει μια πρωτοποριακή συγκοινωνιακή πύλη στο κεντρικό λιμάνι της πόλης μας με τη δημιουργία Υδατοδρομίου. Η Άδεια του Υδατοδρομίου θα ανήκει στην ιδιοκτησία της “Ο.Λ.Κ Α.Ε”, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται στον τομέα των εσόδων του Οργανισμού αλλά και της ευρύτερης υπεραξίας που θα του προσδώσει. Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στο λιμένα “Απόστολου Παύλου”, σηματοδοτεί μια περαιτέρω προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού και του εμπορικού τομέα και κατ” επέκταση της τοπικής οικονομίας».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», κ. Τάσος Γκόβας, τόνισε πως «ως εταιρεία, πιστεύουμε ότι ο ρόλος του υδατοδρομίου της Καβάλας θα είναι κομβικός για την βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας», προσθέτοντας, επίσης, ότι «η Καβάλα αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα εξαιρετικό τουριστικό και εμπορικό προορισμό ο οποίος έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Τα υδροπλάνα, ως πολυχρηστικό μεταφορικό μέσο, μπορούν να συνδράμουν σε αυτή την ανάπτυξη, με ποιοτικά χαρακτηριστικά καθώς θα μετακινούν τουρίστες και κατοίκους στο λιμάνι της Καβάλας με τρόπο ασφαλή, ευέλικτο και γρήγορο».