Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

Ξεκίνησε η υλοποίηση δημιουργίας υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμάνι Καβάλας


Ξεκίνησε η υλοποίηση δημιουργίας υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμάνι Καβάλας
Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας ανακοίνωσε και επισήμως την ανάληψη πρωτοβουλίας για την δημιουργία υδατοδρομίου στο κεντρικό λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και τον περαιτέρω εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου Καβάλας ανατέθηκε στην εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία έχει αναλάβει την αδειοδότηση 30 υδατοδρομίων σε διάφορες νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας, ενώ έχει ήδη ολοκληρώσει την αδειοδότηση του πρώτου υδατοδρομίου της χώρας στην Κέρκυρα.
Οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Καβάλας έχουν ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αποτελούμενο από πιλότο υδροπλάνων και υπεύθυνο χωροθέτησης υ/δ, μετέβη στην Καβάλα και κατόπιν επιθεώρησης των χώρων του λιμένα επέλεξε τα πλέον ασφαλή σημεία για την χωροθέτηση του υδατοδρομίου.
Στο υδατοδρόμιο της Καβάλας θα εξυπηρετούνται πτήσεις επιβατικές (τακτικές και charter), περιηγητικές, ενώ θα καλύπτονται και αεροπορικές μεταφορές ειδικού σκοπού (νοσοκομειακές, cargo κ.λπ.).
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, κ. Ηλιάδης Χρήστος – Χριστιανός, με αφορμή τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμένα της Καβάλας, δήλωσε «η Ο.Λ.Κ Α.Ε, στα πλαίσια του στρατηγικού του σχεδιασμού για συνεχή ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος Καβάλας αποφάσισε να προσθέσει μια πρωτοποριακή συγκοινωνιακή πύλη στο κεντρικό λιμάνι της πόλης μας με τη δημιουργία Υδατοδρομίου. Η Άδεια του Υδατοδρομίου θα ανήκει στην ιδιοκτησία της “Ο.Λ.Κ Α.Ε”, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται στον τομέα των εσόδων του Οργανισμού αλλά και της ευρύτερης υπεραξίας που θα του προσδώσει. Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στο λιμένα “Απόστολου Παύλου”, σηματοδοτεί μια περαιτέρω προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού και του εμπορικού τομέα και κατ” επέκταση της τοπικής οικονομίας».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», κ. Τάσος Γκόβας, τόνισε πως «ως εταιρεία, πιστεύουμε ότι ο ρόλος του υδατοδρομίου της Καβάλας θα είναι κομβικός για την βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας», προσθέτοντας, επίσης, ότι «η Καβάλα αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα εξαιρετικό τουριστικό και εμπορικό προορισμό ο οποίος έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Τα υδροπλάνα, ως πολυχρηστικό μεταφορικό μέσο, μπορούν να συνδράμουν σε αυτή την ανάπτυξη, με ποιοτικά χαρακτηριστικά καθώς θα μετακινούν τουρίστες και κατοίκους στο λιμάνι της Καβάλας με τρόπο ασφαλή, ευέλικτο και γρήγορο».

Σαντορίνη: Το ομορφότερο νησί του κόσμου [φωτό]

Το ομορφότερο νησί του κόσμου! Τη δική μας Σαντορίνη ψηφίζουν εδώ και πολλά χρόνια για την μοναδική ομορφιά της, ως το ομορφότερο νησί του κόσμου, εκατομμύρια κόσμου. Και όχι άδικα!
2
Η Σαντορίνη θεωρείται ο κατεξοχήν ρομαντικός προορισμός στην Ελλάδα. Δεν συναντάει άλλωστε συχνά κανείς κάτασπρες μεγαλοπρεπείς πολιτείες χτισμένες στο χείλος του γκρεμού, με γραφικά χωριουδάκια, πλακόστρωτα σοκάκια και εντυπωσιακές εκκλησίες που λούζονται στο φως…
1
Ερωτευμένα ζευγάρια συρρέουν κάθε χρόνο στο ηφαιστειακό νησί αναζητώντας να απολαύσουν αγκαλιασμένοι σε κάποιο μπαλκονάκι της Καλντέρας το διάσημο σε όλους ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια το νησί έχει καθιερωθεί ως προορισμός που επιλέγουν ζευγάρια για να πραγματοποιήσουν το γάμο τους ή το ταξίδι του μέλιτος!
Πρωτεύουσα του νησιού είναι τα Φηρά. Χτισμένα στην Καλντέρα, 260 μ. πάνω από τη θάλασσα, με υπέροχη θέα στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου και το νησάκι της Νέας Καμένης, μοιάζουν να βρίσκονται μία ανάσα από τον ουρανό… Τα Φηρά μαζί με το Φηροστεφάνι, το Ημεροβίγλι και την Οία απλώνονται κατά μήκος της Καλντέρας μαγεύοντας τον επισκέπτη, το καθένα με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Ας σημειωθεί εδώ ότι ο οικισμός της Οίας είναι ο πρώτος στην Ελλάδα που κρίθηκε διατηρητέος. Καθόλου τυχαία αφού μοιάζει με έργο τέχνης σκαλισμένο στα πετρώματα που δημιούργησε η ηφαιστειακή λάβα…
3
Άλλα λιγότερο διάσημα αλλά εξίσου όμορφα χωριά του νησιού που αξίζει να επισκεφθείτε είναι το Ακρωτήρι και το Μέσα Βουνό με τους διάσημους αρχαιολογικούς τους χώρους, ο Πύργος, ο Καρτεράδος, το Εμπορειό, το Αμμούδι, η Φοινικιά, η Περίσσα, ο Περίβολος, το Μεγαλοχώρι, το Καμάρι, η Μεσσαριά και ο Μονόλιθος. Κάποια είναι περισσότερο κοσμοπολίτικα, κάποια πιο ήσυχα, άλλα περιτριγυρίζονται από τεράστιους αμπελώνες, σε άλλα δεσπόζουν ψηλά κάστρα με απέραντη θέα στο Αιγαίο αλλά όλα έχουν μια ιδιαίτερη προσωπικότητα που θα σας συναρπάσει.
Διάσημα και μοναδικά τα τοπικά προϊόντα της Σαντορίνης! Λευκή μελιτζάνα, ντοματάκια, φάβα, κάπαρη και χλωρό τυρί: όλα γευστικότατα συστατικά απολαυστικών τοπικών εδεσμάτων που θα εκτιμήσουν δεόντως οι λάτρεις του καλού φαγητού! Το νησί θεωρείται επίσης ένας από τους πιο οργανωμένους οινοτουριστικούς προορισμούς της χώρας. Το ηφαιστιογενές έδαφος του νησιού ευνοεί την οινοποίηση κρασιών με ξεχωριστή προσωπικότητα και μεθυστικό άρωμα. Δοκιμάστε τις βασικότερες ποικιλίες, όπως το Ασύρτικο, το Αθήρι, το Αϊδάνι, τη Μαντηλαριά και το Μαυροτράγανο, σε κάποιο από τα αμέτρητα οινοποιεία του νησιού (πολλά μάλιστα λειτουργούν και ως μουσεία) ή σε κάποιο εστιατόριο υπό το φως των κεριών…
4
Οι υπέροχες παραλίες του νησιού που δεν θα μπορούσαν παρά να εναρμονίζονται με τον ιδιαίτερο ηφαιστιογενή του χαρακτήρα. Βουτήξτε σε παραλίες με μαύρη, κόκκινη και λευκή άμμο ή πολύχρωμα βότσαλα και σμιλευμένα από την αλμύρα και τον άνεμο βράχια. Ένα μοναδικό σκηνικό που δεν θα συναντήσετε πουθενά αλλού στην Ελλάδα…
Η Σαντορίνη σας περιμένει λοιπόν! Είναι σίγουρο ότι η μεθυστική της ατμόσφαιρα όπου το γαλάζιο του Αιγαίου σμίγει με το κοκκινωπό των βράχων και το λευκό των σπιτιών θα σας γοητεύσει κάνοντάς σας να ανυπομονείτε να γυρίσετε πίσω στη «χαμένη Ατλαντίδα» σας!

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Τέσσερις γίγαντες κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας (infographic)

 Αυγούστου 2016

Τέσσερις γίγαντες κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας (infographic)
Η παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας ανθεί και το μέλλον διαγράφεται άκρως αισιόδοξο. Μόνο στην Ευρώπη το 2015 σχεδόν 6,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αποφάσισαν να αγοράσουν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση σε σχέση με τα μεγέθη του 2014 κατά 3,1%, με τη μεγαλύτερη ομάδα Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας να προέρχεται από την Γερμανία.
Όμως ραγδαία ανάπτυξη αναμένεται να καταγράψει και η αγορά της κρουαζιέρας στην Κίνα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου προβλέπεται μέσα στην επόμενη πενταετία μία αύξηση των μεγεθών της κινέζικης αγοράς κρουαζιέρας σε ποσοστό άνω του 220%.
Οι εταιρείες προχωρούν σε ναυπηγήσεις ολοένα και περισσοτέρων πλοίων έτσι ώστε να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση, ενώ το 2016 βρίσκει την αγορά κρουαζιέρας με 10 νέα πλοία.
Από τα πιο γνωστά και καθιερωμένα ονόματα εταιρειών κρουαζιέρας είναι η Aida, η MSC, η Royal Caribbean και η Cunard. Από την άλλη υπάρχουν και εταιρείες όπως η Norwegian Cruise Line ή η Holland America Line, που αναπτύσσονται γοργά και επιδιώκουν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά.
Όμως ποιές είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου; Και ποιά εταιρεία ανήκει σε ποιόν όμιλο;
Στο γράφημα που ακολουθεί παρουσιάζονται οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.
cruise infographic
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ.

Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών

ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΧΩΝ ΒΛΑΒΩΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του επιβατικού κοινού, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο, που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία. Από σήμερα, Παρασκευή, 21 Ιουνίου, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, θα διανέμει τα σχετικά φυλλάδια σε όλα τα λιμάνια της χώρας.
«Με το νόμο 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, προχωρήσαμε αποφασιστικά στην επικαιροποίηση και στον εκσυγχρονισμό της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών της ακτοπλοΐας, θεμελιώνοντας ακόμα πιο ισχυρά το υπάρχον νομικό πλαίσιο», δήλωσε σχετικά ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. «Σε κάθε περίπτωση, θα ελέγχουμε αυστηρά την τήρηση του νόμου και την προστασία όλων των επιβατών που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες».
Οι 21 χρηστικές ερωτήσεις και απαντήσεις που περιέχονται στο φυλλάδιο είναι οι ακόλουθες:
1.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο;
(α)Να υπαναχωρήσεις και να λάβεις την αξία του ναύλου που κατέβαλες (επιβάτη ή και οχήματος) και χρηματική αποζημίωση προσαυξημένη κατά 100% επί της τιμής του ναύλου επιβάτηή
(β) Να ταξιδέψεις σε θέση κατώτερη και να λάβεις τη διαφορά της τιμής του ναύλου επιβάτη μεταξύ της κατηγορίας των θέσεων προσαυξημένη κατά 100% ή
(γ) Μετά από αίτημά σου και συμφωνία της εταιρείας, να ταξιδέψεις σε θέση ανώτερη καταβάλλοντας τη διαφορά της τιμής του ναύλου μειωμένη κατά 50%. Η καταβολή της διαφοράς δεν ισχύει εάν η εταιρεία σου διαθέσει ανώτερη θέση με δική της πρωτοβουλία χωρίς αίτημά σου.
2. Έχω δικαίωμα να ακυρώσω το εισιτήριό μου;
Δικαιούσαι να υπαναχωρήσεις και ανάλογα με το χρόνο επιστροφής αυτούσιου του σώματος του εισιτηρίου, να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος ή ποσοστό του ως εξής:
- Ποσοστό 50% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ποσοστό 75% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ολόκληρο το ναύλο εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ολόκληρο το ναύλο ανεξαρτήτως του χρόνου ειδοποίησης για αποδεδειγμένους λόγους ανωτέρας βίας.
Στις παραπάνω περιπτώσεις ακύρωσης επιστρέφονται και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ.
3. Έχω δικαίωμα να τροποποιήσω το εισιτήριό μου;
Δικαιούσαι νατροποποιήσεις το εισιτήριο σου εφόσον διατίθενται θέσεις μέχρι και 48 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.
4. Τι δικαιούμαι να μεταφέρω χωρίς την καταβολή ιδιαίτερου ναύλου;
- Δικαιούσαι να μεταφέρεις χειραποσκευές βάρους μέχρι 50 κιλών.
- Εάν είσαι άτομο μειωμένης κινητικότητας, δικαιούσαι, επιπλέον των χειραποσκευών, να μεταφέρεις κάθε εξοπλισμό που απαιτείται για την αυτόνομη μετακίνησή σου.
5.Ποιος ευθύνεται για την φθορά ή απώλεια των αποσκευών μου εντός του πλοίου;
Εφόσον οι αποσκευές σου έχουν παραδοθεί για φύλαξη και σου έχει εκδοθεί σχετική απόδειξη ευθύνεται η εταιρεία.
6.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το λιμάνι λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
Σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου του πλοίου δικαιούσαι:
Να υπαναχωρήσεις και για αποζημίωση να λάβεις το αντίτιμο του εισιτηρίου που κατέβαλες ή
(α) Να διαμείνεις στο πλοίο, να λάβεις ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και να προωθηθείς στον προορισμό του θαλάσσιου ταξιδιού σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας.
(β)Να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
(γ) Να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας μόνο εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστέρηση σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
(δ) Να λάβεις αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη καθώς και την επιστροφή του ναύλου οχήματος που κατέβαλες ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου.
7. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου κατά την διάρκεια του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
- Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
- Να συνεχίσεις το ταξίδι σου και να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή όταν η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
Η άσκηση ενός από τα παραπάνω δικαιώματα αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που σου χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου για το γεγονός της καθυστέρησης του ταξιδιού.
8. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή λόγω υπαιτιότητας της εταιρείας και εφόσον τελικά προωθήθηκα στον προορισμό μου;
Να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
9. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι μου σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου και εφόσον δεν προωθήθηκα στον προορισμό μου και δεν άσκησα το δικαίωμα της υπαναχώρησης;
(α) Να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής μέχρι τη συνέχιση του ταξιδίου σου, στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
(β) Να λάβεις αποζημίωση διπλάσια του ναύλου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.
Η άσκηση του δικαιώματος αυτού, αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που σου χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου για το γεγονός της διακοπής του ταξιδίου.
10. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας και χάσω την ανταπόκριση για την συνέχιση του θαλάσσιου ταξιδιού;
- Εφόσον διαθέτεις εισιτήριο ανταπόκρισης ενημερώνεις σχετικά την εταιρεία και δικαιούσαι να προωθηθείς με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας.
- Να σου προσφερθεί τροφή και κατάλυμα στο λιμάνι ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν εξαιτίας της απώλειας της ανταπόκρισης αναγκάζεσαι να αναχωρήσεις την επόμενη ημέρα από την άφιξή σου, ή καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευσή σου ή η παραμονή σου για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που είχες προγραμματίσει.
11.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών;
- Να τροποποιήσεις το εισιτήριό σου.
- Να διαμείνεις στο πλοίο εφόσον κατά την κρίση του πλοιάρχου οι συνθήκες το επιτρέπουν.
- Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο αναλογούν ναύλος.
12. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι με υπαιτιότητα της εταιρείας;
Να λάβεις πλήρη αποζημίωση ή άλλες αντισταθμιστικές παροχές κατ' επιλογή σου εφόσον:
- Δεν ενημερώθηκες μία εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν σου επιστράφηκε το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
- Δεν ενημερώθηκες τουλάχιστον 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν προωθήθηκες με άλλο μέσο στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου.
13.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου;
- Να ενημερωθείς εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσεις να προωθηθείς στον προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.
- Εφόσον δεν προωθηθείς στον προορισμό σου ή δεν υπαναχωρήσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη περίπτωση δικαιούσαι να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
- Να λάβεις χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 24 ωρών.
14. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που δεν μουεπιτραπείηεπιβίβαση στο πλοίο ενώ έχωστηνκατοχήμου έγκυροεισιτήριο;
- Να λάβεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου επιβάτη ή
- Τη συντομότερη προώθησή στον τελικό προορισμό σου, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, τροφή για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση. ή μεταφορά σε χρόνο της επιλογής σου. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεις επιπρόσθετα ως αποζημίωση την αξία του ναύλου επιβάτη.
15. Που μπορώ να επιστρέψω το εισιτήριό μου;
Μπορείς να το επιστρέψεις ή να το τροποποιήσεις το εισιτήριο σου από εκεί που το εξέδωσες ή στον οριζόμενο κατά λιμένα από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα ή σε οποιοδήποτε πρόσωπο εκδίδει εισιτήριαεπιβατώνκαιαποδείξειςμεταφοράςοχημάτων γιατοσυγκεκριμένο πλοίο.
16. Με ποιόν τρόπο θα μου επιστραφεί ο ναύλος και θα μου καταβληθεί η αποζημίωση;
Θα πρέπει να παραδώσεις αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου ή το απόκομμα, στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον κατά λιμένα οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου.
17. Έχει η εταιρεία άλλες υποχρεώσεις τις οποίες πρέπει να γνωρίζω;
Ναι, πρέπει να γνωρίζεις ότι οι εταιρείες υποχρεούνται να:
- Ανακοινώνουν δημόσια τα δρομολόγια με κάθε πρόσφορομέσοκαιναπληροφορούνεγκαίρωςτοκοινό σχετικάμετηνεκτέλεσήτους.
- Ανακοινώνουν με προσβάσιμες στους επιβάτες μορφές αναγγελίας την οποιαδήποτε καθυστέρηση στον απόπλου, πλου και κατάπλου του πλοίου, αναφέροντας τόσο τον εκτιμώμενο χρόνοόσοκαιτηναιτίατηςκαθυστέρησης.
- Ενημερώνουν τον ενδιαφερόμενο επιβάτη πριν την έκδοση του εισιτηρίου γιατιςτιμέςκαιεκπτώσεις και ναμηναυξάνουντηντιμήτουεισιτηρίου γιατοοποίο έγινεκράτησημέσωτουσυστήματοςηλεκτρονικήςκράτησηςθέσεωςμέχριτησυμφωνημένηημερομηνίακαι ώρα παραλαβήςήπληρωμήςτουεισιτηρίου.
- Ενημερώνουν αναλυτικά τον επιβάτη ως προς τα δικαιώματά του και τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από τις διατάξεις του νόμου.
18.Τι υποχρεώσεις έχω εγώ απέναντι στην εταιρεία;
Ως επιβάτης υποχρεούσαι να:
- Προσέρχεσαι στο πλοίο μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και να φέρεις το όχημα στο χώρο αναμονής φόρτωσης τουλάχιστον 1 ώρα πριν τον απόπλου.
- Καταλαμβάνεις την αντίστοιχη θέση που αναγράφεται επί του εισιτηρίου, να μην τοποθετείς τις αποσκευές σου ή άλλα αντικείμενα επάνω στα καθίσματα ή σε άλλες θέσεις επιβατών ώστε να στερείται η θέση άλλου επιβάτη και να συμμορφώνεσαι στους κανονισμούς του πλοίου καθώς και στις οδηγίες του πλοιάρχου ή του προσωπικού του πλοίου που σχετίζονται με την ησυχία, ευταξία, καθαριότητα και ασφάλεια του πλοίου.
- Μην μεταφέρεις εκρηκτικές, εύφλεκτες, εμπρηστικές και γενικά επικίνδυνες ύλες.
- Δίνεις τα ακριβή στοιχεία σου και εφόσον το επιθυμείς στοιχεία επικοινωνίας για την ενημέρωσή σου σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου και ελέγχεις την ορθότητα των αναγραφομένων στο εισιτήριο στοιχείων.
19. Που μπορώ να απευθυνθώ για να υποβάλω παράπονα - καταγγελία στην περίπτωση που η εταιρεία δεν πληρεί τις υποχρεώσεις της;
- Για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στη μη τήρηση των υποχρεώσεων της εταιρείας ή του εκδότη του εισιτηρίου, ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού όπως καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 3709/2008, καθώς και για οποιαδήποτε απαίτηση που απορρέει από τις διατάξεις του ίδιου νόμου απευθύνεσαι εντός δύο μηνών, ανάλογα, αρχικά στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον ναυτικό πράκτορα ή στο φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού. Κατά την διάρκεια του πλου στον ορισμένο από τον πλοίαρχο αξιωματικό του πλοίου. Συμπληρώνεις το ειδικό έντυπο παραπόνων το οποίο μπορείς να προμηθευτείς ανάλογα εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και στις εγκαταστάσεις των λιμανιών.
- Μετά την παρέλευση 2 μηνών εφόσον δεν δόθηκαν απαντήσεις ή επαρκείς εξηγήσεις από την εταιρεία ή τον εκδότη του εισιτηρίου ή το φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, σε καταγγελίες ή παράπονα, μπορείς να συμπληρώσεις και να υποβάλεις το ίδιο ειδικό έντυπο παραπόνων, επισυνάπτοντας φωτοαντίγραφο του αρχικού έντυπου παραπόνων που συμπλήρωσες απευθείας:
α) στη Λιμενική Αρχή επιβίβασής ή αποβίβασής σου ή
β) στο ΥΝΑ/Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών που αναφέρεται στο πίσω μέρος του ειδικού εντύπου.
20. Σε ποιες περιπτώσεις δεν έχουν εφαρμογή τυχόν απαιτήσεις μου;
Καμία απαίτηση δεν δύναται να θεμελιωθεί για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση δρομολογίου που οφείλεται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, στην εφαρμογή διατάξεων της νομοθεσίας( όπως περίπτωση δ της παραγράφου 3,του άρθρου έκτου ν.2932/01) ή σε εντολές της αρμόδιας Αρχής γενικά ιδίως δε για την παροχή βοήθειας σε πλοία ή πρόσωπα που βρίσκονται σε κίνδυνο ή σε τυχόν εγκεκριμένη τροποποίηση των προγραμματισμένων δρομολογίων η οποία σχετίζεται με την εξυπηρέτηση εκτάκτων μεταφορικών αναγκών ή την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
21. Είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες ή μειωμένη κινητικότητα μπορώ να ταξιδέψω με άνεση και ασφάλεια;
 - Ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού σε συνεργασία με την εταιρεία υποχρεούνται να σου εξασφαλίσουν και να παρέχουν δωρεάν συνδρομή και κατάλληλες συνθήκες πρόσβασης, τόσο μέσα στο λιμάνι όσο και κατά την επιβίβαση, αποβίβαση και τη διάρκεια του ταξιδιού σου.
- Σε κάθε περίπτωση φθοράς ή απώλειας ειδικού εξοπλισμού σου που οφείλεται σε υπαιτιότητα της εταιρείας, αυτή οφείλει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να παρασχεθεί προσωρινός και κατάλληλος εξοπλισμός αντικατάστασης, ενώ παράλληλα οφείλει να καταβάλει αποζημίωση που αντιστοιχεί στην αξία αντικατάστασης του σχετικού εξοπλισμού.
- Μην ξεχάσεις, κατά την έκδοση του εισιτηρίου σου ή το αργότερο 48 ώρες πριν ταξιδέψεις να ενημερώσεις την εταιρεία για τις ειδικές ανάγκες σου και τις απαιτούμενες υπηρεσίες που θα πρέπει να σου παρασχεθούν.
Το νομικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των επιβατών θεσπίστηκε για πρώτη φορά με το νόμο 3709/2008 και ενισχύθηκε με το νόμο 4150/2013. Για περισσότερες πληροφορίες οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται στις Λιμενικές Αρχές και στην Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος.
Σχετικά αρχεία: 

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Project Acuore: ένα εντυπωσιακό σούπερ γιοτ 110 μέτρων

Project Acuore: ένα εντυπωσιακό σούπερ γιοτ 110 μέτρων

Η εταιρεία σχεδιασμού πολυτελών γιοτ με έδρα το Μονακό «Α Group» παρουσίασε πρόσφατα τα σχέδιά της για ένα νέο, πολυτελές και άκρως εντυπωσιακό σούπερ γιοτ, το οποίο φέρει το όνομα project Acuore.
Το νέο γιοτ, με καθαρές εξωτερικές γραμμές και γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, θα διαθέτει ελικοδρόμιο, αίθουσα κινηματογράφου, χώρο σπα, τζακούζι, σάουνα, χαμάμ, καθώς και μία πισίνα 10,5 μέτρων, ενώ ένας γυάλινος ανελκυστήρας θα επιτρέπει την πρόσβαση των επιβατών και στα οκτώ καταστρώματα του γιοτ.
Οκτώ καμπίνες θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 20 άτομα, ενώ θα υπάρχουν και δύο υπερπολυτελείς σουίτες.
Το νέο γιοτ έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου, κάτι που το καθιστά άκρως φιλικό προς το περιβάλλον.
Acuore 1
Acuore 3
Acuore 4
Φωτό: The A Group Design