Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών

ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΧΩΝ ΒΛΑΒΩΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του επιβατικού κοινού, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο, που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία. Από σήμερα, Παρασκευή, 21 Ιουνίου, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, θα διανέμει τα σχετικά φυλλάδια σε όλα τα λιμάνια της χώρας.
«Με το νόμο 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, προχωρήσαμε αποφασιστικά στην επικαιροποίηση και στον εκσυγχρονισμό της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών της ακτοπλοΐας, θεμελιώνοντας ακόμα πιο ισχυρά το υπάρχον νομικό πλαίσιο», δήλωσε σχετικά ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. «Σε κάθε περίπτωση, θα ελέγχουμε αυστηρά την τήρηση του νόμου και την προστασία όλων των επιβατών που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες».
Οι 21 χρηστικές ερωτήσεις και απαντήσεις που περιέχονται στο φυλλάδιο είναι οι ακόλουθες:
1.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο;
(α)Να υπαναχωρήσεις και να λάβεις την αξία του ναύλου που κατέβαλες (επιβάτη ή και οχήματος) και χρηματική αποζημίωση προσαυξημένη κατά 100% επί της τιμής του ναύλου επιβάτηή
(β) Να ταξιδέψεις σε θέση κατώτερη και να λάβεις τη διαφορά της τιμής του ναύλου επιβάτη μεταξύ της κατηγορίας των θέσεων προσαυξημένη κατά 100% ή
(γ) Μετά από αίτημά σου και συμφωνία της εταιρείας, να ταξιδέψεις σε θέση ανώτερη καταβάλλοντας τη διαφορά της τιμής του ναύλου μειωμένη κατά 50%. Η καταβολή της διαφοράς δεν ισχύει εάν η εταιρεία σου διαθέσει ανώτερη θέση με δική της πρωτοβουλία χωρίς αίτημά σου.
2. Έχω δικαίωμα να ακυρώσω το εισιτήριό μου;
Δικαιούσαι να υπαναχωρήσεις και ανάλογα με το χρόνο επιστροφής αυτούσιου του σώματος του εισιτηρίου, να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος ή ποσοστό του ως εξής:
- Ποσοστό 50% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ποσοστό 75% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ολόκληρο το ναύλο εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
- Ολόκληρο το ναύλο ανεξαρτήτως του χρόνου ειδοποίησης για αποδεδειγμένους λόγους ανωτέρας βίας.
Στις παραπάνω περιπτώσεις ακύρωσης επιστρέφονται και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ.
3. Έχω δικαίωμα να τροποποιήσω το εισιτήριό μου;
Δικαιούσαι νατροποποιήσεις το εισιτήριο σου εφόσον διατίθενται θέσεις μέχρι και 48 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.
4. Τι δικαιούμαι να μεταφέρω χωρίς την καταβολή ιδιαίτερου ναύλου;
- Δικαιούσαι να μεταφέρεις χειραποσκευές βάρους μέχρι 50 κιλών.
- Εάν είσαι άτομο μειωμένης κινητικότητας, δικαιούσαι, επιπλέον των χειραποσκευών, να μεταφέρεις κάθε εξοπλισμό που απαιτείται για την αυτόνομη μετακίνησή σου.
5.Ποιος ευθύνεται για την φθορά ή απώλεια των αποσκευών μου εντός του πλοίου;
Εφόσον οι αποσκευές σου έχουν παραδοθεί για φύλαξη και σου έχει εκδοθεί σχετική απόδειξη ευθύνεται η εταιρεία.
6.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το λιμάνι λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
Σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου του πλοίου δικαιούσαι:
Να υπαναχωρήσεις και για αποζημίωση να λάβεις το αντίτιμο του εισιτηρίου που κατέβαλες ή
(α) Να διαμείνεις στο πλοίο, να λάβεις ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και να προωθηθείς στον προορισμό του θαλάσσιου ταξιδιού σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας.
(β)Να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
(γ) Να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας μόνο εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστέρηση σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
(δ) Να λάβεις αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη καθώς και την επιστροφή του ναύλου οχήματος που κατέβαλες ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου.
7. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου κατά την διάρκεια του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
- Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
- Να συνεχίσεις το ταξίδι σου και να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή όταν η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
Η άσκηση ενός από τα παραπάνω δικαιώματα αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που σου χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου για το γεγονός της καθυστέρησης του ταξιδιού.
8. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή λόγω υπαιτιότητας της εταιρείας και εφόσον τελικά προωθήθηκα στον προορισμό μου;
Να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι:
·                    1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.
·                    2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.
·                    3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.
·                    6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση σου είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
9. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι μου σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου και εφόσον δεν προωθήθηκα στον προορισμό μου και δεν άσκησα το δικαίωμα της υπαναχώρησης;
(α) Να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής μέχρι τη συνέχιση του ταξιδίου σου, στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
(β) Να λάβεις αποζημίωση διπλάσια του ναύλου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.
Η άσκηση του δικαιώματος αυτού, αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που σου χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου για το γεγονός της διακοπής του ταξιδίου.
10. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας και χάσω την ανταπόκριση για την συνέχιση του θαλάσσιου ταξιδιού;
- Εφόσον διαθέτεις εισιτήριο ανταπόκρισης ενημερώνεις σχετικά την εταιρεία και δικαιούσαι να προωθηθείς με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας.
- Να σου προσφερθεί τροφή και κατάλυμα στο λιμάνι ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν εξαιτίας της απώλειας της ανταπόκρισης αναγκάζεσαι να αναχωρήσεις την επόμενη ημέρα από την άφιξή σου, ή καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευσή σου ή η παραμονή σου για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που είχες προγραμματίσει.
11.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών;
- Να τροποποιήσεις το εισιτήριό σου.
- Να διαμείνεις στο πλοίο εφόσον κατά την κρίση του πλοιάρχου οι συνθήκες το επιτρέπουν.
- Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο αναλογούν ναύλος.
12. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι με υπαιτιότητα της εταιρείας;
Να λάβεις πλήρη αποζημίωση ή άλλες αντισταθμιστικές παροχές κατ' επιλογή σου εφόσον:
- Δεν ενημερώθηκες μία εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν σου επιστράφηκε το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
- Δεν ενημερώθηκες τουλάχιστον 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν προωθήθηκες με άλλο μέσο στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου.
13.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου;
- Να ενημερωθείς εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσεις να προωθηθείς στον προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.
- Εφόσον δεν προωθηθείς στον προορισμό σου ή δεν υπαναχωρήσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη περίπτωση δικαιούσαι να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση.
- Να λάβεις χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 24 ωρών.
14. Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που δεν μουεπιτραπείηεπιβίβαση στο πλοίο ενώ έχωστηνκατοχήμου έγκυροεισιτήριο;
- Να λάβεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου επιβάτη ή
- Τη συντομότερη προώθησή στον τελικό προορισμό σου, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, τροφή για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση. ή μεταφορά σε χρόνο της επιλογής σου. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεις επιπρόσθετα ως αποζημίωση την αξία του ναύλου επιβάτη.
15. Που μπορώ να επιστρέψω το εισιτήριό μου;
Μπορείς να το επιστρέψεις ή να το τροποποιήσεις το εισιτήριο σου από εκεί που το εξέδωσες ή στον οριζόμενο κατά λιμένα από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα ή σε οποιοδήποτε πρόσωπο εκδίδει εισιτήριαεπιβατώνκαιαποδείξειςμεταφοράςοχημάτων γιατοσυγκεκριμένο πλοίο.
16. Με ποιόν τρόπο θα μου επιστραφεί ο ναύλος και θα μου καταβληθεί η αποζημίωση;
Θα πρέπει να παραδώσεις αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου ή το απόκομμα, στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον κατά λιμένα οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου.
17. Έχει η εταιρεία άλλες υποχρεώσεις τις οποίες πρέπει να γνωρίζω;
Ναι, πρέπει να γνωρίζεις ότι οι εταιρείες υποχρεούνται να:
- Ανακοινώνουν δημόσια τα δρομολόγια με κάθε πρόσφορομέσοκαιναπληροφορούνεγκαίρωςτοκοινό σχετικάμετηνεκτέλεσήτους.
- Ανακοινώνουν με προσβάσιμες στους επιβάτες μορφές αναγγελίας την οποιαδήποτε καθυστέρηση στον απόπλου, πλου και κατάπλου του πλοίου, αναφέροντας τόσο τον εκτιμώμενο χρόνοόσοκαιτηναιτίατηςκαθυστέρησης.
- Ενημερώνουν τον ενδιαφερόμενο επιβάτη πριν την έκδοση του εισιτηρίου γιατιςτιμέςκαιεκπτώσεις και ναμηναυξάνουντηντιμήτουεισιτηρίου γιατοοποίο έγινεκράτησημέσωτουσυστήματοςηλεκτρονικήςκράτησηςθέσεωςμέχριτησυμφωνημένηημερομηνίακαι ώρα παραλαβήςήπληρωμήςτουεισιτηρίου.
- Ενημερώνουν αναλυτικά τον επιβάτη ως προς τα δικαιώματά του και τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από τις διατάξεις του νόμου.
18.Τι υποχρεώσεις έχω εγώ απέναντι στην εταιρεία;
Ως επιβάτης υποχρεούσαι να:
- Προσέρχεσαι στο πλοίο μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και να φέρεις το όχημα στο χώρο αναμονής φόρτωσης τουλάχιστον 1 ώρα πριν τον απόπλου.
- Καταλαμβάνεις την αντίστοιχη θέση που αναγράφεται επί του εισιτηρίου, να μην τοποθετείς τις αποσκευές σου ή άλλα αντικείμενα επάνω στα καθίσματα ή σε άλλες θέσεις επιβατών ώστε να στερείται η θέση άλλου επιβάτη και να συμμορφώνεσαι στους κανονισμούς του πλοίου καθώς και στις οδηγίες του πλοιάρχου ή του προσωπικού του πλοίου που σχετίζονται με την ησυχία, ευταξία, καθαριότητα και ασφάλεια του πλοίου.
- Μην μεταφέρεις εκρηκτικές, εύφλεκτες, εμπρηστικές και γενικά επικίνδυνες ύλες.
- Δίνεις τα ακριβή στοιχεία σου και εφόσον το επιθυμείς στοιχεία επικοινωνίας για την ενημέρωσή σου σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου και ελέγχεις την ορθότητα των αναγραφομένων στο εισιτήριο στοιχείων.
19. Που μπορώ να απευθυνθώ για να υποβάλω παράπονα - καταγγελία στην περίπτωση που η εταιρεία δεν πληρεί τις υποχρεώσεις της;
- Για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στη μη τήρηση των υποχρεώσεων της εταιρείας ή του εκδότη του εισιτηρίου, ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού όπως καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 3709/2008, καθώς και για οποιαδήποτε απαίτηση που απορρέει από τις διατάξεις του ίδιου νόμου απευθύνεσαι εντός δύο μηνών, ανάλογα, αρχικά στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον ναυτικό πράκτορα ή στο φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού. Κατά την διάρκεια του πλου στον ορισμένο από τον πλοίαρχο αξιωματικό του πλοίου. Συμπληρώνεις το ειδικό έντυπο παραπόνων το οποίο μπορείς να προμηθευτείς ανάλογα εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και στις εγκαταστάσεις των λιμανιών.
- Μετά την παρέλευση 2 μηνών εφόσον δεν δόθηκαν απαντήσεις ή επαρκείς εξηγήσεις από την εταιρεία ή τον εκδότη του εισιτηρίου ή το φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, σε καταγγελίες ή παράπονα, μπορείς να συμπληρώσεις και να υποβάλεις το ίδιο ειδικό έντυπο παραπόνων, επισυνάπτοντας φωτοαντίγραφο του αρχικού έντυπου παραπόνων που συμπλήρωσες απευθείας:
α) στη Λιμενική Αρχή επιβίβασής ή αποβίβασής σου ή
β) στο ΥΝΑ/Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών που αναφέρεται στο πίσω μέρος του ειδικού εντύπου.
20. Σε ποιες περιπτώσεις δεν έχουν εφαρμογή τυχόν απαιτήσεις μου;
Καμία απαίτηση δεν δύναται να θεμελιωθεί για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση δρομολογίου που οφείλεται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, στην εφαρμογή διατάξεων της νομοθεσίας( όπως περίπτωση δ της παραγράφου 3,του άρθρου έκτου ν.2932/01) ή σε εντολές της αρμόδιας Αρχής γενικά ιδίως δε για την παροχή βοήθειας σε πλοία ή πρόσωπα που βρίσκονται σε κίνδυνο ή σε τυχόν εγκεκριμένη τροποποίηση των προγραμματισμένων δρομολογίων η οποία σχετίζεται με την εξυπηρέτηση εκτάκτων μεταφορικών αναγκών ή την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
21. Είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες ή μειωμένη κινητικότητα μπορώ να ταξιδέψω με άνεση και ασφάλεια;
 - Ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού σε συνεργασία με την εταιρεία υποχρεούνται να σου εξασφαλίσουν και να παρέχουν δωρεάν συνδρομή και κατάλληλες συνθήκες πρόσβασης, τόσο μέσα στο λιμάνι όσο και κατά την επιβίβαση, αποβίβαση και τη διάρκεια του ταξιδιού σου.
- Σε κάθε περίπτωση φθοράς ή απώλειας ειδικού εξοπλισμού σου που οφείλεται σε υπαιτιότητα της εταιρείας, αυτή οφείλει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να παρασχεθεί προσωρινός και κατάλληλος εξοπλισμός αντικατάστασης, ενώ παράλληλα οφείλει να καταβάλει αποζημίωση που αντιστοιχεί στην αξία αντικατάστασης του σχετικού εξοπλισμού.
- Μην ξεχάσεις, κατά την έκδοση του εισιτηρίου σου ή το αργότερο 48 ώρες πριν ταξιδέψεις να ενημερώσεις την εταιρεία για τις ειδικές ανάγκες σου και τις απαιτούμενες υπηρεσίες που θα πρέπει να σου παρασχεθούν.
Το νομικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των επιβατών θεσπίστηκε για πρώτη φορά με το νόμο 3709/2008 και ενισχύθηκε με το νόμο 4150/2013. Για περισσότερες πληροφορίες οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται στις Λιμενικές Αρχές και στην Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος.
Σχετικά αρχεία: 

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Project Acuore: ένα εντυπωσιακό σούπερ γιοτ 110 μέτρων

Project Acuore: ένα εντυπωσιακό σούπερ γιοτ 110 μέτρων

Η εταιρεία σχεδιασμού πολυτελών γιοτ με έδρα το Μονακό «Α Group» παρουσίασε πρόσφατα τα σχέδιά της για ένα νέο, πολυτελές και άκρως εντυπωσιακό σούπερ γιοτ, το οποίο φέρει το όνομα project Acuore.
Το νέο γιοτ, με καθαρές εξωτερικές γραμμές και γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, θα διαθέτει ελικοδρόμιο, αίθουσα κινηματογράφου, χώρο σπα, τζακούζι, σάουνα, χαμάμ, καθώς και μία πισίνα 10,5 μέτρων, ενώ ένας γυάλινος ανελκυστήρας θα επιτρέπει την πρόσβαση των επιβατών και στα οκτώ καταστρώματα του γιοτ.
Οκτώ καμπίνες θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 20 άτομα, ενώ θα υπάρχουν και δύο υπερπολυτελείς σουίτες.
Το νέο γιοτ έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου, κάτι που το καθιστά άκρως φιλικό προς το περιβάλλον.
Acuore 1
Acuore 3
Acuore 4
Φωτό: The A Group Design

Καλές διακοπές με τα σωστά βήματα




Μεσούσης της τουριστικής περιόδου, όπου διακινείται και ο μεγαλύτερος αριθμός των Ελλήνων τουριστών, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA) ενημερώνει και εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα ακόλουθα:
· Να εμπιστεύονται, για τα κάθε είδους ταξίδια, τις μετακινήσεις και τις online κρατήσεις τους, μόνο τουριστικά γραφεία (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) που λειτουργούν νόμιμα και διαθέτουν τη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου του Υπουργείου Τουρισμού (σύμφωνα με τον Ν. 393/1976, όπως ισχύει). Έτσι θα αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λειτουργούν χωρίς τις απαιτούμενες άδειες, και άρα παράνομα στο χώρο, και δεν τους παρέχουν καμία προστασία.
· Να αναζητούν τον αριθμό ΜΗΤΕ των γραφείων αυτών, τον οποίο πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφουν στην ιστοσελίδα τους, σε όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές διαφημίσεις τους, στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές και στους γενικούς όρους τους για τη συμμετοχή σε οργανωμένα ταξίδια.
· Πρόσθετη εγγύηση για τους ταξιδιώτες είναι το τουριστικό γραφείο που θα επιλέξουν -είτε συμβατικό είτε ηλεκτρονικό- να ανήκει σε κάποια από τις Ενώσεις Τουριστικών Γραφείων της χώρας. Θα πρέπει να αναζητούν το λογότυπο των Ενώσεων αυτών στην ιστοσελίδα ή στα έντυπά τους.
· Όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι από τουριστικό γραφείο, να έχει οπωσδήποτε υπόψη του ότι:
– Αφού διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία.
– Θα πρέπει να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
– Το ταξίδι του θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου-διοργανωτή, όπως προβλέπεται από το Π.Δ. 339/1996, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση, κάτι το οποίο προτείνουμε ανεπιφύλακτα, που θα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειάς του, ενδεχομένως και την περίπτωση που τυχόν υποχρεωθεί να ακυρώσει το ταξίδι για δικό του λόγο.
· Ειδικά όταν ο καταναλωτής αγοράζει μόνο αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι οργανωμένο ταξίδι (πακέτο), θα πρέπει να φροντίζει, μόλις καταβάλλει το τίμημα των εισιτηρίων, να παραλαμβάνει αμέσως και τα ίδια τα εισιτήρια.
Εμπιστευόμενοι ένα νόμιμο τουριστικό γραφείο, μέλος Ένωσης Τουριστικών Γραφείων της Ελλάδας, οι υποψήφιοι ταξιδιώτες γνωρίζουν -στο μέτρο του ανθρωπίνως δυνατού- ότι θα πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους με τον καλύτερο και πιο σίγουρο τρόπο και θα τους παρασχεθεί από αυτό η φροντίδα που περιμένουν. Επιδεικνύοντας δε οι ίδιοι στοιχειώδη προσοχή, θα εξασφαλίσουν ότι οι διακοπές τους θα είναι επιτυχείς, μια και οι ίδιοι τις κάλυψαν με σωστές κινήσεις και δεν κινδυνεύουν από δυσάρεστες εκπλήξεις.

Βρήκαν σε νέο «ύφαλο» το 2016 τα σκάφη αναψυχής.


Προβλήματα το προσφυγικό και το ηλεκτρονικό μητρώο


Σε ποσοστά 20% χαμηλότερα σε σχέση με το 2015 κινείται η αγορά των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής στη χώρα μας. Παρά το γεγονός ότι πέρσι είχαν φανεί σημάδια ανάκαμψης για τον κλάδο, το 2016 καταγράφεται ως μια ακόμα αρνητική χρονιά τόσο για τα μηχανοκίνητα όσο και για τα ιστιοπλοϊκά αλλά και τα καταμαράν.
Αιτίες, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, το προσφυγικό, οι εξελίξεις στην Τουρκία, αλλά και το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό μητρώο των σκαφών αναψυχής δεν έχει λειτουργήσει τρία χρόνια μετά τη νομοθέτησή του, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καταπολέμηση των παράνομων ναύλων.
Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη, όπως και τα καταμαράν, ήρθαν αντιμέτωπα με το προσφυγικό ζήτημα και τις εξελίξεις στην Τουρκία, και σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ Αντώνη Στελλιάτο εγκατέλειψαν το βορειοανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα με προορισμό το Ιόνιο, την Κροατία και το Μαυροβούνιο. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Στελλιάτος, ευτυχώς το Ιόνιο δίνει ακόμα μια μικρή ώθηση στον κλάδο.
Την ίδια αρνητική πορεία όμως ακολουθούν και τα μηχανοκίνητα, τα οποία αντιμετωπίζουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα παράνομα ναύλα σκαφών με τρίτες σημαίες.
Όπως υπογραμμίζει στη «Ν» ο κ. Στελλιάτος, πριν από 15 ημέρες βρέθηκε στην Πάτμο σε μια εκδήλωση για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. «Στο λιμάνι του νησιού αλλά και στον κόλπο ήταν αγκυροβολημένα σκάφη με τουρκική ή αμερικάνικη σημαία. Σκάφος με ευρωπαϊκή δεν υπήρχε ούτε ένα».
Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ σημειώνει πάντως ότι για πρώτη φορά παρατηρείτε ότι γίνεται σοβαρή προσπάθεια από το υπουργείο Ναυτιλίας να ελεχθεί μέχρι ένα βαθμό το φαινόμενο.
Όπως αναφέρει: «Δεν θυμάμαι άλλη φορά να σταματήσει το Λιμενικό Σώμα σκάφος αναψυχής για έλεγχο ναύλων και να διαπιστωθεί η παρανομία με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η υπόθεση στη δικαιοσύνη», ενώ προσθέτει: «Νομίζω ότι αν ενταθούν οι έλεγχοι, θα ενισχυθεί η αγορά των επαγγελματικών σκαφών, που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, αφού ο αθέμιτος ανταγωνισμός από σκάφη που δεν έχουν έξοδα και δεν καταβάλλουν εισφορές θα συρρικνωθεί».
Τα μηχανοκίνητα φέτος είναι περίπου 15% κάτω σε σχέση με πέρσι, παρά το γεγονός ότι ο ελληνικός τουρισμός στη γενικότερη εικόνα του δείχνει ότι αντέχει την κρίση και ανεβάζει ακόμα περισσότερο τα ρεκόρ του. «Διότι», όπως αναφέρει ο κ. Στελλιάτος, η εναλλακτική αυτή μορφή τουρισμού, το σκάφος αναψυχής δεν έτυχε ποτέ ευνοϊκής μεταχείρισης από την πολιτεία. «Δεν έγινε ποτέ μια στοχεύμενη καμπάνια για τα σκάφη, ενώ η αύξηση του ΦΠΑ την ώρα που οι ανταγωνιστικές χώρες έχουν μηδενικό ή μόνο 6% ΦΠΑ και εμείς 24% έκπληξε τον κλάδο».
Οι παράνομοι ναύλοι
Ωστόσο, συνεχίζει, το πραγματικό πρόβλημα είναι οι παράνομοι ναύλοι. «Ειδικά στις Κυκλάδες, την περίοδο αυτή έχουν παρουσιαστεί περισσότερα από 200 μηχανοκίνητα σκάφη, τα πλοία πραγματοποιούν μονοήμερες ή πολυήμερες κρουαζιέρες με πολύ χαμηλούς ναύλους, τους οποίους τα επαγγελματικά σκάφη δεν μπορούν να ανταγωνιστούν διότι έχουν υψηλά έξοδα. Τα σκάφη αυτά κάνουν ταξίδια χωρίς να πληρώνουν ΦΠΑ, χωρίς ναυλοσύμφωνα, χωρίς οργανικές συνθέσεις, χωρίς ασφαλιστικές εισφορές και χωρίς να καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ σε φόρους στη χώρα» σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ.
Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση, ο κ. Στελλιάτος επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι αναγκαίο να ενεργοποιηθεί το ηλεκτρονικό μητρώο, το οποίο όπως τονίζει «εδώ και τρία χρόνια και ανεξαρτήτως κυβερνήσεων με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών δεν ενεργοποιείται».
«Το υπουργείο Ναυτιλίας από την πλευρά του μας έχει ενημερώσει ότι είναι σε θέση με τη βοήθεια του υπουργείου Οικονομικών να ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό μητρώο. Βοήθεια την οποία από όσο γνωρίζουμε μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει. Αν ενεργοποιηθεί το μητρώο, θα ελέγχει όλα τα σκάφη που πλέουν στα ελληνικά ύδατα. Όλα τα σκάφη θα είναι καταχωρημένα και θα γνωρίζουν οι αρχές αν είναι επαγγελματικά ή ιδιωτικά, αν κάνουν ναύλους ή όχι, και ποια είναι τα δρομολόγιά τους. Με τον τρόπο αυτό φυσικά θα ενισχυθούν σημαντικά και τα έσοδα της χώρας, αφού θα καταβάλλεται και η πάγια χρέωση του τέλους πλεύσης και παραμονής».

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Πώς ο ΟΛΠ θα ενώσει Ευρώπη και Ασία


Cosco: Σε νέα εποχή περνά από την ερχόμενη εβδομάδα το μεγάλο λιμάνι της χώρας - Ποια τα πρώτα σχέδια των Κινέζων

INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
Την ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 0,8%, αλλά και 31.000 θέσεις εργασίας Θα αποφέρει η πώληση του ΟΛΠ στην C
osco
Στον Πειραιά στρέφει την προσοχή του το Πεκίνο την ερχόμενη εβδομάδα, αφού ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά εισέρχεται στην εποχή της Cosco. Πρόκειται για το «μεγαλύτερο στοίχημα» που έχει βάλει μέχρι σήμερα ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας. Aναλαμβάνει για πρώτη φορά να τρέξει εξ ολοκλήρου ένα λιμάνι που διαθέτει όλες τις λιμενικές υπηρεσίες, αφού μέχρι σήμερα εξειδικευόταν αποκλειστικά στα container terminal.
Στόχος να μετατραπεί ο ΟΛΠ ΟΛΠ+4,28% στη μεγαλύτερη πύλη της Ευρώπης για την ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων με την Ασία. Πρόκειται για ένα στοίχημα που τα στελέχη του ομίλου στην Ελλάδα καλούνται να κερδίσουν και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου να προχωρήσουν γρήγορα οι σχεδιασμοί για το project «One Belt - One Road», το οποίο θα ενώσει τις δύο ηπείρους από στεριά και θάλασσα. Την Τετάρτη 10/8, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα καταβληθούν 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ για το 51% των μετοχών του ΟΛΠ που θα περάσει στα «χέρια» της Cosco. Το υπόλοιπο 16% των μετοχών, που επίσης θα τεθεί υπό τον έλεγχο του κινεζικού ομίλου, θα δοθεί έναντι 88 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας.
Την Τετάρτη, επίσης, θα ηχήσει το καμπανάκι του Χ.Α. από τον νέο μέτοχο του μεγάλου λιμανιού, ενώ μέχρι την Παρασκευή 12/8 θα συνέλθει σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ. Νέος πρόεδρος, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι ο νούμερο δύο της Cosco, ο Director of the Board, President and Deputy Party Secretary του ομίλου,Wan Min, ο οποίος όμως δεν θα έχει την έδρα του στη χώρα. Την εταιρεία θα τρέχει από τη θέση του δ.σ. o Captain Fu Chengqu, ο οποίος χαρακτηρίζεται γνώστης της ελληνικής πραγματικότητας, αφού μέχρι σήμερα είναι επικεφαλής της ΣΕΠ Α.Ε., της θυγατρικής της Cosco, που διαχειρίζεται του προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣEMΠΟ.
Στο νέο διοικητικό συμβούλιο θα υπάρχουν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, και μεγάλα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας από την Ασία, αφού στον κινεζικό όμιλο φιλοδοξούν η μεταβίβαση των μετοχών και η νέα διοίκηση να ακουστεί και να κάνει εντύπωση σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο νέος μεγαλομέτοχος θα διαθέτει οκτώ θέσεις στο νέο 11μελές δ.σ., όλοι Κινέζοι εκτός από έναν που θα είναι Έλληνας και αναμένεται να τοποθετηθεί ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος.
Σημειώνεται ότι οι συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ θα γίνονται πλέον με τηλεδιάσκεψη. Όσον αφορά τις υπόλοιπες τρεις θέσεις, θα τις καλύψουν «εκπρόσωποι» του ΤΑΙΠΕΔ. Οι δύο θεωρούνται σίγουροι και είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ταμείου Θανάσης Λιάγκος και ο δεύτερος -επίσης επιλογή του Ταμείου- ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Για την τρίτη θέση φαβορί ήταν ο εν ενεργεία πρόεδρος και δ.σ. του ΟΛΠ Γιάννης Κούβαρης. Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες παίζει έντονα το όνομα του δημάρχου Περάματος, Γιάννη Λαγουδάκη. Σε περίπτωση που επικρατήσει ο κ. Λαγουδάκης, ο κ. Κούβαρης αναμένεται να παραμείνει σε θέση συμβούλου στο λιμάνι.
Οι παρεξηγήσεις
Πάντως, την τελευταία εβδομάδα οι Κινέζοι έχουν ανεβάσει «στροφές» και έχουν αρχίσει να ζητούν περισσότερα, ακόμα και να πιέζουν προκειμένου όλα να είναι έτοιμα και στη θέση τους. Κινήσεις που πάντως δεν εκλαμβάνονται πάντα με καλό μάτι από τους εργαζόμενους, αλλά και τους πέριξ του λιμανιού. Για παράδειγμα, ο κ. Κούβαρης ενημερώθηκε να αλλάξει γραφείο, ώστε να το χρησιμοποιήσει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, μόλις οριστεί το νέο δ.σ. Του προτάθηκε όμως να μετακομίσει σε ένα μικρό βοηθητικό γραφείο, πρόταση που δεν έκανε καλή εντύπωση τόσο στο εσωτερικό της εταιρείας όσο και στους χρήστες του λιμανιού.
Τελικά, η παρεξήγηση έληξε με τον κ. Κούβαρη να εγκαθίσταται στο ίδιο γραφείο με τον κ. Λιάγκο. Ακόμα ένα περιστατικό που δημιούργησε αναστάτωση ήταν η απαίτηση της πλευράς των Κινέζων κάποια συγκεκριμένα στελέχη του οργανισμού να παραμείνουν στο λιμάνι το επόμενο διάστημα (ακυρώνοντας διακοπές), προκειμένου να παραμείνουν όλα υπό έλεγχο και να διασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξουν απρόοπτα, τα οποία δεν θα είναι διαχειρίσιμα. Απαίτηση που ωστόσο δεν έγινε αποδεκτή σε όλες τις περιπτώσεις, αφού θεωρήθηκε αδύνατο να γίνουν ακυρώσεις την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή.
Τα οφέλη
Την ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 0,8%, αλλά και τη δημιουργία 31.000 θέσεων εργασίας αναμένεται να αποφέρει στην ελληνική οικονομία η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, για την περίοδο 2016-2025. Επιπλέον, αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του δημόσιου χρέους μακροχρόνια κατά 2,3 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, το συνολικό ακαθάριστο προϊόν από τη δραστηριότητα του ΟΛΠ θα προσθέτει στο ΑΕΠ έως και 2,6 δισ. ετησίως το 2025.
Αν, μάλιστα, συμπεριληφθούν οι επιδράσεις σε κλάδους που αναμένεται να ενισχυθούν από τη βελτίωση των υποδομών και οι πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, τότε η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ αναμένεται να φτάσει τα 4 δισ. το 2025. Η πώληση μετοχών που ανήκουν στο κράτος θα επιφέρει δημοσιονομικά έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο. Επιπλέον, το κράτος εισπράττει ετήσιο αντάλλαγμα παραχώρησης από τον ΟΛΠ (ποσοστό επί του κύκλου εργασιών), μερίσματα από τα κέρδη του οργανισμού (ανάλογα με το μερίδιο που διαθέτει στη μετοχική του σύνθεση και εφόσον υπάρχουν κέρδη), έσοδα από φόρους στα κέρδη του οργανισμού και στις αμοιβές των εργαζομένων, καθώς και έσοδα από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης.
Οργανόγραμμα
Τέσσερις μήνες αναμένεται ότι θα διατηρηθεί το οργανόγραμμα της εταιρείας στη μορφή που έχει σήμερα. Η συγκεκριμένη «πυραμίδα» διοίκησης του ΟΛΠ έχει δεκάδες διευθύνσεις και υπηρεσίες, οι οποίες έχουν κριθεί αντιπαραγωγικές με τον τρόπο που στήθηκαν. Στο διάστημα αυτό, η νέα διοίκηση θα έχει «πατήσει στα πόδια» της και θα εφαρμόσει το σχέδιό της, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις διευθύνσεις. Ως σίγουρες παρουσιάζονται οι διευθύνσεις του εμπορικού και του οικονομικού, ενώ δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα πώς θα οργανωθούν οι υπόλοιπες δύο.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», μεγάλες αλλαγές αναμένεται να γίνουν στην οικονομική διεύθυνση, στο νομικό τμήμα και στη διεύθυνση έργων. Ακόμα, αρκετές διευθύνσεις και υπηρεσίες θα συγχωνευθούν, ενώ ακούγεται ότι εκτός από τα μέλη του δ.σ., λίγοι σε αριθμό Κινέζοι θα έρθουν στην Ελλάδα προκειμένου να στελεχώσουν τον ΟΛΠ.
Πιο δύσκολα πάντως, φαίνεται θα είναι τα πράγματα σχετικά με τον κανονισμό εργασίας που πάντως αναμένεται και αυτός να αλλάξει, αφού κατά γενική ομολογία θεωρείται ξεπερασμένος και αναχρονιστικός. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει να έχει προηγηθεί συνεννόηση με τους συνδικαλιστικούς φορείς του ΟΛΠ.
Επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ
Επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να το αναδείξει σε ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η κρουαζιέρα, η οποία είναι το νέο «trend» των Κινέζων όσον αφορά τις ναυπηγήσεις, τη διαχείριση πλοίων, αλλά και την προώθηση της αγοράς στη κινεζική κουλτούρα.
Μάλιστα, η Cosco στοχεύει να καταστήσει τη χώρα μας hub σταθμό για τις κρουαζιέρες που θα κάνουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη. Σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν το λιμάνι, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατ. ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. σε ποσοστό 95%.
Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση (και στους τρεις προβλήτες του ΣΕΜΠΟ), ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατ.
Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (από 100 εκατ. ευρώ που προβλέπεται στον αρχικό σχεδιασμό), ενώ στο Car Terminal θα γίνουν έργα που θα υπερδιπλασιάσουν τη χωρητικότητά του, ώστε να μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα. Για τον σκοπό αυτό, θα κατασκευαστούν μεταλλικές υποδομές πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται ακόμα και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.
naftemporiki,gr