Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Πίστα καρτ θα διαθέτει το νέο κρουαζιερόπλοιο της Norwegian Cruise Lines



Πίστα καρτ θα διαθέτει το νέο κρουαζιερόπλοιο της Norwegian Cruise Lines
Πρωτοποριακές υπηρεσίες και ξεχωριστά επίπεδα άνεσης θα προσφέρει τo νέο κρουαζιερόπλοιο της Norwegian Cruise Lines, το οποίο θα διαθέτει σε ένα από τα καταστρώματά του ακόμα και πίστα καρτ.
Το υπερπολυτελές Norwegian Joy θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι το καλοκαίρι του 2017. Το μήκους 326 μέτρων και πλάτους 41 μέτρων πλοίο, μπορεί να φιλοξενήσει 3.900 επιβάτες και διαθέτει μεταξύ άλλων, 74 σουίτες, ιδιωτικές πισίνες, καταστήματα, εστιατόρια, καφέ, καζίνο, σινεμά, δωμάτια εικονικής πραγματικότητας και πολλά ακόμα.
Η πίστα καρτ βρίσκεται σε ένα από τα καταστρώματα και διακρίνεται για το μεγάλο μήκος, τη χάραξη και τις υψομετρικές διαφορές.

Αυστραλιανά ναυπηγεία κατασκευάζουν δύο καταμαράν που θα κινούνται αποκλειστικά με LNG



Αυστραλιανά ναυπηγεία κατασκευάζουν δύο καταμαράν που θα κινούνται αποκλειστικά με LNG
Τα ναυπηγεία Strategic Marine, που βρίσκονται στο Henderson στη δυτική Αυστραλία και ανήκουν στην εταιρεία TRIYARDS Holdings Limited, εξασφάλισαν ένα νέο συμβόλαιο από την ολλανδική εταιρεία επιβατηγού ναυτιλίας Rederij Doeksen για την κατασκευή δύο νέων καταμαράν.
Τα καταμαράν θα κατασκευαστούν από αλουμίνιο και θα κινούνται αποκλειστικά με υγροποιημένο φυσικό αέριο ενώ η αξία του συμβολαίου ανέρχεται στα 44 εκατομμύρια ευρώ.
Τα πλοία, που έχουν σχεδιαστεί από την εταιρεία ναυπηγικού σχεδιασμού BMT Nigel Gee, θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 600 επιβάτες καθώς και 64 επιβατηγά οχήματα.
Η κατασκευή των νέων πλοίων αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές καλοκαίρι και η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την μητρική εταιρεία TRIYARDS.
Να σημειωθεί, ότι η TRIYARDS ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα κέρδη της κατά την περίοδο Δεκεμβρίου 2015-Φεβρουαρίου 2016 ανήλθαν στα 5,3 εκατομμύρια δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα μεικτά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 8% στα 14,8 εκατομμύρια δολάρια.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει να αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία με την λογική του Asset Play


Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει να αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία με την λογική του Asset Play
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Όπως έχουμε ήδη σημειώσει από τις 11 Φεβρουαρίου, όπου ο δείκτης σημείωσε χαμηλό έτους στις 290 μονάδες, ο BDI έχει ακολουθήσει μία ανοδική πορεία 40 ημερών, έχοντας παρουσιάσει αύξηση κατά 249 μονάδες ή 85,87% και όπως όλα δείχνουν ο Απρίλιος θα κλείσει με ανοδική πορεία. Το θετικό στην αύξηση του δείκτη και αυτό που ουσιαστικά του έδωσε την μεγαλύτερη ώθηση, είναι η αντιστροφή του κλίματος στα Capes και τα Panamax τις τελευταίες ημέρες καθώς τα Supramax και τα Handysize είχαν ξεκινήσει την ανοδική τους πορεία νωρίτερα.
Βέβαια, έως και σήμερα τα Capes και τα Panamax βρίσκονται σε επίπεδα όπου ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων ακόμη δεν καλύπτει τα OPEX των πλοίων ενώ τα Supramax και τα Handysize βρίσκονται σε επίπεδο OPEX Break Even Point.
Την τελευταία δεκαετία οι πρώτοι 2 μήνες κάθε έτους χαρακτηρίζονται από υπό-απόδοση της ναυλαγοράς, με μείωση του μέσου όρου ημερησίων εσόδων για όλους του τύπους των πλοίων κατά 15% περίπου, συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
Ιδιαίτερα το 2016 όμως η πτώση τους πρώτους 2 μήνες ήταν δραματική με τον μέσο όρο εσόδων για όλους τους τύπους των πλοίων τον Ιανουάριο να είναι μειωμένος κατά 41% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα ο BDI στα μέσα Φεβρουαρίου να φτάσει στο ιστορικό χαμηλό των 290 μονάδων, μειωμένος κατά 48% με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.  Να υπενθυμίσουμε ότι το 2015 χαρακτηρίστηκε από όλους σαν μία ιδιαίτερα άσχημη χρονιά με τον ετήσιο μέσο όρο του BDI στις 718 μονάδες, ενώ ο μέσος όρος του δείκτη μέχρι στιγμής για το 2016 είναι στις 378 μονάδες.
Από πλευράς προσφοράς, θετικότατη είναι η πορεία των διαλύσεων που οδεύει στο να κάνει νέο ιστορικό ρεκόρ φέτος, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 40 εκ. DWT, αλλά παράλληλα το ενθαρρυντικό νέο για την προσφορά, ιδιαίτερα για τα επόμενα χρόνια, είναι η ουσιαστικά ανύπαρκτη δραστηριότητα στον τομέα των νέων παραγγελιών.
Αν εξαιρέσουμε τα 30 Valemaxes, μόνο 4 παραγγελίες ή 0,3 εκ. DWT, έχουν καταγραφεί τους 2 πρώτους μήνες του έτους, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2015 οι παραγγελίες ήταν 41 ή 2.8 εκ. DWT.
Αναπόφευκτα, η αρνητική πορεία της ναυλαγοράς είχε μεγάλο αντίκτυπο και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων οι οποίες έχουν φτάσει στο χαμηλότερο σημείο τουλάχιστον των τελευταίων 25 χρόνων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στα τέλη Ιανουαρίου ένα Cape 5ετίας μπορούσε να αγορασθεί στα $ 23 εκ. όταν η τιμή για παραγγελία ενός νεότευκτου ήταν στα $ 46 εκ. δηλαδή το 5ετίας μεταχειρισμένο ήταν 50% φθηνότερο.
Η ραγδαία πτώση των τιμών και παρά το γεγονός ότι η χρηματοδότηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ιδιαίτερα για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, έχει αρχίσει και κεντρίζει το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών, μεταξύ αυτών και των Ελλήνων, οι οποίοι έχουν αρχίσει να αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία με την λογική του Asset Play, δηλαδή το όφελος της υπεραξίας από την μελλοντική μεταπώληση του πλοίου σε υψηλότερα επίπεδα.  Τους πρώτους 3 μήνες έγιναν 145 πράξεις σε μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, περίπου το 1/3 του συνολικού αριθμού των 455 το 2015.  Οι Έλληνες αγόρασαν 46 αλλά την ίδια στιγμή πούλησαν 40.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα, Panamax, το ‘CALHOUN’ 76.801 DWT (2006 – Sasebo) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ. και το ‘BRYANT’ 76.595 DWT (2009 – Shin Kasado) πουλήθηκε στα $ 8,75 εκ.  Τα ‘DARYA SHANTHI’ 73.389 DWT (2001 – Sumitomo) και το ‘DARYA TARA’ 73.281 DWT (2000 – Sumitomo) πουλήθηκαν enbloc στα υψηλά $ 6 εκ. Το ‘ΑΤΑΜΑΝ’ 72,867 DWT (2001 – Samsung) αγοράστηκε στα mid $ 3 εκ. και το ‘JULIUS OLDENDORFF’ αγοράστηκε από Έλληνες στα υψηλά $ 3 εκ.
✏ Στα Supramax, τα ‘LAGUNA’, ‘LIVORNO’ και ‘LUZON’ 53.428 DWT (2009 – Sinopacific Zhejiang) μαζί με τα ‘LIMAS’ 53.406 DWT (2009 – Sinopacific Zhejiang), ‘LONGKOU’ 53.428 DWT (2008 – Sinopacific Zhejiang) και ‘LEMESSOS’ (2008 – Sinopacific Zhejiang) πουλήθηκαν και τα 6 μαζί enbloc σε Έλληνες στα χαμηλά $ 30 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Chemicals, το ‘SUNFLOWER’ 14.298 DWT (2002 – Asakawa), Stainless Steel πουλήθηκε στα χαμηλά $ 11 εκ. και το ‘NOGOGINI’ 11.629 DWT (1996 – Fukuoka), Stainless Steel, πουλήθηκε στα $ 4 εκ. περίπου.

Tο ναυπηγείο Noryards BMV στο Laksevåg της Νορβηγίας κήρυξε πτώχευση



Tο ναυπηγείο Noryards BMV στο Laksevåg της Νορβηγίας κήρυξε πτώχευση
Τα νορβηγικά ναυπηγεία Noryards BMV, μία θυγατρική εταιρεία των ναυπηγείων Noryards AS, κατέθεσε προ ολίγων ημερών αίτηση πτώχευσης, καθώς δε μπόρεσε να πετύχει διακανονισμό του χρέους τους με τους πιστωτές τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων Pål K. Grimsrud με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης επιβεβαίωσε την αίτηση πτώχευσης, αναφέροντας ότι κύρια αιτία για αυτήν την εξέλιξη είναι η εντεινόμενη κρίση στο χώρο της πετρελαϊκής βιομηχανίας και της βιομηχανίας φυσικού αερίου.
Η χρεοκοπία των ναυπηγείων Noryards BMV έχει, όμως, ως αποτέλεσμα την άμεση απόλυση 96 εργαζομένων, οι οποίοι θα προστεθούν στη μακρά λίστα των ανέργων της Νορβηγίας. Να σημειωθεί ότι το ποσοστό ανεργίας στη Νορβηγία αγγίζει πλέον για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια το 4,8%, με το συνολικό αριθμό ανέργων να υπερβαίνει τα 134.000 άτομα.
Να αναφερθεί ότι πέραν των ναυπηγείων Noryards BMV και μία ακόμα θυγατρική της μητρικής Noryards AS, τα ναυπηγεία Noryards Fosen AS με έδρα στην περιοχή Fosen της Νορβηγίας, είχαν κηρύξει πτώχευση τον Οκτώβριο του 2015. Η πτώχευση των τελευταίων ήρθε ως άμεσο αποτέλεσμα της ακύρωσης στις 23 Σεπτεμβρίου ενός συμβολαίου ναυπήγησης που είχε συνάψει με τα ναυπηγεία η εταιρεία «Boa IMR AS». Η αξία του ακυρωθέντος συμβολαίου (είχε υπογραφεί το Μάρτιο του 2015) ανερχόταν σε 700 εκατομμύρια ΝΟΚ (75.560.000 ευρώ).