Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΥΡΟΥ


Ydatodromio
Υπεγράφη η έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τη δημιουργία υδατοδρομίου εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Λιναριάς Σκύρου, φέρνοντας πιο κοντά τη προσπάθεια της εταιρείας Hellenic Seaplanes για τη δημιουργία του πρώτου υδατοδρομίου στο Αιγαίο, στον λιμένα Λιναριάς Σκύρου.
Με αφορμή την υπογραφή της απόφασης των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του εν λόγω υδατοδρομίου, η Hellenic Seaplanes πραγματοποίησε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Θεοτοκά για ενημέρωση. Ο κ. Θεοτοκάς επιβεβαίωσε την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τη νέα δραστηριότητα, ανοίγοντας τον δρόμο των αδειοδοτήσεων, επισημαίνοντας τα πολλαπλά οφέλη που η υλοποίησή τους θα έχει στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην ανάπτυξη υποδομών και δικτύων, καθώς και στις θετικές επιδράσεις στον τουρισμό σε αυτήν την κρίσιμη καμπή που βρίσκεται η Ελλάδα.
Η Απόφασης Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων των Έργων Λιμένα Λιναριάς Σκύρου που υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας περιλαμβάνει τη δημιουργία υδατοδρομίου στο βορειοανατολικό τμήμα του λιμένα δίπλα στη γλίστρα των αλιευτικών σκαφών (που περιλαμβάνει κτηριακές εγκαταστάσεις και πλωτό προβλήτα). Φορέας του έργου είναι η "Υδατοδρόμιο Σκύρου ΙΚΕ" θυγατρική εταιρεία της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε/ Hellenic Seaplanes S.A.
Ο πρόεδρος  του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου κ. Αντωνόπουλος σε σχετική του δήλωση  είπε "Είμαι πολύ ικανοποιημένος που το Λιμενικό μας Ταμείο συμβάλλει στη δημιουργία του πρώτου υδατοδρομίου στο Αιγαίο. Μέσα από αυτήν την δύσκολη περιβαλλοντική αδειοδότηση δίνουμε το πράσινο φως στους επενδυτές για τη δημιουργία όλων των υδατοδρομίων στην επικράτεια, έχοντας πλέον διαμορφώσει όλη την απαιτούμενη διαδικασία. Κάνουμε πράξη τη στήριξη της επενδυτικής πρωτοβουλίας και τη διαμόρφωση ενός άλλου αναπτυξιακού τοπίου στη χώρα, που θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας."
Ο κ. Αντωνόπουλος ολοκληρώνοντας ανέφερε ότι: "Θα αποκτήσουμε επίσης υποστήριξη και εξυπηρέτηση ασθενών με αεροδιακομιδές, τόσο για τους κατοίκους της Σκύρου όσο και τους τουρίστες αφού τα υδροπλάνα θα προσεγγίζουν όπου υπάρχει υδάτινο πεδίο ή αεροδρόμιο και να μεταφέρουν άμεσα και σύντομα περιπτώσεις ασθενών. Η προσπάθειά μας και η επιτυχημένη συνέχειά της μας γεμίζει αισιοδοξία και ηθική ικανοποίηση αφού πρωτοστατούμε σε ένα Εθνικής εμβέλειας εγχείρημα".
Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρεία κ. Μιχάλης Ασσαριώτης ανέφερε  "Η δημιουργία των υδατοδρομίων σε ορισμένα νησιά της χώρας που δεν διαθέτουν κλασικού τύπου αεροπορικές υποδομές ή τακτικές συγκοινωνίες, θα συνεισφέρει σε ένα σημαντικό πλήθος κοινωνικών εξυπηρετήσεων επείγοντος χαρακτήρα, όπως μεταφορά ασθενών και αγαθών. Προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς, πάντα στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας, με σκοπό να ξεκινήσουμε την ερχόμενη τουριστική περίοδο του 2016."
Στην συνέχεια είπε "Η ανάπτυξη ενός τόσου μεγάλου δικτύου, πέραν των 100 υδατοδρομίων πρόκειται για ένα εγχείρημα καταφανώς εθνικής σημασίας  και αναμένεται σύντομα να έχουμε έτοιμο ένα μέρος του δικτύου, μια νέα μεταφορική υποδομή, που θα δώσει νέα πνοή στην διασύνδεση όλης της Ελλάδας. Η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά από την εταιρεία μας για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων σε παράλια, νησιά και λίμνες όπου σύντομα θα έχουν διασύνδεση με υδροπλάνο μεταξύ τους. Τη δυναμική παρουσία της εταιρείας μας αποδεικνύουν οι δεκάδες στρατηγικές συμφωνίες συνεργασίας που έχουμε συνάψει με Tour Operators, Τουριστικούς πράκτορες, μεγάλα ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και ομίλους εταιρειών από όλους τους κλάδους. Η εταιρεία μας παρουσιάζει το σχέδια του υδατοδρομίου Σκύρου όπως θα αναπτυχθεί τους επόμενους μήνες, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα το δίκτυο υδατοδρομίων σε όλο το Αιγαίο".
Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου προχώρησε με αποφασιστικότητα  και στρατηγική  για την ανάπτυξη του υδατοδρομίου στο νησί ανέφερε ο κ. Βαγγέλης Ζαγοράκης Διευθυντής Ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes και μέσα στις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η εγκατάσταση του υδατοδρομίου. "Πιστεύω πως πως ένα τέτοιο εγχείρημα θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών μας περιοχών, την σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον κυρίως εθνικό κορμό της χώρας και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη νησιών και τόπων του ευρύτερου Ελληνικού χώρου, που σήμερα δικαιολογημένα αισθάνονται στο περιθώριο. Μέχρι σήμερα πάνω από 50 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης  που αν όλα πάνε καλά από το 2016 οι Έλληνες θα μπορούν  να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα".
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχεδιασμό του  δικτύου υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes SA, το υδατοδρόμιο Σκύρου λόγο της κεντρικής του θέσης θα έχει διασύνδεση με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με Βόρεια Ελλάδα, με Σποράδες, με Κυκλάδες, με Βόλο, και με το Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αθήνας.
Η Hellenic Seaplanes, επισήμανε o Διευθυντής Ανάπτυξης Υδατοδρομίων της εταιρείας κ. Δημήτρης Μουρίκης έχει ξεκινήσει  την διαδικασία για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων  και σε άλλα νησιά και σύντομα θα έχει αναπτύξει ένα βιώσιμο δίκτυο με προορισμούς και  τουριστικές διαδρομές. Επίσης, υποστήριξε ότι τα υδροπλάνα θα παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στον τομέα της υγείας με τις αεροδιακομιδές των ασθενών αλλά και στον τουρισμό υγείας.  Καταλήγοντας ο κ. Μουρίκης είπε "Ήδη χάθηκε πολύτιμος χρόνος με τις διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τις εκλογές που μας στοίχησε την φετινή χρονιά αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ".
zougla.gr

SEA DIAMOND ΑΝΕΛΚΥΣΗ




Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε με θέμα το ναυάγιο του Sea Diamond, τη Δευτέρα 22/6/2015 στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με συμμετοχή του Υπουργού κ. Δρίτσα Θεόδωρου, εκπροσώπων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, των βουλευτών του Σύριζα κ. Συρμαλένιου Νίκου και Συρίγου Νικόλαου, του Δήμαρχου Θήρας, των επικεφαλείς των δημοτικών παρατάξεων Θήρας, της Επάρχου Θήρας, εκπροσώπου του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος & Βιωσιμότητος και εκπροσώπων της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Sea Diamond.
Η συζήτηση έγινε σε ενημερωτικό επίπεδο προς τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου και τον κ. Υπουργό από τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και των εκπροσώπων της Σαντορίνης. Από την πλευρά του υπουργείου, διά στόματος του κ. Υπουργού, ειπώθηκε ότι βούληση του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι να λύσει το πρόβλημα σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ύστερα από εύλογο χρονικό διάστημα, που δεν προσδιόρισε επακριβώς, και μετά από διερεύνηση που θα πραγματοποιήσει, ο Υπουργός κ. Δρίτσας θα καλέσει ξανά την ομάδα εργασίας και τους εκπρόσωπους της Σαντορίνης για να τους ενημερώσει σχετικά με τις αποφάσεις και τους χειρισμούς που θα πραγματοποιηθούν προς την αντιμετώπιση του ναυαγίου του Sea Diamond.
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και σύσσωμος ο Θηραϊκός λαός, δικαιωμένοι από τις μέχρι σήμερα δικαστικές αποφάσεις, διεκδικούμε ακόμη πιο σθεναρά την ανέλκυση και απομάκρυνση του ρυπογόνου και τοξικού ναυαγίου από τα νερά της δημοφιλέστερης καλντέρας για την παγκόσμια κρουαζιέρα! Περιμένουμε να δούμε την άμεση κινητοποίηση της πολιτείας, εφαρμόζοντας πλέον όχι μόνο τη σχετική νομοθεσία, αλλά και τις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Περιμένουμε με αγωνία να ακούσουμε τα μέτρα που θα ανακοινώσουν τα συναρμόδια υπουργεία και θα μας οδηγήσουν στη μόνιμη και ολοκληρωτική λύση του προβλήματος.
Ήρθε η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους και κυρίως αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα. Απαιτούμε την εφαρμογή του νόμου 2881/2001 και του άρθρου 24 του Ελληνικού Συντάγματος. Απαιτούμε καθαρό φυσικό περιβάλλον, καθαρή θάλασσα. Είναι θεμελιώδες δικαίωμά μας, που ποτέ δεν θα απεμπολήσουμε!
Μετά τιμής,
Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών
για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond

ΕΝΑΣ " ΜΕΓΑΛΟΣ" ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΕΠΛΕΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΜΑΣ.



201506251349007105-640x827

Έφυγε από τη ζωή ο παραδοσιακός, επιτυχημένος εφοπλιστής Δημήτριος Γ. Πατέρας, ιδρυτής της ναυτιλιακής εταιρείας «AEGEUS Shipping SA».
Ο εκλιπών ήταν πατέρας του α΄ αντιπροέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εφοπλιστή Γεωργίου Δ. Πατέρα.
Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015 ώρα 17.00 στον ιερό ναό Αγίου Τρύφωνα στην Κηφισιά και θα ακολουθήσει η ταφή στο κοιμητήριο Κηφισιάς.
naftikachronika.gr

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΟΙ ΛΑΓΟΙ ΒΓΗΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΠΙΑΤΣΑ.





Πλήρη ανάλυση των μέτρων που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση με δέσμευση για διατήρηση συγκεκριμένων κόκκινων γραμμών, κάνει το Μέγαρο Μαξίμου με εκτενές σημείωμα που δημοσιοποίησε αργά το βράδυ της Δευτέρας.
Πρόκειται για απάντηση σε όσους άσκησαν κριτική για τα μέτρα ύψους 7.9 δισ. που είδαν το φως της δημοσιότητας, αλλά και μια προσπάθεια να φανεί ότι η ελληνική πρόταση ελαφρύνει τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Αναλυτικά, η κυβέρνηση τονίζει τα εξής για φόρους, συντάξεις, ιδιωτικοποιήσεις, απολύσεις στο δημόσιο και χρέος:
1. Η πρόταση της κυβέρνησης δεν αποτελεί μέρος του προγράμματός της. Είναι αποτέλεσμα σκληρών και επίπονων διαπραγματεύσεων προκειμένου να υπάρξει συμφωνία που δεν θα θίγει τα εργασιακά δικαιώματα, δεν θα διαλύει τον κοινωνικό ιστό και θα δίνει προοπτική. Μια πρόταση, που, όμως, δεν καταδικάζει τη χώρα σε σκληρή λιτότητα και συνιστά μία βιώσιμη λύση για την ελληνική οικονομία, χωρίς επιβάρυνση για τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα. Η κυβέρνηση δεν επιζητεί μια ακόμα συμφωνία που θα παρατείνει την αβεβαιότητα αλλά διεκδικεί μία λύση που θα διευθετεί μεσοπρόθεσμα ζητήματα που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

2. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα του χρέους και της μεσοπρόθεσμης χρηματοδότησης ώστε να μπει τέλος στον φαύλο κύκλο της αβεβαιότητας. Να μην αναγκάζεται η χώρα να παίρνει συνεχώς νέα δάνεια προκειμένου να ξεπληρώνει τα προηγούμενα. Για αυτό ακριβώς ως μία λύση ουσιαστική έχει προταθεί η εξαγορά των ομολόγων Τρισέ [SMP Bonds] ύψους 27 δισ. ευρώ από τον ESM, ώστε με αυτό τον τρόπο να λήγουν μετά το 2022, να έχουν χαμηλότερα επιτόκια, ενώ να δίνεται η δυνατότητα στην Ελλάδα να συμμετέχει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.

3. Το σχέδιο συμφωνίας περιλαμβάνει ακόμα την χρηματοδότηση της ανάπτυξης, ιδίως στις υποδομές και τις νέες τεχνολογίες, μέσω ενός επενδυτικού πακέτου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

4. Η ελληνική πρόταση προβλέπει χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα 1% και 2% για το 2015 και το 2016 αντίστοιχα, έναντι 3% και 4,5% που είχε υπογράψει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Μόνο για το 2016 η οικονομία θα απαλλαγεί από μέτρα ύψους 8,2 δισ. ευρώ! Σε βάθος πενταετίας ο συνολικός δημοσιονομικός χώρος που εξασφαλίζεται φτάνει τα 15,4 δισ. ευρώ, πάνω, δηλαδή, από το 8,5% του σημερινού ΑΕΠ!

5. Η κυβέρνηση τροποποίησε τις κλίμακες στην εισφορά αλληλεγγύηςπροκειμένου να μην πληρώνουν οι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου είχε εξαγγείλει μείωση κατά 30% της εισφοράς αλληλεγγύης μόνο αν το 2014 είχε πρωτογενή πλεόνασμα 1,5%. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, όμως, το 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν μόλις 0,4%, γεγονός που δεν θα οδηγούσε σε μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης. Η πρόταση της κυβέρνησης είναι:
* 12.000 – 20.000 ευρώ 0,7% [από 1%]
* 20.001 – 30.000 ευρώ 1,4% [από 2%]
* 30.001 – 50.000 ευρώ 2,0% [από 2%]
* 50.001 – 100.000 ευρώ 4,0% [από 3%]
*100.001 – 500.000 ευρώ 6,0% [από 4%]
* Πάνω από 500.000 ευρώ 8,0% [νέα κλίμακα]

6. Στο ΦΠΑ παραμένουν οι τρεις συντελεστές 23%,13% και 6% [από 6,5%]. Ενέργεια, νερό, εστίαση διατηρούνται στο μεσαίο συντελεστή ενώ μειώνεται, έστω κατά 0,5%, ο ΦΠΑ σε φάρμακα/βιβλία. Οι θεσμοί ζητούσαν δύο συντελεστές [11% και 23%] όπου τα φάρμακα εντάσσονταν στο 11% και ενέργεια, νερό, εστίαση στο 23%.

7. Οι θεσμοί ζητούσαν:
  • Την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος φορολογίας εισοδήματος.
  • Την κατάργηση των επιδοτήσεων για το πετρέλαιο θέρμανσης.
  • Την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης των αγροτών.
  • Τη διενέργεια μελέτης για την κοινωνική πολιτική με στόχο την περικοπή δαπανών κατά 0,5% του ΑΕΠ, δηλαδή 900 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω μέτρων. Αντίθετα, τα μέτρα που προτείνει μεταφέρουν τα βάρη στα υψηλότερα στρώματα, βρίσκει νέες πηγές εσόδων και μειώνει τις δαπάνες, όχι από τον πυρήνα του κοινωνικού κράτους, όπως έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά από εκεί όπου υπάρχουν περιθώρια. Συγκεκριμένα:

  • Αυξάνεται από το 2016, κι όχι από το 2015, ο συντελεστής φορολογίας των ΑΕ και ΕΠΕ [όχι των ελεύθερων επαγγελματιών και των ατομικών επιχειρήσεων] από το 26% στο 29%.
  • Επιβάλλεται έκτακτη εισφορά 12% στις επιχειρήσεις με κέρδος πάνω από 500.000 ευρώ.
  • Αυξάνεται ο φόρος πολυτελείας [αυτοκίνητα άνω των 2500 κ.εκ., πισίνες, αεροπλάνα, ιδιωτικά σκάφη άνω των 10 μέτρων].
  • Εφαρμόζεται ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων και θα διεξαχθούν διαγωνισμοί για τις τηλεοπτικές άδειες και τις άδειες κινητής τηλεφωνίας.
  • Επιβάλλεται φορολογία στα ηλεκτρονικά παίγνια (VLTs).
  • Μειώνονται οι αμυντικές δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ.
8. Φορολογική διοίκηση
Οι θεσμοί ζητούσαν :
  • Τη μείωση του ποσού των 1500 ευρώ και την κατάργηση του ανώτατου ορίου 25% στις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για χρέη στην εφορία
  • Την αύξηση του επιτοκίου που εφαρμόζεται στο πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών
Η κυβέρνηση με βάση το πρόγραμμά της πέτυχε και θα περιληφθούν στην συμφωνία τα παρακάτω:

  • Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαίου, μεταξύ άλλων και μέσω του εντοπισμού των αδήλωτων δεξαμενών.
  • Εντατικοποίηση των ελέγχων στα τραπεζικά εμβάσματα [π.χ. λίστα Λαγκάρντ] και εφαρμογή μέτρων για την εθελοντική αποκάλυψη περιουσιακών στοιχείων.
  • Ενίσχυση της διοικητικής επίλυσης διαφορών για την επιτάχυνση των εκκρεμών υποθέσεων.
  • Προώθηση των ηλεκτρονικών πληρωμών.
  • Φοροαπαλλαγές σε μόνιμους κατοίκους νησιών με χαμηλά εισοδήματα.
9. Οι πρόωρες συντάξεις θα περιοριστούν από το 2016 σταδιακά [και όχι από 30.06.2015] μέχρι το 2025, διατηρώντας τις εξαιρέσεις για ειδικές κατηγορίες [βαρέα και ανθυγιεινά, μητέρες ΑΜΕΑ], χωρίς να θίγονται θεμελιωμένα δικαιώματα.

10. Το ΕΚΑΣ δεν θα καταργηθεί αλλά θα αντικατασταθεί από το 2020 από ένα νέο πλαίσιο προστασίας των χαμηλοσυνταξιούχων.

11. Δεν θα εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, που θα μείωνε τις συντάξεις κατά 500 εκατ. ευρώ.

12. Θα αυξηθεί η σύνταξη ανασφάλιστων του ΟΓΑ.

13. Παραμένουν οι φόροι υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν το ασφαλιστικό σύστημα.

14. Δεν αλλάζουν τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης στα 67 έτη, όπως ζητούνταν για όσους βγουν στη σύνταξη από την 30η Ιουνίου 2015.

15. Στην αγορά εργασίας η κυβέρνηση:
  • Δεν αποδέχθηκε τη διατήρηση του ισχύοντος πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων μέχρι το τέλος του 2015, και θα επαναφέρει το προηγούμενο πλαίσιο.
  • Δεν αποδέχθηκε τις μαζικές απολύσεις και τον συνδικαλιστικό νόμο σύμφωνα με τις «καλές πρακτικές» των χωρών της ΕΕ.
  • Δεν αποδέχθηκε «να μην ανακληθούν οι νομικές παρεμβάσεις της προηγούμενης περιόδου στα εργασιακά». Αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμη να νομοθετήσει για την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

16. Αγορές προϊόντων: Η κυβέρνηση κατέθεσε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την πάταξη των μονοπωλίων και των ολιγοπωλίων, την πτώση των τιμών των προϊόντων και τη συνακόλουθη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη μείωση του διοικητικού κόστους, την προώθηση των εξαγωγών, και την απλοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας των επιχειρήσεων σε συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς. Περιλαμβάνει επίσης στοχευμένες παρεμβάσεις σε κλειστές αγορές, απορρίπτοντας την προσέγγιση των θεσμών για την εφαρμογή των «υπολοίπων» του προηγούμενου προγράμματος σε σχέση με την απελευθέρωση της αγοράς του γάλακτος, των αρτοποιείων, των φαρμακείων και την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

17. Ενέργεια: Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και τη λειτουργία της «μικρής ΔΕΗ».

18. Δημόσιος Τομέας: Δεν θα γίνει καμία περικοπή σε μισθούς του δημόσιου τομέα, με βάση τα όσα ίσχυαν στις 31/12/2014.

19. Διαφθορά: Μέχρι το τέλος Ιουλίου, η κυβέρνηση θα καταθέσει μια ολοκληρωμένη Στρατηγική Πρόταση ενάντια στη διαφθορά.
 
20. Στις ιδιωτικοποιήσεις η συμφωνία προβλέπει:
  • Ελάχιστο ποσό επένδυσης για κάθε ιδιωτικοποίηση.
  • Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.
  • Δέσμευση από τη πλευρά των επενδυτών για την προώθηση της τοπικής οικονομίας.
  • Υποχρεωτική συμμετοχή του δημοσίου στο κεφάλαιο.
  • Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας.

21. Εξαιρείται η μεταφορά [πώληση] των μετοχών του ΟΤΕ από τη λίστα των προαπαιτούμενων των θεσμών.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Δύο Εκθέσεις «ακτινογραφούν» τη Ναυτιλία







Στάση ουδετερότητας κρατάει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών απέναντι στην προηγούμενη και στη σημερινή κυβέρνηση, σε αντίθεση με το εφοπλιστικό Committee του Λονδίνου, που δεν κρύβει την δυσαρέσκειά των μελών του από κινήσεις της κυβέρνησης Σαμαρά εκφράζοντας ταυτόχρονα την θετική αποδοχή σε δηλώσεις και κινήσεις των σημερινών υπουργών.

Είναι χαρακτηριστική η αντιμετώπιση από τις δύο Ενώσεις του θέματος της έκτακτης φορολόγησης, στην οποία με ρύθμιση του τότε υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα πήρε, αρχικά, υποχρεωτικό χαρακτήρα και στη συνέχεια επανήλθε- στο αρχικά συμφωνηθέν- της εθελοντικής φορολόγησης.

Ειδικότερα, στην ετήσια έκθεση για το 2015 της ΕΕΕ υπάρχει απλή αναφορά στο θέμα ενώ αντίθετα στην ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) επισημαίνεται ότι «η κίνηση αυτή (σ.σ. της αρχικής θεσμοθέτησης της υποχρεωτικότητας) υπονόμευσε την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών».

Επίσης, είναι αξιοσημείωτο ότι στην Έκθεση της ΕΕΕ δεν υπάρχει απολύτως καμία αναφορά στην σημερινή κυβέρνηση, σε αντίθεση με την Έκθεση του Committee, όπου επισημαίνονται τα εξής:
1.    «Η σημασία του κλάδου της ναυτιλίας ως πυλώνα της εθνικής οικονομίας έχει επανειλημμένα και δημόσια αναγνωριστεί από την κυβέρνηση, και έχουν δοθεί εγγυήσεις ότι η αυτονομία του υπουργείου ναυτιλίας θα διατηρείται μέρα με τη μέρα».
2.    Χαρακτηρίζεται ως  «ευπρόσδεκτη» η είδηση, ότι σύμφωνα με τον υπουργό κ. Σταθάκη «η κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα στην ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, στην ανάπτυξη του Πειραιά ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, στη ναυτική εκπαίδευση και στην παροχή υπηρεσιών»

Αξιοσημείωτο, ακόμα, είναι ότι στις δύο Εκθέσεις έγιναν αναφορές στα μηνύματα των προέδρων στη Ναυτική Εκπαίδευση.

O κ. Βενιάμης έθεσε, ξανά, το γνωστό αίτημα της ΕΕΕ για την λειτουργία ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης σημειώνοντας ότι «έχουμε επανειλημμένα προτείνει την αναγκαιότητα λειτουργίας ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, παράλληλα με τις δημόσιες Ναυτικές Ακαδημίες, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα παραγωγής μεγαλύτερου αριθμού αξιωματικών,  ένα επάγγελμα με παρόν αλλά και άκρως θετικό εργασιακό μέλλον.

Αντίθετα, ο πρόεδρος του Committee Χαράλαμπος Φαφαλιός αναφέρθηκε, γενικότερα, επισημαίνοντας ότι «χρειαζόμαστε μια σταθερή προμήθεια των ναυτικών σε θέση να εργαστούν σε ένα ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον»
«Υπό το πρίσμα, αυτό τονίζουμε επειγόντως την ανάγκη για ένα υγιές περιβάλλον της ναυτικής εκπαίδευσης και παροτρύνουμε την ελληνική κυβέρνηση να στηρίξει μια από τις πιο παραγωγικές βιομηχανίες της χώρας. Χωρίς νέα γενιά των ναυτικών δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη διατήρηση της ελληνικής σημαίας και όλες τις ευκαιρίες απασχόλησης, που θα προκύψουν», υπογραμμίζει ο κ. Φαφαλιός.

Όμως, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι κοινές επισημάνσεις των δύο προέδρων, οι οποίες αφορούν:
1.    Την αβεβαιότητα για το μέλλον καθώς «οι προοπτικές για το επόμενο διάστημα είναι ασαφείς λόγω της συνεχιζόμενης ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που εντείνεται συνεχώς εξαιτίας της σταδιακής εισόδου νέας πλεονάζουσας χωρητικότητας, αλλά και της αβεβαιότητας ως προς το ρυθμό ανάπτυξης του δια θαλάσσης μεταφορικού όγκου του παγκόσμιου εμπορίου», όπως ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο κ. Βενιάμης.
2.    Η βασική ανάγκης της ναυτιλίας «για σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, νομική βεβαιότητα και ασφάλεια επενδύσεων», όπως σημειώνει, στο μήνυμά, του ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τέλος, ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στο κοινωνικό έργο του ελληνικού εφοπλισμού ενώ επανέλαβε την θέση του ότι «ιδιαιτέρως σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας που κλονίζει τον κοινωνικό ιστό, με την προσφορά θέσεων εργασίας επί των πλοίων σε συμπολίτες μας».
«Η δυναμική του τομέα συνυπάρχει με την εμπιστοσύνη μας στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, θετικές προϋποθέσεις που απαιτείται να συμπληρωθούν με ανταγωνιστικούς οικονομικούς όρους εργασίας, σύμφωνους με τα κρατούντα στην παγκόσμια ναυτιλία και τη διεθνή ναυτεργατική νομοθεσία», επεσήμανε ο ίδιος στέλνοντας- για μια ακόμα φορά- το «μήνυμα» για τη μείωση των αποδοχών των κατωτέρων πληρωμάτων μέσω της εφαρμογής της διεθνούς νομοθεσίας.

Η κατάσταση στην παγκόσμια ναυτιλία

Στην Έκθεση της ΕΕΕ γίνεται μια σύντομη «ακτινογραφία» της κατάστασης, που επικρατεί στην παγκόσμια ναυτιλίας, αναφέροντας τα εξής:
•    Από τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετώπισε η παγκόσμια ναυτιλία, οι σοβαρότερες ήταν η υπερπροσφορά χωρητικότητας και οι πολύ χαμηλές τιμές ναύλων στον τομέα των φορτηγών πλοίων.
Η κατάρρευση που μπορούσε να είχε λήξει το 2014, τώρα φαίνεται να επεκτείνεται μέχρι το 2017 ή ακόμη και το 2018, εκτός εάν μειωθεί σημαντικά η πλεονάζουσα χωρητικότητα και η παγκόσμια ανάπτυξη ανακτήσει δυνάμεις ώστε να δημιουργηθεί ισορροπία.

Επιπλέον, και παρά το γεγονός ότι λίγες μεγάλες τράπεζες μπήκαν στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, το 2014 διαπιστώθηκε περαιτέρω έξοδος των ευρωπαϊκών και αμερικανικών τραπεζών ενώ τα κριτήρια δανεισμού έχουν καταστεί αυστηρότερα και οδηγούν σε στροφή προς την ασιατική χρηματοδότηση και σε μετοχικά funds και hedge funds. Περαιτέρω πιέσεις στο κόστος της ναυτιλίας θα πρέπει να αναμένονται από το αυξανόμενο κόστος κανονιστικών παρεμβάσεων όσον αφορά στις εκπομπές θείου και τη διαχείριση θαλάσσιου έρματος ως αποτέλεσμα των «φιλόδοξων νομοθεσιών» που υιοθετήθηκαν χωρίς επαρκή εξακρίβωση της βιωσιμότητάς τους.

Ο ελληνόκτητος και ο ελληνικός στόλος

Στην Έκθεση παρατίθενται αναλυτικά στοιχεία για την πορεία του ελληνόκτητου και του ελληνικού στόλου, τα οποία είναι τα εξής:
•    Παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά, τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, το 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και ελάχιστα μειώθηκε σε αριθμό πλοίων. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 798 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 42.237.574 gt1. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) με 284,77 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt (μεταφορική ικανότητα)
•    Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε κόρους), στην οποία πέρασε από το 2012 και μετά παραχωρώντας την πρώτη θέση στη σημαία της Μάλτας.
Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,48% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt).
Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,49% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 18,82% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 14,28% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt
(εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων)
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2014, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 377 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 37,38 εκ. dwt.
Από τα πλοία αυτά, 157 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 18,06% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 68 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 19,18% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 57 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 22% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt), καθώς και 172 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 12,44% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 46 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 12,11% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 2 άλλα πλοία.
Οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2014 εξακολουθούν να υποδηλώνουν μία τάση διαφοροποίησης προς πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων (LNG/LPG), καθώς και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Το ηλικιακό προφίλ του ελληνικής σημαίας στόλου το 2014 ήταν 11,4 έτη –με άνω του 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών– και του ελληνόκτητου στόλου τα 10 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,5 έτη.
Ο ελληνικός στόλος παραμένει στην κορυφή της λίστας του Qualship 21 των ΗΠΑ, της Λευκής Λίστας του ΙΜΟ και της Λευκής Λίστας του Paris MOU.
Το 2014, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα αυξήθηκαν ελαφρά σε 13.183,10 εκ. ευρώ συγκρινόμενα με
12.089,90 εκ. ευρώ το 20135, δηλαδή, αύξηση της τάξης του 9,04%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά στο ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων (maritime cluster)