Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Έκπτωτη κηρύχθηκε η C- Link Ferries-ΝΕΛ






Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θ. Δρίτσας αφού
– εξάντλησε όλα τα περιθώρια, τις δυνατότητες και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το νομικό πλαίσιο,
– συνεκτίμησε τα όσα στο υπόμνημα εγγράφως είχε αναφέρει η εταιρεία σχετικά με τη δρομολόγηση του πλοίου “Ταξιάρχης”,
– έλαβε υπ΄ όψη την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) που συνεδρίασε την Παρασκευή 22/5ου στη Νάξο
– και εξέτασε όλα τα δεδομένα και τις επιπτώσεις για τις νησιώτικες κοινωνίες και τους απλήρωτους ναυτικούς,
υπέγραψε σήμερα απόφαση με την οποία κηρύσσεται έκπτωτη η ναυτιλιακή εταιρεία Σι-Λινκ Φέρρις (θυγατρική της ΝΕΛ), από την επιδοτούμενη-άγονη γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος.
Το Υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση αποκατάσταση της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του Β. Αιγαίου και την αντιμετώπιση της απλήρωτης ναυτικής εργασίας

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ 2015.

 

   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://www.emdpiraeus.gr/program/

   "Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας" 2015

Ξεκινούν στον Πειραιά οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015». Η αυλαία ανοίγει με την παρουσίαση των βιβλίων «Ταξίδια στο Αιγαίο με πλοηγό την ιστορία» και «Ταξίδια στο Ιόνιο με πλοηγό την ιστορία», τη Δευτέρα 11 Μαΐου στις 19:30, στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, παρουσία του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη και του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρου Κόκκαλη.
Τα βιβλία «Ταξίδια στο Αιγαίο με πλοηγό την ιστορία» και «Ταξίδια στο Ιόνιο με πλοηγό την ιστορία», αναφέρονται σε 18 λιμάνια του Αιγαίου και 18 λιμάνια του Ιονίου, μέσα από ιστορίες και μυθοπλασίες, τις οποίες έχουν γράψει διακεκριμένοι ιστορικοί, λογοτέχνες και ερευνητές. Οι συλλογικοί αυτοί τόμοι, τους οποίους επιμελήθηκε και εξέδωσε το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών με τη χορηγία του ΟΛΠ Α.Ε., θα κυκλοφορήσουν στα ελληνικά και στα αγγλικά.
Την εκδήλωση θα χαιρετήσουν ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης και ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών καθ. Ταξιάρχης Κόλιας. Για τα βιβλία θα μιλήσουν οι επιμελητές της έκδοσης, μέλη του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών κ.κ. Ευγενία Δρακοπούλου και Δημήτρη Δημητρόπουλο, η Χριστίνα Αγριαντώνη, καθ. Ιστορίας του Παν. Θεσσαλίας και η Ερασμία Σταυροπούλου καθ. της Νεοελληνικής Φιλολογίας του Παν Αθηνών.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015» στον Πειραιά θα πραγματοποιηθούν καθ' όλη τη διάρκεια του μήνα πλήθος δράσεων και εκδηλώσεων, οι οποίες θα κορυφωθούν από τις 28 έως τις 31 Μαΐου.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης «Ημέρες Θάλασσας»: www.emdpiraeus.gr 

Πειραιάς, το λιμάνι των τριήρων: Έκθεση για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος

Πειραιάς, το λιμάνι των τριήρων: Έκθεση για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος
To Ναυτικό Μουσείο Ελλάδοςσυμμετέχει στους εορτασμούς της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015», με την πραγματοποίηση περιοδικής έκθεσης με τίτλο «Πειραιάς: Το λιμάνι των τριήρων», τα εγκαίνια της οποίας θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 27 Μαΐου 2015.

Ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, που ταυτόχρονα είναι και η θαλάσσια πύλη της Ευρώπης στην Ανατολική Μεσόγειο, είναι η τιμώμενη πόλη της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015. Το γεγονός αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία για να προβληθεί ο Πειραιάς όχι μόνο ως εξελισσόμενο κέντρο της θαλάσσιας επιχειρηματικότητας αλλά και ως τουριστικός προορισμός.

Στο πλαίσιο αυτό η δημοτική αρχή κάλεσε όλους τους φορείς της πόλης να οργανώσουν επετειακές εκδηλώσεις που θα καταστήσουν τον Πειραιά θελκτικό προορισμό για Έλληνες και ξένους.

Το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος συμμετέχει στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας  με σύνολο  πολιτιστικών δράσεων που έχουν ως στόχο να προβάλλουν την ιστορικότητα του Πειραιά, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι είναι ένα δραστήριο λιμάνι εδώ και 2.500 χιλιάδες χρόνια, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, εξέλιξη και διάδοση  του ελληνικού πολιτισμού σχεδίασε και πραγματοποιεί με τη συνεργασία ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και φορέων πολλές και διαφορετικές δράσεις που είναι δωρεάν για το κοινό, επεκτείνοντας παράλληλα και το ωράριο λειτουργίας του κατά το διήμερο του εορτασμού.

Ο σύγχρονος επισκέπτης του Πειραιά δύσκολα μπορεί να αντιληφθεί ότι εκεί  που σήμερα ορθώνονται οι πολυώροφες πολυκατοικίες, κάποτε ήταν ο μεγαλόπρεπος ναύσταθμος μιας ναυτικής υπερδύναμης,  της αθηναϊκής δημοκρατίας του 5ου και 4ου αιώνα π.Χ.

Με φωτογραφίες, σχέδια, κείμενα και καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις θα ζωντανέψει για τους επισκέπτες η ιστορία και λειτουργία  των νεωρίων του  αρχαίου Πειραιά, τα οποία στέγαζαν τον στόλο των περίφημων τριήρων την εποχή της ακμής της ναυτικής δύναμης

Η έκθεση διοργανώνεται με την συνεργασία και την επιμέλεια του Δρ. Bjørn Loven, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της ομάδας των αρχαιολόγων,   που πραγματοποίησε την δεκαετία 2002-2012   έρευνα στην ξηρά και στον υποθαλάσσιο χώρο της περιοχής των λιμανιών του Πειραιά, υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου της Δανίας στην Αθήνα και υπό την εποπτεία της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Η έρευνα είχε τον γενικό τίτλο Zea Harbour Project.

Η έκθεση έχει  8 ενότητες που αφορούν την ιστορία του Πειραιά, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και την καθοριστική σημασία της για δημιουργία της ναυτικής δύναμης της αθηναϊκής δημοκρατίας του 5ου και 4ου αιώνα π.Χ., την ιστορία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αθηναϊκής τριήρους και φυσικά την οργάνωση, τα κτίρια και την οχύρωση των πολεμικών λιμανιών της αρχαίας πόλης. Εκτεταμένη αναφορά επίσης γίνεται στις αρχαιολογικές έρευνες που έχουν γίνει στον  Πειραιά από την εποχή της ίδρυσης του νέου ελληνικού κράτους τον 19ο αιώνα.

Παράλληλα με την έκθεση θα προβληθεί ταινία δεκάλεπτης διάρκειας, η παραγωγή της οποίας έγινε από το  Zea Harbour Project με τη συνεργασία του τμήματος πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Κοπενχάγης της Δανίας, ΙΤ MEDIA.

Οι εξαιρετικές  καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις είναι σχεδιασμένες από τον αρχαιολόγο και μέλος της ομάδας του Zea Harbour Project, κύριο  Γιάννη Νάκα.  

Ξεναγήσεις

Το Σαββατοκύριακο 30 & 31 Μαΐου 2015 θα πραγματοποιηθούν συνολικά 4  ξεναγήσεις σε ομάδες των 35 ατόμων στην περιοδική και μόνιμη έκθεση του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος, διάρκειας μιάμισης ώρας.
Τις ίδιες ημέρες θα πραγματοποιηθούν επίσης 4 ξεναγήσεις σε ομάδες των 30 ατόμων στα αρχαιολογικά ευρήματα του λιμανιού της Ζέας, διάρκειας 45 λεπτών από τον αρχαιολόγο κο Παναγιώτη Αθανασόπουλο, στέλεχος  της  ερευνητικής ομάδας του Zea Harbour Project.

Εκπαιδευτικά προγράμματα

Θα πραγματοποιηθούν συνολικά 4 εκπαιδευτικά προγράμματα με  θεματικές που διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
Συγκεκριμένα:

1. «Ναυπηγώντας μια τριήρη» , για παιδιά ηλικίας 8 με 12 χρόνων. Διάρκεια 1 ώρα.
Τα παιδιά γίνονται  κωπηλάτες της αθηναϊκής τριήρους, μαθαίνουν την ιστορία και τα μέρη του αριστουργήματος της αρχαίας ελληνικής ναυπηγικής και ξεναγούνται νοερά στις αρχαίες λιμενικές εγκαταστάσεις που στέγαζαν αυτά τα τόσο σημαντικά πλοία. Στο τέλος τα παιδιά με μία ζωγραφική δραστηριότητα, απελευθερώνουν την φαντασία τους, και δημιουργούν την δικιά τους τριήρη.

2. «Ταξιδεύοντας με τα αρχαία πλοία», για παιδιά ηλικίας 5 με 7 χρόνων. Διάρκεια 1 ώρα.
Με αφορμή τις περιπέτειες ενός αρχαίου ναύτη, του Αριστόβουλου, τα παιδιά μαθαίνουν τους δύο βασικούς τύπους των αρχαίων πλοίων, το εμπορικό και το πολεμικό , μέσα από τα ομοιώματα μιας ολκάδας και μίας αθηναϊκής τριήρους αντίστοιχα και καλούνται να ανακαλύψουν τις διαφορές και τις ομοιότητές τους. Στο τέλος το κάθε παιδί κατασκευάζει το δικό του καράβι.

To κεντρικό θέμα του συνεδρίου είναι: «Λιμάνια και ακτές: Οι πύλες της Θαλάσσιας Ανάπτυξης». 
Αναλυτικά το πρόγραμμα του συνεδρίου στο:http://ec.europa.eu/maritimeaffairs/maritimeday/en/programme-schedule

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 στον Πειραιά 
Από τις 28 έως τις 31 Μαΐου 2015,  ο Πειραιάς γίνεται η Ναυτική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, φιλοξενώντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, την μεγαλύτερη εκδήλωση της Ευρώπης για τη θάλασσα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη διεξαγωγή συνδιάσκεψης και εργαστηρίων διαλόγου, παρουσίαση καλών πρακτικών και συνεργασίας μεταξύ πολιτικών, ειδικών, εκπροσώπων φορέων χάραξης πολιτικής, εκπροσώπων παραγωγικών κλάδων και εκπροσώπων της κοινωνίας πολιτών, σε σχέση με τις δυνατότητες που υπάρχουν για την ανάπτυξη της αποκαλούμενης Γαλάζιας Οικονομίας.
Επίσης θα πραγματοποιηθεί ειδική έκθεση αφιερωμένη στα ζητήματα της ευρωπαϊκής θαλάσσιας οικονομίας στο Μέγαρο Μουσικής αλλά και πληθώρα εκδηλώσεων για το ευρύ κοινό που θα γίνουν στον Πειραιά (30 & 31 Μαΐου 2015). 
Επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης «Ημέρες Θάλασσας»:www.emdpiraeus.gr 
Επίσημη ιστοσελίδα European Maritime Day:www. ec.europa.eu/maritimeaffairs/maritimeday/en
Διεθνής εκδήλωση επιχειρηματικών συναντήσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας της Θάλασσας 2015 στον Πειραιά
08/04/2015
Διεθνή εκδήλωση επιχειρηματικών συναντήσεων στους τομείς της Ναυτιλίας και της Γαλάζιας Ανάπτυξης διοργανώνει το Enterprise Europe Network στο Μέγαρο Μουσικής στις 28 Μαΐου 2015, στο πλαίσιο του Συνεδρίου για την Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας 2015 που φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου στον Πειραιά. Τo Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, στο πλαίσιο του Enterprise Europe Network-Hellas, υποστηρίζει τη συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στην εκδήλωση.
Η εκδήλωση στοχεύει στην προώθηση των επιχειρηματικών συνεργασιών και θα δώσει τη δυνατότητα σε συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να βρουν τους κατάλληλους συνεργάτες. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, θα πραγματοποιηθούν διμερείς προκαθορισμένες συναντήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων, με βάση τη ζήτηση και την προσφορά τεχνολογίας (προϊόντα & τεχνογνωσία) και τις επιχειρηματικές προτάσεις συνεργασίας.
Τα θεματικά πεδία που καλύπτονται στις επιχειρηματικές συναντήσεις (European Maritime Day 2015 - Matchmaking Event) είναι Θαλάσσια Πολιτική, Παράκτιες περιοχές και λιμάνια, Θαλάσσιο περιβάλλον και προστατευόμενες περιοχές, Θαλάσσιες και Ναυπηγικές τεχνολογίες και Εξοπλισμός, Θαλάσσιες Υπηρεσίες, Μεταφορές και Ναυτιλία, Θαλάσσια και Λιμενική Ασφάλεια για τον τομέα της Θαλάσσιας Βιομηχανίας, ενώ για τον τομέα της Γαλάζιας Ανάπτυξης τα σχετικά πεδία αφορούν σε Υδατοκαλλιέργειες, Παράκτιο Τουρισμό, Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, Ωκεάνια Ενέργεια, Υποθαλάσσια εξόρυξη και Θαλάσσια Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία.
Οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή στις επιχειρηματικές συναντήσεις καλούνται να εγγραφούν και να υποβάλλουν το επιχειρηματικό προφίλ τους στη σχετική ιστοσελίδα έως τις 20 Μαΐου. Τα προφίλ θα δημοσιευθούν σε ηλεκτρονικό κατάλογο διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο της εκδήλωσης και θα αποτελέσουν τη βάση για τη διοργάνωση των συναντήσεων. Οι αιτήσεις για τη διοργάνωση συναντήσεων θα υποβάλλονται 03-20 Μαΐου. Κάθε συμμετέχων θα λάβει το προσωπικό του πρόγραμμα συναντήσεων πριν τη διοργάνωση.
Η εγγραφή και συμμετοχή στις επιχειρηματικές συναντήσεις είναι δωρεάν. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να εγγραφούν προηγουμένως και στο Συνέδριο European Maritime Day 2015, στο πλαίσιο του οποίου θα λάβει χώρα και η εκδήλωση επιχειρηματικών συναντήσεων. Η εγγραφή στο Συνέδριο είναι δωρεάν. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (Cristina Pascual, τηλ.: 210 7273920, e-mail: cpascual@ekt.gr).
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας γιορτάζεται κάθε χρόνο τον Μάιο στην Ευρώπη, φιλοξενώντας εκπροσώπους από τη συνεχώς αναπτυσσόμενη και ενεργή κοινότητα της Θαλάσσιας Βιομηχανίας και Γαλάζιας Ανάπτυξης, καθώς και υπέυθυνους χάραξης πολιτικής, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, καλές πρακτικές και να εξετάσουν τις ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη.
Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας 2015 διοργανώνεται στον Πειραιά και θα εστιάσει στον ρόλο των λιμανιών και των παράκτιων περιοχών στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητάς τους και τη Γαλάζια Ανάπτυξη γενικότερα, ενώ το Συνέδριο θα περιλαμβάνει ομιλίες, παρουσιάσεις και συναντήσεις εργασίας από εξέχουσες προσωπικότητες του διεθνούς πολιτικού και επιχειρηματικού χώρου σχετικά με τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των σχετικών περιοχών. Εκτός από το Συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου, η Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας θα περιλαμβάνει και δημόσιες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Πειραιά στις 30-31 Μαΐου, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν την ιστορία της περιοχής και να επισκεφθούν αρχαιολογικούς χώρους και σημαντικά βιομηχανικά μνημεία της περιοχής.
www.ekt.gr, με πληροφορίες από EE, Enterprise Europe Network-Hellas


Ενημερωτική εκδήλωση για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015» που θα διεξαχθεί τον Μάιο στον Πειραιά, πραγματοποιήθηκε στον Πειραϊκό Σύνδεσμο, παρουσία του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη.

Κατά την εκδήλωση ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της ομάδας εργασίας για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015» κ. Πέτρος Κόκκαλης παρουσίασε στους εκπροσώπους των φορέων της ναυτιλίας, της κρουαζιέρας, του τουρισμού, των ναυταθλητικών σωματείων κ.α., την πρόταση και τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του Δήμου Πειραιά. Παράλληλα ζήτησε τη συμβολή και τη συνεργασία των παραγωγικών τάξεων της πόλης, έτσι ώστε η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 να στεφθεί από επιτυχία.

Σε δηλώσεις του ο κ. Μώραλης τόνισε ότι «η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 διοργανώνεται τον Μάιο στον Πειραιά και είναι αναμφισβήτητα μια σημαντική διοργάνωση. Στόχος είναι η ανάδειξη της πόλης μας εντός και εκτός συνόρων. Θα φιλοξενήσουμε σημαντικές προσωπικότητες, θα αναδείξουμε την έννοια της συνέργειας, της συμμετοχής, του εθελοντισμού. Είμαστε μια παραθαλάσσια πόλη, το σύνθημα μας προεκλογικά ήταν ότι ο Πειραιάς πρέπει να κοιτάξει προς τη θάλασσα. Δίνουμε έμφαση στη Ναυτιλία και στον τουρισμό, καθώς είναι δύο τομείς στους οποίους οφείλουμε να εστιάσουμε για να αναπτυχθεί η πόλη. Θέλουμε να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς και να δείξουμε το καλό πρόσωπο του Πειραιά».  

Όπως ανέφερε ο κ. Κόκκαλης η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας στηρίζεται σε δυο πυλώνες:«Στον πρώτο που θα γίνει στις 28 και 29 Μαΐου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας θα πραγματοποιηθεί πολιτική συζήτηση, μια πολύ μεγάλη έκθεση και μια σειρά από workshops σχετικά με την Ημέρα θάλασσας. Ο δεύτερος είναι αυτός της δημόσιας ημέρας (public day) που θα γίνει στις 30 και 31 Μαΐου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ανοικτή ημέρα, που στοχεύει στην ανάδειξη του θαλάσσιου πολιτισμού του Πειραιά σε όλη την Ευρώπη. Πιστεύουμε πως έχει έρθει η στιγμή να αναδείξουμε την ακτή του Πειραιά σαν ένα τόπο ο οποίος εκφράζει το ναυτικό πλούτο των Πειραιωτών και της πόλης».

ALIOSPLEFSIS

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ BLOG.   ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ?
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΟΛΙΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΟΥΜΕ
ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΟΥΝ.
Με σημαντικές μεταβολές, νέες αφίξεις, κάποιες «αναχωρήσεις», αλλά και σημαντικές προσθήκες στην διάρθρωση του στόλου ανοίγει η σεζόν για την ακτοπλοΐα. Φυσικά τα προβλήματα στου κλάδου παραμένουν αλλά καθώς μέρα με την μέρα εισερχόμαστε στη θερινή περίοδο ,οι περισσότερες εταιρίες προσπαθούν να τα διαχειριστούν ευελπιστώντας σε μια άνοδο του τουριστικού ρεύματος ικανή να δώσει κάποιες πολύτιμες ανάσες στον κλάδο.
Ωστόσο, η πολιτική ρευστότητα που καταγράφεται ως απόρροια σε συνδυασμό το γεγονότος πως επί τετράμηνο δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία για την χρηματοδότηση της χώρας με τους δανειστές της, αφενός παγώνει το εσωτερικό τουριστικό ρεύμα, ενώ ωθεί και το εξωτερικό τουριστικό ρεύμα σε έναν προβληματισμό.
Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα να διαψεύδονται ως τώρα οι προβλέψεις για σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα για την θερινή περίοδο του 2015. Σύμφωνα με τα ως τώρα διαθέσιμα στοιχεία παραμένουμε στα περυσινά επίπεδα κάτι που αν εν τέλει ισχύσει και την επόμενη περίοδο θα σημαίνει πως η χρονιά πήγε χαμένη και οι προσδοκίες για μια κάθετη άνοδο του τουρισμού στην Ελλάδα διαψεύστηκαν.
Σύμφωνα λοιπόν με τα διαθέσιμα στοιχεία του TheSeaNation για την θερινή περίοδο του 2015, το ακτοπλοϊκό τοπίο, ως τώρα, έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Το Ιόνιο έρχεται στο Αιγαίο
1 Το πλοίο «ΙΟΝΙΣ» από Κυλλήνη –Ζάκυνθο (κοινοπραξία ΙΟΝΙΑΝ FERRIES) έρχεται στη γραμμή Πειραιάς –Σαρωνικό
2. Το πλοίο «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ» από Κυλλήνη –Ζάκυνθο/Κεφαλλονιά (κοινοπραξία ΙΟΝΙΑΝ FERRIES) έρχεται στη γραμμή Πειραιάς –Δυτικές Κυκλάδες (αφού μετασκευάστηκε).
3. Το «ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ» αγοράστηκε από FAST FERRIES και θα μπει Ραφήνα –Άνδρο –Τήνο –Μύκονο με πιθανή προέκταση έως τη Νάξο
4. Η «LEVANTE FERRIES» σύμφωνα με πληροφορίες συζητά την απόκτηση του «IONIAN STAR».
Νέα πλοία στη Ραφήνα
1. Η FAST FERRIES δρομολογεί το "FAST FERRY ANDROS" πρώην «ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ».
2. Η GOLDEN STAR FERRIES, παρέλαβε το «GOLDEN FERRY».
Αναπτύσσονται τα ταχύπλοα
1. Μετά τα CHAMPION JET 1 & 2 από τη SEA JETS αγοράστηκε και 11ο ταχύπλοο, το CORSICA EXPRESS 2. Το σκάφος θα ονομαστεί «PAROS JET» και θα μπει στη γραμμή Πειραιάς –Πάρος –Νάξος –Κουφονήσι –Αμοργό, γραμμή την οποία εκτελούσε το «HIGHSPEΕD 4».
2. Το «HIGH SPEED 4» της HELLENIC SEAWAYS αντικαθιστά το καμένο «HIGH SPEED 5», στη γραμμή της Κρήτης.
3. Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ» της INTER LINES (NEL LINES) ήρθε στην Ελλάδα από την Ισπανία, ναυλωμένο από τον εφοπλιστή Κώστα Παναγιωτόπουλο για τη γραμμή Ηράκλειο –Σαντορίνη, με το όνομα «KALLI P».
4. Τα «DODEKANISSOS PRIDE» και «EXPRESS» θα προεκτείνουν τα δρομολόγιά τους μέχρι Σάμο και Φούρνους.
5. Επισκευάζεται στο Πέραμα (με πολύ αργούς ρυθμούς) ο μεγάλος «ΚΕΝΤΕΡΗΣ».
Οι παραδοσιακοί εφοπλιστές κάνουν κινήσεις στην Αδριατική και νέα πλοία από GRIMALDI
1. Ο Γ. Βεντούρης έφερε το «RIGEL 2», πρώην «SCANDINAVIA», για τη γραμμή Ηγουμενίτσα –Μπάρι.
2. Στην ίδια γραμμή θα μπει και το «VASTERVIK» από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων
3. Φημολογείται ότι θα δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή και το «IONIAN SKY», εφόσον ο εφοπλιστής κ. Μίμης Αγούδημος καταφέρει να λύσει τις νομικές και οικονομικές υποθέσεις που βαραίνουν το πλοίο.
4. Ο όμιλος Γκριμάλντι δρομολογεί δύο ΡΟ/ΡΟ στη γραμμή Πάτρα –Βενετία (PORTO MARGHERA) αφού η γραμμή μένει κενή, μετά τη δρομολόγηση του «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» στο Β.Α. Αιγαίο.
Άλλες Αλλαγές
1. Το «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» μπαίνει στη γραμμή Πειραιά –Σύρο –Μύκονο –Πάτμο –Άγιο Κήρυκο –Βαθύ Σάμου και στην άγονη μέχρι Καβάλα.
2. Κάθε Σάββατο το «ΑΡΙΑΔΝΗ» θα κάνει τη γραμμή Πειραιά –Βαθύ Σάμου –Χίο –Μυτιλήνη –Λήμνο –Καβάλα.
3. Το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά –Πάρο –Νάξο –Εύδηλο –Φούρνοι –Καρλόβασι.
4. Το πρώην «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ», νυν «BLUE GALAXY» της BLUE STAR FERRIES, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς –Χανιά.
5. Το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ», της ΑΝΕΚ, ναυλώθηκε στο εξωτερικό για τη θερινή περίοδο. Θα αντικατασταθεί από το «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» καθώς το «ΣΟΦ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» δεν είναι ακόμα έτοιμο.
6. Το «SUPERFAST 12», δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς –Δωδεκάνησα.
7. Ετοιμάζεται για πώληση το «BLUE STAR 1». Φήμες το θέλουν να φεύγει από το φθινόπωρο για λογαριασμό της CORSICA AND SARDINIA FERRIES.
Έκπτωτη η ΝΕΛ από τις άγονες
1. Γραμμή Λαύριο –Άγιο Ευστράτιο –Λήμνο –Καβάλα: «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Το πλοίο βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας, ωστόσο όλα δείχνουν ότι θα ξεκινήσει σύντομα τα δρομολόγια του.
2. Γραμμή Ενδοκυκλαδικά:
• To πλοίο «AQUA SPIRIT» κάνει δρομολόγια
• Το πλοίο «AQUA JEWEL» παραμένει δεμένο με βλάβη. Τη γραμμή την πήρε η HELLENIC SEAWAYS με το «ΑΡΤΕΜΙΣ».

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

The Story of Mega Ship OOCL ATLANTA


                                        Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ MEGA SHIP ATLANTA.


Climb aboard the cargo ship OOCL Atlanta as she journeys from Hong Kong to Singapore. How does a minimal crew keep this 1,000ft-long vessel afloat in treacherous seas?
Join a voyage of discovery aboard a Megaship, as she negotiates her way through the difficult and dangerous Singapore and Malacca Straits into the vast South China Seas and beyond.

Σύντομη ανασκόπηση της τρέχουσας βδομάδας στη ναυτιλία, 15/5/2015 υπό τη σκιά των οικονομικών εξελίξεων




Η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου τερματίζει με τα τελευταία στοιχεία από την Eurostat να εμφανίζουν στο προσκήνιο ανατροπές για τον ανάπτυξη της ευρωζώνης κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2015. Σύμφωνα με την Eurostat, η οικονομία της Γαλλίας εμφάνισε ταχύτερο ρυθμό από τη Γερμανία, η οποία εμφάνισε επιβράδυνση σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Μία ακόμη σημαντική μεταβολή είναι ότι όλες οι χώρες-μέλη που βρέθηκαν στο επίκεντρο της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης πριν από λίγα χρόνια ανακάμπτουν σήμερα με ζωηρούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Η Γαλλία παρουσίασε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τη Γερμανία, φθάνοντας το υψηλό διετίας στο 0,6% το α΄ τρίμηνο του 2015, ενώ η οικονομική δραστηριότητα στη Γερμανία επιβραδύνθηκε στο 0.3% από 0.7% το τέταρτο τρίμηνο του 2014.
Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν η Ελλάδα (-0,2%) και η Φινλανδία (-0,1%). Η υποχώρηση του κόστους ενέργειας και οι χαμηλότερες τιμές στα αγαθά και στις υπηρεσίες έχουν ωφελήσει την κατανάλωση στις οικονομίες του ευρωπαϊκού Νότου, τονώνοντας την ανάπτυξη, αντίθετα από τις χώρες-μέλη που εξαρτώνται περισσότερο από τις εξαγωγές όπως η Γερμανία.
Στην πλευρά της Ασίας, η Κίνα εκπλήσσει για μια ακόμη φορά αρνητικά μετά από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για την κινητικότητα των εισαγωγών-εξαγωγών. Η σημαντική πτώση των εξαγωγών της Κίνας κατά τη διάρκεια του Απριλίου, αποτελεί την τελευταία ένδειξη για την υποχώρηση της Κινέζικης οικονομίας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 6.2% από τον Απρίλιου του 2014, μετά από 14.6% ετήσια πτώση που είχε σημειωθεί το Μάρτιο. Η πτωτική τάση διόρθωσης είναι ακόμα πιο έντονη στις εισαγωγές, καθώς σημειώθηκε 16.1% ετήσια μείωση από 12.3% μείωση το Μάρτιο, τονίζοντας την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου φαίνεται να δημιουργεί θετική ανατροπή τόσο για τον τομέα των bulkers όσο και για τα containers, με την αγορά των tankers να εμφανίζει ισχυρή εικόνα στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμα βεβαιότητα για τη σταθερότητα της ανοδικής πορείας στη ναυλαγορά των bulkers, καθώς η εξασθενημένη εγχώρια Κινέζικη ζήτηση θα παραμείνει σοβαρή απειλή στη τωρινή κρίση της ναυλαγοράς.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI ξεπέρασε επιτέλους αυτή τη βδομάδα τις 600 μονάδες, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει την καλύτερη εικόνα απόδοσης. Ωστόσο, αυτή τη βδομάδα η ανόρθωση του δείκτη πάνω από το όριο των 600 μονάδων καθοδηγήθηκε από το μέγεθος capesize. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πλησίασαν αυτή τη βδομάδα τα $6,000/ημέρα , όταν διακυμαίνονταν επίμονα στο όριο από $3,000 εώς $3,500/ημέρα από τις 20 Μαρτίου, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει επίπεδα άνω από $6,000/ημέρα από τις 10 Μαρτίου.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε προχθες στις 637 μονάδες, 64 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 35.5% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί τη σημαντική άνοδο της προηγούμενης βδομάδας και δεν εμφανίζει καμία μεταβολή από τα επίπεδα WS35.
Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 17 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν τώρα άνω από το όριο WS 30 από το κλείσιμο της βδομάδας 10 Απριλίου, 2015.
Εν αντιθέσει με την ισχυρή εικόνα στο μεγαλύτερο μέγεθος VLCC, η τάση εξασθένισης στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου επιμένει από την προηγούμενη βδομάδα με μια ήπια ανοδική τάση. Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς ξεπέρασαν πάλι τα όριο WS100 ($ 24,000/ημέρα), παρουσιάζοντας εβδομαδιαία άνοδο 5 μονάδων, όταν την περασμένη βδομάδα πρόβαλλαν εξασθένηση κάτω από το ψυχολογικό όριο WS100.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσίασε αυτή τη βδομάδα άνοδο πάνω από το όριο 800 μονάδων για πρώτη φορά από το κλείσιμο της βδομάδας 3. Απριλίου. Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Η αρνητική απόδοση συνεχίζει να καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσίασε αυτή τη βδομάδα τα πρώτα σημάδια ανάρρωσης μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 830 μονάδες, 69 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (9% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 151% εβδομαδιαία άνοδο και 41% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

MARIA BERTZELETOU, Shipping Analyst GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS DEPARTMENT