Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Maersk: Δεν μας τρομάζει η αβεβαιότητα στην Ελλάδα


maerskploio1
H δανέζικη εφημερίδα Berlingkske αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα της στο ενδιαφέρον της εταιρείας APM Terminals (του ομίλου Moller-Maersk, μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως που δραστηριοποιείται σε 130 χώρες) για τους ελληνικούς λιμένες.
Ειδικότερα, αναφέρει πως η θυγατρική εταιρεία της Maersk, η APM Terminals σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε χώρες όπου οι κυβερνήσεις προχωρούν σε ιδιωτικοποιήσεις λιμένων. Η περίπτωση της Ελλάδας σημειώνει το δημοσίευμα είναι και αυτή πιθανή και η AP Moller Maersk, διερευνά τις δυνατότητες για να επενδύσει στη χώρα μας.
Ο CEO της εταιρείας, Nils Smedegaard Andersen, δηλώνει πως δεν τον τρομάζει η βραχυπρόθεσμη επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα. «Οι ιδιωτικοποιήσεις λιμένων έχουν επενδυτικό ορίζοντα τριακονταετίας. Και είναι βέβαιο ότι σε 30 χρόνια η Ελλάδα θα εξακολουθεί να είναι μέλος της ΕΕ και η κοινωνία της θα λειτουργήσει φυσιολογικά». Δίνει μάλιστα, έμφαση, στο γεγονός ότι η εταιρεία του έχει πάντα μακροπρόθεσμους στόχους σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά της σχέδια. «Φυσικά είμαστε ενήμεροι για τις αναταραχές στην οικονομική κατάσταση της χώρας και τις λαμβάνουμε υπ΄όψιν, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας αποθαρρύνει».
Οπως εχει γίνει γνωστό η Maersk συμμετέχει στους διαγωνισμούς για το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Υποδομές για τα κρουαζιερόπλοια σε λιμένες Κυκλάδων, Δωδεκανήσου και Κρήτης




enosiefoplkrouazpΚλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) μαζί με τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη και την Δρ. Βασιλική Τσουκαλά πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους Δημάρχους, φορείς Διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες. Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων. Παρατίθενται τα πλέον ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθησαν στις συναντήσεις:

I.Στη Μύκονο.

1.Η λειτουργία του κτιρίου – αίθουσα επιβατών – terminal στην περιοχή του Τούρλου.
2.Η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης καταλλήλου μετώπου, με σύγχρονα νέα κρηπιδώματα, στην ως άνω περιοχή, με σκοπό την εξυπηρέτηση περισσοτέρων κρουαζιεροπλοίων.
3.Βελτιώσεις σε υφιστάμενα προς ανατολάς άλλα κρηπιδώματα, καθώς και στα σημεία που αποβιβάζονται οι επισκέπτες – τουρίστες που μεταφέρονται με τα σκάφη των Λεμβούχων, από τα αγκυροβολούντα στον όρμο κρουαζιερόπλοια. Επίσης για τα σημεία αυτά επισημάνθηκε, από την πλευρά της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, η ανάγκη ρυθμίσεων στην προσόρμιση των σκαφών των Λεμβούχων, προκειμένου για την άνετη και ασφαλή αποβίβαση των επιβατών – τουριστών.
4.Εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

II.Στην Πάτμο.

1.Η ανάγκη προώθησης προς έγκριση νέου master plan, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία έργα υποδομών στον λιμένα, καθώς και στα αγκυροβόλια, ώστε να ακολουθήσουν αμέσως οι σχεδιασμοί – μελέτες των έργων στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα, προκειμένου να εξασφαλιστούν όλες οι ευκολίες που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια με σύγχρονους τρόπους και μέσα όπως:
•Η κατασκευή νέου ικανού μήκους κρηπιδώματος, καταλλήλως σχεδιασμένου, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
•Η κατασκευή επιβατηγού σταθμού passengers terminals, εξοπλισμένου με τα σύγχρονα και απαραίτητα μέσα, ώστε να διευκολύνεται και η εφαρμογή των προβλεπομένων κανονισμών, σε ότι αφορά τον ΔΚ – ISPS για το Maritime Security.
•Η κατασκευή και τοποθέτηση ναυδέτων σε παρακείμενο όρμο, προκειμένου για την εξυπηρέτηση 2 τουλάχιστον κρουαζιεροπλοίων με ασφαλή πρόσδεση αυτών.
•Οι αναγκαίες βελτιώσεις, όσον αφορά τα σημεία που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των επιβατών με τα σκάφη των λεμβούχων από τα αγκυροβολημένα κρουαζιερόπλοια.
•Επισκευή υπάρχοντος κρηπιδώματος και συντήρηση των χώρων εν γένει.

III.Στη Ρόδο.

Υπήρξαν συναντήσεις σε δύο επίπεδα:
1.Με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, όπου έγινε αναφορά:
•Στη δομή οργάνωσης και λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων της Επικράτειας.
•Στη σημασία της κρουαζιέρας και στην ανάγκη συνδρομής της περιφέρειας, προκειμένου για την εξασφάλιση αναγκαίων πιστώσεων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν έργα υποδομής στους λιμένες όλου του νησιωτικού πλέγματος και στην έκταση της μεγάλης γεωγραφικής αρμοδιότητας που έχει η Περιφέρεια.
2.Σύσκεψη στο Δημαρχείο με τον κ. Δήμαρχο και όλους τους άλλους φορείς Διοίκησης και διαχείρισης του λιμένος παρουσία και του κ. Περιφερειάρχη, όπου συζητήθησαν θέματα όπως:
•Η κατασκευή νέου μεγάλου μήκους κρηπιδώματος στην Ακαντιά μετώπου 880 μέτρων, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 4 μεσαίου μήκους κρουαζιερόπλοια, έτσι ώστε να υπάρξει μέχρι και διπλασιασμός του σημερινού αριθμού πλοίου που παραβάλλουν στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.
•Τοποθέτηση δύο μεγάλων ναυδέτων ανατολικά της μαρίνας Μανδρακίου, με κατάλληλο τρόπο σύνδεσης των σημείων πρόσδεσης με την ακτή, ώστε να υπάρχει επικοινωνία με το μεγάλο προστατευτικό μέτωπο της λιμενολεκάνης της μαρίνας που εκτείνεται προς βορρά.
•Εκβαθύνσεις στις λιμενολεκάνες.
•Κατασκευή πρόσθετου passenger terminal, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών – τουριστών.
•Το ενδιαφέρον για ανάπτυξη υποδομής σε μικρά νησιά του συμπλέγματος Κεντρικής Διοίκησης, με στόχο την ένταξη αυτών στα προγράμματα προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων.

IV.Στο Ηράκλειο.

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος, ο οποίος ενημέρωση το κλιμάκιο της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων, σχετικά με τους νέους σχεδιασμούς που προωθούνται για θέματα κυρίως λειτουργικά και τις προσπάθειες για την ανάπτυξη του home port, το οποίο έχει σχέση και με την υποδομή του αεροδρομίου, όπου με τις ενέργειές του έχουν συντομευθεί οι διαδικασίες που έχουν σχέση με την ταχεία μεταφορά επιβατών από το αεροδρόμιο κατ’ ευθείαν στον λιμένα.
Έγινε περιήγηση του χώρου του passenger terminal και γενικά των λιμενικών εγκαταστάσεων, όπου διαπιστώθηκαν βελτιώσεις των υποδομών.

V.Στη Σαντορίνη.

Εξετάσθηκαν θέματα σχετικά με:
1.Την επισκευή – συντήρηση των 4 ναυδέτων που υπάρχουν έμπροσθεν της περιοχής Σκάλα Φηρών – Γυαλός, προκειμένου για την εξυπηρέτηση αριθμού κρουαζιεροπλοίων.
2.Την κατασκευή σύγχρονης μονάδας τελεφερίκ, με μεγάλη μεταφορική ικανότητα, προκειμένου για την εξυπηρέτηση εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών που καταφτάνουν στο νησί και αποβιβάζονται με τα σκάφη των Λεμβούχων στον Γυαλό, ώστε να μπορούν να οδηγούνται στην πόλη και στα αξιοθέατα της περιοχής χωρίς ταλαιπωρία. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί και η κατασκευή του αναγκαίου σταθμού επιβατών – terminal, όπου θα αποτελέσει την υποδομή, προκειμένου για την καλύτερη εφαρμογή των απαιτήσεων που έχουν σχέση με τα μέτρα του Δ.Κ. – ISPS για το Maritime Security.
3.Την πρόοδο των εργασιών εγκατάστασης προστατευτικών διχτύων στην Καλντέρα, για τη συγκράτηση των πρανών στη διαδρομή του υπάρχοντος τελεφερίκ, καθώς και στην περιοχή του λιμένος Αθηνιού.
4.Τους σχεδιασμούς εφαρμογής των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα για το Maritime Security.
5.Το Berth Allocation.
6.Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου με στόχο το full year operation.
Όλες οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως Κρουαζιεροπλοίων ευχαρίστησαν τον κ. Περιφερειάρχη του Νοτίου Αιγαίου, τους κ. κ. Δημάρχους, καθώς και τους άλλους επικεφαλείς φορέων των Αρχών λιμένων για την προθυμία και το ενδιαφέρον στη συνάντηση, που έγινε με πρωτοβουλία της ΕΕΚΦΝ.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως, υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου με τον τρόπο αυτό, να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων, πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίδει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι για τους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τον λιμένα, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.

ΝΕΩΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΗΠΑ-ΚΟΥΒΑ-ΜΕΞΙΚΟ.



Ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος συνδέει ακτοπλοϊκά τις ΗΠΑ με την Κούβα


apanagopΌπως έγινε γνωστό πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι χορήγησε άδειες για τη μεταφορά επιβατών με φέρι ανάμεσα στις ακτές της χώρας και αυτές της Κούβας, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά έπειτα από μισό αιώνα και πλέον. «Χορηγήθηκαν ορισμένες άδειες» που επιτρέπουν την εκμετάλλευση ακτοπλοϊκών συνδέσεων με φέρι, επιβεβαίωσε μια εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών στην Ουάσινγκτον, χωρίς να διευκρινίσει τον αριθμό τους.
Όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα ήδη τέσσερις εταιρείες παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών οι «Baja Ferries», «United Caribbean Lines Florida», «Havana Ferry Partners of Fort Lauderdale» και Airline Brokers Co εξασφάλισαν σχετική άδεια από το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αρχίσουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Φλόριντας - Αβάνας σε λίγους μήνες. Οι παραπάνω εταιρείες έχουν ξεκινήσει ανάλογη διαδικασία από τις αρμόδιες κουβανικές αρχές.
Όσον αφορά στην ναυτιλιακή United Caribbean Lines Florida βασικός μέτοχος είναι ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος γιος του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου. Σύμφωνα με τον κ. Αλέξανδρο Παναγόπουλο το πρώτο πλοίο που θα βάλει στη γραμμή Φλόριντα-Αβάνα θα μεταφέρει 1.000-2.000 επιβάτες, ενώ θα πραγματοποιεί τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Το πλοίο που θα δρομολογήσει θα συνδέει μεγάλα λιμάνια της Φλόριντα, όπως το Port of Miami, το Tampa Bay και το Port Everglades με την κουβανική πρωτεύουσα. Στη συνέχεια, το πλάνο προβλέπει και συνδέσεις με λιμάνια στο Μεξικό, όπως στο Κανκούν και στη Χερσόνησο Γιουκατάν.
Για την εξέλιξη αυτή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ΗΠΑ-Κούβας ο Τζόζεφ Χίνσον, πρόεδρος της United Americas Shipping Services,  εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών με έδρα το Μαϊάμι, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως πρόκειται για ένα «μεγάλο βήμα μπροστά» ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα λειτουργούν από τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Η «Dodekanisos Seaways» αναστέλλει τα δρομολόγιά της προς την Τουρκία

Dodekanisos Seaways

Με υπόμνημά της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Θ. Δρίτσα, το οποίο κοινοποίησε στους περιφερειάρχες Βορείου Αιγαίου κ. Χρ. Καλογήρου και Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκο, η ναυτιλιακή εταιρεία «Dodekanisos Seaways» κάνει γνωστό ότι αναστέλλει οριστικά το πρόγραμμα δρομολογιών των πλοίων της μεταξύ Ρόδου και Μαρμαρίδας Τουρκίας και ότι ταυτόχρονα «υποστέλλει την ελληνική σημαία σ’ αυτήν την εθνικά ευαίσθητη θαλάσσια περιοχή του Νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Η εταιρεία επικαλείται σοβαρούς λόγους, αποκαλυπτικούς της απύθμενης βλακείας που χαρακτηρίζει το ελληνικό κράτος.
Αναλυτικά το υπόμνημα:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με ιδιαίτερη θλίψη σας ανακοινώνουμε σήμερα την απόφασή μας να αναστείλουμε οριστικά το πρόγραμμα δρομολογίων των πλοίων μας μεταξύ Ρόδου και Μαρμαρίδας Τουρκίας, και μαζί να υποστείλουμε την ελληνική σημαία σ’ αυτήν την εθνικά ευαίσθητη θαλάσσια περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Είναι μια απόφαση που μας έχει πονέσει, αλλά δεν γίνεται διαφορετικά. Όταν πριν από τέσσερα χρόνια ξεκινήσαμε τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή, γιατί δεν αντέχαμε να βλέπουμε τα πλοία με τουρκική σημαία να αλωνίζουν στις θάλασσές μας μπαινοβγαίνοντας καθημερινά από το λιμάνι της Ρόδου τρέφαμε την ελπίδα ότι θα μπορούσαμε να αποτρέψουμε την τουρκική επικράτηση, συντηρώντας την μακραίωνη παράδοση της ελληνικής ναυτιλίας.
Αποδείχθηκε, όμως, ότι κάναμε μεγάλο λάθος, μολονότι διαθέτουμε καλύτερα πλοία και άριστους ναυτικούς.
Οι λόγοι είναι πολλοί’ θα σταθούμε όμως σε τρεις, τους οποίους και θεωρούμε σημαντικότερους.
Ο πρώτος έχει να κάνει με τον άνισο ανταγωνισμό που αντιμετωπίσαμε.
Τα τουρκικά πλοία ταξιδεύουν με σύνθεση 4-5 ατόμων, ενώ τα δικά μας με 11μελή πληρώματα, και οι Τούρκοι ναυτικοί αμείβονται με το ένα τέταρτο των μισθών των Ελλήνων ναυτικών.
Τα τούρκικα πλοία δεν εφαρμόζουν τις απαιτήσεις των διεθνών συμβάσεων ως προς την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα και στις θαλάσσιες συνδέσεις με τα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ταξιδεύουν με εξαιρέσεις που χορηγεί η Τουρκία και, δυστυχώς, αποδέχονται οι ελληνικές λιμενικές αρχές σε βάρος των ελληνικών πλοίων που τις εφαρμόζουν ευλαβικά, με σημαντική με αύξηση του λειτουργικού κόστους τους.
Ο δεύτερος έχει να κάνει με την πολυσυζητημένη ελληνοτουρκική συμφωνία για τις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των λιμένων των ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και των απέναντι τουρκικών, συμφωνία που επικυρώθηκε από τη Βουλή με τον Ν. 2900/2001, αποτέλεσμα του θλιβερού ιστορικού πλέον ζεϊμπέκικου του πρώην πρωθυπουργού Γεωργίου Παπανδρέου με τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών Τζεμ, στο Ερζερούμ.
Συμφωνία ετεροβαρής για την Ελλάδα που άνοιξε ουσιαστικά την “κερκόπορτα” στους Τούρκους πλοιοκτήτες και πολύ σύντομα οδήγησε στην πλήρη επικυριαρχία τους στο Ανατολικό Αιγαίο.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες της Μυτυλήνης, Χίου, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε υποχρεώθηκαν να αποσύρουν τα πλοία τους, είτε υποτάχθηκαν στους Τούρκους πλοιοκτήτες μέσω δυσμενών γι αυτούς ελληνοτουρκικών κοινοπραξιών, είτε έγιναν “πράκτορές” τους έναντι προμηθείας προκειμένου να επιβιώσουν.
Ο τρίτος λόγος αφορά στην επεκτατική οικονομική στρατηγική της τουρκικής κυβέρνησης.
Πρώτα προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση όλων των λιμανιών απέναντι από τα ελληνικά νησιά και μετά τους έδωσε τη δυνατότητα να αποκτήσουν πλοία, τα οποία αποσύρθηκαν από τις εσωτερικές γραμμές του Βοσπόρου για να “αλώσουν” το Αιγαίο εκτοπίζοντας τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Αν δείτε σήμερα τι πραγματικά συμβαίνει στο πολύπαθο Αιγαίο θα διαπιστώσετε ότι όλοι οι ιδιώτες που διαχειρίζονται τα απέναντι τουρκικά λιμάνια είναι ταυτόχρονα και πλοιοκτήτες.
Και αν, επίσης, προχωρήσετε σε σύγκριση της τιμολογιακής πολιτικής που εφαρμόζεται στα ελληνικά λιμάνια και στα απέναντι τουρκικά λιμάνια θα διαπιστώσετε τις τεράστιες διαφορές στην αρχή της “αμοιβαιότητας” και της “ίσης μεταχείρισης σε φόρους και τέλη” που προβλέπει η ελληνοτουρκική συμφωνία.
Για παράδειγμα το πλοίο μας “Δωδεκάνησος Εξπρές”, ταχύπλοο καταμαράν μήκους 40 μέτρων για τον ελλιμενισμό στο λιμάνι της Μαρμαρίδας και για παραμονή ολίγων ωρών καταβάλλει σε κάθε ταξίδι του τέλη ελλιμενισμού συνολικού ύψους 575 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο τουρκικό καταμαράν μήκους 36μ. καταβάλλει μόλις 72,20 ευρώ σύμφωνα με τις επίσημες καταστάσεις που σας κοινοποιούμε.
Να σημειωθεί ότι στην ελληνοτουρκική συμφωνία δεν γίνεται, σε ό,τι αφορά τους φόρους και τέλη, διάκριση μεταξύ ιδιωτικών και κρατικών λιμένων.
Έτσι, ο Τούρκος επιχειρηματίας που εκμεταλλεύεται το λιμάνι της Μαρμαρίδας επιβάλλει στον κάθε επιβάτη που κάνει χρήση του λιμανιού 15.26 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο λιμενικό τέλος που επιβάλλει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου δεν υπερβαίνει, ανά επιβάτη, το ένα (1) ευρώ.
Αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι από τη Μαρμαρίδα προς Ρόδο και από Ρόδο προς Μαρμαριδα διακινούνται περισσότεροι από 220.000 επιβάτες ετησίως υπολογίζεται ότι τα έσοδα του διαχειριστή του λιμανιού και πλοιοκτήτη προσεγγίζουν τα 3,5 εκατ. Ευρώ, μόνο από τον κεφαλικό φόρο, και σε συνδυασμό με τα έσοδα από τις προσεγγίσεις πλοίων έχει τη δυνατότητα μείωσης της τιμής των εισιτηρίων σε βαθμό που εμείς δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε με συνέπεια οι tour operators που οργανώνουν ημερήσιες εκδρομές από Ρόδο προς Τουρκία να επιλέγουν τα τουρκικά πλοία.
Στους τρεις λόγους που προαναφέραμε θα πρέπει να προστεθεί και η απουσία πολιτικής στήριξης των ελλήνων πλοιοκτητών από τις ελληνικές κυβερνήσεις, σε αντίθεση με την τουρκική, και παραβίαση της νομοθεσίας μας ως προς τους περιηγητικούς πλόες μεταξύ λιμένων εσωτερικού και τρίτων χωρών.
Ενώ όλες οι γνωμοδοτήσεις έγκυρων νομικών επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με τον Κ.Δ.Ν.Δ. το δικαίωμα επιβίβασης επιβατών από Ρόδο προς Μαρμαρίδα επιφυλάσσεται αποκλειστικά στα ελληνικά πλοία και ότι τα πλοία με σημαία τρίτων χωρών (Τουρκίας) μπορούν να παραλάβουν επιβάτες από ελληνικά λιμάνια υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα επιστρέψουν στο Χιμάνι επιβίβασης πριν από 48 ώρες, εντούτοις τα τουρκικά πλοία παραλαμβάνουν επιβάτες, σε οργανωμένα γκρουπ τουριστών, από τα ελληνικά λιμάνια και τους επιστρέφουν αυθημερόν εκδίδοντας δύο εισιτήρια – ένα για τη μετάβαση στην Τουρκία και ένα για την επιστροφή τους στο ίδιο λιμάνι.
Σημειωτέον ότι σύμφωνα με όλες τις εγκυκλίους του YEN στο πλαίσιο της ελληνοτουρκικής συμφωνίας δεν υφίσταται υποχρέωση ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής και έκδοσης εισιτηρίου ενιαίου τύπου, για τα τουρκικά πλοία, κατά παράβαση των Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στης SOLAS.
Δεν αναφερόμαστε σε θέματα φορολόγησης των τουρκικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νησιά αν και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι μεταξύ τουριστικών γραφείων που οργανώνουν τις ημερήσιες θαλάσσιες εκδρομές, των τουρκικών ναυτυλιακών εταιρειών και των ναυτικών πρακτόρων που τις εκπροσωπούν διακινείται “μαύρο χρήμα”.
Όλα όσα σας αναφέρουμε σήμερα τα έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη στις προηγούμενες ηγεσίες του YEN αλλά φωνή βοώντος…
Συμπερασματικά, κύριε Υπουργέ, το παιχνίδι για τα ελληνόκτητα πλοία των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου έχει χαθεί οριστικά.
Μόνο μια γενναία αναθεώρηση ή καταγγελία της ελληνοτουρκικής συμφωνίας μπορεί να αποκαταστήσει τα πράγματα και ν’ ανακοπεί ο οικονομικός τουρκικός επεκτατισμός, που απειλεί επικίνδυνα τον ζωτικό νησιωτικό μας χώρο.
Σε διαφορετική περίπτωση ο αφελληνισμός των πλοίων του Αιγαίου θα μεταφέρει το πρόβλημα στον Πειραιά με Δούρειο Ίππο “ελληνοτουρκικές κοινοπραξίες”, όπου τον έλεγχο έχουν φυσικά οι Τούρκοι, και τότε η ελληνική μεγάλη ακτοπλοΐα θα δοκιμαστεί σκληρά.
Εμείς απορρίψαμε ασυζητητί την πρόταση της ανταγωνιστικής ναυτιλιακής εταιρείας Yesil Marmaris για κοινοπραξία, διακρίνοντας εξ αρχής την πρόθεση να κατακτήσουν πρώτα τον εθνικά ευαίσθητο χώρο της Δωδεκανήσου, με επόμενο βήμα τον Περαιά, στο πλαίσιο της στρατηγικής της τουρκικής κυβέρνησης.
Εμείς πράξαμε το πατριωτικό χρέος μας, αλλά είμαστε μικροί για να έχουμε τη δυνατότητα “επιδότησης” της γραμμής Ρόδος – Μαρμαρίδα.
Τον λόγο έχει πλέον η κυβέρνησή σας.
Μετά τιμής
Γεώργιος Σπανός
Πρόεδρος
“Dodekanisos Seaways”».


 Πηγή:www.dimokratiki.gr

ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ

                                          ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΜΑΝΟΥΒΡΑ ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΛΙΜΑΝΙ
                                          ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ ΜΑΣ.