Τρίτη 12 Μαΐου 2015

PAROS JET ΤΟ CORSICA EXPRESS II






ΣΕ PAROS JET ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΘΗΚΕ ΤΟ ΝΕΑΠΟΚΤΗΘΕΝ MONOHULL ΤΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑIS.
ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗΣ Η ΣΥΓΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟ ΣΕ ΑΛΛΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ.
ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΑ ΔΗΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΜΟΣ Η BLUE STAR FERRIES ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΙ ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΠΛΟΙΑ
BLUE STAR SANTORINI.
ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΛΟΓΩ ΤΗΣ  ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ  ΤHΣ  HELLENIC SEAWAYS ΠΟΥ ΙΣΧΥΡΙΖΟΤΑΝ ΤΟΤΕ  ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΛΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΚΑΙ ΟΜΙΛΩ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΧΡΙ  ΣΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΡΤΟΓΑΛΛΙΚΟ F/B  EXPRESS SANTORINI.
H ΟΝΟΜΑΣΙΑ BLUE STAR SANTORINI ΙΣΧΥΡΙΖΟΤΑΝ ΤΟΤΕ Η  H.S.W.  ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΟ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ ΚΟΙΝΟ, ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ.
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΙ ΘΑ ΠΡΑΞΟΥΝ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ ΔΡΩΜΕΝΑ.........................................

PAROS JET

ΕΛΛΑΔΑ " ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΣΤΡΑΤΗΓΩ ΤΑ ΝΙΚΗΤΗΡΙΑ ....."



      ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΠΛΗΘΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ  ΕΧΥΣΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ.
      ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΑΣΑΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.
      ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΤΩΝΟΥΝ.
      ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑΛΑΣΣΟΠΝΙΓΟΝΤΑΙ.
      ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ
      ΝΑ ΚΥΜΑΤΙΖΕΙ ΠΕΡΗΦΑΝΑ.
      ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΟ ΣΧΙΣΟΥΝ, ΝΑ ΤΟ ΒΕΒΗΛΩΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ
      ΥΠΟΣΤΕΙΛΟΥΝ.
      ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ  ΚΕΦΑΛΙ.
      ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΚΑΦΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΙΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
      ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
      EKEI ΠΟΥ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΡΜΟΖΕΙ.
      ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ......ΟΙΜΠΛΕ, ΟΙ .......ΜΠΛΟΥΜ,
      ΟΙ .......ΟΒΙΖΙ ΚΛΠ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΕΦΙΑΛΤΕΣ.
      ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ  ΤΥΠΟΥ
      ....ΟΜΠΟΛΑ,   ΤΥΠΟΥ ...........ΓΙΑΝΝΗΔΕΣ, ΤΥΠΟΥ ........ΦΟΥΖΟΙ, ΤΥΠΟΥ ...YΧΑΡΗ,
      ΚΛΠ  ΖΟΜΠΙ.    
   
      ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ    

      ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.
     
      ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ.................................................
   

     
    ALIOSPLEFSIS
   

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΦΕΡΝΗ ΝΥΦΗ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ.

"ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ"
Ότι οι δανειστές επίτηδες δεν προχωρούν σε συμφωνία και έχουν παράλογες απαιτήσεις από την Ελλάδα για να αγοράσουν τα περιουσιακά της στοιχεία για ένα κομμάτι "ψωμί" καταγγέλλει το αμερικανικό Marketwatch και προτρέπει τον 'Ελληνα πρωθυπουργό Α.Τσίπρα να τους πει "πηγαίνετε να πηδήξετε...σε μια λίμνη".
Είναι σαφές πια ότι παίζεται ένα πολύ άσχημο παιχνίδι εις βάρος της χώρας και του ελληνικού λαού. Ένα παιχνίδι που δυστυχώς κρατάει πέντε χρόνια τώρα, και ακόμα το τέλος του δεν είναι ορατό, ίσως γιατί η μόνη λύση για την χώρα είναι να σταματήσει απλά να συμμετέχει.
Για τον τρόπο που οι πιστωτές θέλουν να επιβάλλουν τις πολιτικές τους στην Ελλάδα,αναφέρεται ο αρθρογράφος του Market Watch, Μπρετ Άρεντς και κάνει λόγο για την «όρεξη» των παγκόσμιων τραπεζιτών να αγοράσουν την Ελλάδα φθηνά.
Αυτό που αναφέρει είναι ότι η διεθνής τραπεζική κοινότητα έχει βάλει στόχο να πάρει τα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας, με όσο το δυνατόν μικρότερο τίμημα. «Μισώ να ακούγομαι ως θεωρητικός των συνωμοσιών, αλλά είμαι σίγουρος γι' αυτό. Ένα από τα πιο περίεργα στοιχεία από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, είναι η επιμονή των πιστωτών ότι μέρος οποιασδήποτε συμφωνίας διάσωσης, πρέπει να είναι η πώληση μεγάλου μέρους της εγχώριας περιουσίας της».
Ο Άρεντς αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας που ενδιαφέρουν ξένους αγοραστές, σημειώνοντας πως ακόμη και αν προχωρήσουν τα deals δεν θα σώσουν την Ελλάδα. «Μεταξύ αυτών είναι το λιμάνι του Πειραιά, μετοχές των Ελληνικών Πετρελαίων, το αεροδρόμιο της Αθήνας, η εθνική υπηρεσία ταχυδρομείου, οι εταιρείες ύδρευσης, και μια ποικιλία των ακινήτων. Οι εκτιμήσεις σχετικά με την «αξία» του χαρτοφυλακίου ποικίλλει σημαντικά, αλλά σίγουρα είναι μερικές δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια», γράφει χαρακτηριστικά και εξηγεί:
«Δεδομένων των χαρακτηριστικών της κρίσης, η απαίτηση αυτή δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Πώς το ξεπούλημα στο λιμάνι του Πειραιά σε εταιρεία ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου μπορεί να βοηθήσει ένα εκατομμύριο ανέργους Έλληνες να βρουν δουλειά; Δεν θα βοηθήσει. Πώς το ξεπούλημα ενός χαρτοφυλακίου των τριάντα πέντε κυβερνητικών κτιρίων θα βοηθήσει ένα εκατομμύριο ανέργους Έλληνες να βρουν δουλειά; Δεν θα βοηθήσει. Και πώς η πώληση μετοχών στην Εταιρία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης θα βοηθήσει αυτούς τους εργαζομένους να βρουν δουλειά; Δεν θα βοηθήσει».
Αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις θα έχουν νόημα σε μακροπρόθεσμη βάση, ενώ σημειώνει πως αυτές οι επιχειρήσεις θα είναι καλύτερα σε χέρια ιδιωτών. Από την άλλη, όμως, αν πουληθούν τώρα δεν θα έχουν καμία επίδραση στην οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα.
Ακολούθως θυμίζει πως η Ναόμι Κλάιν στο περιβόητο βιβλίο της «Το δόγμα του σοκ» είχε γράφει ότι αυτή η πρακτική είναι άκρως τυπική για το ΔΝΤ, καθώς έτσι λειτουργεί σε κάθε κρίση. «Είναι το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας σας υπό κατάρρευση;Τι κρίμα. Αλλά πριν σας αποστείλουμε δέματα με τρόφιμα, παρακαλούμε να υπογράψετε αυτό το έγγραφο συμφωνώντας να πουλήσετε τον εθνικό φορέα ύδρευσης σε Vulture Capital. Κανείς δεν μπορεί να αγοράσει σε χαμηλά επίπεδα, αν δεν μπορεί να βρει ένα κορόιδο που να είναι διατεθειμένο να πουλήσει σε αυτά τα επίπεδα.», γράφει με εύγλωττο τρόπο.
Συμπληρώνει, δε, πως μπορεί η Wall Street να χρησιμοποιεί έναν γελοίο ευφημισμό ότι από κάθε συναλλαγή επωφελούνται και οι δύο πλευρές, όμως, στην περίπτωση της Ελλάδας, προφανώς, υπάρχει ένας νικητής. «Και μπορεί να δει κανείς γιατί τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια θα θέλουν να αγοράσουν ελληνικά περιουσιακά στοιχεία αυτή τη στιγμή. Ο δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών έχει υποχωρήσει κατά 85% από τα επίπεδα του 2007. Είναι δύσκολο να αποτιμά κανείς τις επενδύσεις κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, επειδή τα κέρδη έχουν εξατμιστεί προσωρινά. 
Ο Άρεντς σημειώνει πως η Ελλάδα πάσχει από «καταστροφική έλλειψη νομίσματος» και προσθέτει: «Η τραγωδία – ή, αλλιώς, η οργή - είναι ότι αυτή η κρίση είναι επιλύσιμη.Ο φούρναρης δεν έχει χρήματα, έτσι δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά να πληρώσει έναν κουρέα για να κόψει τα μαλλιά του. Ως αποτέλεσμα, ο κουρέας δεν έχει χρήματα - έτσι δεν μπορεί να πληρώσει για τον αρτοποιό. Το αποτέλεσμα είναι ότι και οι δύο είναι εκτός εργασίας. Το 2008, το εργατικό δυναμικό της χώρας ήταν στους 4.600.000 Έλληνες. Σήμερα, είναι μόλις 3,6 εκατ. Το άλλο εκατομμύριο δεν κάνει τίποτα. Το ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα είναι πλέον 27% - και περισσότερο από 50% μεταξύ των νέων».
Για να καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: «Η ελληνική κυβέρνηση έχει πρωτογενές πλεόνασμα - που σημαίνει ότι λειτουργεί με κέρδος, πριν από τις πληρωμές του χρέους - από το 2013. Αυτό το πλεόνασμα, όπως παραδέχεται το ΔΝΤ, είναι τώρα ένα υγιές 3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Η χώρα εξάγει πράγματι περισσότερα από όσα εισάγει. Και τα χρέη της χώρας πέφτουν - από το μέγιστο των 355 δισ. ευρώ το 2011, σε 316 δισ. ευρώ σήμερα.
Σε όλη την Ελλάδα, οι τοπικές κοινότητες έχουν απελπιστεί από τις υποδείξεις των διεθνών οικονομολόγων. Το μυστήριο είναι γιατί ο Έλληνας Πρωθυπουργός ο Αλέξης Τσίπρας δεν ακολουθεί τη λύση να χρησιμοποιήσει ένα νέο εθνικό νόμισμα για να επαναπροσλάβει τον εκατομμύριο ανέργους, και να πει στο ΔΝΤ και την ΕΕ να πάνε να πηδήξουν σε μια λίμνη». 

defencenet.gr

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ

Βαρόμετρο για τον Πειραιά η ζώνη ναυπηγοεπισκευής

ΒΙΠΑ Σχιστού - Ενωση Μηχανικών: Τι προκύπτει από την ανάλυση στοιχείων των ΕΛΣΤΑΤ και ΟΑΕΔ - Ποια είναι τα προβλήματα της ΝΕΖ

H «απουσία» επισκευών πλοίων στη ΝΕΖ Περάματος επηρεάζει άμεσα και τη γενικότερη οικονομία των παραλιμένιων δήμων.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr

Στην καθοδική της πορεία συμπαρασύρει την ευρύτερη οικονομία του Πειραιά η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, η οποία τα τελευταία πέντε χρόνια έχει συρρικνωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι φορείς των ναυπηγοεπισκευαστών είναι συντριπτικά. Από τη μια η έλλειψη εγκαταστάσεων, αφού οι μεγάλες δεξαμενές του Σκαραμαγκά είναι κλειστές και η μεγάλη της Ελευσίνας υπέστη σοβαρή ζημιά, και από την άλλη η κρίση στην ελληνική οικονομία κράτησαν τα πλοία μακριά από τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η «απουσία» επισκευών στη ΝΕΖ επηρεάζει άμεσα όμως και τη γενικότερη οικονομία των παραλιμένιων δήμων. Τον άμεσο συσχετισμό της ευρύτερης οικονομίας του Πειραιά με τη ναυπηγοεπισκευή αποδεικνύουν τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής, αλλά και του ΟΑΕΔ, που συνέλεξαν οι φορείς του κλάδου. Όσον αφορά την πορεία των επισκευών, καταγράφεται  πτώση κατά 72% από το 2008 μέχρι το 2013. Πιο συγκεκριμένα από τα 904 πλοία του 2008 πέσαμε στα 256 μία πενταετία μετά.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με την έρευνα που έκαναν φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, όπως το ΒΙΠΑ Σχιστού και η Ενωση Μηχανουργών, οι άνεργοι στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά αυξήθηκαν ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Βάσει στοιχείων του ΟΑΕΔ τον Ιούλιο του 2009 ήταν καταγεγραμμένοι 39.687 άνεργοι, οι οποίοι τον αντίστοιχο μήνα του 2010 έφτασαν τους 50.093, το 2011 τους 57.975, το 2012 τους 66.950 και το 2013 ανήλθαν σε 66.745. Καθοδική πορεία ακολούθησε και η έναρξη νέων επιχειρήσεων - καταστημάτων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, κατά το ίδιο διάστημα. Από τις 326 ενάρξεις του 2009 το 2013 έφτασαν μόλις τις 49. Ανάλογα είναι τα στοιχεία και στις οικοδομικές άδειες της ευρύτερης περιοχής, αφού από τις 1.232 το 2009 έφτασαν τις 218 το 2013.
Τα δεδομένα όμως που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παρερμηνείες είναι τα στοιχεία του 2014. Στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σημειώθηκε  μικρή άνοδος στα πλοία που ανέβηκαν στις δεξαμενές για επισκευές.
Από τους 90 δεξαμενισμούς του 2012 και τους 83 του 2013 αυξήθηκαν σε 95 το 2014. Αυτόματα, και παρά το γεγονός ότι η απραξία συνεχίζεται στα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, στην ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά μειώθηκε η ανεργία και αυξήθηκε σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων. Ειδικότερα, οι άνεργοι τον Ιούλιο του 2014 μειώθηκαν στις 58.618 από 66.745 το αντίστοιχο διάστημα του 2013, και τα νέα καταστήματα που άνοιξαν ανήλθαν σε 60 από 49 το 2013. Μόνο οι οικοδομικές άδειες εξακολουθούν να καταγράφουν αρνητικά σερί, αφού συσχετίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό και με τη γενικότερη εικόνα της οικονομίας της χώρας και διαμορφώθηκαν στις 179 από 218 το 2013.

Απουσία εγκαταστάσεων
Η απουσία «γηπέδων», όπως περιγράφουν οι επιχειρηματίες την έλλειψη εγκαταστάσεων για ναυπηγικές και επισκευαστικές δραστηριότητες στο πρώτο λιμάνι της χώρας, αποτελεί το νούμερο ένα ζήτημα σήμερα στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Η «απουσία» των μεγάλων δεξαμενών από τα ναυπηγεία λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση πλοίων στη χώρα μας σε συνδυασμό βέβαια με την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα. Ακόμα και ο ΟΛΠΟΛΠ-3,07% όμως όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει επενδύσει συστηματικά στον εκσυγχρονισμό της Ζώνης και διαθέτει ακόμα τις δύο παλιές δεξαμενές των 15.000 και 4.500 τόνων που εξυπηρετούν πλοία μικρού μεγέθους.   
Ζοφερή κατάσταση

Η ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, με επίκεντρο τα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας αλλά και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, αποτέλεσε την αιχμή της μεταποιητικής βιομηχανίας της χώρας κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, ενώ παράλληλα προσέφερε στην ελληνική οικονομία δισεκατομμύρια δολάρια σε συνάλλαγμα.  Ωστόσο, από τη μια η κρίση που έπληξε τη ναυτιλία το 2008 σε πρώτη φάση, αλλά κυρίως η κρίση που έπληξε ανεπανόρθωτα τη χώρα μας από το 2010 και η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα, έχουν προκαλέσει σχεδόν ανεπανόρθωτες ζημιές στον κλάδο. Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που δείχνουν ότι από το 2013 οι επισκευές πλοίων στην Ελλάδα μειώθηκαν σε ποσοστό 72% σε σχέση με το 2008. Σήμερα, το πρώτο και βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στη χώρα μας είναι η έλλειψη υποδομών (δεξαμενές και σύγχρονος εξοπλισμός) αλλά και οργάνωσης στα πρότυπα του εξωτερικού.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, αναφέρονται τα ζητήματα που έχουν προκύψει στις ακόλουθες βασικές υποδομές:
* Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (υποβαθμίζεται διαρκώς)
* Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (παραμένουν κλειστά)
* Ναυπηγεία Ελευσίνας (υπολειτουργούν)
* Ναυπηγεία Σύρου (υπολειτουργούν)
* Ναυπηγεία Χαλκίδας (διαθέτουν μικρό χώρο και εξοπλισμό)
Πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι πέραν των προαναφερθέντων Ναυπηγείων, υπήρχαν 400 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και 1.000 περίπου δορυφορικές, οι οποίες είχαν ως αντικείμενο εργασιών τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και απασχολούσαν άνω των δέκα χιλιάδων μονίμους αλλά και έκτακτους εργαζόμενους, οι οποίοι σήμερα πλήττονται από την υψηλότερη ανεργία. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι μόνο για τον ελληνόκτητο στόλο τα ετήσια συνολικά κεφάλαια που απαιτούνται για τις προγραμματισμένες (special survey) επισκευαστικές εργασίες αποτιμούνται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ, ενώ οι μη προγραμματισμένες επισκευές πλοίων ανέρχονται στα περίπου 440 εκατ. ευρώ.  

«Απαραίτητες οι ιδιωτικές επενδύσεις»
Ο πρόεδρος της Ενωσης Μηχανουργών Πειραιά Θόδωρος Πιτσιρίκος, μιλώντας στη «Ν» επισημαίνει: «Η καθοδική πορεία που ακολουθεί η ναυπηγική βιομηχανία τα τελευταία 5 χρόνια, επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα όλο τον κύκλο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του Πειραιά, από τις τράπεζες μέχρι τις επιχειρήσεις χονδρικού και λιανικού εμπορίου. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι βασικοί δείκτες της ελληνικής οικονομίας, όπως το εισόδημα και η ανεργία, έχουν επηρεαστεί δραματικά από την ύφεση της οικονομικής δραστηριότητας της εν λόγω βιομηχανίας και κλάδων αυτής», ενώ προσθέτει: «Τούτο κάλλιστα θα μπορούσε να μετριαστεί, αν η Πολιτεία ακολουθούσε μια συγκροτημένη πολιτική στον χώρο της ναυπήγησης και επισκευής πλοίων. Κάτι που είναι εφικτό, αφού το ελληνικό πλοίο, παρά τα γενικότερα προβλήματα, δεν έχει παροπλιστεί και εξακολουθεί να παράγει πλούτο που ενισχύει τις ναυπηγικές και επισκευαστικές επιχειρήσεις των γειτονικών χωρών».
Ο κ. Πιτσιρίκος χαρακτηρίζει απαραίτητη τη χρήση των ιδιωτικών κεφαλαίων για επενδύσεις προκειμένου να ξαναμπεί η χώρα σε ρότα ανάπτυξης. «Δεν φοβόμαστε σοβαρούς στρατηγικούς επενδυτές που έχουν αποδεδειγμένα προσφέρει στην ανάπτυξη της χώρας. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε ώστε να προσελκύσουμε νέους επενδυτές στην πραγματική οικονομία της χώρας», σημειώνει ο κ. Πιτσιρίκος και προσθέτει: «Κύριο μέλημα είναι να δοθεί ώθηση, ανάσα και ανάπτυξη στην τοπική κοινωνία, που μαστίζεται από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας. Χρειάζεται επανασχεδιασμός και εκσυγχρονισμός σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, καθώς δεν μπορούμε να μείνουμε προσκολλημένοι σε απαρχαιωμένες ιδέες και πρακτικές».
Καταλήγοντας αναφέρεται στα εργασιακά θέματα και τονίζει ότι κανείς δεν έχει αντίρρηση με την υπογραφή της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αλλά ούτε και με τη διατήρηση των επιχειρησιακών και ατομικών συμβάσεων, κυρίως για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις. 
naftemporiki.gr

Το Costa Concordia πάει για διάλυση σήμερα





costa_concordia_
Το αποψιλωμένο Costa Concordia ξεκίνησε να κινείται για να βγει από το λιμάνι του Pra “Voltri σήμερα, στις 16:00, έχοντας ως τελικό προορισμό το λιμάνι της Γένοβας, όπου και θα διαλυθεί.
Η μετακίνηση έχει την έγκριση των τοπικών αρχών μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του σχεδίου διάλυσης του ναυαγίου όπου πάνω από 5.700 τόνους υλικών αφαιρέθηκαν από το πλοίο, η Κοινοπραξίας Ανακύκλωσης Πλοίου ανέφερε.
Η έγκριση αυτή εξαρτήθηκε επίσης από τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση της θάλασσας, ωστόσο οι διαφορετικές μετεωρολογικές υπηρεσίες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έκριναν ότι αυτή την εβδομάδα θα είχε τον καλύτερο καιρό.
Το υλικό αφαιρέθηκε κι έτσι το ναυάγιο θα μπορούσε να επιτύχει το αναγκαίο βύθισμα για τη 10 μιλιών μεταφορά του, η οποία αναμένεται να θέλει πάνω από 24 ώρες για να ολοκληρωθεί.
Το τελικό ταξίδι των απομειναριών του πλοίου θα περιλαμβάνει μανούβρες εξόδου από τον το λιμενοβραχίονα Prà Voltri, την πλοήγηση – που αναμένεται να διαρκέσει περίπου 11 ώρες – και τις μανούβρες εισόδου στην περιοχή ex Superbacino του λιμανιού της Γένοβας.