Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ελληνικό mega deal με γερμανική τράπεζα




Ανάσα στην διαχείριση του χαρτοφυλακίου προβληματικών δανείων της γερμανικής HSH Nordbank αποτελεί η συμφωνία για την πώληση 14 ποντοπόρων πλοίων στον όμιλο Navios. To deal έρχεται ένα χρόνο μετά από ανάλογη συμφωνία με βάση την οποία ο ναυτιλιακός όμιλος συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου είχε αγοράσει άλλα 10 πλοία από το ίδιο πιστωτικό ίδρυμα. Σύμφωνα με την HSH Nordbank η νέα συναλλαγή κατέστη αναγκαία διότι ο στόλος αυτός αντιμετώπιζε «σοβαρό κίνδυνο χρεοκοπίας».
Τα επτά εξ αυτών των πλοίων είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα άλλα 7 φορτηγά. Η συναλλαγή αυτή αποτελεί την δεύτερη επονομαζόμενη «Nautilus transaction» που πραγματοποιεί η γερμανική τράπεζα, το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο της οποίας –όπως και πολλών ακόμα γερμανικών τραπεζών- είναι κατάφορτο από μη εξυπηρετούμενα δάνεια γερμανικών επιχειρηματικών σχημάτων. Το τίμημα της συναλλαγής δεν αποκαλύφθηκε όμως προσμετράται σύμφωνα με κύκλους της αγοράς άνωθεν των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος με αυτόν τον τρόπο στηρίζει το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και αναδεικνύεται σε συνεργάτη πρώτης επιλογής. Σημειώνεται ότι εξαιτίας της δομής του γερμανικού ναυτιλιακού και τραπεζικού συμπλέγματος μεγάλο μέρος του μεγαλύτερου στόλου εμπορευματοκιβωτίων διεθνών που ελέγχεται από γερμανικά συμφέροντα αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα φερεγγυότητας. Αν και η κρίση ξεκίνησε μετά την κατάρρευση της Lehman στα τέλη του 2008, μόνον τα τελευταία λίγα χρόνια οι γερμανικές τράπεζες, υπό το βάρος των κεφαλαιακών τους αναγκών, δέχονται να προχωρήσουν σε εκποιήσεις πλοίων σε ξένα συμφέροντα.
Μέχρι πρότινος επιχειρήθηκε να διατηρηθεί ο στόλος αυτός, υπό γερμανικό έλεγχο. Το γερμανικό ναυτιλιακό μοντέλο βασίστηκε σε επενδυτικά σχήματα που με μεγάλες φοροαπαλλαγές προσέλκυσαν κεφάλαια μικροεπενδυτών (στα KG Funds) και σε συνδυασμό με μια τράπεζα και μια διαχειρίστρια εταιρεία αγόραζαν πλοία. Όμως με την κρίση που απαξίωσε τα περιουσιακά στοιχεία και οδήγησε τα ναύλα των πλοίων σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα από τα λειτουργικά τους έξοδα, εκατοντάδες ποντοπόρα βγήκαν τα τελευταία λίγα χρόνια στο σφυρί.
Οι en bloc συναλλαγές όμως στόλων όπως η προαναφερθείσα είναι λιγοστές. Η Navios θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό και εκτιμάται ότι επέτυχε εξαιρετικά ευνοϊκή για αυτήν αποτίμηση. Η HSH από την πλευρά της μπόρεσε να προχωρήσει σε μια μαζική υπομόχλευση ενώ διατηρεί κάποια συμμετοχή στο ναυτιλιακό όχημα με το οποίο η Φράγκου θα πάρει τον έλεγχο του στόλου. Στο σχήμα, που θα ονομαστεί Navios JV, εμπλέκονται τρεις από τις εισηγμένες που ελέγχει η ελληνίδα επιχειρηματίας. Πρόκειται για τις Navios Maritime Holdings, Navios Maritime Acquisition Corporation και Navios Maritime Partners
Η Αγγελική Φράγκου δήλωσε πως η συμφωνία «καταδεικνύει την δυνατότητα μας να στηρίξουμε και να εκτελέσουμε deals σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον. Μας διαφοροποιεί δε από τους ανταγωνιστές μας όσον αφορά στο γεγονός πως αποκτούμε μεγάλους στόλους με μικρή κεφαλαιακή δαπάνη και χωρίς dilution για τους μετόχους μας»
Ο στόλος των 14 πλοίων που αγοράζει τώρα είναι νεότερος και μεγαλύτερος από τον προηγούμενο των 10 πλοίων που απέκτησε πέρυσι έναντι 130 εκατ. δολ. και ο οποίος αποτελείτο από 5 δεξαμενόπλοια και 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός πως η τραπεζική χρηματοδότηση θα αποπληρωθεί από τις καθαρές ταμειακές ροές που θα δημιουργήσει η Navios JV όπως και από έσοδα που μπορεί να προκύψουν από την πώληση των πλοίων αυτών. Οι εισηγμένες του ομίλου Navios δεν έχουν δεσμευτεί με εγγυήσεις για την εξαγορά ενώ η ελληνίδα επιχειρηματίας εξασφάλισε το δικαίωμα (option) να πουλήσει τα πλοία πίσω σε 6 έτη.
Η Αγγελική Φράγκου βρίσκεται στην 15η θέση της ετήσιας κατάταξης των 100 ισχυρότερων ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας του Lloyd's List. Ελέγχει τις εισηγμένες Navios Maritime Partners, Navios Maritime Holdings και Navios Maritime Acquisition και στόλο άνω των 150 ποντοπόρων. Εισήγαγε πρόσφατα και τέταρτο όχημα με την μορφή MLP (Master Limited Partnership) την Navios Maritime Midstream Partners LP. Η Φράγκου ελεγχει επίσης την Navios South American Logistics, η οποία πραγματοποιεί ενδοποτάμιες και ακτοπλοϊκές εμπορικές μεταφορές (cabotage) στη Λατινική Αμερική με μεγάλο στόλο άλλων φορτηγίδων και συναφών σκαφών.

Πηγή: www.capital.gr

Ο Δήμος δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για το Νεώριο


Ο Δήμος δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για το Νεώριο
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 3
Πριν λίγη ώρα ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης κ. Μαραγκός Γεώργιος συνοδεία της Προέδρου του ΔΣ κας Καζαντζάκη Μαρίας επισκέφτηκαν τα Ναυπηγεία Νεωρίου και παρευρέθησαν στο πρώτο μέρος της γενικής συνέλευσης του Σωματείου των Εργαζομένων (μονίμων). Η αίθουσα ήταν γεμάτη καθώς όλοι ήθελα να μάθουν αν υπάρχουν νεώτερες εξελίξεις μετά από τη δίκη που κέρδισαν οι εργαζόμενοι, αλλά και σχετικά με τα περιβαλλοντικά μέτρα που πρόκειται να συζητηθούν σήμερα το απόγευμα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ 12
Τον λόγο πήρε ο Πρόεδρος των εργαζομένων κ. Μάνθος Βαγγέλης για να υποδεχθεί τους δύο αξιωματούχους του Δήμου και χαρακτηριστικό είναι ότι την κα Καζαντζάκη, η οποία ως γνωστόν εκπροσώπησε το σωματείο στην δίκη της περασμένης Τρίτης, την προσφώνησε με τη φράση <<συναδέλφισα>>, κάτι που η τελευταία δέχθηκε ως κάτι τιμητικό για εκείνη.
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 8
Ακολούθως, στο βήμα ανέβηκε ο Δήμαρχος κ. Μαραγκός ο οποίος συνοπτικά είπε τα εξής:
<<Βρισκόμαστε κοντά στους εργαζομένους. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες ημέρες δεν είναι καινούργια, καθώς κάθε 2 μήνες βρίσκεστε σε κινητοποίηση. Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι κρίσιμη για όλους, παρ΄ όλα αυτά δεν αποτελεί δικαιολογία για κανέναν εργοδότη να προκαλεί προβλήματα στο προσωπικό του και μάλιστα μισθοδοσίας. Η εργασία είναι αναφαίρετο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα.— Αποτελεί παραφιλολογία η φήμη ότι ο Δήμος δεν είναι υπέρ του Ναυπηγείου. Αντιθέτως, επιθυμούμε ένα Νεώριο ισχυρό. Όμως, κανείς Δήμος δεν μπορεί να επιβάλλει σε καμιά εργοδοσία οτιδήποτε. Δεν επιθυμούμε σε καμία περίπτωση είτε ο Δήμος είτε βουλευτές είτε η Περιφέρεια να λειτουργούμε ως πιόνια στα συμφέροντα ορισμένων. Δεν είμαστε υπάλληλοι καμιάς εργοδοσίας. Το απόγευμα ένα από τα θέματα που έχουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι και αυτό που ζήτησε ο αρχηγός της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Χρυσαφίδης, περί τήρησης των περιβαλλοντικών όρων από πλευράς Νεωρίου. Έγιναν έλεγχοι, και βγήκαν πορίσματα τα οποία τελικώς επιβάλλουν πρόστιμα στην επιχείρηση. Εμείς, ως δημοτική Αρχή έχουμε καλέσει το Προεδρείο σας να είναι παρών στη σημερινή συνεδρίασή μας. Σας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι ψυχή τε και σώματι είμαστε συμμέτοχοι στο πρόβλημά σας. Η επιτυχία στην προχθεσινή δίκη δεν έχει προηγούμενο (σημ. protevousa.gr: όπως προηγούμενο δεν υπάρχει η διοίκηση να καταθέσει αγωγή ασφαλιστικών μέτρων κατά των εργαζομένων σε αυτή και να τους σύρει σε δίκη).>>
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 10
Δεύτερη έλαβε το λόγο η πρόεδρος του ΔΣ του Δήμου Ερμούπολης και νομικός σύμβουλος του Σωματείου, η οποία δήλωσε στους εργαζόμενους τα εξής:
<< Ο τίτλος με τον οποίο με προσφωνήσατε, ΄΄συναδέλφισα΄΄ είναι ότι τιμητικότερο έχω ακούσει ως τώρα. Η εμπιστοσύνη σας με τιμά καθώς γνωρίζω ότι τα δεδουλευμένα σας είναι σημαντικά για την επιβίωσή τη δική σας και των οικογενειών σας. Συγκινητικό είναι το ότι το δικαστήριο ανέφερε ότι είναι δίκαιος ο αγώνας σας, αφού υπήρξε πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες στο παρελθόν για να εισακουσθείτε και διευθετηθούν οι οφειλές σας εκ μέρους της εργοδοσίας. Δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξει έφεση εκ μέρους αυτής (έχει το δικαίωμα), αλλά και αν ακόμα υπάρξει θα την αντιμετωπίσουμε το ίδιο σθεναρά. Ζητούμενα είναι η σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του Νεωρίου, και όχι όπως ειπώθηκε στο δικαστήριο χρόνια τώρα να εμφανίζει ζημίες. —- Τα περιβαλλοντικά μέτρα έχουν κατατεθεί ως θέμα διερεύνησης και συζήτησης ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2014, συνεπώς μοιραία μόνο συμπίπτουν με την απεργία σας. — Οι αποδοχές σας δεν είναι μεγάλες λόγω του ανθυγιεινού κι επικινδύνου της εργασίας. Τα Ναυπηγεία φέρουν καλό όνομα και φήμη παντού εξαιτίας της δικής σας προσφοράς. Δύο στοιχεία ήταν καταλυτικά για την θετική έκβαση της δίκης: Πρώτον η άμεση κινητοποίηση του Προεδρείου του Σωματείου και δεύτερον η δική σας μαζική παρουσία στην αίθουσα του δικαστηρίου. Εύχομαι να έχετε πάντα τη συλλογικότητα που επιδείξατε. Η αλληλεγγύη είναι το δυνατό σας όπλο.>>
Μετά τις τοποθετήσεις των δύο αξιωματούχων του Δήμου ήρθε η ώρα των ερωτήσεων από τους εργαζόμενους.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟ: << Από ευαισθησία λόγω της απεργίας δεν μπορούσε ο Δήμος να μεταθέσει τη συζήτηση για τα περιβαλλοντικά (μέτρα); Υπάρχει εναλλακτική πρόταση σε περίπτωση ατυχήματος (κλεισίματος) του ναυπηγείου;>>
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 5
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: << Σκεφτήκαμε ότι τα περιβαλλοντικά μέτρα δεν συνιστούν οικονομικής φύσεως ζήτημα αφενός και αφετέρου τα περιβαλλοντικά έχουν τεθεί εδώ και πολλούς μήνες. Δεν μπορούσαμε να αναβάλλουμε περαιτέρω τη συζήτηση. Γνωρίζετε ότι το Νεώριο χρωστάει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, παρ΄ όλα αυτά διαχειριζόμαστε το ζήτημα με προσοχή προκειμένου να μην προκαλέσουμε περαιτέρω πρόβλημα. Έχει προβλεφθεί για το Νεώριο στέγαση των απορριμάτων της χρησιμοποιημένης αμμοβολής που κυμαίνονται στου 1800 με 1900 τόνους. Η πραγματική ποσότητα που προκύπτει είναι της τάξης των 25.000 τόνων! Αν πηγαίναμε αυτά τα απορρίμματα στο δημοτικό ΧΥΤΑ στο Κοράκι, με μία μόνο φορά το ΄΄κύτταρο΄΄ θα γέμιζε πλήρως. Τα σκουπίδια του νησιού πού θα πήγαιναν; Από την άλλη, ο εξοπλισμός του ναυπηγείου από οτι έχουμε διερευνήσει είναι γερασμένος. Τα περιβαλλοντικά μέτρα θα εξασφαλίσουν περισσότερα μέτρα ασφαλείας και την απαιτούμενη συντήρηση αυτού. — Σε ότι αφορά το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος, επίσημη μελέτη για το πού θα κατευθυνθεί το προσωπικό στην περίπτωση που κλείσει το Νεώριο, δεν υπάρχει. Το νησί ως γνωστόν τον τελευταίο καιρό στρέφεται στον Τουρισμό. Σας θέτω προσωπικές μου σκέψεις, πως δεν μπορούμε να επιβάλλουμε επιχειρηματικό μοντέλο στη διοίκηση σας, αλλά είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε.>>
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟ: << Έχει ακουστεί οτι ο Δήμος έχει ζητήσει χώρο για parking. Εμείς όταν βάφουμε ή ΄΄χτυπάμε΄΄ αμμοβολή, θα καθαρίζουμε μετά και τα αμάξια του κόσμου;
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Ισχύει, αλλά δεν θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για χώρο που θα επηρέαζε την εύρυθμη λειτουργία του ναυπηγείου. Βρέθηκε ένας χώρος, ο οποίος θα στεγαζόταν, όμως η υπόθεση αυτή δεν έχει τελεσφορήσει ως τώρα.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟ: << Στη συνάντηση που είχατε με την διοίκηση του Νεωρίου σας απάντησε κάποιος ΄΄Δεν το παίρνετε όλο καλύτερα;>>
ΔΗΜΑΡΧΟΣ : << Είναι μόνο λόγια και προφορικές διατυπώσεις κι εφόσον δεν υπάρχει κάτι γραπτό, δεν δίνουμε σημασία>>.
ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 4
Ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων του Νεωρίου έκλεισε τη συνάντηση και πρώτο μέρος της γενικής συνέλευσης λέγοντας τα εξής: << Δεν διανοούμεθα τη Σύρο χωρίς Νεώριο. Είμαστε η καρδιά του νησιού. Η εταιρεία δεν έχει καθαρές απόψεις. Αν δώσει κομμάτι στον Δήμο (που καλώς θα το δώσει) θα απαιτηθούν πιστεύω, και άλλα κομμάτια από άλλους. Δεν υπάρχει μέλλον χωρίς Νεώριο. Ειπώθηκε για το κρουαζιερόπλοιο που τελικώς δεν αφίχθη στο νησί οτι έφταιγαν τα πληρώματα των ρυμουλκών μας. Αν συνεχιστούν τέτοιου είδους ανυπόστατες κατηγορίες, δεν θα ξαναβοηθήσουμε και ας φέρουν μετά οι ΄΄καταγγέλοντες΄΄ δικό τους ρυμουλκό να δουν πόσο κοστίζει!>>
Η συνέχεια στο αποψινό Δημοτικό Συμβούλιο. Μείνετε συντονισμένοι στο protevousa.gr για όλες τις νεώτερες εξελίξεις.
Νεώτερη ενημέρωση: Την Δευτέρα το απόγευμα θα αναχωρήσει τριμελείς επιτροπή του Εργοστασιακού Σωματείου για να συναντηθεί στο ραντεβού που προγραμματίσθηκε με τον πρόεδρο του Ομίλου κ. Ταβουλάρη Νικόλαο την Τρίτη 28/4/2015 στα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου και θα γίνει συνάντηση με το σωματείο εργαζομένων της Ελευσίνας ( Σ.Ε.Ν.Ε ) .
Στο ίδιο χρονικό διάστημα αναμένετε να προγραμματισθούν και συναντήσεις με υπουργούς της κυβέρνησης .
protevousa.gr